[N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » di 06 apr 2021, 19:12

Wouter N14 schreef:
di 06 apr 2021, 18:42
Wat een ongelooflijk luxe aansluiting eigenlijk. En sinds wanneer mag SW>GOW opeens vloeiend worden vormgegeven? :nahzeg:
In dit geval was het viaduct van Varsen al voorhanden, en gezien dat de N348 een soort van stroomwegkarakter heeft was het wel laaghandend fruit om dit dan ook maar ongelijkvloers te maken. Zoveel kost één zo'n viaduct niet natuurlijk (zeker op het totaal van fietstunnels wat onder dit project gerealiseerd wordt...). De N348 was tot circa 2006-2008 een autoweg waar je 100 mocht. Het was ooit beloofd dat de N348 weer naar 100 ging als de oversteken weg zouden zijn. Dit jaar wordt de laatste opgeruimd, dus ik ben benieuwd...

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » di 06 apr 2021, 21:29

^^ Dan hebben ze de markering in ieder geval niet voorbereid op SW-100.

De N348 Ommen - Raalte en ik meen zelfs Raalte - Deventer is gecategoriseerd als stroomweg, maar ik zie bij de provincie bar weinig ambitie om die route echt eens op een hoger plan te tillen.

De enige ambitie die de provincie Overijssel toont is het opwaarderen van de N35 tot 2x2 stroomweg. Op zich terecht dat daar de meeste aandacht naar uitgaat, maar je moet in mijn optiek het ene doen en het andere niet nalaten.

Sinds het afschieten van de N340 als 2x1 stroomweg zijn er geen noemenswaardige processen gestart om de geplande stroomwegen N340 en N348 alsnog goed aan te pakken. Beide wegen worden halfbakken aangepakt met hier en daar een fiets/landbouwtunneltje en een opstelstrookje erbij voor een VRI of turborotonde. Maar aanstalten om alle aansluitingen eens volledig ongelijkvloers te maken ho maar.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 06 apr 2021, 22:44

Palance schreef:
di 06 apr 2021, 18:50
Chris schreef:
di 06 apr 2021, 18:07
En het nieuwe 'knooppunt Varsen' is nu dus open.

1. Komende vanaf het noorden zijn de afslaande richtingen nu omgedraaid. Ik vraag mij af hoeveel mensen naar Ommen / Zwolle per ongeluk de N348 richting Raalte oprijden.
Ommen staat sowieso niet aangegeven, dus dat zou zeker voor onbekenden fout kunnen gaan. En navigatie moet natuurlijk nog aangepast zijn wil je dat er minder mensen fout gaan rijden.
Het is eigenlijk raar dat Ommen hier niet staat bewegwijzerd, voor de hele westkant van Ommen (Dante) is dit de meest logische invalsweg. Dit komt omdat die wijken niet naar de Balkerweg zijn ontsloten. Ze zijn onlangs gestart om de oude N34 (Varsenerdijk) te reconstrueren, dus die zal wel afgewaardeerd worden. Er reed nog wel enig doorgaand verkeer naar de N347 via deze weg.

Die N347 is de enige brug over de Vecht geschikt voor bestemmingsverkeer. Vanaf de N348 kan je niet het onderliggend wegennet bereiken. Dus dan komt al het Vecht-kruisend verkeer nou eenmaal bij het centrum uit. Men hoopt dat je helemaal rond gaat rijden terwijl je richting westen met 400 meter de bebouwde kom eigenlijk al uit bent.

SilentScreamer
dorpsstraat

Bericht door SilentScreamer » di 06 apr 2021, 22:45

Wouter N14 schreef:
Wat een ongelooflijk luxe aansluiting eigenlijk. En sinds wanneer mag SW>GOW opeens vloeiend worden vormgegeven? :nahzeg:
En dat te bedenken dat dit het resultaat is nadat besloten is 100 miljoen minder uit te geven aan het project. Deze aansluiting was oorspronkelijk gepland zonder rotonde.

Wat mij betreft doodzonde dat men niet gewacht heeft tot de financiering rond was om het oude plan te volgen, die was notabene onherroepelijk. Maargoed, nog langer uitstellen van groot onderhoud was dan ook weer niet mogelijk (als je ziet hoe diep de spoorvorming is op de N340 bij de kruizing met de Nieuwleusenerdijk, dan is dat ook niet zo gek gedacht), en dan kostte het project nog meer. Waar die 100 miljoen gebleven is, is mij ook niet helemaal helder.
Chris schreef:
di 06 apr 2021, 19:12
Wouter N14 schreef:
In dit geval was het viaduct van Varsen al voorhanden, en gezien dat de N348 een soort van stroomwegkarakter heeft was het wel laaghandend fruit om dit dan ook maar ongelijkvloers te maken. Zoveel kost één zo'n viaduct niet natuurlijk (zeker op het totaal van fietstunnels wat onder dit project gerealiseerd wordt...). De N348 was tot circa 2006-2008 een autoweg waar je 100 mocht. Het was ooit beloofd dat de N348 weer naar 100 ging als de oversteken weg zouden zijn. Dit jaar wordt de laatste opgeruimd, dus ik ben benieuwd...
In het N348 stond ook oorspronkelijk dat het project was ingestoken om er weer een autoweg van te maken (100km/h). Dit is ergens gedurende het project uit alle documentatie verdwenen. Als deze ambitie er nog was dan hadden we het allang geweten, want dan zou dit trots opgevoerd worden in de documenten. Dus ik denk niet dat we nog verandering gaan zien.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » wo 07 apr 2021, 8:19

Heel zinvol is het ook niet zolang de N35 een bottleneck blijft.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...