[N348] Deventer - Ommen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Upquark
woonerf
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 24 mei 2009, 21:55
Locatie: Apeldoorn

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Upquark » zo 11 jan 2015, 20:09

Op Google Maps nog niet zichtbaar, maar: de tunnel onder het spoor bij afrit Deventer-Oost is onlangs opgeleverd. Ik heb met m'n telefoon 2 foto's genomen, komende vanaf het bedrijventerrein.

Afbeelding

En hier zijn we dus de tunnel door:

Afbeelding

2x2... lekker optimistisch. :)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Kaaiman » do 21 mei 2015, 13:36

Vandaag de N348 Raalte - Deventer gereden. Voor de splitsing van de N348 met de N766 (oude N48) stond een GRIP met daarop de rijtijden naar de A1 via de N348 en via de N766. Nogal luxe voor zo'n middelmatige provinciale weg.
https://goo.gl/maps/UIuO1

Op deze lichtkrant stonden de rijtijden naar knooppunten verderop, ik meen Waterberg, Beekbergen, Grijsoord (?!) en nog eentje, zal wel Azelo geweest zijn.
https://goo.gl/maps/6erpw

Ik vind verder dat de gehele N348 binnen de bebouwde kom van Deventer geheel 2x2 met Vmax 70 km/u had moeten zijn. De ruimte is er al voor gereserveerd. De Siemelinksweg is niet echt prettig rijden met een Vmax van slechts 50 km/u, drempels bij de VRI's (ook op het stukje bubeko bij de A1!) en betuttelende "U RIJDT TE HARD"-lichten boven de weg. :nothanks:

Gezien de afstand tussen de woonwijk en de weg, mede gezien de ligging langs het spoor, had de Siemelinksweg gewoon 70 km/u moeten zijn...

Wat mij betreft mag deze weg stapje voor stapje worden uitgebouwd tot fatsoenlijke 1x2 stroomweg tussen Deventer-Noord, via Heeten en oostelijk om Raalte. Maar ja, na de hercategorisering als stroomweg in 2009 is er nog niets concreets gebeurd om de weg aan dat ideaal te laten voldoen...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door duikgek89 » do 21 mei 2015, 14:00

Upquark schreef:Op Google Maps nog niet zichtbaar, maar: de tunnel onder het spoor bij afrit Deventer-Oost is onlangs opgeleverd. Ik heb met m'n telefoon 2 foto's genomen, komende vanaf het bedrijventerrein.
SPOILER: TOON

Afbeelding
En hier zijn we dus de tunnel door:
SPOILER: TOON

Afbeelding
2x2... lekker optimistisch. :)
Hoe ze daar de linkerrijstrook in linksaffer over laten gaan en er rechts een nieuwe bijplakken vind ik niet optimaal. Potentieel best link omdat een deel van de rechtsrijders wel naar rechts gaat maar een deel ook niet, terwijl verkeer op links verwacht de linkerstrook voor rechtdoor te kunnen nemen. Voeg daar een langzame zoekende automobilist op rechts die zich vergist heeft en linksaf wil aan toe en je krijgt een leuke situatie.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Kaaiman » do 21 mei 2015, 14:24

Zoiets als dit lijkt mij als toekomstbeeld voor de N348 niet gek:
Afbeelding

Al deze onderdelen kunnen in principe redelijk los van elkaar worden uitgevoerd. De meest logische volgorde is gewoon 1-2-3, maar 1 en 3 zonder 2 zou bijvoorbeeld ook kunnen, of 2 en 3 (maar dan 2 wel ingekort tot N332).

Traject 1:
Aanleg oostelijke randweg Raalte met profiel autoweg 1x2.
Deel Overkampsweg benutten als tijdelijke GOW N348.
Ongelijkvloerse aansluiting met 2x2 autoweg N35 als hoofdrichting, VRI-kruisingen in de N348 (ter plaatse 2x2), waarin ook ontsluiting bedrijventerreinen verwerkt is.
N35 onderlangs, N348 bovenlangs over het spoor.

Traject 2:
Aanleg tracé Raalte - Deventer-Noord als ongelijkvloerse autoweg 1x2, zo veel mogelijk parallel aan Overijssels Kanaal
Opwaardering wegdeel fase 1 tot autoweg 1x2.
Doortrekken randweg Heeten naar Weseperweg en daar ongelijkvloerse aansluiting met N348.
Tracé aansluiten op bestaande N348 bij Deventer-Noord.
Bestaande N348 in Deventer opwaarderen naar 2x2 70 km/u met groene golf.
Oude N348 langs Wesepe handhaven als GOW.

Traject 3:
Aanleg oostelijke randweg Deventer als ongelijkvloerse autoweg 1x2 met vloeiende aansluiting* op A1.

* Geen voorbereiding op doortrekking richting zuiden. De N348-zuid zie ik liever gecombineerd met de spoorlijn door de bossen bij Joppe lopen, evt. gecombineerd in één grote of meerdere korte landtunnels.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » za 05 dec 2015, 21:41

Provincie Overijssel schreef:Provinciale Staten stellen N348-plan Raalte-Ommen vast

(...)De eerste schop gaat naar verwachting in de tweede helft van 2015 de grond in.
Dit is inmiddels een jaar opgeschoven: http://www.overijssel.nl/thema's/bereik ... /planning/

Geheel in de traditie van de provincie Overijssel. Dit jaar was er zelfs geen enkel wegenproject in uitvoering in de hele provincie... (afgezien van onderhoud). Aanpak N340 en N377 is vertraagd, rondweg Weerselo N343 komt er ook maar niet en het schiet ook niet echt op met de N34 Witte Paal - Hardenberg...

Gebruikersavatar
Demassel
stadsweg
Berichten: 364
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:02
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Demassel » vr 11 dec 2015, 10:43

/OT
Chris schreef: ....rondweg Weerselo N343 komt er ook maar niet...
En de plek waar de rondweg de aansluiting zou krijgen is nu net een paar weken de rotonde geopend waar duidelijk geen aansluitingsmogelijkheid aan te zien is.
de licht verlegde parallelweg ligt nu te dicht op de rotonde om een veilige aansluiting te creëren

Gebruikersavatar
SilentScreamer
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 5:09
Locatie: Zwolle

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door SilentScreamer » zo 20 dec 2015, 17:07

Er wordt in het plan nog wel geschreven over een 100 km/u weg, terwijl hier jaren niets over geschreven leek te zijn. Gaan ze dit nou wel of niet uitvoeren???

http://www.overijssel.nl/thema's/bereik ... n/project/

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 19 okt 2016, 11:32

De Raad van State heeft de bezwaren tegen een tunneltje onder de N348 ter hoogte van de Oude Twentseweg (tussen Raalte en Lemelerveld) ongegrond verklaard. Dit zal een gelijkvloerse oversteek vervangen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Palance » wo 19 okt 2016, 12:37

Ik ben dan toch echt benieuwd waarom iemand bezwaar (en met welke argumenten) zou kunnen hebben tegen een tunneltje, waarbij ik er gemakshalve van uitga dat ook auto's daarvan gebruik kunnen gaan maken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Rogier » wo 19 okt 2016, 13:06

^^

Het zijn 2 boerenbedrijven die grond moeten afstaan om de bouw van deze tunnel mogelijk te maken.
In het huidige plan gaat men uit van de grootste variant van de tunnel. De boeren hebben liever een kleinere tunnel, zodat zij meer grond kunnen overhouden.

https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/ ... y_only=&q=

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 29 mar 2017, 10:21

De Raad van State heeft ook de bezwaren tegen een tunneltje onder de N348 bij de Dalmsholterdijk ongegrond verklaard. Met dit tunneltje worden twee oversteken opgeheven.

De oversteken zijn de Dalmsholterdijk en de Achterveldseweg. De Dalmsholterdijk verwerkt het meeste verkeer (ongeveer twee keer zo veel als de Achterveldseweg), maar de Achterveldseweg wordt juist weer meer gebruikt door agrariërs. Als compromis een gekozen voor een tunnel halverwege beide wegen, waardoor dus parallelwegen langs de N348 nodig zijn.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Ernst76 » wo 29 mar 2017, 13:44

Als ik na de ombouw vanaf Ommen kom, waar kan ik dan de N348 af voor Lemelerveld? Nu ga ik er bij een parkeerplaats af, steek over, rij de parallelweg tot oversteek Achterveldseweg en dan verder naar het zuidwesten. Zou wel mooi zijn als de weg weer van 80 naar 100 km/uur gaat.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 29 mar 2017, 13:49

Waarom zou je eigenlijk zo lang binnendoor rijden naar Lemelerveld? Je kan de N348 ook in Lemelerveld gewoon op en af, ik snap even niet waarom je daar al 6 kilometer van te voren via boerenweggetjes van de N348 wil.

In de toekomst komen er verkeerslichten aan de noord- en zuidkant van Lemelerveld, de bestaande kruising komt dan te vervallen. Het deel door Lemelerveld wordt dan 70 km/h.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Ernst76 » wo 29 mar 2017, 14:46

Hoi Chris, ik hoef dan ook niet in het dorp te zijn, maar bij het zweefvliegveld aan de Langsweg. Had ik wel kunnen opschrijven natuurlijk.
Na de ombouw zou ik dus bij "Lemelerveld-Noord" bij de verkeerslichten rechtsaf kunnen. Een iets grotere afstand maar wellicht sneller.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 29 mar 2017, 14:52

Ah vandaar, ik verwonderde me al waarom iemand met een bestemming in Lemelerveld er al bij die parkeerplaats af zou gaan. ;)

Ik rij nog wel eens over de Dalmsholterdijk, ik ga wel eens wandelen op de Lemelerberg en vanaf Zwolle-Zuid is er eigenlijk geen goed alternatief waar je de N348 niet oversteekt. Het oostelijk deel van de Langsweg geeft Google Maps ten onrechte als belangrijkere weg aan terwijl je ter plaatse de N348 alleen recht kan oversteken.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Ernst76 » wo 29 mar 2017, 14:58

Wat wel een leuke alternatieve route is om van Zwolle-Zuid naar de Lemelerberg te gaan: N35 naar Wijthmen, N757 naar station Dalfsen, dan verder door het bos ten zuiden van de Vecht, bocht naar rechts de doorgaande weg dwars door het bos (zuidwaarts richting Heino), dan Langsweg linksaf en die blijven volgen tot aan de berg.
Ik rij het daar op herkenningspunten, ik ken helaas niet van alle wegen de naam.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door waldo79 » wo 29 mar 2017, 16:10

Erg fraaie omgeving ja, een oud-collega van mij woont daar langs de dijk in Damsholte ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » vr 15 jun 2018, 10:34

De N348 is dit weekend dicht:
  • N348 tussen Luttenberg en Lemelerveld van 14 juni tot en met 18 juni afgesloten

    Van donderdag 14 juni 2018 om 20.00 uur tot en met maandag 18 juni 06.00 uur is de provinciale weg N348 tussen de kruising richting Luttenberg en de afslag Lemelerveld centrum in beide richtingen voor het verkeer afgesloten. Tijdens de afsluiting plaatst BAM de tijdelijke voetgangersbrug over de N348 bij Restaurant de Lantaren. Daarnaast wordt het dek voor de tunnel bij de Oude Twentseweg gebouwd. Voor de komst van de tunnel gaan ook dat weekend de damwanden de grond in. Bij de kruising Lemelerveld Zuid wordt nieuw asfalt aangebracht en een extra rijstroken gemaakt.
https://www.overijssel.nl/actueel/nieuw ... 48-tussen/

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 20 jun 2018, 18:29

De Stentor schreef:Tekens op weg tussen Raalte en Broekland sorteren geen effect

Geen enkel effect op het rijgedrag van weggebruikers sorteren de tekens in de vorm van een dakje op de N348 tussen Raalte en Broekland. Dat blijkt uit een evaluatie van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid (ROV) Oost-Nederland.

De chevrontekens zijn op het wegdek gekalkt met de bedoeling om bestuurders van motorvoertuigen te helpen om voldoende afstand te bewaren met hun voorganger. (...) Uit de evaluatie blijkt dat de chevrontekens qua rijgedrag geen enkel effect sorteren. De dakjes zijn op het wegdek gekalkt in juni 2017. Zowel daarvóór als daarná hebben onderzoekers de afstand tussen de diverse voertuigen gemeten. ,,De volgafstandmetingen geven het beeld dat het gedrag van de weggebruikers niet is verbeterd'', meldt Albertine Duiven, communicatieadviseur van ROV Oost-Nederland. ,,Dit betekent dat de weggebruiker niet of nauwelijks meer afstand neemt tot de voorligger bij de chevrontekens.''
Volledig bericht: https://www.destentor.nl/salland/tekens ... ~af931e12/

Ik zie het nut er ook niet zo van in. Nederlanders rijden graag dicht op elkaar om de één of andere reden, zelfs als je weet dat je toch niet kan/mag inhalen. Zelfs als er geen sprake is van kolonnevorming wordt vaak nog dicht op elkaar gereden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » vr 22 jun 2018, 17:56

De voetgangersbrug tussen Raalte en Lemelerveld:

Afbeelding
N348 Lemelerveld-0 by European Roads, on Flickr

Een paar foto's vanaf de brug:

Afbeelding
N348 Lemelerveld-1 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348 Lemelerveld-2 by European Roads, on Flickr

Daar komt dus een tunneltje voor (Oude Twentseweg).
Afbeelding
N348 Lemelerveld-3 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348 Lemelerveld-4 by European Roads, on Flickr

De nieuwe VRI aan de zuidkant van Lemelerveld.
Afbeelding
N348 Lemelerveld-5 by European Roads, on Flickr

Dit kruispunt wordt dan opgedoekt. De maximumsnelheid gaat hier omlaag van 80 naar 70.
Afbeelding
N348 Lemelerveld-6 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door GuteFahrt » wo 05 sep 2018, 16:40

De N348 is sinds eergisteren opnieuw afgesloten, tot en met maandag 15 oktober. Ditmaal tussen Lemelerveld en Ommen.

Dit in het kader van groot onderhoud aan viaducten en bruggen, de bouw van een tunneltje en de aanleg van een nieuwe kruising (en het afsluiten van een oude).

http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws ... tijdelijk/
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » di 16 okt 2018, 13:42

Provincie Overijssel schreef:N348 tussen Ommen en Lemelerveld weer open

Na een afsluiting van zes weken gaat op vrijdag 12 oktober 2018 om 18.00 uur de N348 tussen Ommen en Lemelerveld weer open voor het verkeer. Alles is volgens planning verlopen. De afgelopen periode is er een nieuwe kruising ten noorden van Lemelerveld gerealiseerd en is de bestaande aansluiting Lemelerveld Centrum grotendeels afgesloten. De weg is voorzien van een nieuwe asfaltlaag en nieuwe markering. De bestaande viaducten en bruggen zijn opgeknapt en er is een begin gemaakt met een nieuwe tunnel onder de N348 tussen de Dalmsholterdijk en de Achterveldsweg.

De werkzaamheden aan de N348 zijn nog niet gereed. De komende periode worden de nieuwe tunnels afgebouwd en de werkzaamheden langs de weg, zoals het inzaaien van de berm het het plaatsen van borden, afgerond. Eind oktober volgt nog een weekendafsluiting waarbij de nieuwe aansluiting bij Lemelerveld Zuid wordt voorzien van een definitieve asfaltlaag.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door GuteFahrt » di 16 okt 2018, 13:51

N348 Lemelerveld

Vorige week vrijdag was ik in de buurt en heb ik wat foto's gemaakt van de huidige situatie rondom Lemelerveld. Alle 14 plaatjes in het album:

:arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 2297974114

1.Nieuwe VRI's aan de noordkant van het dorp, gezien vanaf de parallelweg
Afbeelding

2.Ddesign handwijzer
Afbeelding

3.Nogmaals de VRI
Afbeelding

4.Men was nog bezig met "de puntjes op de i.'' 's Avonds kon je een gedeelte berijden
Afbeelding

5.Nog meer bewegwijzering
Afbeelding

6.Sukerbietenbrug, de N348 gaat hier over het Overijssels kanaal door het hart van het dorp
Afbeelding

7.Bww op de N348
Afbeelding

8.De nieuwe VRI geregelde kruising aan de zuidkant van Lemelerveld (Handelsweg)
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » di 16 okt 2018, 13:59

Die brug ziet er wel nieuw uit, maar ligt daar al heel lang (was vroeger een spoorlijn, later uitgebouwd tot autoweg). Blijkbaar hebben ze in 2014 de complete bovenbouw van de brug vervangen in 4 dagen tijd, ik kan me dat niet meer herinneren.
Link

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Kaaiman » di 16 okt 2018, 15:39

Goed besteed geld voor een duurzaam veilige stroomweg met die gelijkvloerse aansluitingen en VRI's. :evil:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 17 okt 2018, 16:21

Wat foto's van vanmiddag. De hele N348 van Lemelerveld tot Ommen is ook opnieuw geasfalteerd. En er staan nieuwe hectometerpaaltjes om de 0,2 kilometer. Er zijn dus alleen even waarden. Wellicht nieuw beleid van de provincie.

De 70 km/h door Lemelerveld voelt onnatuurlijk aan. Dit had gewoon 80 kunnen zijn. En de rest zou best weer terug naar 100 kunnen, de weg is overzichtelijk, recht en als straks de oversteken weg zijn heb je een 9 kilometer lang traject zonder kruispunt. Ik meen dat indertijd ook gezegd is dat 80 km/h tijdelijk zou zijn tot de verkeersveiligheid is verbeterd. En op de N348 rijdt niet zo veel vrachtverkeer als op de N48/N36 waardoor je 100 km/h ook wel zou kunnen aanhouden op langere stukken.

Afbeelding
N348-1 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-3 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-4 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-5 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-6 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-8 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-9 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-10 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-12 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-13 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-15 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-16 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-17 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N348-18 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door GuteFahrt » wo 17 okt 2018, 16:36

Mooie plaatjes! :top: Wat de Vmax betreft ben ik het ook wel met je eens...

Laatst was het nog in het nieuws, Nedersaksisch erkend. Hier bij Lemelerveld laten ze er duidelijk geen gras over groeien met hun febriek. ;)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door mavas » wo 17 okt 2018, 16:46

Chris schreef: wo 17 okt 2018, 16:21Afbeelding
N348-1 by European Roads, on Flickr
Zijn die slingers in de rechtdoorrichting wel een beetje met normale snelheid te nemen? Ze zien er vrij krap uit.
Ze zorgen er ook voor dat verkeer sneller in berm belandt m.i.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 17 okt 2018, 16:49

Ja dat is inderdaad raar ontworpen, nogal abrupte bochten bij het naderen van de verkeerslichten, ik vraag me af wat daar voor richtlijnen zijn toegepast...

Afbeelding
N348-11 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N348] Deventer - Ommen

Bericht door GuteFahrt » wo 17 okt 2018, 17:20

Ik vraag me ook af of het een primeur is dat een berg in Nederland zo prominent wordt bewegwijzerd en of andere heuvels elders staan aangegeven.

Bij de Lemelerberg weet ik dat dit het geval is op omliggende wegen. Ik geloof de Hellendoornse berg ook nu ik erover nadenk.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Plaats reactie