[N348] Deventer - Ommen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Jeroen » do 22 nov 2007, 11:31

Hajo, wat is je punt precies? Zulke situaties waarbij een vrachtwagen de hele bocht nodig heeft (en daarbij bij een dubbele rechtsaffer de linker rijstrook blokkeert) komen heel vaak voor, hoor. De vrachtwagenchauffeur moet hier gewoon zijn ruimte opeisen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Hajo » do 22 nov 2007, 17:09

^^ Het punt is dat de situatie hier wel érg krap is, zie de bijdrage van DjIdee. Overigens: "opeisen" mag niet.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Jeroen » do 22 nov 2007, 17:57

^^ Tsja, zo is het mij wel aangeleerd. Hoe wil je het anders noemen? Er is ook geen sprake van een bepaalde voorrangspositie in zulke gevallen, voor zover ik weet. Als chauffeur moet je een beetje assertief zijn in het verkeer, want niet iedereen beseft hoeveel ruimte je nodig hebt.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: N348 bij Deventer

Bericht door DjIdee » vr 23 nov 2007, 12:41

Levert meestal ook geen problemen op, heb 1 keer iemand daar met een noodgang nog een vrachtwagen voorbij zien gaan (net de bocht om), daarbij het verdrijvingsvlak, en de tegenrijbaan meenemend trouwens, maar dat was ook een "sjonnie" met een verlaagde, uitgebouwde en met enorm veel herrie rijdende Opel Calibra (hoezo vooroordelen).. Trouwens, een vrachtwagen op de rechterstrook (er passen er maar 2, zie begin meest rechterstrook op de foto van hajo) en links past alleen nog een kleine auto ertussen, een beetje middenklasser past dan al niet meer. Benieuwd hoe de verkeersdruk hier is afgenomen sinds de voltooiing van de nieuwe N348, erg benieuwd naar cijfers, vooral van het vrachtverkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Chris » do 17 jan 2008, 11:05

de Verkeerskunde in 1962 schreef:"Autosnelweg door Salland nodig"

De verbetering van de provinciale weg Deventer-Ommen ter hoogte van Raalte heeft ongeveer 4 miljoen gulden gekost. Aangenomen mag worden dat door deze verbetering de weg nog vijftien jaar voor het autoverkeer gehandhaafd zal kunnen blijven (Chris: tot 1977 dus); daarna zal de aanleg van een geheel nieuwe autosnelweg door Salland noodzakelijk blijken te zijn.

De weg Deventer-Ommen is de enige noord-zuid-verbinding in dit deel van de provincie Overijssel.Het provinciaal bestuur van de provincie Overijssel is daarom de mening toegedaan, dat de toekomstige autosnelweg (met ongelijkvloerse kruisingen en parallelwegen voor het langzame verkeer) door het Rijk bekostigd zal moeten worden. Temeer, omdat de bestaande Rijksweg in noord-zuid-richting, de IJsseldijk over Olst naar Zwolle (Chris: huidige N337), niet meer voldoet aan de eisen, die het verkeer in deze tijd stelt.
Toch grappig dat 31 jaar na de de afschrijvingstijd van de huidige weg de oude situatie nog steeds bestaat. Er staan in de avondspits toch wel aardige files voor Raalte vanuit Deventer. De huidige rotonde kan het verkeer daar niet aan.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Hajo » zo 20 jan 2008, 16:06

19-8-1968: Tracébesluit rw48 Rheden - Dieren - Deventer - Hoogeveen als autosnelweg
(bron: dossier A348)

Het zou al heel wat schelen als de N348 zonder TOTSO met de N35 om Raalte heen geleid zou worden, waarbij de kruising met de N35 ongelijkvloers wordt aangelegd. Daarvoor hoeft de N348 ten westen van Raalte, bij de T-kruising met de N35, slechts rechtdoor te worden getrokken om vervolgens op de bestaande N348 richting Ommen aan te sluiten. Dit liefst in combinatie met een doorgetrokken A35 Zwolle - Almelo.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Chris » za 02 aug 2008, 16:21

De Stentor schreef:Rondweg Wesepe krijgt vorm

Vanuit de lucht is het duidelijk te zien: de nieuwe rondweg bij Wesepe krijgt vorm. Dan is ook duidelijk wat voor geweldige ingreep in het landschap zo'n nieuwe weg betekent.

Rechts is Wesepe zichtbaar, de Boxbergerweg loopt onderop de foto van rechts naar links. Het trace kruist de Mengerweg, waar een fietstunneltje komt, en loopt door tot aan de Doornickweg. De oplevering van de klus staat gepland voor juli 2009. foto Ab Hakeboom

Afbeelding
Ik wist eigenlijk niet eens dat ze hier de N348 aan het omleggen waren...

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Jeroen » za 02 aug 2008, 18:04

Is dat niet een beetje overdreven voor die paar huizen?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Chris » za 02 aug 2008, 18:07

Nouja, het is het laatste stukje 50 tussen Deventer en Hoogeveen. Hier staat trouwens vrij regelmatig file, nogal wat landbouwverkeer die door dat dorp gaat, en het verkeer ophoudt, plus een flinke forenzenstroom vanaf de regio Raalte naar Deventer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: N348 bij Deventer

Bericht door boe! » zo 03 aug 2008, 13:57

Chris schreef:Ik wist eigenlijk niet eens dat ze hier de N348 aan het omleggen waren...
Die omleiding had eigenlijk in 2007 al aangelegd moeten zijn. Naar goed Nederlands gebruik is er uiteraard vertraging opgetreden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Chris » zo 03 aug 2008, 16:29

Ik ben er net heen gereden (voordat het met bakken uit de lucht begon te regenen).

1. van Doorninckweg.
Afbeelding

2. Mengerweg.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: N348 bij Deventer

Bericht door SnarfFlevoland » ma 04 aug 2008, 19:46

Ik snak naar de A348! Wanneer trekken ze die door vanaf Ellecom/Dieren naar Zutphen of nog verder naar Deventer? N348 is leuk, maar geef mij maar de A348.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Mark » di 05 aug 2008, 2:33

Zit er helaas voorlopig nog niet in, zie ook het A48/A348 topic.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Chris » vr 08 aug 2008, 15:56

De Stentor schreef:Op de schop

DEVENTER - Automobilisten die gebruik maken van de Deventerweg, het deel van de N348 bij de A1-afslag naar Deventer, krijgen de komende maanden te maken met overlast. Dan gaat de weg vanaf de Lochemseweg in Epse tot de Hanzeweg deels op de schop.

Het tracé krijgt (deels) een derde baan en er komt een busstrook. De weg blijft open, maar het advies is die zoveel mogelijk te mijden. Gisteren werden de eerste afsluitingsborden geplaatst. Het leidde tot wat kleine opstoppingen, ook al doordat de verbinding via de Noorwegenstraat/ Visbystraat naar de Zweedsestraat al sinds 28 juli open ligt (zie foto). Eind augustus is de herinrichting van die kruising klaar.
Een derde baan? (zal wel strook zijn). Wordt dat 2+1 of een tidal flow? Het is overigens maar zo'n 2 kilometer lang. Tussen de Hanzeweg en de A1 liggen nu 2x2 rijstroken, ten zuiden daarvan 2x1.

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: N348 bij Deventer

Bericht door jan » zo 10 aug 2008, 16:42

Het wordt inderdaad een derde rijstrook ;)

Meer informatie is hier te vinden http://www.gelderland.nl/smartsite.shtml?id=22865.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Chris » vr 10 okt 2008, 10:13

Ik ben de afgelopen weken een aantal keer over de N348 gekomen en de werkzaamheden schieten al aardig op. Die inprikker van Deventer is denk ik de drukste weg van de stad en het stagneert bijna altijd daar. Ook interessant is trouwens de kruising met de N344, één van de meest complexe aansluitingen die hier in de regio liggen. De aansluiting bestaat feitelijk uit 3 T-splitsingen met diverse opstelstroken op een klein oppervlak. Lijkt me nogal een uitdaging te zijn geweest qua verkeersregeling met de VRI.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Chris » zo 16 nov 2008, 16:25

Een kleine update van vandaag.

Er is niet zo heel veel gebeurd. De asfalt die in de zomer gedraaid is, is niet erg uitgebreidt, er is wel begonnen met de aanleg van een rotonde (waarom in vredesnaam niet gewoon linksaffers?) en een fietstunneltje, die waarschijnlijk het meeste kost om aan te leggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ACT-F
verkeersader
Berichten: 739
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: N348 bij Deventer

Bericht door ACT-F » di 09 dec 2008, 17:12

e gemeente Deventer moet zich veel nadrukkelijker mengen in de discussie over een nieuwe weg tussen Deventer en Zutphen.

Dat vindt de actiegroep EGEL, met mensen uit de dorpen Epse, Gorssel en Eefde. De actiegroep wil dat een nieuwe verbinding tussen Deventer en Zutphen ten oosten van hun dorpen komt te liggen. Een variant die volgens de actiegroep ook goed is voor Deventer, omdat de nieuwe weg bij Deventer-Oost op de A1 aansluit. De provincie Gelderland en de gemeente Zutphen zien dat plan niet zitten. Zij willen de nieuwe weg ten westen van Eefde aanleggen.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=91049&cat=1

Een weg aan de westkant?? :shutup: Die man in het videofragment heeft helemaal gelijk. Een nieuwe N348 zou ik ten oosten langs de spoorlijn aanleggen.
Meer bitumen!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Chris » di 09 dec 2008, 17:14

Waarom niet de N348 langs de bestaande spoorbaan leggen met 2+1 rijstroken? Geen extra doorsnijding op die manier.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Kaaiman » wo 10 dec 2008, 11:11

Ik zou de bestaande N314 doortrekken tot naast het spoor bij Eefde, en dan inderdaad daar op de A1 aansluiten.
Dan wordt de rondweg van Zutphen ook eens optimaal benut en hoeft er geen doorgaand verkeer meer door de kern.

*Trekt oud plan uit de kast*

Zoiets dus, met name gelet op het bovenste deel:
Afbeelding
Dit plaatje is natuurlijk zuiver conceptueel.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Medianieuws

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Medianieuws » vr 16 jan 2009, 9:20

De Stentor schreef:Aanleg omleiding Wesepe hervat

WESEPE - Het verkeer op de Boxbergerweg in Wesepe wordt binnenkort omgeleid over een asfaltstrook die al in het afgelopen najaar is gewalst.
Daarna kan wegenbouwer BAM de rotonde aanleggen voor de omleiding van de N348 rond Wesepe. Die rotonde vonden de planologen de enige acceptabele oplossing voor de kruising van de oude en de nieuwe weg. ,,Die tijdelijke omleiding is breed genoeg voor verkeer in beide richtingen, maar wegens de bochten lijkt een snelheidsbeperking wel nodig'', verklaart uitvoerder Jeroen Grootenhuis. De omleiding blijft tot in het voorjaar in stand. Vorige week groeven graafmachines, die sterk genoeg waren om door de bevroren bovenlaag te breken, de geul voor de weg vanaf de Boxbergerweg richting Deventer. Eerder kon niet omdat de provincie de grond nog niet had verworven. Datzelfde gold voor een strook van de buxuskweker naast de Wethouder van Doorninckweg. Ook daar gaan de graafmachines binnenkort aan de slag, vertelt Grootenhuis. Het middendeel met een brug over de Grote Vloedgraaven en een fietstunnel zijn al klaar.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 bij Deventer

Bericht door Chris » zo 01 mar 2009, 20:34

De Stentor schreef:Dalfsen houdt hand op de knip

LEMELERVELD - De gemeente Dalfsen is niet bereid om 'miljoenen' meer uit te geven aan de aanpak van de N348 in en rond Lemelerveld.
Het verzoek om een grotere bijdrage van Dalfsen, maar ook van andere gemeenten op wiens grondgebied het tracé tussen Ommen en Raalte loopt, komt van de provincie Overijssel.


De wegbeheerder presenteerde medio vorig jaar haar plannen voor de herinrichting van de N348. Bedoeling is onder andere dat er bij Lemelerveld twee (nieuwe) aansluitingen komen en dat er tunnels en viaducten worden gebouwd. Die komen deels in de plaats van de huidige (gelijkvloerse) oversteken. Daarnaast wil de provincie dat de in de volksmond genoemde 'dodenweg' weer een honderd kilometerweg wordt. Drie jaar geleden is de maximumsnelheid verlaagd naar tachtig om de weg veiliger te maken. Dit werpt volgens de provincie en gemeente wel zijn vruchten af.

De inrichting van een honderd kilometerweg brengt echter wettelijk vastgelegde hogere eisen en daarmee hogere kosten met zich mee, zoals de aanleg van ongelijkvloerse kruisingen. "We willen best mee betalen. We overweging om die beweging te maken, maar we willen geen miljoenen extra uitgeven", stelt wethouder Evert Goldsteen. De gemeente heeft voor de N348 drie miljoen gereserveerd. Volgens Goldsteen wilde de provincie dat Dalfsen de helft van de investering van circa achttien miljoen betaalt. Dalfsen denkt echter meer aan een bijdrage van een kwart van de kosten. De gemeente ziet meer infrastructurele kosten op zich afkomen, ook vanwege de aanpak van de N340.

De provincie bevestigt dat er gesprekken met de gemeenten zijn gevoerd, onder andere over de financiën. Eind maart moet er duidelijkheid zijn over welke korte en lange termijn maatregelen er voor deze weg worden genomen en hoe dit gefinancierd gaat worden.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18187
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N348 Deventer - Ommen

Bericht door mavas » ma 02 mar 2009, 8:53

Goed plan, alleen die journalist mag wel eens op cursus Nederlands gaan...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 Deventer - Ommen

Bericht door Chris » za 09 mei 2009, 15:32

Update van vandaag:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. rotonde 1.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Fietstunnel.
Afbeelding

6. Rotonde 2.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 24 jun 2009, 17:02

N348 Wesepe

De weg is sinds 13 juni opengesteld voor het verkeer. Dat lijkt me aardig voor op schema vergeleken met "eind 2009" wat op de borden staat.

Richting zuiden (Deventer)

1. De weg ging hier eerst links door Wesepe, nu rechts langs Wesepe.
Afbeelding

2. Opvallend soort "vluchtstroken".
Afbeelding

3. Rotonde #1.
Afbeelding

4. Het zijn turborotonde's.
Afbeelding

5. Ze leken me nogal krap voor vrachtwagens. Na 2 rotondes kon ik die truck die achter me reed al niet meer zien, zo langzaam moeten ze erover.
Afbeelding

6. Dit stukje tussen de twee rotondes had eigenlijk wel 2x2 kunnen zijn... mooie gelegenheid om veilig in te halen tussen Hoogeveen en Deventer...
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Rotonde #2.
Afbeelding

9. Je kon nog niet links.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. ten zuiden van Wesepe.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18187
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N348 Deventer - Ommen

Bericht door mavas » wo 24 jun 2009, 17:13

Ik weet niet of de borden bij de turborotondes volgens ontwerp zijn, ik heb het vermoeden van niet. GEbruikelijker is het volgens mij om op de bewegwijzering al aan te geven welke rijstrook je waarheen leidt.

De turbo's zijn zo te zien volgens de nieuwe standaard ontworpen! Ik zie een rechte hoek bij start van de binnenste rijstrook. :blauweduim:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 24 jun 2009, 17:14

Richting noorden (Raalte/Ommen)

1. Rechts staat nog de oude bewegwijzering. Daar ging dus eerst de N348.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. turborotonde weer.
Afbeelding

4. rotonde.
Afbeelding

5. bushaltes erbij.
Afbeelding

6. Wegnummer leek me wat groot uitgevallen... maar ik kan me vergissen.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. verhoogde rijbaanscheiding.
Afbeelding

9. businvoeger. Ik neem aan dat deze hier geen voorrang heeft buiten de kom?
Afbeelding

10. en we buigen weer terug naar het oude alignment.
Afbeelding

11. van nieuw naar oud asfalt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N348 Deventer - Ommen

Bericht door Chris » wo 24 jun 2009, 17:15

mavas schreef:De turbo's zijn zo te zien volgens de nieuwe standaard ontworpen! Ik zie een rechte hoek bij start van de binnenste rijstrook. :blauweduim:
Waarom is dat beter eigenlijk? En is dat belangrijk?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18187
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N348 Deventer - Ommen

Bericht door mavas » wo 24 jun 2009, 17:33

^^ Dat is beter voor het voorspellen van het gedrag van het verkeer. Het verhoogt de veiligheid.

Bussen moeten altijd voorrang verlenen aan overig verkeer bij het wegrijden bij een bushalte bubeko. Standaard-verkeersregel.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N348 Deventer - Ommen

Bericht door Palance » wo 24 jun 2009, 18:25

Foto 3 en foto 7: Een rare manier van belijnen, net alsof je op de gehele rotonde links- en rechtsaf kunt slaan, ongeacht welke rijstrook je kiest. Dat wordt later pas rechtgetrokken. Ik vind dit een hele slechte manier.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie