[N264] Uden - Gennep

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

[N264] Uden - Gennep

Bericht door kees » vr 30 mar 2007, 23:04

Omroep Brabant schreef: Onderzoek naar functie van N264

EINDHOVEN-Er komt een onderzoek naar de functie van de N264. Dat is de provinciale weg van Uden, via Mille en Sint Hubert naar het Noordlimburgse Gennep. De gemeente, de provincie en Rijkswaterstaat willen graag weten hoe belangrijk de N264 is voor de bereikbaarheid en de leefbaarheid van de omgeving. Ook willen ze weten of er nog extra maatregelen nodig zijn.

Sinds een paar jaar liggen er twee snelwegen in de buurt van Uden. Dat zijn de A50 en de A73

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 31 mar 2007, 11:10

Ik heb wel gehoord dat er concrete plannen bestaan voor een rondweg om Haps, maar voor de rest niets. Zouden ze er een stroomweg van willen maken dan? :)

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » za 31 mar 2007, 15:05

Ik vermoed eerder een poging tot afserveren naar de gemeenten...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » za 31 mar 2007, 22:43

Zo'n onderzoek kun je bij elke N-weg gaan houden.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 01 apr 2007, 12:43

Nou René, dat weet ik zo net niet hoor. Uit de DV-inventarisatie bleek dat er in Noordoost-Brabant een stroomweg te weinig lag voor de gestelde normen. En anders hoeft RWS toch ook niet mee te doen aan het onderzoek?

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » zo 01 apr 2007, 15:52

Van de N264 een stroomweg maken lijkt me geen verkeerd idee. Maar dan zal er wel nog een hoop moeten gebeuren. Soieso omleggingen bij Haps en Sint Hubert, gevaarlijke oversteken wegwerken en eventueel nog een ongelijkvloerse kruising bij de aansluiting op de Midden-Peelweg (N277). Ik zie er op zich wel wat in. :)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » zo 01 apr 2007, 20:56

Het opwaarderen van de N 65 en de N 69 lijkt mij een stuk belangrijker dan de verbinding tussen een paar onbeduidende dorpjes te gaan verbeteren... :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door mavas » di 12 mei 2015, 18:47

De gemeente Cuijk gaat een omlegging creëren in de N264 bij Haps. Onduidelijk is voor mij waarom alle informatie op de Cuijk-website staat, maar in de nieuwsbrief lijkt alsof de provincie Brabant ook trekker is. Bovendien verwijst de nieuwsbrief juist weer naar de brabant-site voor meer informatie. Enfin, de planning is als volgt: http://www.cuijk.nl/document.php?m=19&f ... =1&c=46298
Gedurende 2015 staan de volgende werkzaamheden op de planning:
• Opstellen Realisatiecontract
• Afronden Hogere grenswaarde procedure
• Onderzoek maatregelen binnenwaarden,
• Grondverwerving
• Beroepsprocedure Raad van State

De tweede helft van 2015 wordt gebruikt om de aanbestedingsprocedure van het realisatiecontract (selectie aannemer) te doorlopen. De grondverwerving zal daar waar nodig verder doorlopen. De geselecteerde aannemer gaat in 2016 aan de slag met de voorbereiding voor de daadwerkelijke realisatie. Omdat er gewerkt gaat worden met een zogenaamde design&construct contract zal de aannemer in eerste instantie vooral bezig zijn met het technisch uitwerken. Dit is buiten dan nog niet te zien. Loopt alles volgens planning dan kan begin 2017 gestart worden met de aanleg van de Randweg.
Filmpje van de omleiding:
Link
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op di 12 mei 2015, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht samengevoegd met bestaande draad.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door boe! » wo 13 mei 2015, 11:15

Mooi duidelijke video. Het kan mij wel bekoren dat ze aan de hand van satellietbeelden eerst de huidige situatie laten zien en vervolgens het nieuwe tracé daarin projecteren. Het nieuwe tracé is een logische route, die niet langer is dan de huidige route door Haps. Lijkt mij een win-win situatie voor zowel de bewoners van Haps als het doorgaande verkeer.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door RSK » wo 13 mei 2015, 12:22

Op zich is het een zeer fraaie en heldere video, ook vormt de nieuwe weg een verbetering. Wel jammer dat er uit gemak weer overal voor een rotonde wordt gekozen. Hinderlijk voor het verkeer en het genereert weer veel onnodig fijn stof. Ook opmerkelijk vind ik de dubbelzijdige parallelle ETW's die ik ergens in het filmpje zie. Daardoor krijgt de weg in zijn geheel onderhand het ruimtebeslag van een 2x2 autosnelweg.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door Kaaiman » wo 13 mei 2015, 18:04

Het voorrangsplein bubeko zou een mooie plaats in de richtlijn moeten krijgen...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gapscene
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 10 okt 2014, 11:04

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door Gapscene » wo 13 mei 2015, 20:37

Dat de nieuwe N264 een ruimtebeslag krijgt van een 2X2 autoweg kan ik me wel voorstellen. De route Uden-A73 is eigenlijk de meest logische route van Veghel naar Duitsland. Als straks de nieuwe N279 tussen Den-Bosch en Veghel klaar is kan ik me voorstellen dat ook verkeer vanuit Den-Bosch (en als de N65 bij Vught opgewaardeerd is zelfs Tilburg) meer gebruik zal gaan maken van deze verbinding. Doordat de A50 tussen Veghel en Uden pal een oost-west koers volgt (ipv noord-zuid) ontstaat vanaf Den-Bosch praktisch een loodrechte verbinding richting de Duitse Autobahn A57 (Nijmegen-Gogh-Duisburg). Dat de aansluiting van de N279 bij Veghel voorlopig langs de Zuid-Willemsvaart blijft liggen is puur een kostenkwestie. Oorspronkelijk wilde men deze al richting noord opschuiven (waar de A50 naar het oosten draait). Nu de Ruit bij Helmond niet doorgaat en het geld wat daarvoor bestemt was in het Brabants mobiliteitsfonds blijft zitten kan ik mij levendig voorstellen dat dit nu toch nog gaat gebeuren.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door waldo79 » wo 13 mei 2015, 20:50

Vooropgesteld dat ik aanpassingen aan de N264 toejuich rest mij nog een vraag.

@Gapscene:
Voor welk probleem is het een oplossing: het verkeer vanuit Den Bosch richting de grens bij Goch beslaat geen grote aantallen voertuigen.
Zij hebben nu al de beschikking over: de route via de A59/A50/A326/N326/A73. Daar kun je zelfs nog een aantal kilometer van afsnijden door bij Oss via Grave te rijden. Daarnaast houd je in de route over de N264 de omstandigheid dat je nagenoeg geheel binnendoor gaat.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door Jeroen » do 14 mei 2015, 8:21

^^ Als echte doorgaande verbinding is de weg niet van belang, maar blijft wel overeind staan dat het een vrij drukke regionale verbinding is en het wegnemen van dorpspassages zowel voor de bewoners als voor de weggebruikers veel oplevert. Hopelijk pakt men de passage door Sint Hubert ook nog eens aan. Wel jammer dat er weer gekozen moet worden voor 2 rotondes. Er liggen straks tussen de aansluiting met de A50 en de aansluiting met de A73 minimaal 10 rotondes over een lengte van 22 km...

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door waldo79 » do 14 mei 2015, 10:34

Mee eens, de rotonditis blijft rondwaren. ..

Gapscene
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 10 okt 2014, 11:04

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door Gapscene » do 14 mei 2015, 10:56

Hallo Waldo, als de N264 verder zou worden opgewaardeerd (het liefst inderdaad zonder rotondes) krijgt Veghel een goede verbinding richting Duitsland. Veghel is inmiddels een belangrijk industrieel centrum geworden, waardoor de verkeersdruk van en naar Veghel behoorlijk is toegenomen. Dit is ook de rede dat de N279 tussen Den-Bosch en Veghel de komende jaren wordt omgebouwd tot ongelijkvloerse autoweg (2X2 rijkstroken). Nu de Ruit bij Helmond is afgeblazen (hetgeen ik overigens ook logisch vindt) ligt het eigenlijk voor de hand dat vanuit Veghel de ogen gericht gaan worden open de N264. Veghel was destijds voorstander van de Ruit omdat deze hen beter zou gaan verbinden met Duitsland en Limburg. De N264 biedt daartoe een volwaardig alternatief. Ikzelf denk, zelfs een beter alternatief.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door Kaaiman » do 14 mei 2015, 11:33

Er kwam hier ooit eens een plannetje van iemand voorbij om de route Tilburg - 's-Hertogenbosch - Veghel - KP Rijkevoort als één route te zien en op te waarderen tot auto(snel)weg.

Nu met de opwaardering van N279-noord, vind ik dit een erg interessante gedachte, vooral voor de verbinding KP Vught - KP Rijkevoort. Zo'n tracé past niet echt logisch op het verloop van de N264.
Prima dus, zo'n rondweg, maar denk op de (zeer) lange termijn liever in een nieuwe 2x2 autoweg Uden - Boxmeer over een nieuw tracé.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door Jeroen » do 14 mei 2015, 11:33

Veghel heeft al een redelijk ontsluiting richting Duitsland via de N279 langs Helmond richting de A67. Die weg loopt in ieder geval langs de kernen op en is zelfs deels ongelijkvloers, al zou deze weg ook nog wel een upgrade kunnen gebruiken. Het zou qua reistijd al een hoop schelen als er hier en daar inhaalmogelijkheden gemaakt zouden worden en rotondes zouden worden vervangen door kruisingen, liefst nog ongelijkvloers...

Veghel heeft denk ik in de toekomst een groter probleem met een vollopende A50. Nog geen 10 jaar na openstelling begint die snelweg al serieuze capaciteitsproblemen te krijgen en bij mijn weten zijn er geen plannen voor een verbreding.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door boe! » do 14 mei 2015, 13:56

Gapscene schreef:als de N264 verder zou worden opgewaardeerd (het liefst inderdaad zonder rotondes) krijgt Veghel een goede verbinding richting Duitsland.
Het enige deel van Duitsland dat vanuit Veghel het best te bereiken is via de N264 is een klein gebied dat globaal ligt tussen Kleve-Rees-Wesel-Moers-Geldern-Goch-Kleve. Bestemmingen dichtbij of ten noorden van de BAB3 zijn het snelst bereikbaar via Arnhem over de A50. Alles ten zuiden van dit gebied is sneller bereikbaar via de N279 en A67.

Volgens mij overdrijf je een beetje de rol van de N264 als internationale verbinding.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door RSK » do 14 mei 2015, 14:49

^^ Je zou er natuurlijk wel een mooie internationale as van kunnen maken als je de A77 vanaf Rijkevoort tussen Uden en Veghel laat aansluiten op de A50.

Als je dan iets meer naar het westen de huidige N279 tot Middelrode/Maaskantje uitbouwt als snelweg en die zuidwestelijk langs Den Bosch leidt om aan te sluiten op de A59, en vervolgens de A59 Zonzeel-Noordhoek en de A4 Klaaswaal-Benelux aanlegt, dan heb je een interessante nieuwe route van de Rotterdamse havens naar Duitsland.

Aan de Duitse kant van de grens zou je voor de bereikbaarheid van het noordelijke gebied wat je net omschrijft een nieuwe snelweg kunnen projecteren die vanaf de A57 ten oosten van Gogh de B67 volgt tot aan de A3 en dan daarna vloeiend overloopt in het 2+1 gedeelte.

Lijkt me een prima idee, dus laten we maar vast beginnen. Tegen de tijd dat alle debatten gevoerd zijn, de procedures afgerond, het geld bijeengebracht en de contracten met de aannemer getekend, kunnen alle deelprojecten uit dit plan opengesteld zijn zo tegen de tijd dat ik onder de zoden lig. :rofl2:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door Steyn_E » do 14 mei 2015, 18:39

^^ Die doorgetrokken A77 is leuk en aardig, maar maak dan ook knooppunt Paalgraven compleet...
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op do 14 mei 2015, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebruik ^^ als je direct op een bericht reageert en niet de quote-knop.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door duikgek89 » do 14 mei 2015, 18:47

waldo79 schreef:Vooropgesteld dat ik aanpassingen aan de N264 toejuich rest mij nog een vraag.

@Gapscene:
Voor welk probleem is het een oplossing: het verkeer vanuit Den Bosch richting de grens bij Goch beslaat geen grote aantallen voertuigen.
Zij hebben nu al de beschikking over: de route via de A59/A50/A326/N326/A73. Daar kun je zelfs nog een aantal kilometer van afsnijden door bij Oss via Grave te rijden. Daarnaast houd je in de route over de N264 de omstandigheid dat je nagenoeg geheel binnendoor gaat.
Die routes zijn relatief niet fijn naar mijn mening, maar de huidige N264 is ook niet veel beter. Deze aanpassing helpt natuurlijk wel. Alleen jammer van de rotondes, doe mij maar een gewone kruising ofzo.

Overigens zie je op de N264 toch een aardige verkeersstroom. 2x2 is niet nodig, maar wat stukken 2+1 alternerend (de zonder poespas/middenscheiding versie) met 100km/h zou wel prettig rijden, zeker als het aantal rotondes wat verminderd zou worden.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door Pino » do 14 mei 2015, 20:34

RSK schreef:Je zou er natuurlijk wel een mooie internationale as van kunnen maken als je de A77 vanaf Rijkevoort tussen Uden en Veghel laat aansluiten op de A50. Als je dan iets meer naar het westen de huidige N279 tot Middelrode/Maaskantje uitbouwt als snelweg en die zuidwestelijk langs Den Bosch leidt om aan te sluiten op de A59, en vervolgens de A59 Zonzeel-Noordhoek en de A4 Klaaswaal-Benelux aanlegt, dan heb je een interessante nieuwe route van de Rotterdamse havens naar Duitsland.
De politieke haalbaarheid heb je in ieder geval goed ingeschat 8-)

Maar als we niet uitkijken herhaalt het E42-scenario zich en beginnen regionale lobbies een regionale snelweg te beargumenteren met achterlandverbindingen van en naar Rotterdam. Dus toch maar een wat serieuze reactie: ik heb niet het idee dat je een route Knooppunt Benelux-Knooppunt Rijkevoort via Den Bosch een werkelijk waardig alternatief kunt maken voor de A15. Daarvoor volgt de A15 veel te veel de vogelvlucht-route tussen beide knooppunten, terwijl je er met de Den Bosch-route lange tijd echt enorm vanaf zit. Benelux-Rijkevoort is nu een 135 kilometer; een route via Den Bosch zal denk ik niet voor minder dan 150 km gaan.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door Coen Tunnel » vr 15 mei 2015, 9:57

^^ Ingetekend op Google Maps kom ik op zo'n 135 km. Nu zal een tracé misschien wat meer bochten kennen en bij knooppunten zullen verbindingsbogen soms voor wat extra meters zorgen, maar het zal met zo'n 140 km moeten kunnen.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door RSK » vr 15 mei 2015, 10:54

^^ Als je Benelux-Rijkevoort via de huidige wegen doet, dan kom ik op 165km. Dus Benelux-A15-A29-A59, Westelijke randweg 's-Hertogenbosch, N279, N264 en A73. Voor de A15 kom ik op 137km, met de N322 erbij op 131km. Voor het stuk bij Benelux gaat er 11km af, het stuk Noordhoek-Zonzeel wordt 7km korter. Vanaf Vlijmen naar de A50 bij de N606 is de route nu 28km, dat kan met wat afsnijdingen terug naar 23km. Tenslotte Veghel-Noord naar Rijkevoort: over de N264 nu 29km, dat kan met een rechtstreekser tracé terug naar ongeveer 25km. Totale winst van alle deelprojecten is 27km afstand, waarmee ik op 138km uitkom, evenveel als de huidige route over de A15 dus. Je winst is dan voor die relatie dat je twee gelijkwaardige routes hebt van de havens naar Rijkevoort.

Maar alle deelprojecten hebben ook nog hun eigen voordeel, dat misschien individueel nog wel groter is dan de totale route. Zo vormt het stuk 'verlengde A77' naar 's-Hertogenbosch voor verkeer uit de Randstad (boven Rotterdam) ook een alternatief voor de A12 in de richting van het westelijk Ruhrgebiet. Maar ook kun je er verkeersstromen tussen 's-Hertogenbosch en Venlo mee verplaatsen van de A2 naar de A73, zodat Venlo voor 'het noorden' iets dichterbij komt (handig voor de forensen naar Zoetermeer) en de ring Eindhoven wat meer lucht krijgt. De A4 en A59 Noordhoek-Zonzeel zorgen er voor dat Breda vanaf Benelux over beide routes min of meer even ver weg ligt, zodat je de A15 en A16 wat ontlast. Een snelweg westelijk van 's-Hertogenbosch biedt dan weer een beter alternatief aan voor Zonzeel-Eindhoven.

Al met al kun je zeggen dat het levensverhaal van de A59 getekend wordt met dit 'plan': het zijn allemaal losse stukjes met hun eigen kleine belangen voor bepaalde regio's. En als je die dan allemaal uit kunt voeren, heb je er eigenlijk zonder dat je het in de gaten hebt voor de meest onverwachte relaties een mooi alternatief voor doorgaand verkeer bijgekregen. :)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door Pino » vr 15 mei 2015, 11:36

Zou niet heel veel moeten verschillen van dit: https://www.google.com/maps/dir/51.8298 ... .66687!3e0

Aan de ene kant zult je dat wat kunnen stroomlijnen met een route in een rechtere lijn, aan de andere kant zul je om dorpen en andere hindernissen heen moeten aanleggen. Dus dat zou je toch eerder in de buurt van de 145-150 km moeten brengen. De kans lijkt me overigens aanzienlijk dat je met een route via de A16 in plaats van via het Hellegatsplein korter uitkomt.

johanvonderatlantis
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 17 jun 2016, 18:09
Contacteer:

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door johanvonderatlantis » di 21 jun 2016, 17:47

RSK schreef:^^ Als je Benelux-Rijkevoort via de huidige wegen doet, dan kom ik op 165km. Dus Benelux-A15-A29-A59, Westelijke randweg 's-Hertogenbosch, N279, N264 en A73. Voor de A15 kom ik op 137km, met de N322 erbij op 131km. Voor het stuk bij Benelux gaat er 11km af, het stuk Noordhoek-Zonzeel wordt 7km korter. Vanaf Vlijmen naar de A50 bij de N606 is de route nu 28km, dat kan met wat afsnijdingen terug naar 23km. Tenslotte Veghel-Noord naar Rijkevoort: over de N264 nu 29km, dat kan met een rechtstreekser tracé terug naar ongeveer 25km. Totale winst van alle deelprojecten is 27km afstand, waarmee ik op 138km uitkom, evenveel als de huidige route over de A15 dus. Je winst is dan voor die relatie dat je twee gelijkwaardige routes hebt van de havens naar Rijkevoort.

Maar alle deelprojecten hebben ook nog hun eigen voordeel, dat misschien individueel nog wel groter is dan de totale route. Zo vormt het stuk 'verlengde A77' naar 's-Hertogenbosch voor verkeer uit de Randstad (boven Rotterdam) ook een alternatief voor de A12 in de richting van het westelijk Ruhrgebiet. Maar ook kun je er verkeersstromen tussen 's-Hertogenbosch en Venlo mee verplaatsen van de A2 naar de A73, zodat Venlo voor 'het noorden' iets dichterbij komt (handig voor de forensen naar Zoetermeer) en de ring Eindhoven wat meer lucht krijgt. De A4 en A59 Noordhoek-Zonzeel zorgen er voor dat Breda vanaf Benelux over beide routes min of meer even ver weg ligt, zodat je de A15 en A16 wat ontlast. Een snelweg westelijk van 's-Hertogenbosch biedt dan weer een beter alternatief aan voor Zonzeel-Eindhoven.

Al met al kun je zeggen dat het levensverhaal van de A59 getekend wordt met dit 'plan': het zijn allemaal losse stukjes met hun eigen kleine belangen voor bepaalde regio's. En als je die dan allemaal uit kunt voeren, heb je er eigenlijk zonder dat je het in de gaten hebt voor de meest onverwachte relaties een mooi alternatief voor doorgaand verkeer bijgekregen. :)
Dan is dit messchien nog een beter idee.

Afbeelding

BRON: von der Atlantis / Google map

Den Bosch west een stukje verbinding aanleggen. N65 upgraden naar A 65. N 279 upgraden naar de nieuwe A 75. Ruit Eindhoven combineren met doortrekken A 58 naar A 73 via Venray. Uden/Veghel dubbele knooppunt maken met de wegen A-50/A75/A77 en Paalgraven Oss hoef dan niet meer aan gepakt te worden en kan ook de verbinding Oss-Tiel in dit geval achterwege blijven. Wat de A 75 betreft kan ook eventueel met een noorder variant trace tussen Uden en Veghel in en daar dan een dubbele knooppunt maken zoals Holendrecht Amsterdam-zuidoost. Maar dan zal Uden/Veghel tot doelen opgewaardeert moeten worden en Oss als doel afwaarderen daar Oss in de toekomst minder belangrijk wordt voor verkeer en economisch. Zal Uden/Veghel al aangegeven moeten worden vanaf ongeveer 30 kilometer op de wegen in Brabant. Wat vinden jullie van dit idee? :dyn_hyp:
Allen voor een en een voor allen. von der Atlantis familie.

http://i0.wp.com/vonderatlantis.de/mill ... 2acb68.jpg

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door Mark » di 21 jun 2016, 18:01

Het opknippen van de N279 rond Veghel lijkt me niet echt handig omdat dit juist een route is tussen Den Bosch en Helmond. Deze route krijgt nu juist prioriteit van de provincie.

De discussie rondom de A77 is bekend en lijkt me handig die niet hier te voeren.

Een opwaardering van de N270, A58 in jouw kaart, is wellicht geen gekke gedachte maar dan denk ik aan een ongelijkvloerse autoweg in plaats van autosnelweg. Het gedeelte tussen Nuenen en Eindhoven is sowieso niet realistisch omdat je daar door natuurgebied heen gaat (richting de A67).

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door Jeroen » di 21 jun 2016, 18:08

Ik denk dat we al lang blij mogen zijn met de geplande omlegging bij Haps momenteel.

Verder zie ik vooral een hoop dingen die leuk staan op de kaart, maar die in de praktijk te weinig toevoegen, zeker niet als snelweg. De huidige N261 bij Tilburg is al een prima weg, hooguit zou je die nog wat meer ongelijkvloers kunnen maken, maar een nieuwe verbinding verder oostelijk is compleet overbodig. De A59 bij Waalwijk is wat substandaard, maar dat is nog geen reden om daar een nieuwe snelweg omheen te laten lopen. De Gementweg bij Den Bosch heeft de ring om Den Bosch juist al compleet gemaakt, ook daar is een snelweg overbodig. En gezien het feit dat ze de A270 de afgelopen jaren alleen maar verder aan het afbreken zijn denk ik dat je nog héél lang kunt wachten eer Helmond een halve snelwegring gaat krijgen...
Laatst gewijzigd door Jeroen op di 21 jun 2016, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N264] Uden - Gennep

Bericht door RSK » di 21 jun 2016, 19:17

johanvonderatlantis schreef:Dan is dit messchien nog een beter idee.
[...]
Wat vinden jullie van dit idee? :dyn_hyp:
Wil je een eerlijk antwoord? Een bij elkaar geraapt zooitje. Er zit geen netwerkgedachte in die de zaken verbetert, het is alleen maar een ratjetoe van opwaarderingen en nieuwe wegen.

Ik heb wat dat betreft wel een beter idee om het verkeer te stroomlijnen:

Afbeelding

Maar dat neemt niet weg dat de kans dat het er van komt maar amper groter is dan bij jouw plannen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Plaats reactie