[N194][N302][N307][N023] Alkmaar - Lelystad - Kampen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 22 mar 2007, 18:17

Wat? Staat dat project dan al zover? :D

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5070
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Bericht door Rogier » do 22 mar 2007, 18:37

Chris schreef:Langs de N307 worden in elk geval al bomen gekapt.
Als het goed is wordt dit jaar tussen Dronten en de brug over de Hoge Vaart de parallelbanen bij de N307 aangelegd. Er wordt geen tweede rijbaan aangelegd. Overigens aankomende zomer gaat de N307 tussen Dronten en Kampen voor een aantal weken (5 weken) op slot. Tussen Kampen en de Roggebotsluis wordt de weg volledig opnieuw aangelegd i.v.m. fikse verzakkingen en doorbreken van de onderlagen van deze weg.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76291
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » do 22 mar 2007, 18:38

Ja, dat stuk tussen Kampen en het randmeer is inderdaad een lappendeken.

Maar ook verder naar Dronten kent de N307 forse spoorvorming.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » do 22 mar 2007, 18:39

Wordt het nummer ook echt N23 of is dat slechts een werknaam? Of krijgt alleen A6 - N50 het nummer N23? Wordt de N23 een geheel dubbelbaanse stroomweg of gaan we op de goedkope toer?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » do 22 mar 2007, 22:23

Hij wordt tussen Lelystad en Dronten 2x2 met een ongelijkvloerse aansluiting. Er komt ruimtereservering voor een tweede rijbaan op de rest van het traject (wat wel een autoweg wordt).

De Markerwaarddijk valt ook onder de N23; het is uiteindelijk de bedoeling dat dit de verbinding Alkmaar-Lelystad-Kampen wordt.

Wel is de vraag of het nummer echt N23 wordt, want volgens mij is het nog steeds een provinciaal project.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » do 22 mar 2007, 23:23

Hopelijk neemt het rijk de verbinding over als deze straks (deels) klaar is en wordt/blijft het nummer N23. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » za 24 mar 2007, 10:20

Heeft iemand een kaartje van die N23?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » za 24 mar 2007, 10:58

Provincie Flevoland schreef:Informatieavond N23 en Hanzeweg

De provincie Flevoland organiseert op dinsdagavond 3 april 2007 om 20.00 uur een informatieavond in het gemeentehuis van Dronten over de nieuwe wegverbinding tussen Lelystad en Dronten (onderdeel van de N23) en over de verbeteringen aan de Hanzeweg.

Op de informatieavond wordt een grafische animatie vertoond die laat zien hoe de nieuwe weg door de weggebruiker zal worden ervaren. Ook worden tekeningen getoond op basis waarvan men zich een beeld kan vormen van de diverse verbeteringen die de komende jaren worden uitgevoerd.

De komende tijd gaat er veel gebeuren om de verkeersafwikkeling tussen Lelystad, Dronten en Kampen te verbeteren. De ontwikkelingen van het autoverkeer in Flevoland maken het noodzakelijk om de bestaande infrastructuur aan te passen. De eerste werkzaamheden zullen dit jaar starten.

De provincie is samen met de gemeenten Lelystad en Dronten bezig om een nieuwe autoweg aan te leggen tussen Lelystad en Dronten, de N23. Deze weg moet volgens de plannen in 2011 klaar zijn.

De weg wordt zoveel mogelijk gebundeld met de Hanzespoorlijn en de uitvoering wordt ook zoveel mogelijk gecombineerd. De voorbereiding voor de aanleg is nu zover dat de definitieve plannen voor de autoweg klaar zijn. Dit jaar wordt samen met ProRail begonnen met de bouw van drie viaducten en een tunnel in de kruisende wegen.

Dit jaar worden ook de eerste werkzaamheden op de Hanzeweg uitgevoerd. Op de kruispunten met de Hondweg en Oudebosweg worden verkeerslichten geplaatst en grote delen van de Hanzeweg krijgen een nieuwe geluidarmere asfaltlaag.

De komende jaren worden langs de gehele Hanzeweg parallelwegen aangelegd waardoor de doorstroming van het verkeer wordt verbeterd evenals de vverkeersveiligheid van vooral het eerste gedeelte vanaf Dronten.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » vr 13 apr 2007, 18:12

Vandaag weer een dode te betreuren op de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad, in februari 3 doden, hoe lang blijft dit nog doorgaan? :(

http://www.nhd.nl/article1740596.ece
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Wouter N14 » vr 13 apr 2007, 18:55

Ik ben er maandag nog overheen gereden. Bijna één file van Lelystad tot aan Hoorn. Goed, het was dan wel Tweede Paasdag, maar vergroting van de capaciteit en (daarmee) de veiligheid lijkt mij zeer wenselijk.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 13 apr 2007, 19:30

Inrichten als 2+1 zou al een heleboel schelen qua veiligheid.

Zoekt dekking...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Wouter N14 » vr 13 apr 2007, 19:32

En dat zou ook best moeten passen. De weg is nu 1*2 met in het midden een soort GOW dubbele asstreep die op de rechte stukken onderbroken is. De snelheid is gewoon 100.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » ma 16 apr 2007, 22:13

Omroep Flevoland schreef:Markerwaarddijk wordt veiliger

13-4-2007


De Provincie gaat de Markerwaarddijk tussen Lelystad en Enkhuizen veiliger maken. Dat is vrijdag bekend gemaakt, nadat er weer een ongeval met dodelijke afloop plaatsvond.

Er komt een groene streep in het midden, die geluid maakt als je erover heen rijdt. Zo wordt voorkomen dat auto's op de andere weghelft terecht komen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de oorzaak van de meeste ongevallen onoplettendheid is.

Als de dijk in 2012 wordt versterkt, komt er een vangrail in het midden. Dat is nu nog niet mogelijk, omdat de weg daarvoor te smal is. De politie gaat de komende maanden vaker snelheidscontroles op de dijk uitvoeren.
Veiliger door een groene streep? Ik weet het zo net niet...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76291
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » ma 16 apr 2007, 22:15

Het voelt wel veiliger is mijn ervaring.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » ma 16 apr 2007, 23:16

Die groene streep doet denken aan een doorgetrokken streep én aan een middenberm. Beide factoren zorgen ervoor (of dienen dat in ieder geval te doen) dat er minder wordt ingehaald vanwege de psychologische barrière. Ook liggen de rijbanen met dubbele asmarkering en de groene streep net iets verder van elkaar.

De groene streep en het principe van dubbele asmarkering zijn twee van de weinige punten van de EHK die ik erg toejuich. :)

Er mooi trouwens dat de N23 steeds meer in beeld komt (al dan niet met ander wegnummer). Tegenwoordig is de dijk bij mist vaak afgesloten, maar ik vermoed dat dat veel minder vaak zal gebeuren als de weg 2+2 is. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » di 17 apr 2007, 1:31

mavas schreef:Als de dijk in 2012 wordt versterkt, komt er een vangrail in het midden. Dat is nu nog niet mogelijk, omdat de weg daarvoor te smal is. De politie gaat de komende maanden vaker snelheidscontroles op de dijk uitvoeren
Dan maar hopen dat er geen vangrail van 30 km komt met 1 rijstrook per richting...
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » di 17 apr 2007, 10:22

Omroep Flevoland schreef:een vangrail in het midden. Dat is nu nog niet mogelijk, omdat de weg daarvoor te smal is.
Huh? De weg is nu 2 ruime rijstroken + 2 halve vluchtstroken breed. Dat lijkt me ruim voldoende voor een vangrail in het midden.
Maar misschien vinden ze dat er vluchtstroken moeten blijven voor de hulpdiensten?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » di 17 apr 2007, 10:43

Lijkt me niet onwaarschijnlijk, Harry. ;) Ik denk/hoop dat ze met 'te smal' ook bedoelen dat de weg straks 2+2 wordt. Ga ik in ieder geval wel van uit. Autosnelweg zal 't denk ik niet worden.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » di 17 apr 2007, 11:56

Ik vrees dat er gewoon één rijstrook per richting blijft, van ekaar gescheiden door eerst een groene streep, later een vangrail... :roll:

Die weg moet in ieder geval 2+1 alternerend worden, 2x2 is nog beter. Een autosnelweg is niet nodig, een normale autoweg, zoals nu het geval is, volstaat.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76291
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » di 17 apr 2007, 12:33

probleem van deze dijk is ook dat vrachtwagens niet kunnen keren.

Toen er een paar dagen terug dat ongeval was, hebben vrachtwagens meer dan 7 uur moeten wachten voordat ze verder konden rijden. Personenauto's kunnen wel keren.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » di 17 apr 2007, 13:08

Hajo schreef:Ik vrees dat er gewoon één rijstrook per richting blijft, van ekaar gescheiden door eerst een groene streep, later een vangrail... :roll:

Die weg moet in ieder geval 2+1 alternerend worden, 2x2 is nog beter. Een autosnelweg is niet nodig, een normale autoweg, zoals nu het geval is, volstaat.
Laten we de A7 over de Afsluitdijk dan ook maar 2+1 alternerend maken. Kan er nog een enkelspoorverbinding naast ook. :roll:

Juist zulke dijkverbindingen lenen zich voor een autosnelweg, want zeg nou zelf... wie sukkelt er met 100 over een kaarsrechte 2+2 autoweg met pechhaventjes? Liefst gewoon autosnelweg dus, maar een 2+2 autoweg is toch wel mijn minimumeis.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » di 17 apr 2007, 13:13

2+1 kan trouwens helemaal niet met een middenscheiding op een dijk. Hoe moeten de hulpdiensten zich dan verplaatsen? Bij de N50 hebben ze ook een verharde berm aangelegd, op een dijk wordt dat wat lastiger.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » di 17 apr 2007, 14:48

Kaaiman schreef:Er mooi trouwens dat de N23 steeds meer in beeld komt (al dan niet met ander wegnummer). Tegenwoordig is de dijk bij mist vaak afgesloten, maar ik vermoed dat dat veel minder vaak zal gebeuren als de weg 2+2 is. :)
Dat denk ik niet. De dijk is juist bij storm vaak afgesloten en dat heeft een simpele reden; de dijk is veel lager dan bijvoorbeeld de Afsluitdijk en er is dus ook veel minder beschutting voor het verkeer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 17 apr 2007, 18:35

Kaaiman schreef:2+1 kan trouwens helemaal niet met een middenscheiding op een dijk. Hoe moeten de hulpdiensten zich dan verplaatsen? Bij de N50 hebben ze ook een verharde berm aangelegd, op een dijk wordt dat wat lastiger.
Mijn visie: 2+1 binnen de huidige wegbreedte (voorlopig) van 2 ruime rijstroken en halve vluchtstroken. Moet prima passen. Hulpdiensten kunnen bij ongevallen over de middelste strook rijden, dat kun je met borden aangeven, zoals die ook op de N261 bij Tilburg staan.

Later is een betere uitbouw wel wenselijk.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » di 08 mei 2007, 15:06

Provincie Noord-Holland 08-05-07 schreef:De nieuwe Westfrisiaweg kent diverse varianten

De stuurgroep Westfrisiaweg bekijkt onder aanvoering van verkeersgedeputeerde Cornelis Mooij verschillende varianten die mogelijk zijn voor het gehele tracé Westfrisiaweg (Heerhugowaard – Enkhuizen).

De stuurgroep, die bestaat uit gemeenten, provincie Flevoland en Noord-Holland, hoogheemraadschap, rijkswaterstaat en het georganiseerd bedrijfsleven, streeft ernaar om eind juni een voorkeurstracé uit te spreken voor de totale Westfrisiaweg (N302). Op dit moment wordt gewerkt aan een Milieu Effect Rapportage (MER). De definitieve keuze zal mede op uitkomsten van de MER gebaseerd zijn. Daarnaast spelen sociaaleconomische effecten en kosten een doorslaggevende rol voor de stuurgroep.

Wat behelst het plan precies?
Het plan houdt in het opwaarderen van de verbindingen tussen Heerhugowaard, Hoorn en Enkhuizen. De verbinding tussen Heerhugowaard en de A7 zal worden verbeterd. Er wordt al gewerkt aan een verbetering van de aansluiting van de N242 naar de N507 (ten noorden van Heerhugowaard). Er zullen extra opstelstroken komen op het tracé N507/N243 en technische verbeteringen zoals rotondes om de doorstroming en de verkeersveiligheid verder te bevorderen. Een parallelstructuur moet er voor zorgen dat onder andere het landbouwverkeer van het snelle verkeer wordt gescheiden.

Het weggedeelte tussen de A7 en Markerwaardweg wordt opgewaardeerd met een verdubbeling van de rijbanen en het ongelijkvloers maken van de kruisende wegen. Daarvoor zijn in de startnotitie MER een viertal inrichtingsvarianten opgenomen.

Tussen de Markerwaardweg en de Houtribdijk bij Enkhuizen zal de stuurgroep een keuze moeten maken voor een nieuw tracé. Er zijn een viertal alternatieven: een doorsteek tussen de N302 en N506 bij óf Hoogkarspel, of Lutjebroek, een noordelijk tracé (parallel aan de Drechterlandse weg) en een noordelijk tracé met doorsteek Enkhuizen. Binnen de verschillende tracéalternatieven zijn diverse uitwerkingen mogelijk (bijvoorbeeld hoog of laag gelegen) die eigen effecten met zich meebrengen. Deze effecten worden meegewogen in de uiteindelijke keuze.

Schetsontwerp
Van het totale traject is een schetsontwerp gemaakt om de verschillende varianten in beeld te brengen. De keuze van de stuurgroep zal instemming moeten krijgen van de gemeenteraden en Provinciale Staten. Pas wanneer duidelijk wordt welk tracé de voorkeur geniet, zullen de schetsontwerpen verder worden uitgewerkt. Het ontwerp is als download beschikbaar.

Direct omwonenden zullen in deze fase worden betrokken door middel van klankbordgroepen waarin samen met hen wordt gekeken naar het ontwerp van de weg. Ook worden informatieavonden georganiseerd om inwoners van West-Friesland te informeren.

Met het schetsontwerp ligt de weg er dus nog niet. Projectbureau Westfrisiaweg verwacht, indien de politieke besluitvorming voorspoedig verloopt, in het derde kwartaal van 2010 te kunnen aanvangen met de bouw.

Oplossingen op de lange termijn
Om de problemen op lange termijn goed op te lossen volstaat het opwaarderen van alleen de Westfrisiaweg niet. Gezien het nationale belang van een goede doorstroom op het onderliggende wegennet hebben de provincies Noord-Holland, Flevoland en Overijssel de wens richting de minister van Verkeer en Waterstaat geuit om de N23 Alkmaar-Zwolle, waarvan de Westfrisiaweg een onderdeel is, op te nemen in het Meerjarenprogramma Infrastructuur en Transport (MIT). Een positief besluit op dit verzoek betekent dat Verkeer en Waterstaat het belang van een goede oost-west verbinding erkent en dat het project Westfrisiaweg wordt opgenomen in het MIT.

Schetsontwerp West-Frisiaweg: http://www.noord-holland.nl/Images/65_108568.pdf
Ongelofelijk, ik heb die schets eens bekeken. En zowat het hele landschap in West-Friensland gaat daar naar de filistijnen, alleen maar bouwen bouwen bouwen. Het aantal woningbouwterreinen en bedrijfsterreinen is niet op één hand te tellen :evil:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 08 mei 2007, 15:41

Geef mij maar het noordelijkste tracé. Dat is het meest toekomstvast en bevat ook niet van die rare bochten... :roll:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » di 08 mei 2007, 17:24

Het westelijk deel is natuurlijk een gotspé. Die weg (de N507) was tot voor een paar jaar een 100 km/weg, aangelegd als RONA cat. III.
Sinds enige tijd is het een GOW-80. Nu ook nog eens volplempen met verkeerspleintjes... :neenee:

Het oostelijk deel: wat mij betreft zoveel mogelijk de bestaande N302 volgen, en zoveel mogelijk 2x2 ongelijkvloers met 100 km/h.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76291
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » di 08 mei 2007, 17:27

Ik zie het liefst eentje onder Heerhugowaard langs naar de Noordring van Alkmaar. Dat is dan meteen ook een grens voor de uiterste bebouwing van Heerhugowaard.

Als ze daar willen bouwen, dan kan dat mooi rond St. Pancras, Broek en Scharwoude.

Liever niet in de Schermer of Beemster.

Ik ben wel benieuwd naar zo'n A/N23, zou een mooie ontsluitingsweg voor de Zwolse wijk Stadshagen kunnen zijn.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » di 08 mei 2007, 17:28

René schreef:Het westelijk deel is natuurlijk een gotspé. Die weg (de N507) was tot voor een paar jaar een 100 km/weg, aangelegd als RONA cat. III.
:?: Dat moet dan voor 2000 geweest zijn, want ik ken die weg alleen maar als gow-80. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat het ooit 100km/h is geweest, want tractoren mogen gewoon van de weg gebruik maken.

Wat heb je trouwens aan 100km/h als je bij elk verkeerslicht in de ankers mag...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » di 08 mei 2007, 19:42

mavas schreef:
René schreef:Het westelijk deel is natuurlijk een gotspé. Die weg (de N507) was tot voor een paar jaar een 100 km/weg, aangelegd als RONA cat. III.
:?: Dat moet dan voor 2000 geweest zijn, want ik ken die weg alleen maar als gow-80. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat het ooit 100km/h is geweest, want tractoren mogen gewoon van de weg gebruik maken.
Ik reed er vaak in 1996-1998. En toen was het een echte ouderwetse autoweg, waar tractoren dus ook verboden waren.

Plaats reactie