[N194][N302][N307][N023] Alkmaar - Lelystad - Kampen
Moderator: Moderatoren
-
- Secretaris
Re: [N302][N307][N023] Alkmaar - Enkhuizen - Lelystad - Kam
Bedankt voor deze foto's, met name die met N711 op de borden. 

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- Moderator
Hier wat foto's bij daglicht. Emmeloord staat inderdaad zowel via de N307 en N711 aangegeven (via de N711 is waarschijnlijk sneller), en Emmeloord staat ook verder langs het nieuwe tracé aangegeven, waaruit ik moet concluderen dat de vermelding van Emmeloord over de N711 tijdelijk of dubbel is. Het oogt niet erg tijdelijk overigens.

N23-30-04-2012-1 by Chriszwolle, on Flickr

N23-30-04-2012-2 by Chriszwolle, on Flickr
Dit is de toekomstige N711.

N23-30-04-2012-3 by Chriszwolle, on Flickr
Voor de volledigheid de andere richting:

N23-30-04-2012-4 by Chriszwolle, on Flickr
Emmeloord staat in deze richting niet aangegeven, maar da's ook niet zo logisch.

N23-30-04-2012-5 by Chriszwolle, on Flickr

N23-30-04-2012-1 by Chriszwolle, on Flickr

N23-30-04-2012-2 by Chriszwolle, on Flickr
Dit is de toekomstige N711.

N23-30-04-2012-3 by Chriszwolle, on Flickr
Voor de volledigheid de andere richting:

N23-30-04-2012-4 by Chriszwolle, on Flickr
Emmeloord staat in deze richting niet aangegeven, maar da's ook niet zo logisch.

N23-30-04-2012-5 by Chriszwolle, on Flickr
-
- Moderator
Update: 30 april 2012
Deze koninginnedag ben ik naar de N307 gereden om over het nieuwe tracé te fietsen, 2 dagen voor de officiële openstelling. Zaterdag 5 mei wordt de N307 daadwerkelijk opengesteld voor het verkeer.
Ik heb in totaal 65 foto's van dit project gemaakt, maar dat is een beetje teveel om hier allemaal te posten. Voor de gehele set, zie;
gehele set @ Flickr
De hoogtepunten in de spoiler:
Deze koninginnedag ben ik naar de N307 gereden om over het nieuwe tracé te fietsen, 2 dagen voor de officiële openstelling. Zaterdag 5 mei wordt de N307 daadwerkelijk opengesteld voor het verkeer.
Ik heb in totaal 65 foto's van dit project gemaakt, maar dat is een beetje teveel om hier allemaal te posten. Voor de gehele set, zie;

De hoogtepunten in de spoiler:
- SPOILER: TOON
-
- 4x5 autosnelweg
Mooie foto's Chris:

Werktitel of niet, maar het is volslagen onzin om nu nog N23 ergens op een bord te zetten terwijl deze nooit zal bestaan.

Werktitel of niet, maar het is volslagen onzin om nu nog N23 ergens op een bord te zetten terwijl deze nooit zal bestaan.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Hoofdmoderator
Mooie fotoserie Chris! Je hebt een lekker stukje kunnen fietsen zo te zien
Die bewegwijzering is weer niet van de ANWB, maar weer ander geknutsel. Bovendien is het ook veel te klein en te priegelig voor 100 km/h.

Die bewegwijzering is weer niet van de ANWB, maar weer ander geknutsel. Bovendien is het ook veel te klein en te priegelig voor 100 km/h.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- Forumbeheerder
Leuke platen Chris!
Opvallend detail. Wel Redesign wegwijzers maar een oldskool-pimped UIT-bord?
Opvallend detail. Wel Redesign wegwijzers maar een oldskool-pimped UIT-bord?
-
- expressweg
Viaduct ziet er niet uit alsof dit ooit 2x2 zou kunnen worden?
-
- Moderator
Ik denk dat het wel past, de geleiderails staan wat riant opgesteld.
-
- 2x2 autosnelweg
Leuke foto's uit m'n oude regio.
De N711 naar Emmeloord zal beslist sneller zijn dan over het nieuwe tracé van de N307. Je hebt namelijk voorbij Swifterbant ook nog een stuk autoweg met 100 km/h. Dan is er nog slechts één rotonde bij de Visvijverweg en daarna wordt het al snelweg. De befaamde A711...
Opmerkelijk dat Emmeloord dubbel staat aangegeven, want op de A6 bij de Ketelbrug staat Dronten nog met een opzetstuk aan afrit Swifterbant vast. Wellicht verwijderen ze dat en gaat de route naar Dronten terug gewoon via Lelystad-Noord, wat een enorme en belachelijke omweg gaat betekenen.
Sowieso blijf ik van mening dat de nieuwe N307 (alias N23) weinig vooruitgang brengt in de regio. Vanuit Kampen, noordelijk Dronten en Swifterbant is het richting de randstad zeker een klein voordeeltje. Maar voor zuidelijk Dronten brengt het echt totaal niets. Dan is de N309 (of route Rietweg-N302) veel interessanter. Volgens mij gaat er weinig aan de verkeersstroom veranderen. Het verkeer vanuit Kampen zal nu in ieder geval wel de N307 nemen, maar dat deed het al wel langer volgens mij. De N309 zal waarschijnlijk minimaal ontlast worden. Had er een A23 gelegen, dan hadden we waarschijnlijk heel anders gepraat... Suffe Flevolandse investeerders! Misschien moet er in Flevoland eens blog komen met: "Die A23 komt er!" i.p.v. "Die berg komt er!", want dat laatste slaat toch wel alles en is niet reëel. Een A23 is dat wel en ook veel nuttiger, alhoewel ik ook best weet dat regio Dronten nu eigenlijk al (zonder N23) prima ontsloten is. Het zou alleen een boost zijn voor gemeente Dronten en Kampen voor meer oriëntatie op de Randstad.
De grootste geldverspiller is nog altijd die parallelweg tussen Dronten en Kampen. Dat had minstens een mooie 2x2 weg kunnen worden. Landbouwverkeer kan je dan dwingen bestaande lokale landbouwweggetjes te gebruiken. De huizen die parallel aan de N307 lopen kan je een aparte landbouwweg aanbieden tot de rotonde of de Colijnweg. En in het ergste geval hadden er maar trekkers op een 2x2 weg gereden. Dat was altijd nog beter geweest als de huidige oplossing.

Opmerkelijk dat Emmeloord dubbel staat aangegeven, want op de A6 bij de Ketelbrug staat Dronten nog met een opzetstuk aan afrit Swifterbant vast. Wellicht verwijderen ze dat en gaat de route naar Dronten terug gewoon via Lelystad-Noord, wat een enorme en belachelijke omweg gaat betekenen.
Sowieso blijf ik van mening dat de nieuwe N307 (alias N23) weinig vooruitgang brengt in de regio. Vanuit Kampen, noordelijk Dronten en Swifterbant is het richting de randstad zeker een klein voordeeltje. Maar voor zuidelijk Dronten brengt het echt totaal niets. Dan is de N309 (of route Rietweg-N302) veel interessanter. Volgens mij gaat er weinig aan de verkeersstroom veranderen. Het verkeer vanuit Kampen zal nu in ieder geval wel de N307 nemen, maar dat deed het al wel langer volgens mij. De N309 zal waarschijnlijk minimaal ontlast worden. Had er een A23 gelegen, dan hadden we waarschijnlijk heel anders gepraat... Suffe Flevolandse investeerders! Misschien moet er in Flevoland eens blog komen met: "Die A23 komt er!" i.p.v. "Die berg komt er!", want dat laatste slaat toch wel alles en is niet reëel. Een A23 is dat wel en ook veel nuttiger, alhoewel ik ook best weet dat regio Dronten nu eigenlijk al (zonder N23) prima ontsloten is. Het zou alleen een boost zijn voor gemeente Dronten en Kampen voor meer oriëntatie op de Randstad.
De grootste geldverspiller is nog altijd die parallelweg tussen Dronten en Kampen. Dat had minstens een mooie 2x2 weg kunnen worden. Landbouwverkeer kan je dan dwingen bestaande lokale landbouwweggetjes te gebruiken. De huizen die parallel aan de N307 lopen kan je een aparte landbouwweg aanbieden tot de rotonde of de Colijnweg. En in het ergste geval hadden er maar trekkers op een 2x2 weg gereden. Dat was altijd nog beter geweest als de huidige oplossing.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- Wegnummerfotograaf
Sjonge! N710 én N711 op wegwijzers!
Dat is in Flevoland al jaren de gewoonte. Kennelijk vindt men "bihectometerpaaltjes" wel genoeg in deze relatief lege provincie.Chris schreef:Opvallend is dat de hectometerpalen elke 200 meter zijn geplaatst.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x2 autosnelweg
Mooie foto-update.

^Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat dit Uit-bord uit de grond is gereden.

^Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat dit Uit-bord uit de grond is gereden.
De autogordel: een band voor het leven.
-
- dorpsstraat
Ik vind de belijning anders duidelijk genoeg 

-
- expressweg

Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
-
- Moderator
-
- autoweg
Mooie video!
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.
-
- 2x5 autosnelweg
Nu Rijkswaterstaat nog even vragen om de borden bij de aansluiting met de A6 aan te passen, zodat ze weer in overeenstemming zijn met de borden op de N307.
-
- 2x3 autosnelweg
Aan het aantal auto's te zien dat aan het begin van de video de oude weg opging, had nog niet iedereen in de gaten dat de nieuwe N307 open is.
-
- 2x5 autosnelweg
Vanmorgen waren er ook nog steeds twijfelaars. Het leverde mij een lege N307 op. 

-
- 4x5 autosnelweg
De navigatie zal vooralsnog heus wat anders aangeven, daarom heb jij een lege weg 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Alleen jammer, dat iedereen er dan bij lelystad achter komt dat ze niet verder kunnen... 

-
- 2x2 autosnelweg

"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- 2x5 autosnelweg
Via Lelystad lijkt mij een foutje. Op de handwijzer staat namelijk geen Emmeloord.petervdveen schreef:Verder staat Emmeloord dubbel aangegeven. Zowel via swifterbant als via lelystad....

-
- autoweg

Vandaag ook even een rondje N307 gereden.
En inderdaad iedereen rijd gewoon rechtdoor op de rotonde.
De andere kant op is het wel veel drukker. (Onderandere met mensen die 60 rijden, omdat ze verdwaald zijn...

Ook tussen Swifterbant en Lelystad een aantal kerende auto's gezien..
-
- Moderator
't Bewijst maar weer dat TomTom mensen dom maakt. Soms vraag ik me af of een navigatiesysteem niet meer problemen veroorzaakt dan het oplost.
-
- 2x5 autosnelweg
De rest van de N307 bestaat uit welgeteld één afslag (Biddinghuizen/Swifterbant). Verwijzing van Emmeloord kan ik hier nog wel verklaren als 'kortste weg naar de A6' en 'liever geen doorgaand verkeer langs Swifterbant'.petervdveen schreef:Dat dacht ik ook, maar Emmeloord word wel op alle borden op de rest van de N307 weer gegeven.
-
- 2x2 autosnelweg
Eens. Bovendien staan de plaatsen (inclusief Swifterbant) toch redelijk duidelijk aangegeven, getuige de foto's die je hebt gemaakt.Chris schreef:'t Bewijst maar weer dat TomTom mensen dom maakt. Soms vraag ik me af of een navigatiesysteem niet meer problemen veroorzaakt dan het oplost.
-
- expressweg

Ik denk dat niet opletten de reden is dat men de oude weg gebruikt, en niet de nieuwe.
-
- Wegnummerfotograaf
Weet je zeker dat het niet was omdat ze foto's aan het maken waren?petervdveen schreef:De andere kant op is het wel veel drukker. (Onderandere met mensen die 60 rijden, omdat ze verdwaald zijn...)

Weet je zeker dat dat niet was omdat ze foto's aan het maken waren?petervdveen schreef:Ook tussen Swifterbant en Lelystad een aantal kerende auto's gezien..

(Ben er vanmiddag ook even over gereden, o.a. voor een paar foto's. Van Lelystad naar Dronten en weer terug. Maar ik geloof dat ik wel harder dan 60 reed.)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.
--Harry.
-
- autoweg
Te zien aan de gezichten en de gebaren die gemaakt werden, gecombineerd met het keren op een rotonde en op het laatste moment de afrit nemen, waren ze wel verdwaald.harry schreef:Weet je zeker dat het niet was omdat ze foto's aan het maken waren?petervdveen schreef:De andere kant op is het wel veel drukker. (Onderandere met mensen die 60 rijden, omdat ze verdwaald zijn...)

-
- Wegnummerfotograaf
Eigenlijk zijn alle beelden al op het forum voorbijgekomen. De foto's in de spoiler heb ik gemaakt voor mijn wegnummer-website, vandaar dat ik zie hier ook even post.harry schreef:Ben er vanmiddag ook even over gereden, o.a. voor een paar foto's.
- SPOILER: TOON
--Harry.
--Harry.