[N348] traverse Dieren

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door waldo79 » vr 25 mei 2012, 12:39

Ik had al een ontwerp zien langskomen met 2x1 rijstroken, terwijl er nu al 2x2 ligt. Huidige doorgang Dieren stagneert behoorlijk. Daarnaast zijn de gelijkvloerse kruisingen met het spoor nabij het station allesbehalve praktisch :roll:

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door sirdanilot » vr 25 mei 2012, 13:25

^^ Slechts tot voorbij de Wilhelminaweg is het 2x2. Dan nog lijkt de capaciteit van een gelijkvloerse 2x2 weg niet veel slechter te zijn (of zelfs beter) dan een 1x2 ongelijkvloers stukje, zeker als men daarna alsnog op een stoplicht stuit. Eigenlijk hoeft dus alleen het enkelbaans stuk te worden ondertunneld, als men het toch niet goed wil doen. In de toekomst kan er dan ook bij het station een tunnel komen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Kaaiman » vr 25 mei 2012, 14:10

De spoorlijn moet zeker ook nog onder de grond verdwijnen?

Waarom niet gewoon de ontwerpen van de Combitunnel Nijverdal kopiëren. Krijg je tenminste een tunnel voor 2x2. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Chris » di 30 okt 2012, 17:27

Gelderland schreef:Gedeputeerde Staten kiezen definitief lange variant Traverse Dieren

Gedeputeerde Staten (GS) laten in een notitie aan Provinciale Staten (PS) weten dat zij definitief kiezen voor het alternatief voor Traverse Dieren met een lange tunnelbak.

Met dit nieuws zetten GS een volgende stap in de procedure die leidt tot een inpassingsplan Traverse Dieren. Naar verwachting stellen GS het ontwerp-Inpassingsplan, waarin het voorkeurstracé staat beschreven, op 11 december 2012 vast. Kort daarna volgt een inspraakperiode van 6 weken.

Met de notitie aan de Staten spreken GS zich definitief uit over het tracé met een lange tunnelbak, dat de voorkeur van velen geniet. In 2011 vroegen PS aan GS de mogelijkheden te onderzoeken om het alternatief met de lange tunnelbak door Dieren te realiseren. In de zomer van 2012 is intensief gewerkt om een antwoord op deze vraag te geven. Na het optimaliseren van het ontwerp, het uitwerken van de bouwmethodiek en het maken van afspraken met de gemeente Rheden laten kostenramingen een stabiel beeld zien. GS vinden het dan ook een verantwoorde keuze om het alternatief met de lange tunnelbak definitief in procedure te brengen.

De kosten voor het alternatief met de lange tunnelbak bedragen 96,7 miljoen euro. Het tekort op het beschikbare budget is daarmee teruggebracht tot 3,4 miljoen euro. Provinciale Staten ontvangen bij de definitieve vaststelling van het inpassingsplan een onderbouwd voorstel voor de financiering. Mogelijk leidt dit tot een herschikking binnen het wegenfonds van de provincie.

(...)

In de zomer van 2013 stelt Provinciale Staten het definitieve inpassingsplan vast. Daarna wordt de realisatie van Traverse Dieren aanbesteed aan een aannemer. De uitvoering start naar verwachting in het eerste kwartaal van 2015.

jms
dorpsstraat
Berichten: 237
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 10:38
Locatie: Groningen

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door jms » di 30 okt 2012, 17:34

Als ik dit lees rijst bij mij weer de vraag die ik voor me zie. Hoe hadden ze de A48 daar willen leggen. Met twee bruggen over de IJssel om van Ellecom naar Brummen te komen of ten westen van Dieren met een grote slinger door het bos.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door mavas » di 30 okt 2012, 18:15

100 miljoen voor zo'n lange tunnelbak, wat een geld.
Als ik het nu goed begrijp is dit dus een aanpassing op het eerdere plan, maar nog steeds 2x1-rijstroken toch?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Kaaiman » wo 31 okt 2012, 8:37

jms schreef:Als ik dit lees rijst bij mij weer de vraag die ik voor me zie. Hoe hadden ze de A48 daar willen leggen. Met twee bruggen over de IJssel om van Ellecom naar Brummen te komen of ten westen van Dieren met een grote slinger door het bos.
Verlegging van de IJsselbedding en dan de A48 oostelijk om Dieren heen.

Hier overigens een tracékaartje van de korte en de lange variant. Ik vind het bijna knap dat ze voor zoveel geld zo'n minimale oplossing willen realiseren. De barrièrewerking wordt er naar mijn mening niet veel minder van, hoewel dat ook mede door de spoorlijn komt natuurlijk. Maar waar de spoorlijn niet parallel loopt, doorsnijdt de N348 alsnog het dorp op en boven maaiveld, 2x2. Dan vraag ik me toch echt af of gewoon wat nulplusmaatregelen niet beter waren geweest, in afwachting van een echte rondweg of 2x2-tunnel (met tunneldak), hoe moeilijk dat ook is te realiseren.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door duikgek89 » wo 31 okt 2012, 12:33

Een goede rondweg is de enige goede mogelijkheid om van het overlast van dit verkeer af te komen want alleen dan kun je dat doorgaande verkeer uit de kom halen. Daarom zou ik zo'n project helemaal NIET uitvoeren maar dit ofwel gewoon laten zoals het is ofwel hier en daar een klein beetje aanpassen tot je een rondweg klaar hebt.
Naar mijn mening is de beste oplossing om de A348 door te trekken, rechtdoor het water over, langs Olburgen op en dan langs de Ijssel laten lopen. Tussen Steenderen en Brummen schuin naar links over het water en aansluiten op het 2x2 deel van de N348. De huidige N348 tussen Brummen en Dieren geef je daar een trompetje of een simpele diamant aansluiting.
Je hebt dan weliswaar twee kunstwerken nodig, maar ik hoop dat, door de weg lang op de rechteroever te houden, de onteigeningen en protesten meevallen, bovendien heb je dan geen tunnels nodig en bruggen zijn naar mijn weten goedkoper in bouw en in exploitatie terwijl je op deze manier een oplossing krijgt waarmee je van Arnhem tot Zutphen compleet stroomweg hebt en een stad als Zutphen heeft zo'n aansluiting naar mijn mening gewoon nodig.
Het nadeel van het langer op de rechteroever houden van zo'n verbinding is dat de aansluiting die Dieren heeft niet optimaal is, echter via de N348 en de al bestaande aansluiting bij het huidige einde van de A348 (die alleen naar volledige diamant zou moeten worden uitgebouwd naar mijn mening) is de aansluiting nou ook niet slecht te noemen. Richting het Noorden kunnen de inwoners van Dieren over Brummen rijden, als de provincie de weg tussen Dieren en Brummen gewoon laat zoals hij is en niet degradeert tot de zoveelste ongeloofwaardige ETW is dat helemaal niet zo'n probleem.

In de toekomst zou je dan de N348 bij Zutphen nog 2x2 moeten uitbouwen (volgens mij is dat al deels voorbereid, alleen de brug is te smal), alles ongelijkvloers maken en langs het spoor doortrekken tot Deventer om hem op de A1 aan te sluiten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Chris » wo 31 okt 2012, 12:41

Ik denk dat een tunnel zinvoller en goedkoper is dan twee bruggen, maar for pete's sake, maak hem toekomstvast met 2x2 rijstroken. Dit is zo'n project dat je niet over 30 of 40 jaar compleet wil gaan verbouwen. Een combitunnel zoals in Nijverdal zou ook een oplossing zijn, maar dat is vermoedelijk te duur om door de provincie uit te voeren. Helaas heeft de provincie Gelderland er nogal een handje van om suboptimale oplossingen te kiezen die wel veel geld kosten.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door sirdanilot » wo 31 okt 2012, 13:14

Een tunnel door dieren is a) niet extreem veel duurder want geen 2 bruggen over de rivier, b) zorgt voor een betere ontsluiting van Dieren, c) geen doorsnijding van natuurgebieden.

Inderdaad moet het ding wel in ieder geval een reservering voor 2x2 krijgen. Anders is het gewoon weggegooid geld ! Om de milieufreaks te vrede te houden kun je van die reserveringsstrook tijdelijk een busbaantje maken of zo. Zij blij, wij blij.

EDIT: Zoiets.

Afbeelding

De tunnel kruist het kanaaltje en de bebouwing aan de rivier. Er zijn naast die tunnel twee kunstwerken nodig: voor de doesburgerdijk en de N317. De doesburgerdijk kan echter ook geknipt worden met een omlegginkje ten noorden van de tunnelmond, dat scheelt een duur kunstwerk. Het aansluitingscomplex aan de noordkant is misschien wat ongelukkig krap, mar het betreft dan ook een autoweg en geen autosnelweg. Een ruimere aansluiting zou verder naar het noorden moeten worden gebouwd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Kaaiman » wo 31 okt 2012, 15:36

Is het niet mogelijk de A348 2x2 door te trekken als tunnel onder het bestaande N348-tracé, maar dan wel vloeiend als stroomweg? Het tunneldak kan dan op z'n Maastrichts, Leidschendams of Nijverdals worden ingericht.

Volgens mij is dat namelijk nog steeds goedkoper dan een boortunnel onder Dieren door. Vergeet namelijk niet dat je wel goede waterkering nodig hebt voor de IJssel, ook bij extreem hoog water. Een boortunnel lijkt me dan niet zo handig.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door sirdanilot » wo 31 okt 2012, 15:59

1. De fasering lijkt me dan moeilijk (waar moet het verkeer rijden tijdens de bouw?)
2. Het tracé wordt langer, en de tunnel ook

Ivm waterkering kan het inderdaad toch voordeliger uitpakken. Maar ik betwijfel het.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Chris » do 13 dec 2012, 17:33

Provincie Gelderland schreef:Ontwerp-Inpassingsplan Traverse Dieren vastgesteld

Gedeputeerde Staten hebben op 11 december het ontwerp-Inpassingsplan Traverse Dieren vastgesteld. Dit plan maakt het juridisch-planologisch mogelijk de weg door Dieren aan te passen.

Van 20 december tot en met 30 januari 2013 liggen het ontwerp-Inpassingsplan en het Milieueffectrapport ter inzage. Dierenaren en andere belanghebbenden hebben dan de mogelijkheid hun zienswijze op deze documenten bij de provincie in te dienen.

Live-gang interactieve website
Het ontwerp van het voorkeurstracé is volledig uitwerkt en geïntegreerd met het plan voor de stationsomgeving. Op de interactieve website http://www.traversedieren.nl is het mogelijk het gehele tracé uitvoerig te bekijken en vragen te stellen.

Vervolg
In de zomer van 2013 stellen Provinciale Staten het definitieve Inpassingsplan vast. Daarna wordt de realisatie van Traverse Dieren aanbesteed aan een aannemer. De uitvoering start naar verwachting in het eerste kwartaal van 2015.
Afbeelding

martwout
dorpsstraat
Berichten: 164
Lid geworden op: do 16 mar 2006, 11:37

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door martwout » vr 14 dec 2012, 13:49

Chris schreef:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Ik zie dat aan de kant van de Wilhelminaweg de treinovergang blijft. Blijft deze ook aan de westkant? Toen ik er woonde was het altijd een probleem als er een trein passeerde. Dan stond je eeuwig te wachten om linksaf te slaan (bij het Shell-station). Waarom ze de weg niet eronder stoppen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Chris » di 14 mei 2013, 17:39

Provincie Gelderland schreef:GS: 1,8 miljoen voor extra geluidsmaatregelen Traverse Dieren

(...)

Inpassingsplan
De geluidmaatregelen zijn onderdeel van het inpassingsplan Traverse Dieren dat Gedeputeerde Staten 14 mei hebben vastgesteld en voor besluitvorming doorgestuurd naar Provinciale Staten. Traverse Dieren moet de verkeersdoorstroming in Dieren bevorderen, de bereikbaarheid van het dorp verbeteren en de barrièrewerking tussen noord en zuid Dieren verminderen. Hierdoor wordt de verkeersveiligheid verhoogd, de milieubelasting verminderd en de inpassing van de Traverse in het dorp en het buitengebied verbeterd.

Financiering
De totale kosten voor Traverse Dieren worden geraamd op 99,2 miljoen euro. Het Rijk financiert 53,3 miljoen en de gemeente Rheden draagt 9,7 miljoen euro bij. De provincie Gelderland heeft 32,1 miljoen euro gereserveerd voor de uitvoering van Traverse Dieren. Gedeputeerde Staten stellen voor een aanvullende bedrage van 4,1 miljoen euro beschikbaar te stellen om de begroting dekkend te maken. Daarnaast stelt het college voor om 1,8 miljoen euro voor extra geluidsisolerende maatregelen beschikbaar te stellen. De provinciale bijdrage voor Traverse Dieren komt daarmee op 38 miljoen euro.
De zienswijzennota:
http://www.gelderland.nl/smartsite.dws?id=23473

Valt me op dat het rijk nog zo'n groot deel van dit project financiert.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Rene » di 14 mei 2013, 17:50

In totaal dus 101 miljoen euro voor een 2x1-strooks tunnel... :facepalm:

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door captain007 » di 14 mei 2013, 18:05

^^ Bizar inderdaad. Het is een enorme desinvestering, omdat al bekend is dat de tunnel over zijn capaciteit zit voordat er een spade de grond in is gegaan. Wat dat betreft erg vergelijkbaar met het Zuidasproject. Wat mij betreft schrappen die handel of ruimtereservering voor 2x2.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door mavas » di 14 mei 2013, 19:47

En niet te vergeten, het noordelijke deel blijft nog steeds op maaiveldniveau, gelijkvloers dus. Daar hou je een barrièrewerking.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Tobias98 » di 14 mei 2013, 20:02

^^ Inderdaad, 2x2 Anders schrappen. Aangezien er nu al 37.000 (!) voertuigen per etmaal Dieren inrijden en daarvan 23.000 het dorp aan de andere kant verlaten...

Nu hebben ongelijkvloers aangelegde wegen natuurlijk wel wat meer capaciteit. Maar aangezien de verbinding (economisch) erg belangrijk voor Zutphen is, er in de regio weinig sprake is van ernstige krimp en dat het (zware) vrachtverkeer zal toenemen. Lijkt mij 2x2 erg noodzakelijk.

Het lijkt wel dat de meeste gemeenten tegenwoordig geen 2x2 wegen durven aan te leggen. Terwijl de overheid zijn wegen verbreed, blijven veel wegen op het onderliggende wegennet nu achter. Met als gevolg dat rond 2020/2030 weer veel meer moet worden verbreed en verlegd. :facepalm:

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Groningen » di 14 mei 2013, 20:09

Het is natuurlijk wel Gelderland he. Dan hoef je geen zinvolle, toekomstgerichte ontwerpen te verwachten.

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Tobias98 » di 14 mei 2013, 20:38

^^ Nee, van Gelderland niet.

Maar het hangt erg af van de provincie, want provincies als Friesland en Zeeland pakken wel veel projecten groots aan. En economisch onhaalbaar? Nee hoor, Gelderland en andere provincies hebben geld genoeg.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/ove ... 342-wm.htm

(Linkje komt uit 2006 :sadley: , nieuwer kon ik niet vinden jammer genoeg ;))

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Rein » di 14 mei 2013, 21:49

Gelderland bulkt van het geld. De verkoop van Nuon heeft deze provincie alleen al 4,4 mrd euro opgeleverd en ik kan me niet voorstellen dat dit al op is......

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Rogier » wo 15 mei 2013, 8:58

^^

Het geld is inderdaad niet op, maar door de verkoop is Gelderland wel haar dividend inkomsten kwijt.
Daarom vind ik dat men het geld beter kan beleggen (vergelijkbaar met het oliefonds van Noorwegen), teruggeven aan de (Gelderse) burgers of door het Rijk gebruik moet worden om schulden af te lossen. Persoonlijk zie ik het liefst dat men het geld gebruikt om overheidsschuld te verminderen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door boe! » wo 15 mei 2013, 9:03

Dat geld zal ongetwijfeld op een spaarrekening staan met een leuke rente en van die rente zal ook nog wel het een en ander betaald worden. Schuld aflossen klinkt leuk, maar hoeft niet voordeliger te zijn (ligt aan de rente die je krijgt/moet betalen).

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Rein » wo 15 mei 2013, 10:44

Een beetje off topic: ik ben van mening dat provincies zulke gelden beter verstandig kunnen investeren in bijvoorbeeld infrastructuur dan gewoon op de bank zetten. Met op de bank zetten schiet je weinig op, zeker in de huidige tijd mag men blij zijn als de spaarrente de inflatie wel goed maakt (en is de kans groot dat men in reele termen feitelijk inteert op het vermogen terwijl men er helemaal niks mee doet). En dan loop je bij het op de bank zetten van zoveel geld ook nog eens het risico dat de bank op de fles gaat en je geld grotendeels gevlogen is.

Door verstandig en in de loop van de tijd (20 of 30 jaar) te investeren kan er een groot maatschappelijk rendement worden gehaald, bijvoorbeeld doordat doorgaande wegen uit de bibeko kunnen worden gehaald, afgelegen gebieden beter bereikbaar worden, achterlandverbindingen worden aangelegd waardoor regio's economisch kunnen groeien etc. en doe je dus wel iets verstandigs met het geld. Uiteraard moet men wel goed afwegen waarin men investeert en niet het klotsende geld klakkeloos overal inpompen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door Chris » wo 15 mei 2013, 11:56


sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door sirdanilot » wo 15 mei 2013, 13:09

Als men zo bulkt van het geld, had men deze weg wat minder sober kunnen uitvoeren. Om het ook voor links Gelderland behapbaar te houden, had men het eventueel nog kunnen uitbreiden met een busstrookje hier en daar, zijn die mensen ook weer tevreden. Bijvoorbeeld 2x2 met busstroken op de afritten, ik noem maar iets.

Plan 4-2x2 lijkt me het enige zinnige plan, maar dat wordt het dus niet?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door harry » wo 15 mei 2013, 13:32

sirdanilot schreef:Om het ook voor links Gelderland behapbaar te houden, had men het eventueel nog kunnen uitbreiden met een busstrookje hier en daar, zijn die mensen ook weer tevreden.
Dit is de tweede keer dat ik jou zoiets zie schrijven. Dit soort denigrerende houdingen zijn precies de reden dat sommige "linkse" organisaties tot het uiterste gaan om wegenbouw tegen te gaan. :(
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door sirdanilot » wo 15 mei 2013, 13:33

^Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen, Harry... Die linkse organisaties lezen hier namelijk niet mee ;)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N348] traverse Dieren

Bericht door harry » wo 15 mei 2013, 13:35

^^ Dus jij beperkt jouw mening tot dit forum? Er is is verder niemand die hetzelfde op andere plekken zegt of schrijft?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie