[N470] Delft - Zoetermeer

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N470

Bericht door mavas » ma 11 feb 2008, 19:24

En dan het rapportcijfer van De Rijke voor de bereikbaarheid met de auto. Ook niet echt een score om juichend mee thuis te komen. Een zesje, met groeimogelijkheid naar een zeven, zo waardeert hij de mogelijkheid om snel per auto Lansingerland in en uit te komen. Vooral in de spits is het een groeiend drama, erkent de wethouder. ,,Het is de prijs die we betalen voor de vooruitgang. We zijn de snelst groeiende gemeente van Nederland met het hoogste aantal auto’s per 1000 inwoners in de regio. Het houdt gewoon ergens op. Je kan wel blijven drammen dat er steeds meer files staan, maar kom dan uit je auto en gebruik dat openbaar vervoer.’’

En dan heeft De Rijke het alleen nog maar over de auto’s van de eigen inwoners. Het echte gevaar komt volgens hem van buiten. Geregeld wordt zijn gelijk bewezen. Dan gebeurt er een ongeluk op een van de drie snelwegen rondom Lansingerland en stroomt de gemeente vol als laagland bij een dijkdoorbraak.

,,Ik weet ’s ochtends meteen of er een ongeluk is gebeurd op het Rotterdamse Kleinpolderplein of het Haagse Prins Clausplein,’’ zegt De Rijke. ,,Dan zie je lange rijen auto’s door Berkel en Bergschenhoek kruipen. En als het op de snelweg tussen Den Haag en Gouda misgaat, zijn de inwoners van Bleiswijk de eersten die het merken.’’

Die incidentele vloedgolf aan sluipverkeer heeft nog een vervelende bijwerking. Automobilisten die de wethouder liever om zijn gemeente ziet heengaan, ontdekken het wegennet van Lansingerland als dagelijkse alternatieve route. ,,Daarom houd ik mijn hart vast als straks de westtak van de nieuwe provinciale weg van Lansingerland naar de afslag Delft-Zuid van de A13 wordt geopend. Dan wordt het wel heel makkelijk sluipen door Lansingerland.’’

Om dat voor te zijn worden nu al maatregelen verzonnen om sluipverkeer de gemeente uit te jagen. Wegversmallingen, drempels, een lagere maximumsnelheid; het moet zorgen dat het verkeer op de snelweg ook op de snelweg blijft.

De wethouder is woensdag aanwezig in het AD Mediacafé. Hij heeft daar ook een boodschap voor buurgemeenten Rotterdam en Zoetermeer: ,,Als de inwoners daar straks de ZoRo-bus nemen, hebben wij minder sluipverkeer. Als je de ligging van Lansingerland bekijkt, snap je dat we dit probleem niet alleen kunnen oplossen. Als de gemeenten om ons heen niet meewerken, loopt het bij ons vast.’’
Bron: http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article2036275.ece
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N470

Bericht door Vinny » ma 11 feb 2008, 19:49

Vinny bezoekt met zijn tante in 1992 (!) de Floriade Zoetermeer en herinnert zich dat er een bus reed tussen Rotterdam en Zoetermeer :rofl2:

Daarnaast is het natuurlijk van de pot gerukt dat men de Zoetermeer-stadslijn niet kan aansluiten op de Hofpleinlijn. Dat was het hele achterliggende idee achter randstadrail namelijk. Maar DAT kan niet meer omdat op de Zoetermeerlijn trammaterieel rijdt en op de Hofpleinlijn metromaterieel :kwaad:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: N470

Bericht door Jeroen » ma 11 feb 2008, 20:01

Waarom zou dat niet meer kunnen? Op het huidige deel waar de Hofpleinlijn en Zoetermeerlijn gecombineerd rijden gebeurt het toch ook?
Laatst gewijzigd door Jeroen op ma 11 feb 2008, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N470

Bericht door Vinny » ma 11 feb 2008, 20:08

Kan niet zodra je de RandstadRail tunnel inrijdt. Bovendien moeten alle stations wéér worden omgebouwd... :shutup:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N470

Bericht door Palance » za 16 feb 2008, 22:54

AD schreef:Zeppelin komt weer naar Rotterdam
ROTTERDAM - De zeppelin die vorig jaar twee dagen boven Rotterdam rondvloog, komt weer naar Nederland. Erwin Krijger van Aerwin Technologies uit Den Haag haalt de 75 meter lange sigaar deze zomer voor drie tot zes weken naar ons land.


In oktober 2007 organiseerde de Hagenaar twee dagen toertochten boven Rotterdam. Omdat het weer, mist en harde wind in die periode het luchtschip parten speelde, komt hij nu al in augustus.

Krijger wil het op helium in de lucht drijvende vaartuig in de toekomst ook gebruiken voor cruises. Daarvoor zal hij in de komende jaren tien nog grotere zeppelins bestellen die plaats bieden aan 45 personen. Met een snelheid van 70 kilometer per uur kan dan op 300 meter hoogte Europa worden doorkruist.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Ditho
verkeersader
Berichten: 554
Lid geworden op: di 16 okt 2007, 19:34
Locatie: Bergen op Zoom

Re: N470

Bericht door Ditho » do 06 mar 2008, 19:43

Ik heb gezien dat op de N470 naar Delft, bewegwijzering staat.
Van het weekend zal ik misschien foto's maken.

Ehuls
verkeersader
Berichten: 640
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: N470

Bericht door Ehuls » do 10 apr 2008, 11:29

Weet iemand de status van het westelijke stuk N470 tussen Pijnacker en Delft? Dat zou volgens de planning in April open gaan, maar heb er al een hele tijd niks meer over gehoord of gelezen.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N470

Bericht door Peter » do 10 apr 2008, 13:26

Ik heb nog geen formele datum gehoord. Men is vandaag en morgen bezig om aansluitingen (wo rotonde Delfgauw) te asfalteren en dan zullen er nog de nodige lijnen getrokken moeten worden. Ik vermoed zelf dat de weg net voor de meivakantie open gaat. Vrijdag 25 april ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Ehuls
verkeersader
Berichten: 640
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: N470

Bericht door Ehuls » vr 11 apr 2008, 23:43

Thanks voor de update, wordt dus nog druk aan gewerkt. De website is al in geen maanden meer bijgewerkt betreffende dit stuk. Ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat dit stuk vol loopt met mensen die de files op de A13 proberen te ontwijken :D En of de mogelijk extra instroom op de A13 bij Delft Zuid nog juist voor extra files gaat zorgen..

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: N470

Bericht door kees » do 17 apr 2008, 13:09

Peter schreef: Vrijdag 25 april ?
Ja dus.
Telstaronline op 15 april schreef: 25 april nieuwe tak N470 open

Pijnacker - De westtak van de N470 wordt vrijdag 25 april in gebruik genomen. Het gaat in totaal om 4,5 kilometer nieuw asfalt richting Delft.

De veelbesproken weg ontsluit de wijken en bedrijventerreinen in de regio. Tevens is het een prima alternatief voor de drukke en vaak onveilige route door Pijnacker.

Ehuls
verkeersader
Berichten: 640
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: N470

Bericht door Ehuls » ma 21 apr 2008, 13:41

AD schreef: Aanlokkelijk alternatief voor de files op de A13
LANSINGERLAND - De gemeente Lansingerland zet zich schrap voor de opening van de westtak van de N470. Deze provinciale weg, die donderdag wordt geopend, slingert zich door de voormalige weidegebieden van Berkel en Rodenrijs en moet vooral lokale automobilisten een snel alternatief bieden om het dorp in en uit te komen.
Ook doet de weg dienst als omleidingsroute als er calamiteiten zijn op het rijkswegennet A13, A12 en A20. Maar veel automobilisten de weg gaan gebruiken als sluiproute van de A13 naar de A20. Wie bij Delft Noord/Pijnacker de A13 afdraait kan via de N470 naar de Doenkade rijden en vervolgens via de G.H. van Hogendorpweg naar de oprit van de A20 rijden.

Op zich hoeft dat in Lansingerland geen problemen op te leveren. Maar als het effect van de files zo groot wordt dat ook de N470 dichtslibt, zal de automobilist ongetwijfeld de lokale wegen in de fusiegemeente gaan verkennen.

De gemeente aan de noordrand van Rotterdam werkt daarom aan maatregelen als eenrichtingsverkeer, afsluitingen en flitspalen nemen om te voorkomen dat de gemeente bij hardnekkige files volstroomt als laagland bij een dijkdoorbraak.

De westtak van de N470 wordt donderdag officieel geopend. Een dag later wordt de weg opengesteld voor het autoverkeer.

Ehuls
verkeersader
Berichten: 640
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: N470

Bericht door Ehuls » ma 21 apr 2008, 13:48

Wat een slordig bericht trouwens, want de afrit op de A13 is niet Delft-Noord maar Delft-zuid, en volgens mij is het niet de G.H. van Hogendorpweg maar de G.K. van Hogendorpweg..

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: N470

Bericht door kees » ma 21 apr 2008, 15:07

@ ehuls, het is nog erger.
Want er is geen afslag Delft-Noord/Pijnacker.
Pijnacker staat vermeld bij afslag Delft, maar Pijnacker zal na de opening van de N470 wel via de afslag Delft-Zuid geleid worden. Dan moeten ook de borden bij de afslag op de A13 worden aangepast.

Enne, dat de gemeente Lansingerland meteen gaat dreigen met eenrichtingsverkeer en afsluitingen (hoe willen ze dat realiseren op de N470) en flitspalen vind ik wel zielig.
Ik heb het idee dat de gemeente Lansingerland heel erg baalt dat niet meteen voor een 2x2-constructie is gekozen en dat die in de toekomst ook niet mogelijk is, zoals de weg nu is aangelegd en dat ze uit frusratie dit soort taal gaan uitslaan.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N470

Bericht door Palance » ma 21 apr 2008, 15:19

De Doenkade is daarnaast ook nog eens de N209 en niet de 470 of 471.

Langsingerland moet daarnaast niet zeuren: Met al die woningbouw in hun gemeente (Vinex) zijn zij zelf mede veroorzaker van de verkeersproblematiek aldaar.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N470

Bericht door harry » ma 21 apr 2008, 15:35

kees schreef:eenrichtingsverkeer en afsluitingen (hoe willen ze dat realiseren op de N470)
Als ik het artikel goed lees, hebben ze het niet over de N470 zelf maar over "de lokale wegen in de fusiegemeente".
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: N470

Bericht door kees » ma 21 apr 2008, 16:55

Palance schreef:De Doenkade is daarnaast ook nog eens de N209 en niet de 470 of 471.
AD schreef:Wie bij Delft Noord/Pijnacker de A13 afdraait kan via de N470 naar de Doenkade rijden en vervolgens via de G.H. van Hogendorpweg naar de oprit van de A20 rijden.
Er staat dat je via de N470 (moet zijn 'en N471' ) naar de Doenkade rijdt. Er staat dus niet dat als je op de Doenkade rijdt, je op de N470 rijdt. Het staat er volgens mij wel goed.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N470

Bericht door Palance » ma 21 apr 2008, 18:49

Het staat er wel, maar op zo'n manier dat het doet voorkomen alsof de Doenkade op je route ligt. Nou ja, hoe dan ook, druk wordt het toch heus wel.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N470

Bericht door Peter » do 24 apr 2008, 9:24

Gisteravond waren de eerste bermborden (afgeplakt) geplaatst op de (open) N470 nabij de A13 en boven aan de afritten van de A13. Met naar het leek Pijnacker en Zoetermeer. De handwijzers zijn nog niet bijgeplaatst. Op de A13 zelf is nog niets veranderd. Ik denk overigens dat hier slechts Pijnacker wordt toegevoegd (en verwijderd bij afslag Delft) en geen Zoetermeer.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Re: N470

Bericht door Bart » do 24 apr 2008, 10:42

De openstelling van de N470 gaat er trouwens ook wel toe leiden dat de toerit naar de A13 bij Delft-Zuid nog meer tijd gaat kosten dan nu al het geval is, vooral wanneer verkeer niet meer aansluiting Delft neemt, maar Delft-Zuid. De oprit naar de N470 (Schoemakerstraat --> Kruithuisweg) staat 's middags al muurvast. Soms doe je er een half uur over om de snelweg op te komen, vooral ook vanwege de TDI die bij de oprit richting Rotterdam staat (op de A13 dus). Ik moet naar Den Haag, maar moet ook over dat puntje heen. Met regelmaat is dat (in tijd) het langste stukje van de rit naar Den Haag (een behoorlijk stuk de stad in nog).
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: N470

Bericht door waldo79 » do 24 apr 2008, 10:45

Is het OV geen optie voor je, Bart :shutup:

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N470

Bericht door Peter » do 24 apr 2008, 10:48

Op de N470 voor de rotonde Delfgauw zag ik in ieder geval wel Zoetermeer (afgeplakt) staan.

Kan zijn dat de N470 en A13 overheadborden pas in een weekendnacht of op zondag worden aangepakt omdat de weg deels zal moeten worden afgezet. We zullen zien volgende week....

De file op de N470 ri A13 wordt met name veroorzaakt door files op de A13 ri Rotterdam bij mijn weten (en de dosering naar de A13-zuid). Of dit erger wordt is de vraag. Een deel van het verkeer naar de A13 zuid (ri N209) zal in de toekomst de route N470-N471 gaan nemen .....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N470

Bericht door harry » do 24 apr 2008, 10:49

Bart schreef:Ik moet naar Den Haag, maar moet ook over dat puntje heen.
Dan zou ik de A4 nemen...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N470

Bericht door Peter » do 24 apr 2008, 12:06

Of de Schoemakerstraat in de richting van de afslag Delft (centrum). Is rond de avondspits sneller.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Re: N470

Bericht door Wally » do 24 apr 2008, 19:17

persbericht Provincie Zuid-Holland schreef:
De N 470 komt nu echt tot leven

Weg tussen Zoetermeer, Rotterdam en Delft klaar

Met het wegduwen van de laatste barriers en het omhoog zetten van de tekst 'De N 470 komt tot leven' hebben bestuurders van de samenwerkende partijen in Zuid-Holland de westtak van de N 470 op donderdag 24 april geopend.

Als in een film zagen gedeputeerde verkeer en vervoer Govert Veldhuijzen, portefeuillehouder verkeer en vervoer stadsgewest Haaglanden Peter Smit, Hoofdingenieur directeur Rijkswaterstaat Folkert Post en Jeannette Baljeu portefeuillehouder verkeer en vervoer stadsregio Rotterdam samen met genodigden alle kenmerken van de westtak aan zich voorbij trekken.

Dit laatste deel, ook wel genoemd de westtak, loopt vanaf het Tolhekplein in Pijnacker-Nootdorp tot aan de rotonde Delfgauw bij bedrijvenpark Ruyven. De oost- en de zuidtak zijn vorig jaar juli al vrijgegeven voor autoverkeer. De westtak zal vrijdag 25 april in de loop van de dag vrijgegeven worden voor het autoverkeer. Dan is 'De ruggegraat van de regio' echt definitief klaar.

N 470: Ruggegraat van de regio
De westtak ontsluit vanaf de A13 in Delft de woonwijk Emerald en bedrijventerrein Ruyven, gaat om de Eendenkooi en het Veenweidegebied heen richting woonwijk Keijzershof in Pijnacker om vervolgens onder de Erasmuslijn door te gaan richting het Tolhekplein. De weg kent veel bijzondere kenmerken zoals het duurzaam bouwen, het gebruik van gescheiden rijbanen, anti-kantelbermen (bermen die voorkomen dat je verticaal te water gaat), Eco-duikers en halfverharde bermen waardoor hulpdiensten snel ter plekke zijn. Met het ontwerpen van de weg is gekeken naar de landschappelijke inpassing door middel van vormgeving, materiaal- en kleurgebruik. Natuurcompensatie heeft plaatsgevonden in de vorm van een Plas-Dras gebied.

Nu de N 470/N 471 helemaal klaar is ontstaat een nieuwe verbinding tussen Zoetermeer en Delft, met een aftakking naar Rotterdam.

Voor meer informatie over de N 470 kunt u ook terecht op http://www.n470.nl .

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Re: N470

Bericht door Bart » do 24 apr 2008, 22:42

@Waldo79: ik neem in beginsel het OV, maar... ik ben niet de enige die deze route moet hebben heh... Overigens gaat volgend jaar de brug bij de Zuidpoort eruit en mogelijk ook een toegangsweg naar de A13, oprit Delft ('t is echt waar...).

Ohwja, de A4 zou op zich een alternatief zijn, maar... de Kruithuisweg is behoorlijk k*t met al de verkeerslichten. Ook daar geldt: zit je eenmaal op de snelweg dan zit je goed... Qua tijd is het dus eigenlijk lood om oud ijzer :?
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: N470

Bericht door Wesso » di 29 apr 2008, 22:29

A13, afgelopen zondag. De geadviseerde route naar Pijnacker loopt nu (tijdelijk?) via de N470.

Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: N470

Bericht door boe! » di 29 apr 2008, 22:30

Wesso schreef:A13, afgelopen zondag. De geadviseerde route naar Pijnacker loopt nu (tijdelijk?) via de N470.
Ik denk definitief. Nu nog even de bordenboer bellen voor een nieuw portaalbord.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: N470

Bericht door Palance » wo 30 apr 2008, 19:07

Tijd om de komende dagen wat foto's te gaan maken dan :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: N470: Delft - Zoetermeer

Bericht door Mark » vr 16 okt 2015, 0:46

* Kuch *

Bij toeval kwam ik op de website van de provincie Zuid-Holland het volgende tegen, uit een artikel van 6 oktober 2015. In de gemeente Pijnacker bestaat al een tijdje het plan om de zogenaamde Komkommerweg aan te sluiten op de N470, zoiets als dit:

Afbeelding

Zoals in het onderstaande artikel te lezen valt, blijkt het zo te zijn dat de provincie destijds heeft besloten een beperkt aantal aansluitingen te willen hebben op de N470. Een extra aansluiting (rotonde) voor de Komkommerweg zou dus simpelweg betekenen dat er een andere aansluiting wegmoet op dit tracédeel.
PZH, 6 oktober 2015 schreef:Inrichting N470 in gemeente Pijnacker - Nootdorp
De gemeente Pijnacker - Nootdorp wil een extra (vierde) aansluiting op de N470 realiseren, de aansluiting Komkommerweg. In de Visie Ruimte en Mobiliteit is de N470 aangeduid als onderdeel van het bovenregionale wegennet. De provincie heeft met de gemeente Pijnacker - Nootdorp destijds afgesproken om voor de ontsluiting van Pijnacker maximaal twee rotondes en één verkeersplein te realiseren. Met de aansluiting Komkommerweg is er één aansluiting te veel.
De gemeente Pijnacker heeft mogelijke oplossingen onderzocht en en hieruit kwam het ombouwen van de rotonde Keijzershof tot een zogenaamde halve aansluiting als beste alternatief naar voren. De commissie debateert in de vergadering over de provinciale inzet bij de inrichting van de N470 in Pijnacker - Nootdorp.
Het is allemaal relatief gezien erg lokale problematiek maar het schuingedrukt stukje trok mijn aandacht. Een halve aansluiting? Met andere woorden, ongelijkvloers? Naar mijn mening is zoiets toe te juichen voor een weg als de N470. Dat niet iedereen vrolijk wordt uit de plannen blijkt ook uit het artikel van 8 oktober en deze PDF. Het plaatsje Oude Leede (zie kaartje hieronder) is bang zijn aansluiting met de N470 te verliezen en is dus tegen het opheffen van een bestaande aansluiting.

Afbeelding
PZH, 8 oktober 2015 schreef:Rotonde bij Oude Leede moet blijven

De inspreker uit Oude Leede was klip en klaar: “Provincie, laat de rotonde liggen die nog maar zo kort geleden is aangelegd”. De provincie heeft in de Visie Ruimte en mobiliteit (VRM) vastgelegd dat er niet meer dan drie rotondes in een weg mogen worden opgenomen. Het doel daarvan is goede doorstroming en verkeersveiligheid te garanderen. In het geval van de N470 is de betrokken gemeente Pijnacker-Nootdorp van mening dat deze rotonde behouden kan blijven ondanks het feit dat de N470 dan meer dan drie rotondes heeft. De commissie was het er na het verhaal van de inspreker en door de informatie die ter voorbereiding op de vergadering was rondgestuurd, over eens dat de situatie voorlopig niet hoeft te wijzigen. Zij stelden gedeputeerde Vermeulen, op initiatief van D66, voor om de situatie nog een aantal jaar aan te zien en pas iets te gaan veranderen als dat werkelijk nodig is. Gedeputeerde Vermeulen meende echter dat het nu een zaak van de gemeente is en dat er een bestemmingsplanprocedure gestart wordt. In november aanstaande spreekt de gemeenteraad erover. Daarom stemde de commissie ermee in om in november met de gedeputeerde verder te praten over dit onderwerp.
Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N470: Delft - Zoetermeer

Bericht door Peter » vr 16 okt 2015, 4:18

Ik neem aan dat met "halve aansluiting" een op- en afrit wordt bedoeld aan de noordzijde, waardoor geen rotonde of kruising nodig is en verkeer van en naar de zuidelijke rijbaan bij een nabijgelegen rotonde moet keren (die in geval van een turborotonde daarvoor wel geschikt moet gemaakt worden).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Plaats reactie