[N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door mavas » wo 15 jul 2015, 11:04

Rein schreef:Het leek me allemaal zo goed als af. Wellicht nog wat kleinere afrondende werkzaamheden, maar dat moet het echt klaar zijn lijkt me. Overigens staat op een infobord langs het tracé als gereeddatum 'najaar 2015', maar ik weet niet hoe lang dat er al staat.
Maandag nog eens over het vernieuwde gedeelte gereden, inderdaad zijn alle werkzaamheden nu afgerond. Ik vermoed dat de kleine werkzaamheden van vorige week gedaan zijn om de tijdelijke doorsteken in de middenberm af te sluiten, want er ligt nu verse aarde op die locaties. Daarmee zijn dus ook alle rijstrookbeperkingen en slingers weg. :top:
Op het deel dat twee jaar terug al verdubbeld was worden de rijbewijzen met bosjes ingevorderd. Je zou er met gemak 140 km/h kunnen rijden, behalve bij de VRI's dan, maar je mag niet harder dan 80 km/h. En dat is best traag op zo'n prima weg. Met 100 km/h had ik prima kunnen leven.
Op de N205 tussen Rottepolderplein en Hoofddorp-Zuid was de snelheid na de opening ook 80 km/h. Maar een half jaartje later was dat ook aangepast naar 100 km/h. Hopelijk gebeurt dat ook met de N207.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Rein » za 01 aug 2015, 23:05

Vandaag ook weer eens de N207 bij Nieuw Vennep bereden en nu was er inderdaad helemaal niks meer te zien dat op werkzaamheden duidde (op een nog afgezette bushalte langs de weg na dan). Het is echt een prima weg geworden waar je goed kan doorrijden! Wat zal dit een portie irritatie en frustratie schelen met de situatie vroeger zeg, zeker in de ochtend- en avondspits.

Mij viel op dat nabij de N205 de lichtmasten over een honderd meter een stuk korter waren. Men lijkt hier al rekening te hebben gehouden met de aanleg van de 380Kv verbinding tussen Beverwijk en Bleiswijk die over een jaar of twee van start zal gaan. Overigens had ik dit stukje al op de foto staan, maar was me nog niet opgevallen dat die lichtmasten een stuk lager waren.

Afbeelding

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » do 06 aug 2015, 15:10

Bij het doorspitten van mijn dashcambeelden de afgelopen tijd, kwam ik deze nog tegen. Op 25 juli was er die zware storm waardoor de A12 dicht was. Ik moest die avond naar Gouda, dus nam N11 en N207. Die laatste weg was voorzien van deze borden. Iemand enig idee waarom en of dit tijdelijk of permanent is?

Afbeelding
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » do 24 sep 2015, 8:56

Afgelopen nacht heb ik een paar mensen naar Schiphol gebracht. Vanuit Bodegraven deed ik dat traditiegetrouw over N11, N207 en A4, een route die 28 minuten kostte. Op de terugweg besloot ik eens de A4 en de N11 te nemen, om te kijken hoe dat zou rijden. De route was ook 28 minuten (mede dankzij de nachtelijke 130 ten zuiden van Burgerveen), maar reed zoveel fijner dan de N207. In plaats van 7 VRI's en 3 rotondes kon ik het af met 4 VRI's, die bij nadering ook nog eens op groen sprongen.

Aangezien de route over de N207 met 36km zo'n 11km korter is dan via de A4, vind ik het nogal wat dat de rijtijden gelijk zijn. Het is wat mij betreft het bewijs dat de N207 nog buitengewoon sub-optimaal is aangelegd. Eigenlijk zouden de rotondes en op zijn minst een paar VRI's ongelijkvloers moeten worden en dient de weg op wegvakken van meer dan 2km zonder gelijkvloerse kruising naar 100km/h te worden geüpgrade. Zelfs in de huidige staat zou dat al voor ruim 10km met een limiet van 100 kunnen zorgen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Wouter N14 » do 24 sep 2015, 9:36

^^ Een opgewaardeerde N207 gaat wel heel erg lijken op een uitgeklede A3 en dat is natuurlijk heel erg eng :shutup:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » do 24 sep 2015, 11:16

^^ Tja, het is graag of heel niet hoor. Als je aan de ene kant de korte en potentieel hoogwaardige routes onaantrekkelijk maakt zodat het verkeer vele kilometers om gaat rijden, dan moet je aan de andere kant ook niet zeuren over fijnstof als de limiet ergens naar 130 gaat. :nothanks:

In dat kader vond ik het ook wel tekenend dat ik op de N11 richting Bodegraven al na Alphen aan den Rijn-West een afstandenbord zag met Gouda als A12-doel onder de streep.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Kaaiman » do 24 sep 2015, 11:36

Dat had dus geen A12-doel moeten zijn, maar een N459-doel. :dyn_hyp:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » do 24 sep 2015, 11:43

^^ Nee, door dit bord moeten ze het knooppunt hier eindelijk eens af gaan maken.

Het doel heiligt de middelen. :honger:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door mavas » vr 25 sep 2015, 0:13

Zelf rij ik wel eens de route Haarlem > Bodegraven voor een speciale bierbrouwerij. Het liefst rij ik die via de N207 omdat het vooral een mooie route is en als tweede reden dat het veel korter is dan via de A4 > N11. Volgens mij scheelt het wel iets aan brandstof als je over de N207 rijdt.

Ik denk dat met de maatregelen die de aankomende jaren worden uitgevoerd de route toch wel wat fijner zal rijden.

Weet iemand overigens waarom er zoveel vertraging is op de N207 tussen Leimuiden en Rijnsaterswoude? Komt dat door de werkzaamheden bij de Drechtbrug?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Vinny » za 26 sep 2015, 16:38

Bij Leimuiden zijn ze toch al tien jaar van plan om daar een afrittenstructuur aan te leggen...?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door mavas » za 26 sep 2015, 17:05

^^ Ja. Volgens de provinciesite zou de oplevering in 2017 zijn van dat project.

Was dat overigens een antwoord op mijn vraag die ik in de laatste alinea stelde?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door mavas » di 06 okt 2015, 11:30

Rijbaanverdubbeling N207 Noord-Holland officieel in gebruik genomen
02 oktober 2015

Op de Leimuiderweg (N207) in Haarlemmermeer is in 7 jaar tijd een rijbaanverdubbeling gerealiseerd. Deze verdubbeling werd op 1 oktober officieel in gebruik genomen.
In juli 2008 startten de voorbereidende werkzaamheden, in december 2009 startte de uitvoering en op 30 juni 2015 is het gehele traject opgeleverd.

De mijlpaal werd gesymboliseerd door het leggen van de laatste puzzelstukken in een luchtfoto van de N207. Dat gebeurde nabij de nieuwe fietstunnel. Ook plantten gedeputeerde Elisabeth Post, HID Fred Delpeut van Rijkswaterstaat en directeur projecten van de gemeente Haarlemmermeer een eerste boom geplant langs de weg. Dit is de eerste van 230 nieuwe essen.

Verder was er aandacht voor het nieuwe kunstwerk met de naam Viadebet & Viacredit van Henck van Dijck. Dit kunstwerk is samengesteld uit het oude kunstwerk dat vernield werd in 2010. Onlangs is het nieuwe kunstwerk geplaatst in de middenberm van de N207 nabij de Rijnlanderweg.
http://www.noord-holland.nl/web/Actueel ... enomen.htm
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » zo 13 dec 2015, 20:59

Vanmiddag zat ik op het stuk N207 ten noordoosten van Alphen aan den Rijn. Het viel me op dat de belijning was aangepast: de ruimte tussen de twee doorgetrokken strepen in het midden is met zo'n 30cm gereduceerd, de kantstrepen zijn beiden 15cm van de kant gehaald. Veranderde inzichten?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door mavas » ma 21 dec 2015, 7:02

Meer info over de N207-zuid in Zuid-Holland:
N207 Zuid: eerste stap betere bereikbaarheid Greenport Boskoop
11 november 2015

Het dagelijks bestuur van de provincie Zuid-Holland en de colleges van Alphen aan den Rijn en Waddinxveen kiezen voor de Verlengde Bentwoudlaan als een eerste maatregel voor een meer robuuste infrastructuur in de regio. Daarnaast is afgesproken onderzoek te doen naar regiobrede maatregelen voor de langere termijn.
Deze keuze is genomen op basis van de uitkomsten van de planstudie N207 Zuid. In deze planstudie zijn de verschillende mogelijkheden onderzocht om de verkeersdrukte in Boskoop, Waddinxveen en Hazerswoude-Dorp op te lossen en de leefbaarheid te verbeteren.

Greenport Boskoop
De Verlengde Bentwoudlaan verbindt de Hoogeveenseweg in Boskoop met de nog aan te leggen randweg Waddinxveen (de Vredenburghlaan-Bentwoudlaan). Zo fungeert de Verlengde Bentwoudlaan in combinatie met de randweg als link tussen de A12 en de Greenport Boskoop. De Verlengde Bentwoudlaan lost het drukke Boskoopse verkeersknelpunt Zijde-Roemer-Noordeinde op. Ook zorgt de verbinding voor een sterke afname van de geluidbelasting op de woningen aan het Noordeinde.

Hazerswoude-Dorp
Uit de planstudie komt duidelijk naar voren dat de aanleg van een verdiepte weg of randweg Hazerswoude-Dorp niet dé oplossing is voor de huidige en toekomstige knelpunten. De randweg en de verdiepte weg lossen weliswaar de verkeersproblemen in de dorpskern op, maar kosten veel geld en zorgen voor een aantal ongewenste bijeffecten:
- geluidsoverlast
- schade aan het landschap
Aanleg van de Verlengde Bentwoudlaan zorgt er wel voor dat de hoeveelheid verkeer op de N209 door Hazerswoude-Dorp op het bestaande knelpunt extra toeneemt. In de volgende fase zoekt de provincie daarom een oplossing voor Hazerswoude-Dorp die voor een verbetering zorgt én betaalbaar is. Een mogelijkheid is bijvoorbeeld om een nieuwe rotonde aan te leggen of om bestaande opstelstroken aan te passen.

Lokale maatregelen
Op basis van de resultaten van de planstudie hebben provincie en gemeenten besloten dat een verbindingsweg met de N11 westelijk van het spoor afvalt, omdat deze beschermd natuurgebied doorkruist. De gemeente Alphen aan den Rijn kiest verder niet voor een oostelijke verbinding met de N11, omdat dit meer negatieve dan positieve effecten oplevert. Wel onderzoekt de gemeente Alphen aan den Rijn of lokale maatregelen op korte termijn tot een verdere verlaging van de verkeersdrukte op de Zijde en hefbrug van Boskoop leiden.
http://www.zuid-holland.nl/actueel/nieu ... -n207zuid/
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door mavas » di 12 jan 2016, 13:35

De verdubbeling van de N207 tussen Alphen en Leimuiden begint nu concrete vormen aan te nemen:
N207: werkzaamheden Drechtbrug Leimuiden
11 januari 2016

De provincie Zuid-Holland start in februari 2016 met de sloop van de Drechtbrug (N207) bij Leimuiden. Het vervangen van de brug is een ingrijpende operatie. Daarom voert de provincie de sloop en de bouw van de nieuwe brug gefaseerd uit. Dat wil zeggen dat eerst de ene helft van de brug wordt gesloopt en vervangen en vervolgens de andere helft. Het verkeer op de N207 kan op deze manier altijd over één helft van de brug blijven doorrijden met een snelheid van 50 km/uur. Voor het vaarverkeer is de Drecht ter hoogte van de Drechtbrug gestremd vanaf maandag 25 januari tot en met donderdag 24 maart 2016.

Voorafgaand aan de sloop van de Drechtbrug vindt er een weekendafsluiting plaats op de N207 tussen de Vriezenweg en de Burgemeester Bakhuizenlaan. In dit weekend wordt de weg heringericht en met barrières versmald. Op deze manier blijft, tijdens de sloopwerkzaamheden aan de brug, één rijstrook voor elke rijrichting beschikbaar. Deze weekendafsluiting start op vrijdagavond 20.00 uur tot maandagochtend 05.00 uur. De exacte datum zal zo spoedig mogelijk via de website (http://www.zuid-holland.nl/n207drechtbrug) bekend worden gemaakt. Verkeer op de N207 richting Alphen aan de Rijn en A4 richting Schiphol wordt omgeleid via de A4. Deze omleidingsroutes staan ter plekke aangegeven. Bestemmingsverkeer wordt omgeleid via Rijnsaterwoude.
http://www.zuid-holland.nl/actueel/verk ... zaamheden/
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » di 12 jan 2016, 13:52

Klopt, de borden :A1-50: vielen me gisteren al op. Er wordt ook met tekstkarren gewaarschuwd: 'Let op 50 km'.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » wo 27 jan 2016, 17:26

Nieuws over het deel tussen Alphen aan den Rijn en Boskoop: in het AD valt te lezen dat de weg daar in april mogelijk drie weken dicht gaat. Aanleiding: de constant verzakkende bermen. De weg zelf is begin jaren '60 aangelegd met betonplaten op funderingspalen. Nog niet zo gek lang geleden is dat betonwegdek met asfalt overlaagd, maar juist door de palenfundering zakt de weg niet of nauwelijks. De bermen echter wel zodat het hoogteverschil steeds groter wordt. Er geldt al een jaar een adviessnelheid van 60km/h.

Het zal mij benieuwen welk effect de afsluiting heeft op de verkeersstromen. Het is een feit dat doorgaand verkeer meer en meer gebruik van de N11, N459 en A12 maakt; de intensiteiten lagen op dit wegvak rond de eeuwwisseling om en nabij de 22.000 mvt/dag, inmiddels is dat gedaald tot zo'n 16.000 mvt/dag. Maar dat is nog altijd behoorlijk fors voor zo'n langdurige afsluiting.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » di 02 feb 2016, 9:08

Vandaag voor het eerst in volle ochtendspits kennis gemaakt met de N207 tussen Alphen aan den Rijn en Leimuiden. Wat een drama. De hoeveelheid verkeer is in theorie nog niet eens te veel voor de weg, maar iedere rotonde en ieder verkeerslicht zorgen voor een onvoorstelbaar groot oponthoud. Met name de stroom Alphen uit is daarbij problematisch; op de oostring ging het meeste verkeer richting zuiden.

Het zou al een enorme verlichting geven als men de hoofdrichting van de N207 een ongelijkvloerse passage kan bieden bij de kruising met de N446 en de rotonde met de Vriezenweg. Langeraar/Papenveer is nou niet de grootste Metropoolregio, maar niettemin stond er ruim 100 meter file omdat de rotonde compleet geblokkeerd was.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door mavas » di 02 feb 2016, 22:41

De busstroken die men op een groot gedeelte aanlegt zouden in de toekomst ook ingezet kunnen worden als extra rijstrook. Die optie houdt de provincie enigszins in verborgen taal open. Ik denk dat als de omgeving er klaar voor is dit best wel eens uitgevoerd kan worden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » di 02 feb 2016, 23:58

Op zich vind ik dat geen slechte zaak, maar vooralsnog blijven er ten zuiden van de brug bij Leimuiden nog vier pijnpunten in de weg zitten die ik nog niet opgelost zie, zelfs niet als de busbanen naar reguliere rijstroken worden omgebouwd:
  1. Er verandert bij mijn weten niets aan de VRI-kruising met de N446, een grote bottleneck waar zo'n 30.000 voertuigen per dag overheen komen. Overigens is die kruising nu al een asfaltvlakte van maar liefst 36 meter breed met alle opstelstroken en busbanen. Dat men kennelijk niet wil zien dat een ongelijkvloerse oplossing hier onvermijdelijk is, daar heb ik eigenlijk geen woorden voor.
  2. Net nu men investeert om de doorstroming te verbeteren, gaat men van de huidige ongeregelde T-splitsing bij Rijnsaterwoude een grote viertaks VRI maken. Weer een knelpunt erbij.
  3. De rotonde met de Vriezenweg blijft volgens mij ook liggen waar hij ligt. Richting Leimuiden gaan hier 31.000 voertuigen per dag op 1x2 vanaf. Met twee busbanen blijft dat natuurlijk een congestieknaller.
  4. Men had een uitermate inventieve oplossing om de kruising in Leimuiden ongelijkvloers te maken. Nadat het bestemmingsplan waar dit project onder viel door de Raad van State vernietigd is, blijft het echter angstvallig stil.
Kortom: goed dat er iets gedaan wordt, slim om eerst busbanen te leggen (wat je tactisch kan verkopen als 'geen capaciteitsuitbreiding'), maar dan houdt het helaas al weer op. De grootste problemen blijven m.i. liggen. Dat houdt in dat je forse bedragen investeert, en daar maar een beperkt rendement uit haalt. In 2020 moeten de huidige verbeterpunten zo'n beetje gerealiseerd zijn, maar ik zie er niet van komen dat de huidige problemen dan ook maar iets zijn opgelost.

Eerlijk gezegd heb ik de problemen op de N207 nog wel een aardig tijdje onderschat omdat ik er het meest kom op de rustigste momenten van de week. Dat kleurt je beeldvorming toch een beetje. Nu ik een keer de spits heb ervaren en gezien heb waar de pijnpunten liggen, bevreemdt het gebrek aan ambitie me des te meer.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door mavas » wo 03 feb 2016, 10:47

Het gebrek aan ambitie komt omdat de N207 en Alphen in het Groene Hart liggen, daar zijn bestuurders gevoelig voor.
Dat er bij Rijnsaterswoude een VRI komt wist ik niet, ik dacht dat hier een turborotonde zou komen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Wouter N14 » di 03 mei 2016, 17:02

RSK schreef:Nieuws over het deel tussen Alphen aan den Rijn en Boskoop: in het AD valt te lezen dat de weg daar in april mogelijk drie weken dicht gaat.
Het wordt twee maanden later:
N207 tussen Alphen aan den Rijn en Boskoop bijna hele maand afgesloten
De N207 tussen Alphen aan den Rijn en Boskoop wordt tussen vrijdag 3 juni en vrijdag 1 juli afgesloten. De provincie Zuid-Holland neemt de weg dan flink onder handen. Zo wordt de verzakte berm verstevigd en een groot aantal betonplaten onder de weg wordt vastgezet.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Runner
dorpsstraat
Berichten: 110
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 16:29

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Runner » do 05 mei 2016, 15:02

Vaste brug over de Drecht bij Leimuiden:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door mavas » do 26 mei 2016, 12:25

N207 Zuid: Verlengde Bentwoudlaan als voorkeursalternatief vastgesteld
Gepubliceerd op 26 april 2016

Gedeputeerde Staten van de provincie Zuid-Holland en de colleges van Alphen aan den Rijn en Waddinxveen hebben de Verlengde Bentwoudlaan als voorkeursalternatief vastgesteld. Met dit besluit start de tweede fase in de Planstudie N207 Zuid.

In deze fase wordt in samenwerking met belanghebbenden de Verlengde Bentwoudlaan verder uitgewerkt en gezocht naar een maatregel voor de verkeerssituatie in Hazerswoude-Dorp.

Verloop besluitvormingsproces
In de Planstudie N207 Zuid zijn mogelijkheden onderzocht om de verkeersdrukte in Boskoop, Waddinxveen en Hazerswoude-Dorp op te lossen en de leefbaarheid te verbeteren. Op basis van de resultaten van de planstudie hebben de provincie Zuid-Holland en de gemeenten Alphen aan den Rijn en Waddinxveen in november 2015 gekozen voor de Verlengde Bentwoudlaan als concept-voorkeursalternatief. Vervolgens heeft het besluit ter inzage gelegen en is de Commissie voor de milieueffectrapportage om advies gevraagd.

De Commissie m.e.r is van mening dat het milieueffectrapport voor de planstudie N207 Zuid alle relevante thema’s en milieueffecten voldoende heeft onderzocht. Ook de ingediende zienswijzen hebben niet geleid tot een wijziging van het besluit. De Verlengde Bentwoudlaan is daarom nu vastgesteld als voorkeursalternatief. Het is een eerste maatregel voor een meer robuuste infrastructuur in de regio. Daarnaast is afgesproken onderzoek te doen naar regiobrede maatregelen voor de langere termijn.

“Het is onze ambitie de best bereikbare provincie te zijn. Daarvoor is het ook nodig de bereikbaarheid van de Greenport, Waddinxveen en daarmee de leefbaarheid in de omgeving Boskoop te verbeteren. Met het vaststellen van de Verlengde Bentwoudlaan als voorkeursalternatief is dit weer een stap dichterbij”, aldus gedeputeerde verkeer en vervoer Floor Vermeulen.

Fase 2 planstudie: ontwerpen samen met de omgeving
In fase 2 wordt de Verlengde Bentwoudlaan verder uitgewerkt in nauwe samenwerking met belanghebbenden. Uiteindelijk leidt dit tot een aanpassing van het concept-ontwerp. Verder wordt in fase 2 een maatregel gezocht voor de verkeerssituatie in Hazerswoude-Dorp die voor een verbetering zorgt én betaalbaar is. Ook hierbij wordt de omgeving nauw betrokken. De inbreng uit de zienswijzen, het advies van de commissie van de m.e.r. en input die de omgeving in een eerdere fase van de planstudie gegeven heeft, krijgt in beide trajecten een plek. Rond de zomer is meer duidelijk over het verloop van fase 2 en deze eindigt met het vaststellen van een uitvoeringsbesluit in 2017.
http://www.zuid-holland.nl/actueel/nieu ... lanstudie/
Link naar afbeelding van Verlengde Bentwoudlaan:
http://gouwekoerier.nl/polopoly_fs/1.54 ... 428674.jpg
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » di 21 jun 2016, 23:54

Naar aanleiding van een bericht op Twitter ben ik eens in de jaarrekening van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk gedoken. Het blijkt dat een stukje van de N207 op grondgebied van deze gemeente ligt, te weten het gedeelte waar de randweg Boskoop is aangesloten met een rotonde. Nu schrok ik me wild van het bedrag dat daarmee gemoeid is: er is aan de aanleg van die rotonde bijna 3,9 miljoen uitgegeven. Nu weet ik dat de bodemgesteldheid hier niet heel jofel is, maar voor dat bedrag kun je toch bijkans een ongelijkvloerse aansluiting realiseren?!
TOEVOEGING
Even in de regio gezocht: de noodzakelijke kosten voor de aanleg van de ongelijkvloerse aansluiting Goudse Schouw in de N11 bij Alphen aan den Rijn bedroegen ongeveer 6 miljoen euro. Nu zal een enkelbaans N207 niet gelijk 50% goedkoper uitkomen, maar ik denk dat rond de 4 miljoen een hoop mogelijk was geweest.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Kaaiman » wo 22 jun 2016, 7:20

Het viaduct bij de Goudse Schouw was er toch al? Dan is 6 mln voor de aanleg van wat toeritten en het verbreden en verdiepen van de bestaande onderdoorgang toch best een fors bedrag hoor, zeker in vergelijking met bouwen op zandgrond.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » wo 22 jun 2016, 8:16

^^ Het punt is dat voor deze rotonde enorme grondwerken nodig waren vanwege de ligging op een dijk aan de Gouwe, alsmede de Gouwe zelf. Het ruimtebeslag van een ongelijkvloerse aansluiting was een stuk kleiner geweest, en had m.i. met wat betonnen wanden en een prefab viaduct klaar kunnen zijn. Alleen denk ik dat men een ongelijkvloerse aansluiting op dogmatische gronden überhaupt nooit heeft overwogen.

http://www.vandoorngroep.nl/projecten/d ... onde-n207/
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door harry » wo 22 jun 2016, 17:50

RSK schreef:het gedeelte waar de randweg Boskoop is aangesloten met een rotonde.
"Randweg Boskoop"? Bedoel je de Gouwedreef? Hoezo is dat een Randweg Boskoop?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » wo 22 jun 2016, 18:39

^^ Hoezo? Tja, goede vraag. Maar zo noemt men het project nu eenmaal: "Oostelijke Rondweg Boskoop".

http://www.ruimtelijkeplannen.nl/docume ... 1_2.1.html

Hoewel men in de communicatie wel van 'de rondweg' spreekt, barst de route van de straatnamen. Achtereenvolgens Gouwedreef, Randenburgseweg, Omloop, Wijkdijk, Voshol, Insteek, Goudse Rijweg en Halve Raak.

Het is een mix van nieuwe wegvakken en opwaarderingen om het toenemende vrachtverkeer vanuit de diverse kwekerijen buiten de woongebieden van Boskoop om te leiden. Het is eigenlijk een soort hoefijzer van de N207 bezuiden Boskoop naar de N207 benoorden Boskoop.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Vinny » do 23 jun 2016, 18:13

Wow. Dat is een plan van 15 jaar geleden :o
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie