[N011] Bodegraven - Leiden

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Aanpassing N11

Bericht door harry » di 18 jan 2011, 11:52

Kortom: als Rijkswaterstaat stukje bij beetje een weg breder aanleggen dan gepland, en de minister het wil, kán er zonder procedures een brede weg worden aangelegd.

Waarom is dit niet veel vaker toegepast? Een 1+1-weggetje door Midden-Delfland had misschien snel door de proceduremolen gekund. En dan langzaam breder maken, want de hulpdiensten hebben natuurlijk een 4+4-weg nodig. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aanpassing N11

Bericht door Wesso » wo 19 jan 2011, 14:35

Een artikel uit de Telegraaf, overgenomen door een lokale nieuwssite:
Digitale Bodegraafse Krant schreef: Ongerustheid over staat N11
18-01-2011
bron: De Telegraaf

Bodegraven/Regio - Een verkeersinfarct ligt op de loer nu Rijkswaterstaat alsnog een inspraakprocedure is begonnen over de milieueffecten en het bestemmingsplan van de al in 1999 geopende verbindingsweg N11 tussen de A12 bij Bodegraven en de A4 bij Leiden. Indien omwonenden of milieuorganisaties bezwaar maken, is de kans aanzienlijk dat de helft van de huidige vier rijstroken dicht moet. Het nu nog geldende bestemmingsplan voorziet in een weg met maximaal één strook per rijrichting.

Forenzen
Voor forenzen en bedrijven in de Randstad zou een halvering van de huidige wegcapaciteit een regelrechte ramp zijn. Bezwaarmakers hebben tot 21 februari de tijd om gedeeltelijke afsluiting te eisen. Als ze hun zin niet krijgen, kunnen ze naar de Raad van State om de al in de vorige eeuw aangelegde weg te dwarsbomen.
Wethouder Mirjam Ates van Zoeterwoude, onder meer de thuishaven van brouwer Heineken, voorziet grote ellende bij een versmalling: „Ik moet er niet aan denken. Het zou een totale verstopping van het verkeer betekenen, met grote economische schade. Ik hoop dat eventuele bezwaarmakers aan bredere belangen denken dan alleen aan het milieu.” Een versmalde N11 gaf al eerder problemen. Vanwege het bestemmingsplan bleven de linkerbanen na de opening in december 1999 ook al dicht. Onder druk van filerijders die knarsetandend naar kilometers ongebruikt asfalt staarden, werd enkele weken later alsnog de volle breedte opengesteld.
Ik mag toch hopen dat taferelen als in 2000 niet nog een keer voorkomen :nothanks:

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: Aanpassing N11

Bericht door hoevenpe » wo 19 jan 2011, 14:45

Zou echt een giller zijn...
Het is nu echt een goed alternatief als de A12 weer eens vaststaat, en zeker niet rustig te noemen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Aanpassing N11

Bericht door Rene » wo 19 jan 2011, 14:51

Als nu maar voldoende gebruikers van die weg nu eens inspreken en zich erop beroepen al meer dan 10 jaar te goeder trouw gebruik te maken van het recht om over die 2x2 stroken te rijden, dan heb je volgens mij een juridische basis waarop men nooit tot een versmalling mag besluiten.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Aanpassing N11

Bericht door Vinny » wo 19 jan 2011, 15:00

Je weet dat natuurlijk nooit in Nederland. Persoonlijk denk ik dat zo'n krantenartikel veel slapende honden wakker kan maken. Voor sommige radicale milieuorganisaties is dit natuurlijk een geweldige uitdaging om in ieder geval te proberen om een bestaande weg smaller te krijgen. Ik voorzie dat er nu al mensen smullend in de trein zitten met het vooruitzicht dat ze een nieuwe mogelijkheid hebben om de "asfaltmaffia" aan banden te kunnen leggen... :?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Re: Aanpassing N11

Bericht door Bart » wo 19 jan 2011, 15:06

hoevenpe schreef:Wat als nu mensen bezwaar gaan aantekenen? En ze winnen...?
Mocht er een ernstig vervelende zienswijze komen die mogelijk gaat leiden tot een nog vervelender beroep dan kan nog altijd overwogen worden om geen TB vast te stellen. In dat geval blijft de situatie zoals hij is: een weg die niet conform het destijds vastgestelde tracébesluit is aangelegd.
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Aanpassing N11

Bericht door Kaaiman » wo 19 jan 2011, 15:25

Hehe dat zou helemaal mooi zijn, geen TB. Dan gebeurt er inderdaad ook niks als het goed is.

Nederland procedureland... pffft...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Aanpassing N11

Bericht door Rene » wo 19 jan 2011, 16:46

Nou ja, zonder TB is het in 2020 toch ook verworven recht...

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Aanpassing N11

Bericht door sirdanilot » do 20 jan 2011, 1:42

Vroeger kon het dus wel, een weg die 'illegaal' te breed was. Het zou in ons land veel schelen, als de bouw van wegen al tijdens de procedures begon, en de procedures later zouden worden afgerond. Nu zijn die procedures namelijk een doel op zich geworden, terwijl het eigenlijk gewoon onbelangrijke paperassen horen te zijn.

Maar betekent deze rare wending nog iets voor de huidige procedure die loopt om deze weg te verbreden? Of wordt dit deel geen autosnelweg meer?

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Re: Aanpassing N11

Bericht door Bart » do 20 jan 2011, 8:48

sirdanilot schreef:Vroeger kon het dus wel, een weg die 'illegaal' te breed was. Het zou in ons land veel schelen, als de bouw van wegen al tijdens de procedures begon, en de procedures later zouden worden afgerond. Nu zijn die procedures namelijk een doel op zich geworden, terwijl het eigenlijk gewoon onbelangrijke paperassen horen te zijn.
Tja, op het moment dat het jou uitkomt wel... Ik wil namelijk ook in jouw achtertuin een dumpplek van chemisch afval maken. Ik ga eerst het afval er neer plempen en achteraf nog even een vergunning aanvragen. Eigenlijk is het belachelijk dat ik dat moet doen, want eigenlijk hoort dit een formaliteit te zijn...

Ofwel: wat je hier zegt slaat helemaal nergens op! Dat RWS hier iets heeft gedaan (of heeft laten gebeuren) wil niet zeggen dat dat goed te praten is, omdat het de weggebruiker goed uitkomt. Dit soort dingen kunnen namelijk echt niet! Rechtsbescherming en belangenafweging is in een rechtstaat als de onze een groot goed: dat moeten we altijd blijven koesteren. Dat gebeurt ook bij de Spoedwet Wegverbreding en de Crisis- en Herstelwet.
sirdanilot schreef:Maar betekent deze rare wending nog iets voor de huidige procedure die loopt om deze weg te verbreden? Of wordt dit deel geen autosnelweg meer?
Waarschijnlijk gebeurt er helemaal niets. Er komen nog wat aanvullende geluidmaatregelen (omdat de weg meer rijstroken heeft, verandert de geluidzone iets) en dat moet het zo ongeveer zijn. De N11 was al geen autosnelweg en dat zal het ook niet worden. De huidige tracéprocedure is een papieren exercitie. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand nog tegen in beroep gaat.
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Aanpassing N11

Bericht door waldo79 » do 20 jan 2011, 10:04

Lijkt mij ook niet dat het alsnog formaliseren door middel van een TB tot problemen leidt.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Aanpassing N11

Bericht door Wouter N14 » do 20 jan 2011, 14:02

Kennelijk is er toch een risico dat er alsnog stroken dichtgaan :facepalm:
[url=http://www.westonline.nl/nieuwsitem/47861]www.rtvwest.nl[/url] (19-1-2011) schreef: Na elf jaar alsnog inspraakprocedure N11

ALPHEN AAN DEN RIJN - Rijkswaterstaat heeft elf jaar na het openstellen van twee extra rijstroken op de N11 alsnog een inspraakprocedure geopend. De rijstroken zijn in feite illegaal, omdat bij het aanleggen ervan niet de juiste procedure is gevolgd. Belanghebbenden hebben nooit een kans gehad om bezwaar te maken. Volgens Rijkswaterstaat is inmiddels een aantal bezwaren binnengekomen. De inspraakprocedure loopt nog vijf weken. Als er bezwaar wordt aangetekend kan dat er in het uiterste geval toe leiden dat de stroken alsnog worden afgesloten. Het ‘legaliseren’ van de twee rijstroken houdt ook in dat Rijkswaterstaat onder meer extra pechhavens zal toevoegen en dat er een geluidsscherm van 60 meter lang zal komen bij Rijnwoude. Ook hier kan bezwaar tegen worden gemaakt.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: Aanpassing N11

Bericht door hoevenpe » do 20 jan 2011, 14:48

Hadden ze dit geld niet beter kunnen besteden aan het ongelijkvloers maken van de resterende 2 aansluitingen?
Veel nuttiger dan dit trieste inspraakcabaret...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Aanpassing N11

Bericht door harry » do 20 jan 2011, 15:38

^^
Bart schreef:Rechtsbescherming en belangenafweging is in een rechtstaat als de onze een groot goed: dat moeten we altijd blijven koesteren.
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: Aanpassing N11

Bericht door hoevenpe » do 20 jan 2011, 16:06

^^^

Dan hadden ze die strook in 1999 gewoon niet moeten openen, als je echt principeel bent...
Nu 11(!) jaar later is dit ergens toch echt wel bizar/lachwekkend/zinloos (doorhalen naar eigen inzicht) :nuts:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Aanpassing N11

Bericht door Wouter N14 » do 20 jan 2011, 16:09

Elf jaar wachten op een legale N-elf... toeval? :lol:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Re: Aanpassing N11

Bericht door Bart » do 20 jan 2011, 17:11

hoevenpe schreef:Dan hadden ze die strook in 1999 gewoon niet moeten openen, als je echt principeel bent...
Nu 11(!) jaar later is dit ergens toch echt wel bizar/lachwekkend/zinloos (doorhalen naar eigen inzicht) :nuts:
Dat is ook geprobeerd, maar na een paar weken hield de politie het controleren voor gezien en gingen de extra stroken open...

Neemt natuurlijk niet weg dat deze procedure nogal ongeloofwaardig overkomt...
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Aanpassing N11

Bericht door Rene » do 20 jan 2011, 17:59

Wouter N14 schreef:Kennelijk is er toch een risico dat er alsnog stroken dichtgaan :facepalm:
Zoals ik al zei, als er maar een aantal gebruikers inspraak doet dat ze al meer dan 10 jaar te goeder trouw van de voorziening van de 2e rijstrook gebruik maakt en daarvan gebruik wensen te blijven maken, dan is er juridisch sprake van een verworven recht voor de weggebruikers. Vergelijk het met de situatie "recht van overpad". Als er geen regionale insprekers zijn die dit aanhalen, tja, dan is er een risico.

Dus ik zou zeggen: als Zuid-Hollander en als regionaal weggebruiker mag ook jij van dat inspraakrecht gebruik maken, als je het risico actief wilt verkleinen. Het biedt de initiatiefnemer namelijk een extra argument om bij de rechter in een beroepsprocedure duidelijk te maken dat kiezen voor de optie 'versmallen' op basis van dezelfde gewaardeerde rechtsstaatbeginselen dus niet mogelijk is, omdat daarmee de weggebruiker in zijn rechten zou worden aangetast.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Aanpassing N11

Bericht door Peter » do 20 jan 2011, 18:19

Als gebruiker van de weg ben je geen belanghebbende, tenzij dit voor jou de enige (legale) ontsluitingsweg is. Je kan wel inspreken, maar je beroep bij de rechter zal niet-ontvankelijk worden verklaard.

De kans dat beroepen zullen slagen is klein. Alleen zaken als geluidsoverlast (die niet optreedt bij 1+1) kunnen wellicht met succes tot een gedeeltelijk vernietiging leiden, die hoogstens met een reparatiebesluit in een hogere of langere geluidswal resulteert.

De situatie is nog niet verjaard. Dat is pas na 20 jaar of zo.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Aanpassing N11

Bericht door Rene » do 20 jan 2011, 19:33

Peter schreef:Als gebruiker van de weg ben je geen belanghebbende, tenzij dit voor jou de enige (legale) ontsluitingsweg is.
Dat is erg kort door de bocht. Als je ergens regelmatig gebruiker van bent, dan kun je wel degelijk als belanghebbende worden aangemerkt. Zeker als een maatregel zou worden gekozen waarbij je schade ondervindt. De eis van enige ontsluiting is inherent aan het beschermen van het belang van de eigenaar van het dienend perceel, niet aan de belanghebbendenvraag an sich, voor zover ik me heb laten informeren. Nu is het dienend perceel hier in handen van het Rijk, met de ruimtelijke bestemming verkeer mogelijk te maken (in tegenstelling tot bijvoorbeeld woonpercelen). Door die ruimtelijke bestemming is m.i. ook geen direct heersend perceel noodzakelijk om als belanghebbende te worden erkend.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aanpassing N11

Bericht door Wesso » do 20 jan 2011, 21:01

Bart schreef:Dat is ook geprobeerd, maar na een paar weken hield de politie het controleren voor gezien en gingen de extra stroken open...
Ik heb dat niet bewust meegemaakt in 1999/2000. Was men bang dat er pylons van de weg werden gehaald?

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: Aanpassing N11

Bericht door hoevenpe » do 20 jan 2011, 21:25

Eigenlijk zou je bijna nu gewoon de boel weer versmallen om zo toch een voldongen feit te creeren...

Heel de politiek zou dan er weer overheen vallen en met het gevolg dat daarna misschien wel eens een goede oplossing voor de overmatige procedures gevonden moet worden. Tijdelijk is dat dan een verslechtering maar uiteindelijk heeft heel nederland er belang bij als daarna verbredingen eenvoudiger te realiseren zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76288
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Aanpassing N11

Bericht door Chris » do 20 jan 2011, 21:26

De procedures zijn de laatste tijd al aanzienlijk versneld. Mede door het Leiderdorp debacle. De gemiddelde tijd is omlaag gegaan van 12 jaar (3 kabinetsperiode's) naar 4 jaar (1 kabinetsperiode).

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: Aanpassing N11

Bericht door hoevenpe » do 20 jan 2011, 21:29

:)

Blijft staan dat eigenlijk men toch nog eens zou moeten kijken of die laatste VRI's nog omgebouwd zouden kunnen worden, inclusief een vloeiendere aansluiting op de A4.
Zoveel geld hoeft dat toch niet te kosten? Staat nu vaak toch muurvast zo op dat laatste stukje voor de A4.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Aanpassing N11

Bericht door Peter » vr 21 jan 2011, 9:52

Rene schreef:
Peter schreef:Als gebruiker van de weg ben je geen belanghebbende, tenzij dit voor jou de enige (legale) ontsluitingsweg is.
Dat is erg kort door de bocht. Als je ergens regelmatig gebruiker van bent, dan kun je wel degelijk als belanghebbende worden aangemerkt. Zeker als een maatregel zou worden gekozen waarbij je schade ondervindt. De eis van enige ontsluiting is inherent aan het beschermen van het belang van de eigenaar van het dienend perceel, niet aan de belanghebbendenvraag an sich, voor zover ik me heb laten informeren. Nu is het dienend perceel hier in handen van het Rijk, met de ruimtelijke bestemming verkeer mogelijk te maken (in tegenstelling tot bijvoorbeeld woonpercelen). Door die ruimtelijke bestemming is m.i. ook geen direct heersend perceel noodzakelijk om als belanghebbende te worden erkend.
Als je als bedrijf (bijv Heineken) aannemelijk kan maken dat je grote schade leidt (bijvoorbeeld door aanzienlijk meer files en dus hogere vervoerskosten) kan je wellicht als belanghebbende worden aangemeld.
Ik heb (bij RvSt) nog NOOIT een bezwaar ontvankelijk (dan wel gegrond) gezien waar een langere reistijd door een forens (of een belangenorganisatie daarvan) reden gaf deze belangen mee te wegen. En er zijn heel wat uitspraken over Vmax 60 zones, wegafsluitingen, etc geweest.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Aanpassing N11

Bericht door Rene » vr 21 jan 2011, 11:22

^^
Maar daar is waarschijnlijk dan ook geen sprake van reeds meer dan 10 jaar ter goeder trouw gebruik maken van een feitelijk illegale voorziening.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Aanpassing N11

Bericht door Wouter N14 » do 03 feb 2011, 9:14

Misschien wordt het ooit nog een echt fatsoenlijke autoweg...
[url=http://www.westonline.nl/nieuwsitem/48268]www.rtvwest.nl[/url] (2-2-2011) schreef: 'Kruising met N11 Zoeterwoude moet op de schop'

ZOETERWOUDE - De kruising van de N11 met de Burgemeester Smeetsweg in Zoeterwoude moet een ongelijkvloerse kruising worden. Daarvoor pleit een aantal bedrijven in de omgeving van de gemeente die zich hebben verenigd in een lobbygroep. Minister Schultz van Haegen neemt binnenkort een besluit over de kruising van de wegen met het spoor langs de N11. De lobbygroep hoopt dat de minister voor een ongelijkvloerse kruising kiest. Die zou beter zijn voor de economie, het milieu en een betere oplossing bieden voor de verkeersdrukte. Of de wegen onder het spoor door moeten of er overheen, daar heeft de lobbygroep geen voorkeur voor.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: [N011] Aanpassingen ?

Bericht door RoelZ1 » wo 13 apr 2011, 11:15

Ondanks dat de 25e trouwdag van mijn ouders afgelopen zaterdag in Alphen toch iets anders dan verwacht verliep voor mij met het bloedbad bij mijn oude werkgever was er toch nog wat te melden over de omgeving:
Afgelopen weekend was de N11 tussen Kerk en Zanen en Bodegraven afgesloten voor de aanleg van de ongelijkvloerse kruising met de N207. De andere kant op (Bodegraven -> Leiden) was het al klaar en kon dus gebruik worden gemaakt van de nieuwe op- en afritten. Ik heb helaas geen foto's kunnen maken, maar ik ben zondag weer in de buurt.

Ook heb ik op internet het ontwerpbestemmingsplan van de nieuwe kruising Goudse Schouw - N11 gevonden. Hier is nog een plankaart.

Het is heel anders geworden dan in de ideeën waar de gemeente mee begon. Dat komt omdat ze er voor gekozen hebben om geen nieuw viaduct te maken, maar gebruik te maken van de bestaande onderdoorgang voor langzaam verkeer. De taluds aan de zijkanten van de onderdoorgang zullen worden afgegraven om de onderdoorgang te verbreden. Ook zal het worden verdiept om voldoende hoogte te creëren. De op- en afritten aan de zuidkant sluiten daarop aan door middel van een voorangskruispunt zonder opstelstroken. Al met al wordt het daarmee een vrij krappe aansluiting. Aan de Noordkant sluiten de op en afritten maar in 1 richting aan op de nieuwe weg. Vanuit Bodegraven kan je alleen richting Alphen en vanuit Rietveld kan je niet links afslaan naar Leiden (Omdat een opstelstrook niet zou passen). Om deze relaties toch mogelijk te maken wordt de kruising Goudse Schouw - Archeonlaan een rotonde waardoor er daar gekeerd kan worden.

Ik had liever een iets ruimer opgezette aansluiting gezien met het oog op de verkeersveiligheid en mogelijkheden tot uitbreiding. Bijvoorbeeld door aan de zuidkant een klaverlus aan te leggen. Dat zou alleen betekenen dat het viaduct van de N11 moet worden verbreed voor de oprit. Dat zou weer meer geld kosten. Al met al zou ik zeggen: alles beter dan niets.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N011] Aanpassingen ?

Bericht door Kaaiman » wo 13 apr 2011, 11:36

Waarom moet daar een ongelijkvloerse kruising komen? Het lijkt me veel beter om de aansluiting met de N207 flink uit te breiden en dan die met de Goudse Schouw te sluiten. Ze liggen maar enkele hectometers van elkaar af!
Laatst gewijzigd door Kaaiman op wo 13 apr 2011, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N011] Aanpassingen ?

Bericht door hoevenpe » wo 13 apr 2011, 11:55

^^

Daar zit nog een aquaduct tussen, dus ik denk dat je niet zomaar aan de andere kant kan komen...

Goede ontwikkeling dit, hopelijk gaat men toch snel ook de kruising met de Leidsche Schouw op de schop nemen.

Plaats reactie