Uit een oude doos...

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Coen Tunnel » zo 29 mar 2020, 14:31

^^ Het is soms wel onhandig dat grote doorgaande routes onderweg van naam veranderen, Gooiseweg-Weesperstraat-Wibautstraat is een mooi voorbeeld. Al zitten de overgangen tussen die namen dan nog wel op logische plekken, bij het Prins Bernhardplein en Rhijnspoorplein, die dan echter weer niet staan aangegeven...

Maar in Utrecht zit je binnen een afstand van 3,5 km bijvoorbeeld met de Cartesiusweg-Thomas à Kempisweg-Spinozaweg-Lessinglaan-Joseph Haydnlaan-Pijperlaan-Beneluxlaan, terwijl dat één rechtdoorgaande weg is, die elke paar honderd meter van naam verandert. En dat er in het Utrechtse grote doorgaande wegen van die vervelend lange namen zoals Thomas à Kempisweg of Kardinaal De Jongweg (die dan aansluit of het Kardinaal Alfrinkplein) hebben, helpt ook niet als je straatnamen voor bewegwijzering of geleiding zou willen gebruiken.
Pino schreef: zo 29 mar 2020, 13:20Zo hier en daar werd echter wel met namen gewerkt -Flevoland, Van Hiemstraweg in Maas en Waal, Middenpeelweg- en die namen zijn vaak beter blijven hangen bij ter plaatse enigszins bekenden dan nummers.
In Friesland zie je dat ook wel, daar zijn/waren prominente bordjes (in wit-op-groen) voor de Wâldwei (N31), Lauwersseewei (N361) en Westergoawei/Sudergoawei (N359). Een voorbeeld van zo'n bordje is dit, al is dit exemplaar volgens mij gesneuveld, net als deze langs de Wâldwei die er nog lang na de verdubbeling is blijven staan. Die wegen staan ook beter bekend onder hun naam dan hun nummer. De bijnamen Centrale As (N356) en de Haak om Leeuwarden (N31) daar ook aan toegevoegd worden.

In Drenthe heb je dan nog de Drentse Mondenweg (N379) en de Frieslandroute of Twee Provinciënweg (N381). In Groningen zijn namen als de Eemshavenweg (N46) en Kielsterachterweg (N385) nog steeds wel gangbaar.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Schelpenpaadje » zo 29 mar 2020, 15:38

Nog een opmerkelijke in het Friese rijtje: De N398. Het project werd consequent aangeduid als Noordwesttangent, maar bij de openstelling in 2013 werden bordjes met de naam Middelseewei onthuld. Officieel heet de weg wel Noordwesttangent.

Eveneens in 2013 werd de rondweg bij Gorredijk, onderdeel van de N392, geopend. Ook hier een groen naambordje, Hans de Jongwei, vernoemd naar een lokale weerman en amateurhistoricus.

Apart dat bij de Haak niet meer naambordjes zijn geplaatst. Misschien omdat dit een rijksweg is?

De N31 Waldwei was ook ooit provinciaal, wat mogelijk verklaart wat het ontstaan en het vermelden van de bijnaam zou kunnen verklaren.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Pino » zo 29 mar 2020, 17:50

Coen Tunnel schreef: zo 29 mar 2020, 14:31 ^^ Het is soms wel onhandig dat grote doorgaande routes onderweg van naam veranderen, Gooiseweg-Weesperstraat-Wibautstraat is een mooi voorbeeld. Al zitten de overgangen tussen die namen dan nog wel op logische plekken, bij het Prins Bernhardplein en Rhijnspoorplein, die dan echter weer niet staan aangegeven...
Het Rhijnspoorplein is een punt waar je gewoon rechtdoor rijdt op deze route, dus in mijn optiek niet heel logisch. En ik sprak eerder wel over “via Middenweg stad uit”, maar wanneer je bij het Tropenmuseum daarheen afslaat, ga je toch echt eerst de Lineausstraat op. Die op de brug over de Ringvaart (grens oude gemeente Watergraafsmeer) pas Middenweg gaat heten. Dus wat geef je dan bij het Tropenmuseum aan?

Maar goed, het begint met de erkenning dat je iets kunt met straatnamen. De beren op de weg om ze echt Amerikaans centraal te zetten in de bewegwijzering kennen we wel...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door harry » zo 29 mar 2020, 19:49

In een poging deze discussie nog een béétje on-topic te maken:
Palance schreef: zo 29 mar 2020, 11:42 Alleen worden haltenamen niet altijd aangepast als bv een object of straat waar de halte naar verwijst verdwenen is.
De bushalte bij de bakkerij van mijn opa heette Bakker Tepper. Ook nog tientallen jaren nadat bakker Tepper met pensioen gegaan was en zelfs overleden was.
Helaas heeft men uiteindelijk de bushalte een andere naam gegeven.
Deze foto is uit 1983:
Afbeelding
Op de originele foto is "Bakker Tepper" nog goed te lezen. Op de achtergrond de bakkerij van mijn grootouders in Harkstede (ten tijde van de foto al ruim 10 jaar niet meer in bedrijf).
Pino schreef: zo 29 mar 2020, 13:20 Rijk en provincie gebruikten altijd al nummers
Een aardige uitzondering is de Zuiderzeestraatweg, een begrip op de Veluwe voor de oude route Amersfoort-Zwolle.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Snelwegfreak » vr 03 apr 2020, 18:15

tsov schreef: wo 25 mar 2020, 22:49
SPOILER: TOON

AfbeeldingVroeger op vrijdag: voorsorteren by Peter Eijkman, on Flickr
Iets soortgelijks in Utrecht, maar dan zonder straatnamen:
Afbeelding
Gezicht in de Nobelstraat te Utrecht, uit het westen, met boven de straat borden die aanwijzingen geven voor het voorsorteren. In het midden de ingangen van de Muntstraat en de Nobeldwarsstraat.
Periode: 1952 - 1957.
Link: https://hetutrechtsarchief.nl/beeld/C0F ... 7E8517C572
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Wouter N14 » vr 03 apr 2020, 18:54

^^ Prachtig! Foto is overigens jonger dan maart 1953, want toen kreeg de Kever een enkele achterruit.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben: Nederland is dus ooit een keer overgestapt van hangende borden naar alleen maar staande. Nu kan ik mij voorstellen dat we eerst het Amerikaanse model volgden, en later een meer Europese standaard aan gingen houden. Of zou het vooral een meer praktische reden hebben gehad? Amerika heeft tot de dag van vandaag nog veel hangen. Maar ook in (Zuid-)Oost-Europa hangt het nodige. Interessant :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Snelwegfreak » vr 03 apr 2020, 19:22

Wat betreft de ANWB-bewegwijzering waren de eerste portaalborden vanaf 1962 tot ergens in 1966 voorzien van staande pijlen. Op een gegeven moment is men in 1966, volgens mij als eerst bij de Coentunnel, over gegaan op de Amerikaanse ontwerpstandaarden met het Ee-lettertype en de vallende pijlen. Uiteraard is dit alles terug te vinden in het boek "125 jaar bewegwijzering" ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
tsov
verkeersader
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 12 jan 2009, 10:26
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door tsov » wo 15 apr 2020, 17:21

Enige tijd terug postte ik hier foto's van hangende "pijlvormige borden" bij het Muntplein in Amsterdam.
Toevallig kom ik nu net nog een foto tegen van iets verderop op het Muntplein, bij de daadwerkelijke splitsing.
Afbeelding04-14-1950_07390 Stopbord terug op Munt by IISG, on Flickr
Handbediend stopbord terug op de Munt nadat het eerder begin februari vervangen was door verkeerslichten, Amsterdam, 14 april 1950

Foto Ben van Meerendonk / AHF, collectie IISG, Amsterdam

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Willem » wo 15 apr 2020, 17:26

Mooie foto.

De vraag komt op hoe de bewegwijzering in Amsterdam eruit had gezien als er tot vandaag vast gehouden was aan het aangeven van straatnamen op wegwijzers. Iets als "s106 Overtoom"?
En was het dan in zwart op wit of in een afwijkende kleur?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door harry » wo 15 apr 2020, 17:51

^^ Eigenlijk gebeurt dat nu nog, bijna...

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Peter » do 16 apr 2020, 8:22

Dit soort klapborden (maar dan modernere versie met groen en rood) zijn tot in eind jaren 70 (wellicht begin 80) gebruikt. Ik kan mij ze nog wel herinneren, zoals op de overgang van de Laan van Nieuw Oost Einde (Voorburg) op de Utrechtsebaan (A12), maar ook bij station Centraal in Den Haag (Bezuidenhoutseweg).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Egbert » ma 20 apr 2020, 13:21

Via-via foto's van de Formule 1 Grand Prix van Brussel uit 1961 gevonden. Deze GP was geen officiële in het seizoen en werd verreden over de Antwerpenlaan, Boechoutlaan, Beverlindestraat en een lus waar nu de aansluiting met de R0 en de A12 ligt.
Ik vond deze foto met verwijzing naar Londen wel leuk.
Afbeelding

Meer op https://www.motorsportimages.com/photos ... grand+prix+

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Palance » ma 20 apr 2020, 13:39

London :schrikreactie:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 apr 2020, 13:49

Toen men buitenlandse namen nog niet per se van een Nederlandse vertaling hoefde te voorzien (geen Parijs).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 apr 2020, 13:57

Palance schreef: ma 20 apr 2020, 13:39 London :schrikreactie:
GB-landenovaaltjes zijn nog steeds in Brussel te vinden, dus zo schokkend vind ik het niet: https://www.google.com/maps/@50.8584853 ... 384!8i8192
https://www.google.com/maps/@50.8590149 ... 384!8i8192

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Palance » ma 20 apr 2020, 14:10

Ah, ik zocht de voorbeelden al (dacht dat ze aan het einde van de A4/E411 stonden), maar kon ze niet vinden.

Maar voor 'die tijd' waarin reizen lang nog niet zo gangbaar was als nu (nou ja, tot een maand geleden :) ) vind ik het wel een bijzondere bestemming.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Km357 » ma 20 apr 2020, 14:26

Zal wel met de Wereldexpo 1958 te maken gehad hebben dat die pijl daar staat.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Egbert » ma 20 apr 2020, 14:31

Ik neem aan dat als je London volgt je in Oostende uitkomt of zo.
Het is trouwens internationale afspraak om buitenlandse namen in de taal van het land neer te zetten. In die tijd vooral in de duitstalige landen wat minder gangbaar, maar Paris in België vind ik niet vreemd.
Gent-Gand en Mons-Bergen is natuurlijk de interne taalstrijd.

Wat me ook opvalt, Boven Meise staat volgens mij Drij-Pikkel. Dat is nu geen plaats meer (en ook geen taalstrijd Drij (Vlaams) Pikkel (Waals)), maar er is wel nog een Drijpikkelstraat aan de noordrand van de gemeente Strombeek-Bever.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 apr 2020, 14:47

Egbert schreef: ma 20 apr 2020, 14:31Het is trouwens internationale afspraak om buitenlandse namen in de taal van het land neer te zetten. In die tijd vooral in de duitstalige landen wat minder gangbaar, maar Paris in België vind ik niet vreemd.
Die afspraak was er in 1961 nog niet (Kleef en Aken sierden toen ook nog de Nederlandse borden), en de Belgische taalgrens werd pas tussen 1961 en 1963 vastgesteld.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Palance » ma 20 apr 2020, 14:49

Coen Tunnel schreef: ma 20 apr 2020, 14:47 Kleef en Aken sierden toen ook nog de Nederlandse borden
Soms nog steeds
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Kaaiman » ma 20 apr 2020, 16:14

In die tijd was het in Nederland op E-wegen gebruikelijk om de verre (eind)bestemming op de betonnen afstandstableaus te zetten. Londen stond op de E8 in Nederland ook aangegeven; ik weet niet of Moskou de andere kant op stond of dat dat bijvoorbeeld Berlijn was.

Hoe dat in België was, weet ik niet. Maar het aangeven van London en Paris past wel degelijk in het tijdsbeeld van Europese verbroedering en de opkomst van de automobiel.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Uit een oude doos...

Bericht door kees » ma 20 apr 2020, 16:30

Kaaiman schreef: ma 20 apr 2020, 16:14 In die tijd was het in Nederland op E-wegen gebruikelijk om de verre (eind)bestemming op de betonnen afstandstableaus te zetten. Londen stond op de E8 in Nederland ook aangegeven; ik weet niet of Moskou de andere kant op stond of dat dat bijvoorbeeld Berlijn was.
Ik kan me niet voorstellen dat Moskou vermeld stond. Zelfs Berlijn lag als eiland achter een zwaar IJzeren Gordijn, waar je niet zomaar kwam.
Ik denk dat je dan toch aan bestemmingen ten westen van het IJzeren Gordijn moet denken...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 apr 2020, 16:35

^^ Zo onmogelijk was de transit door de DDR om West-Berlijn te bereiken toch ook weer niet?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Pino » ma 20 apr 2020, 16:53

Je praat hier ook over idealisme van begin jaren '50. BRD en DDR waren weliswaar nog in de jaren '40 uitgeroepen, en in 1952 begon de DDR met het dichtgooien van de binnengrens, maar dat wil niet zeggen dat dat aanleiding gaf tot een algemeen besef dat je vanuit Nederland Moskou niet zo snel zou kunnen halen. Voor zover dat besef bestond, dan toch minder bij diegenen die zich bezig hielden met E-wegen en bijbehorende bewegwijzering. En vergeet niet dat er in die tijd ook treinen gingen vanuit Hoek van Holland naar ver achter het IJzeren Gordijn. Zelfs Moskou, dacht ik?. De E8 was toch de weg-variant van die spoorverbinding...

E8 London-Moskou was tot op zekere hoogte ook wel een begrip. Je ziet er wat over terug bij de Echoput, het hotel-restaurant in de buurt van Apeldoorn langs de oude weg. En het wordt ook genoemd in het boek "Over oude wegen" (daarover hier meer).

Nog over het Brusselse bord: je moet maar blij zijn dat er geen London - Londres - Londen hoefde te komen staan. Voor de rest zal de route je zeker de (huidige) E40 op hebben geleid. Wat er vervolgens stond op het punt dat je de keuze moest maken tussen Oostende of regio Calais … vermoedelijk niet heel veel.
Coen Tunnel schreef: ma 20 apr 2020, 14:47
Egbert schreef: ma 20 apr 2020, 14:31Het is trouwens internationale afspraak om buitenlandse namen in de taal van het land neer te zetten. In die tijd vooral in de duitstalige landen wat minder gangbaar, maar Paris in België vind ik niet vreemd.
Die afspraak was er in 1961 nog niet (Kleef en Aken sierden toen ook nog de Nederlandse borden), en de Belgische taalgrens werd pas tussen 1961 en 1963 vastgesteld.
Verdrag van Wenen 1968, meen ik. Overigens in termen die enorm facultatief zijn geformuleerd ...

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Uit een oude doos...

Bericht door verfmeer95 » ma 20 apr 2020, 19:36

Pino schreef: ma 20 apr 2020, 16:53 Nog over het Brusselse bord: je moet maar blij zijn dat er geen London - Londres - Londen hoefde te komen staan. Voor de rest zal de route je zeker de (huidige) E40 op hebben geleid. Wat er vervolgens stond op het punt dat je de keuze moest maken tussen Oostende of regio Calais … vermoedelijk niet heel veel.
Dit is het punt waar je in die tijd de keuze moest maken tussen Oostende of Calais. De E40 tussen Jabbeke en de Franse grens bestond toen nog niet, dus verkeer richting Calais reed zuidelijker: over de N8 richting Kortrijk.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Coen Tunnel » ma 20 apr 2020, 21:19

Er stond een A achter. Dat betekende destijds volgens mij een verwijzing naar de autosnelweg. Kortom, het zal wel een verwijzing naar de veerdienst vanaf Oostende geweest zijn, er lag toen natuurlijk al een snelweg tot aan Oostende. En vanaf hier (Strombeek-Bever) lag er ook al snelweg tot Groot-Bijgaarden, het enige deel van de Brusselse ring dat op dat moment al gebouwd was.

Dit was het circuit dat gebruikt werd:

Afbeelding

Afbeelding

In 1961 was het circuit overigens ietsje langer:

Afbeelding

Het parcours liep dus deels over de huidige R0, onder de aansluiting met dat lusje door. Dat lusje kennen we van een topic van vier jaar geleden naar aanleiding van die oude wegwijzer met E5 er op die ergens in de bosjes staat te vergaan.

De afstand van 3 km naar Drij-Pikkel duidt er op dat de foto vermoedelijk ergens in de buurt van de Romeinsesteenweg is gemaakt, maar dan vind ik het vreemd dat Antwerpen niet vermeld staat. De foto lijkt gemaakt te zijn op een plek waar de weg in een rechte lijn loopt, de auto lijkt wat snelheid te hebben en de mensen zitten onbeschermd langs de kant, ook dat gebeurde in de jaren '60 toch vooral langs rechte stukken en binnenbochten. Ik kan alleen dat gebouw niet plaatsen. Het lijkt me qua architectuur uit de jaren '50, maar wellicht is het inmiddels gesloopt. Ik zat al te zoeken langs de Antwerpselaan, maar dat kan niet gezien de rijrichting. Blijft de Boechoutlaan over, maar daar kan ik zo'n hoogteverschil tussen de weg en de huizen er achter ook niet vinden. Dan zou er al iets op de strook tussen de Boechoutlaan en de A12 gestaan moeten hebben. Op het kaartje van 1960 staat wel een 'Villa Tesdesco' (Tedesco is Italiaans voor Duits) vermeld op de hoek van de Romeinsesteenweg en de Boechoutstraat. Dat is echter niet het Duitse paviljoen van de Expo '58, dat zag er anders uit. Toch vermoed ik dat de locatie het begin van de Boechoutlaan op de hoek van de Romeinsesteenweg is. Het doel Antwerpen zal hier over de Romeinsesteenweg naar de Antwerpselaan zijn gegaan, de doelen via de Ring zullen via de westkant van de aansluiting waar nu KP Strombeek-Bever ligt gaan.

Enige probleem met mijn hypothese is: volgens deze kaart lag er in 1958 op die plek een afrit:

Afbeelding

Hier nog twee foto's met wegwijzers (van Facebook Brussels Grand Prix):

Afbeelding

Afbeelding
Die laatste foto lijkt mij de hoek Antwerpselaan/Romeinsesteenweg te zijn, met de wagen van Roy Salvadori die richting Romeinsesteenweg rijdt.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Schelpenpaadje » do 21 mei 2020, 1:19

Rijksweg 43 (thans A7) ter hoogte van Tijnje, de brug over de Nieuwe Vaart ergens in de jaren '50 of '60:

Afbeelding

Tegenwoordig wordt dit water gekruist met een viaduct.

Bron: Facebook

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Palance » vr 05 jun 2020, 21:21

Rein schreef: do 26 mar 2020, 11:04
Afbeelding
In de Quest van deze maand (voor wie even een boekhandel in wil lopen: Pagina 71) staat een andere foto van dezelfde locatie, vanuit een net iets andere fotopositie.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Dennal
stadsweg
Berichten: 434
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Dennal » wo 05 aug 2020, 10:45

Knooppunt Leenderheide jaren 70.

Afbeelding

Foto: Eindhoven Toen
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Hajo » do 06 aug 2020, 20:00

^^ Gaaf! Mooie vondst! :top:

Plaats reactie