Ter info: Dit is de Columbusstraat in Hoek van Holland, deelgemeente van Rotterdam om het wat makkelijker te maken

Moderator: Moderatoren
Volgens de postcodelijst heet de plaats daar officieel ROTTERDAM ALBRANDSWAARD. Op de komborden staat "Rotterdam gem. Albrandswaard."Palance schreef:(is een deel van Rotterdam maar valt nog net onder de gemeente Albrandswaard).
Evonneke schreef:Als je een straat Columbusstraat noemt vraag je sowieso om problemen. Want waar was Columbus naar op weg? En waar kwam hij terecht?
Ik zou het aan mijn Poolse kennisen moeten voorleggen. Het Frans staat er in ieder geval toch wel redelijk correct. Dat andere termen misschien logischer geweest zouden zijn, best mogelijk; maar ik neem toch niet aan dat de boodschap ineens onduidelijker wordt.Rene schreef:Idem dito met Abfahrt, ipv Ausfahrt. en uyjazdu ipv wyjazd/wezel
Degene die dit vertaald heeft, was zeker literair ingesteld, en niet technisch.
Die persoon heette Willem Barentsz.Palance schreef:Volgens mij heet die straat bij de Waalhaven Barendszstraat...
Inderdaad. De boodschap is duidelijk. Het is al een hele service dat er een bord in meerdere talen staat. Dat alles niet altijd even correct is: dat zie je overal bij vertalingen (bv. Hartelijke Welkom in de Landkreis Leer). De bedoeling is in ieder geval goed.Vinny schreef:Dat andere termen misschien logischer geweest zouden zijn, best mogelijk; maar ik neem toch niet aan dat de boodschap ineens onduidelijker wordt.
Ja en Nee. Een woordenboekvertaling. Turn-off wordt wel gebruikt voor een afslag(mogelijkheid) op het OWN. Maar geen ernstige fout dus.Chris schreef:Interessant. Een turn-off? Wordt dat in het Engels wel gebruikt als afslag? (exit, junction etc)
Er missen ook wat hoofdletters, het eerste "ist" moet "sind" zijn en Duitsers zullen LKW niet snel voluit schrijven. Voor Bestimmung had beter Ziel gebruikt kunnen worden, maar dat is niet echt een fout.Rene schreef:Idem dito met Abfahrt, ipv Ausfahrt. en uyjazdu ipv wyjazd/wezel
Degene die dit vertaald heeft, was zeker literair ingesteld, en niet technisch.