[FOTO] De Almelose bewegwijzering

Moderator: Moderatoren

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Seat Ibiza » za 03 jan 2009, 19:42

Vinny schreef:Na vijf jaar op dit forum te zitten wel ja, maar er zijn nog altijd mensen die kunnen denken dat hier de plaatselijke voetbalclub mee bedoeld wordt...
Voor mensen met het IQ van een pinda zullen er altijd problemen blijven bij bewegwijzering. Die kunnen een Dom-Dom nemen dan ;)
Vinny schreef:... als je voor het verkeerslicht wacht om linksaf te slaan zie je helemaal niets meer. Geen handwegwijzers, of routebevestiging. Kortom je moet wel degelijk opgelet hebben.
Da's inderdaad slecht!

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Queue » za 03 jan 2009, 21:41

Seat Ibiza schreef:
Queue schreef:Waar gebeurt dat niet dan? Het Nederlandse systeem kent volcontinuïteit, dus moet een eenmaal aangegeven doel aangegeven blijven, ook op ringwegen.
O.a. op de Ring van Maastricht. Bij afslagen worden niet alle bestemmingen rechtdoor aangegeven, maar slechts "Ring" en een beperkt aantal doelen. Zo worden wijknummers en Hasselt op sommige borden weggelaten.
Is me nooit opgevallen, maar met name dat Hasselt daar weg valt dat lijkt me dan toch gewoon een ordinaire continuïteitsfout die niets met de ringaanduiding te maken heeft. Verkeer van de A2 naar Hasselt heeft namelijk weinig met het gegeven dat je een stukje stadsring meeneemt.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Seat Ibiza » zo 04 jan 2009, 11:30

Queue schreef:Is me nooit opgevallen, maar met name dat Hasselt daar weg valt dat lijkt me dan toch gewoon een ordinaire continuïteitsfout die niets met de ringaanduiding te maken heeft.
Nee, dit is op een aantal plaatsen op de Ring zo. Hasselt wordt bij meerdere afslagen niet herhaald en ook niet alle wijknummers staan op betreffende rechtdoorborden. Voordat de ringaanduiding is ingevoerd, werden de wijknummers en Hasselt wel overal herhaald. Toen de bebording is aangepast bij de invoering van de Ring, heeft men op een aantal plaatsen flink gesnoeid in het aantal bestemmingen rechtdoor. Dus het lijkt me zeer zeker geen fout.
Laatst gewijzigd door Seat Ibiza op zo 02 sep 2012, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Achterhoek
dorpsstraat
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 31 dec 2007, 11:17

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Achterhoek » zo 04 jan 2009, 16:08

Een voordeel ze geven wel meer informatie aan dan de ANWB borden :)

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door N342 » zo 04 jan 2009, 23:07

Maar je kunt het ook overdrijven... overkill aan informatie is ook niet goed. Bewegwijzering is nog altijd de kunst van het weglaten waar het kan.
*11-08-2017 L.M.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Seat Ibiza » ma 05 jan 2009, 11:01

N342 schreef:Bewegwijzering is nog altijd de kunst van het weglaten waar het kan.
Grappig dat dan juist over dit punt "geklaagd" wordt! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Palance » zo 02 sep 2012, 15:25

Een aantal foto's van bewegwijzering in en rond Almelo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oude Amelose bewegwijzering. Zo te zien zijn ze hier nog niet op de Euro overgegaan ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs voor fietsers bestaat er een indirecte verwijzing naar de RING ;)
Afbeelding

Knooppunt Almelo-Centraal ligt niet ver van knooppunt Aezlo ;)
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Mandelsoft » zo 02 sep 2012, 15:34

Foto 1: Kanonnuh! Wie heeft dat design bedacht? Verschillende grootte pijlen, raar P-Ring symbool, getver! :pukey:
Foto 3: Pijl omlaag. Waarom? :confuuuse:
Foto 5: Dit bord is niet Geelhoed-proof: niet alleen is-ie totaal onnodig, maar hier had net zo goed A1-80 gebruikt kunnen worden.
Foto 7: Ook niet Geelhoed-proof. Maximumsnelheid moet via A1-20 worden afgedwongen. Bovendien staat het er nu nogal klein op.

Wat een geknutsel, zeg!
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Ds79m » zo 02 sep 2012, 15:38

Vooral die borden bij het centraal station bevatten een grote hoeveelheid onnodige informatie, waardoor je je afvraagt hoe iemand ze zo heeft kunnen ontwerpen.

En die trein heeft een gat in de bodem bij de deur.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Palance » zo 02 sep 2012, 15:56

Flintstonetrein ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Rein » zo 02 sep 2012, 16:46

Foto 1 en foto 7: :nuts:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Wesso » zo 02 sep 2012, 21:21

Palance schreef:Flintstonetrein ;)
Ik krijg bijna last van een prehistorisch gevoel. Lekker die borden in elkaar rammen.

Afbeelding
Bamm-Bamm Rubble uit de Flintstones ;)

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door nederland24 » zo 02 sep 2012, 21:32

Die borden bij het Centraal station zijn me nog nooit opgevallen. Misschien kom ik er te vaak en dan let je niet meer wat er op de borden staat. ;)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Vinny » zo 02 sep 2012, 21:51

Mandelsoft schreef:Foto 1: Kanonnuh! Wie heeft dat design bedacht? Verschillende grootte pijlen, raar P-Ring symbool, getver! :pukey:
Foto 3: Pijl omlaag. Waarom? :confuuuse:
Foto 5: Dit bord is niet Geelhoed-proof: niet alleen is-ie totaal onnodig, maar hier had net zo goed A1-80 gebruikt kunnen worden.
Foto 7: Ook niet Geelhoed-proof. Maximumsnelheid moet via A1-20 worden afgedwongen. Bovendien staat het er nu nogal klein op.

Wat een geknutsel, zeg!
Deels eens met de kritiek alleen niet overal:
bord 5: Dit is een mottobord aangezien de snelheid door middel van het einde kombord al op 80 wordt gebracht. Prima dus, niets op aan te merken.
bord 7: Dit bord staat op privé terrein. Volgens mij staat er ook met kleine lettertjes te lezen dat het voor onbevoegden verboden is om er te komen. Dan is dit bord niets meer dan leuk geknutsel van de eigenaar. Dit zie je erg veel in Nederland. Is geen RVV dus hoef je je ook niet druk over te maken ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Palance » zo 02 sep 2012, 21:54

Vinny schreef: bord 7: Dit bord staat op privé terrein. Volgens mij staat er ook met kleine lettertjes te lezen dat het voor onbevoegden verboden is om er te komen. Dan is dit bord niets meer dan leuk geknutsel van de eigenaar. Dit zie je erg veel in Nederland. Is geen RVV dus hoef je je ook niet druk over te maken ;)
Niet helemaal waar, ik heb daar meer van dit soort borden gezien,of een gekunstel van een gemeente, of een gekunstel van een buurtverenigigng ofzo.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Vinny » zo 02 sep 2012, 21:56

Er staat "eigen weg". Dat is een indicatie dat de weg niet beheert wordt door een gemeente of overheidsinstantie maar door een privé-persoon. Die is dus ook verantwoordelijk voor de bebording ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Palance » zo 02 sep 2012, 22:03

Dat kan, maar dan zijn er toch meer bordjes.

En daarnaast: wat let mij om ook een bordje "eigen weg" en daarom een Vmax van 160 op de A2 te zetten? :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Rene » zo 02 sep 2012, 22:05

Als een eigen weg is opengesteld voor openbaar verkeer, dan zijn wel RVV-borden nodig om bepaalde maatregelen te kunnen handhaven. Of de eigenaar dat nou leuk vindt of niet.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Vinny » zo 02 sep 2012, 22:07

Als jij rijk genoeg bent om 2x5 rijstroken in je achtertuin neer te leggen en dan een bordje van die strekking op te hangen: ga je gang 8-)
Als een eigen weg is opengesteld voor openbaar verkeer, dan zijn wel RVV-borden nodig om bepaalde maatregelen te kunnen handhaven. Of de eigenaar dat nou leuk vindt of niet.
Ik kan dat niet lezen, maar volgens mij staat er onder: verboden toegang voor onbevoegden... :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Chris » vr 09 aug 2013, 17:34

Een paar foto's van de aansluiting Wierden-noord van de N36.

Afbeelding
N36 Wierden-1 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
N36 Wierden-2 by Chriszwolle, on Flickr

Afbeelding
N36 Wierden-3 by Chriszwolle, on Flickr

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » vr 09 aug 2013, 17:40

Ik vind het lettertype echt spuuglelijk ! Dan heb ik nog liever Uu...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Snelwegfreak » vr 09 aug 2013, 17:42

Triserias is echt vreselijk ja. Het is weer zo'n geval van ''het ziet er mooi uit op papier, maar is totaal niet geschikt voor bewegwijzering''. Overigens, op de voorwegwijzers mogen de pijlen iets kleiner en de letters een stuk groter. Het is nu totaal in onbalans.
Enne gojje mins blieft altied leave.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » vr 09 aug 2013, 17:48

Ik moet zeggen dat ik het systeem helemaal niet zo slecht zou vinden (behalve die witte pijlbordjes dan...) als er een fatsoenlijk lettertype zou worden gebruikt.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Ds79m » vr 09 aug 2013, 18:03

^^ Het is dan inderdaad niet zo heel slecht op deze plaatjes. De meeste foto's uit Almelo worden ook ontsierd door Ring-aanduidingen en die zenuwachtige indirecte wegnummers met een stippellijn er omheen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door nederland24 » vr 09 aug 2013, 22:50

Het lettertype is niet zo geschikt om getallen aan te geven, maar voor plaatsnamen is het lettertype wel goed geschikt. :top:

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Mandelsoft » za 10 aug 2013, 0:02

Al vind ik windrichtingen in de wegnummers aangeven nogal een misser. Je kan die windrichtingen beter afkorten tot één letter.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Vinny » za 10 aug 2013, 17:22

In Amsterdam worden de windrichtingen weer geschrapt van de wegnummering. Wat ik tevens tamelijk verwarrend vind is dat het iets anders lijkt te betekenen. "Noord" wil zeggen "richting het noorden", niet dat je de noordelijke ringweg van Almelo te pakken hebt...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door woutero » za 10 aug 2013, 18:28

Ook wel bijzonder is de doelenkeuze. De hele A10 is volgehangen met verwijzingen naar Hengelo als netwerkdoel, terwijl bij Almelo op de N36(zuid) Hengelo ontbreekt en in plaats daarvan Enschede staat aangegeven.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Ds79m » za 10 aug 2013, 19:28

Vinny schreef:In Amsterdam worden de windrichtingen weer geschrapt van de wegnummering. Wat ik tevens tamelijk verwarrend vind is dat het iets anders lijkt te betekenen. "Noord" wil zeggen "richting het noorden", niet dat je de noordelijke ringweg van Almelo te pakken hebt...
Dat is vooral in Amsterdam vreemd.
woutero schreef:Ook wel bijzonder is de doelenkeuze. De hele A10 is volgehangen met verwijzingen naar Hengelo als netwerkdoel, terwijl bij Almelo op de N36(zuid) Hengelo ontbreekt en in plaats daarvan Enschede staat aangegeven.
Dat is vooral in Amsterdam vreemd.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] De Almelose bewegwijzering

Bericht door Vinny » za 10 aug 2013, 20:18

Dat is vooral in Amsterdam vreemd.
Ik denk het toch van niet. Alle andere ringwegen hadden de aanduiding "Ring (plaatsnaam) (windrichting)" in old-school. Daar duidde de windrichting ook de plaats op de ringweg t.o.v. de centrale stad aan.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie