A7: Zurich - Joure

Moderator: Moderatoren

Wijnand
polderweggetje

Bericht door Wijnand » ma 03 okt 2005, 19:34

In elk geval viervoudig: A1/A5/A6/A8 ha ha :P
Die A27 begrijp ik niet

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 03 okt 2005, 21:32

Wat denken jullie van de A 1568 :evil:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Riva
autoweg

Bericht door Riva » di 04 okt 2005, 7:28

Wijnand schreef:In elk geval viervoudig: A1/A5/A6/A8 ha ha :P
Die A27 begrijp ik niet
Ik heb even een aantal wegen die op de A6 aantakken genomen... ;) . Ik denk overigens niet dat je hier op het forum veel medestanders zult treffen. De meesten hebben een gruwelijke hekel aan dubbelnummeringen, laat staan vier- of vijfvoudige nummeringen...
Rainier

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » di 04 okt 2005, 11:05

Ik ben een groot voorstander van de aanleg van een snelweg van Emmeloord via Steenwijk/Wolvega en Oosterwolde naar Groningen. Een mooie directe route Amsterdam - Groningen en ook goed voor de tussenliggende plaatsen. Het nummer A6 zou ik dan ook graag voor dit traject bewaren.
Alsjeblieft niet! Dat vernielt de Lindevallei, het Drents-Friese Wold en het mooie landschap van Noord-Drenthe! De route via Joure en Heerenveen is niet al te veel om, bovendien is de A6 Emmeloord-Appelscha (knooppunt met de A33 naar Assen)-Groningen al lang geschrapt.

De tussenliggende plaatsen zoals Wolvega en Oosterwolde zijn al goed genoeg verbonden met de rest van Nederland. Roden zou een betere wegverbinding mogen krijgen (een upgrade van de N372 Roden-Peize-Hoogkerk wellicht), maar dat is het verder ook wel.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 04 okt 2005, 11:12

De Lindevallei? Wat is dat nou weer dan? Vast geen echte vallei. ze hebben het ook wel eens over de IJsselvallei, nou, wat een vallei. Alleen wat hoogteverschil aan de westzijde..

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » di 04 okt 2005, 11:36

Gorges du Tilleul :)
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Wijnand
polderweggetje

Bericht door Wijnand » wo 05 okt 2005, 13:56

De tussenliggende plaatsen zoals Wolvega en Oosterwolde zijn al goed genoeg verbonden met de rest van Nederland.
Wel in de noordwest - zuidoost richting, maar Steenwijk en Wolvega zijn slecht verbonden met Flevoland en de Randstad. Samen met de ontbrekende A7 Ring Groningen Zuid en het ontbreken van een volwaardig KP Joure vind ik zo'n snelweg Emmeloord - Wolvega/Steenwijk - Oosterwolde - Groningen de belangrijkste knelpunten in het wegennet in Noord Nederland.

Riva
autoweg

Bericht door Riva » wo 05 okt 2005, 14:28

Het lijkt me niet zo nodig. De A7 en A28 hebben capaciteit zat (behalve bij Zwolle), dus Groningen is voldoende verbonden met de Randstad. Vanuit Oosterwolde ben je zo op de A7 en kan je vandaaruit je weg naar de Randstad vervolgen. De inwoners van Steenwijk en Wolvega kunnen gebruik maken van A32/A28 of A32/A7. Om voor dat geringe verkeer nou weer een heel natuurgebied op te offeren... Het ligt daar vol met waardevolle landschappen, zoals NP de Wieden/Weerribben, Lindevallei, NP Drents-Friese Wold, Dwingelderveld, Fochteloërveen etc. Nee, dat is niet nodig.
Rainier

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 05 okt 2005, 14:37

Wijnand schreef:
De tussenliggende plaatsen zoals Wolvega en Oosterwolde zijn al goed genoeg verbonden met de rest van Nederland.
Wel in de noordwest - zuidoost richting, maar Steenwijk en Wolvega zijn slecht verbonden met Flevoland en de Randstad. Samen met de ontbrekende A7 Ring Groningen Zuid en het ontbreken van een volwaardig KP Joure vind ik zo'n snelweg Emmeloord - Wolvega/Steenwijk - Oosterwolde - Groningen de belangrijkste knelpunten in het wegennet in Noord Nederland.
Steenwijk is via de N333 en N331 prima met de polder verbonden, Wolvega via de N351. Wegen die genoeg capaciteit hebben voor de beperkte verkeersstromen. Want zo groot zijn Steenwijk en Wolvega nu ook weer niet. (Emmeloord staat op de A32 ook via de N351 aangegeven). Knelpunten zijn het zeker niet.

De Lindevallei is het natuurgebied rond het riviertje de Linde ten zuiden van Wolvega.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 05 okt 2005, 14:39

Riva schreef:Het lijkt me niet zo nodig. De A7 en A28 hebben capaciteit zat (behalve bij Zwolle), dus Groningen is voldoende verbonden met de Randstad. Vanuit Oosterwolde ben je zo op de A7 en kan je vandaaruit je weg naar de Randstad vervolgen. De inwoners van Steenwijk en Wolvega kunnen gebruik maken van A32/A28 of A32/A7. Om voor dat geringe verkeer nou weer een heel natuurgebied op te offeren... Het ligt daar vol met waardevolle landschappen, zoals NP de Wieden/Weerribben, Lindevallei, NP Drents-Friese Wold, Dwingelderveld, Fochteloërveen etc. Nee, dat is niet nodig.
Helemaal mee eens. Een snelweg daar is echt overbodig en zal enkel de mooie landschappen aantasten. Dat is ook de reden dat die A6 in de jaren '80 is geschrapt (evenals de A33 van KP Appelscha naar Assen, die ongeveer bij de huidige afrit Assen op de A28 zou aansluiten).

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 06 okt 2005, 10:49

Coen Tunnel schreef:Dat is ook de reden dat die A6 in de jaren '80 is geschrapt
Of zelfs al in 1977, toen het nieuwe RVV uitkwam.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 06 okt 2005, 10:58

Is KP Emmeloord eigenlijk gebouwd op een eventuele doortrekking van de A6?

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 06 okt 2005, 11:06

Coen Tunnel schreef:Is KP Emmeloord eigenlijk gebouwd op een eventuele doortrekking van de A6?
Ja. Het huidige kunstwerk over de N50 was eigenlijk alleen bedoeld voor de in het "complete" knooppunt geplande semi-directe verbindingsboog richting Lemmer. De A6 zou rechtdoor door het knooppunt gaan.
Kortom: qua aardebanen is geen rekening gehouden met de "definitieve" knooppuntvorm, qua kunstwerk wel.
Daarmee vertoont dit een gelijkenis met de situatie bij KP Oud-Dijk, waar de aansluiting van rw15 (A18) op de A12 ook provisorisch heeft plaatsgevonden, maar het kunstwerk over de A12 wel op de juiste plek ligt binnen het geplande complete knooppunt.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])