[FOTO] Marathon Rotterdam

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] Marathon Rotterdam

Bericht door Palance » wo 22 jul 2009, 7:28

Ervaring, Waldo? ;)

Op het Wilhelminaplein staat nu een veel 'verkorter' bord dan wat ik hierboven heb gepost voor wat betreft het Zomercarnaval. men had dat beter om kunnen draaien aangezien het Wilhelminaplein direct aan de aanvoerroute ligt naar het centrum.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [FOTO] Marathon Rotterdam

Bericht door Wouter N14 » wo 22 jul 2009, 9:34

Volgens mij spreek je mij aan, maar wees gerust; geen ervaring :mrgreen:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Ties
autoweg
Berichten: 1287
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 17:38

Re: [FOTO] Marathon Rotterdam

Bericht door Ties » vr 24 jul 2009, 10:38

Paixao schreef:Hier kun je als verkeersdeelnemer niks mee, want je weet alleen dat het zomercarnaval in de genoemde straten is. Betekent dat dan dat je er niet meer langs kan? Of nog wel? Of moet je ergens anders parkeren? Waar moet je wel langs als je er niet langs kan? Enz. enz. ....
Dat is toch logisch? Daarvoor moet je kijken op www.evenementeninrotterdam.nl. Als iemand die domeinnaam al kan onthouden :roll:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [FOTO] Marathon Rotterdam

Bericht door Attietattie » vr 24 jul 2009, 12:50

De grootste acceptatiedrempel van burgers bij tijdelijke verkeersmaatregelen is dat men niet goed is geïnformeerd. Dat kan de gemeente Rotterdam nu direct weerleggen. Dat men die website niet bezoekt moeten ze zelf weten. Dat men gele borden NOOIT leest moet men zelf weten (ik heb heel ondankbaar werk). Feit is dat het prima staat aangegeven.

Overigens zorgt dat er bij mij vaak voor dat ik mijn omleiding of afzetting niet mag aanpassen. "Nee, dat straatje mag je niet afsluiten. Ook niet ten behoeve van de veilgheid want de bewoners houden er rekening mee dat dat straatje gedurende de werkzaamheden bereikbaar blijft. Dus ik doe vandaag een brief de deur uit, dan mag je m vanaf volgende week pas afsluiten." Laat duidelijk zijn dat dit geen kritiek naar wegbeheerders is. Ik vind het te prijzen dat je je bewoners serieus neemt. Het gaat alleen wel ten koste van je flexibiliteit. En trek niet meteen conclusies ten aanzien van de veiligheid, want dat gebeurt vast niet bij levensgevaarlijke situaties.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: [FOTO] Marathon Rotterdam

Bericht door Paixao » vr 24 jul 2009, 14:17

Attietattie schreef:De grootste acceptatiedrempel van burgers bij tijdelijke verkeersmaatregelen is dat men niet goed is geïnformeerd. Dat kan de gemeente Rotterdam nu direct weerleggen. Dat men die website niet bezoekt moeten ze zelf weten. Dat men gele borden NOOIT leest moet men zelf weten (ik heb heel ondankbaar werk). Feit is dat het prima staat aangegeven.
(...)
Als informatieverstrekkende partij (en of dit nu de gemeente, de organisator of wie dan ook is doet niet terzake) moet je de essentiële informatie voor iedereen beschikbaar maken, zónder dat men daar extra moeite voor moet doen. Je brengt de essentiële informatie naar de mensen, en de mensen hoeven het niet te komen ophalen. Aanvullende, niet-essentiële informatie bied je vervolgens aan op een manier waarbij mensen zelf kunnen kiezen of ze de informatie willen hebben, bijvoorbeeld via een website/sms-dienst/nieuwsbrief/telefoonnummer/loket.

In het geval met het aankondigingsbord zomercarnaval zie ik maar drie essentiële stukjes informatie, en dat is de locatie (omgeving Coolsingel), de tijd (3 dagen) en de reden (i.v.m. zomercarnaval). Ik heb dus de waar, wanneer en waarom. Dan mis ik in elk geval nog "wat": afsluiting van de genoemde locatie. In dit geval lijkt "wie" niet zo relevant omdat het (denk ik) voor iedereen geldt, maar anders moet je ook vermelden voor wie het van toepassing is (bestemmingsverkeer, doorgaand verkeer, vrachtverkeer). Voor iedereen die daarna nog meer informatie wil is dan de website. Er wordt dus onvoldoende informatie verstrekt.

Ter vergelijking:
Als het waterleidingbedrijf je een brief stuurt met de tekst "i.v.m. jaarlijke watercontrole op 25 juli tussen 10.00 en 14.00 uur in Amsterdam-Zuidoost, voor meer info waterleidingbedrijf.nl", dan mis je ook een stukje informatie, namelijk dat het water afgesloten is tussen de aangegeven tijdstippen.

Overigens deel ik absoluut niet je mening dat mensen NOOIT naar de gele borden kijken. Dat doen ze namelijk wel degelijk. Wat je vermoedelijk bedoelt is dat mensen niet naar de informatie op het betreffende bord handelen. Dat ben ik op zich wel met je eens: er zijn inderdaad nogal wat mensen die het nog graag even willen proberen of het anderszins 'beter weten'. Hoeft op zich geen probleem te zijn zolang de uiteindelijke afzetting maar gerespecteerd wordt. Dat mensen niet de omleidingsroute volgen of toch nog willen doorrijden tot aan het laatste hekje, dat zij dan maar zo.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [FOTO] Marathon Rotterdam

Bericht door Wesso » di 15 sep 2009, 16:43

Een beetje off-topic, maar het betreft wel een sportevenement in Rotterdam.
Onderaan de afrit Spaanse Polder (A20 noord) zag ik een geel bord met 'WK Baseball' en een apart symbool ervoor. Helaas had ik mijn camera niet bij me :cry:

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [FOTO] Marathon Rotterdam

Bericht door mb90 » wo 16 sep 2009, 12:45

^^ Ik ga vanmiddag wel even kijken daar. ;) Ik zag daar toch al Delfshaven op een blauwe i.p.v. witte achtergrond staan, dus dan kan ik dat mooi combineren.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [FOTO] Marathon Rotterdam

Bericht door mb90 » wo 16 sep 2009, 18:36

En hier is het WK Baseball-bord en wel op de Tjalklaan:
Afbeelding

Maar daarna was het over met deze nette borden en waren alleen deze kleintjes te vinden:
Afbeelding

Nogal klein dus en daarom van dichterbij:
Afbeelding

En nu ik er toch was, ook gelijk de bestemming Delfshaven op een blauwe achtergrond bij het Giessenplein (wel een foto tegen de zon in, dus vrij donker):
Afbeelding
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [FOTO] Marathon Rotterdam

Bericht door Wesso » wo 16 sep 2009, 18:51

^^ Is dit het zelfde portaal, januari 2008?

Afbeelding

Opvallend, die gele borden met de Engelse term 'Baseball'. Voor internationale gasten is het in elk geval duidelijk. Jammer dat het niet consequent doorgevoerd is.

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [FOTO] Marathon Rotterdam

Bericht door mb90 » wo 16 sep 2009, 21:14

^^ Ja dat is hetzelfde portaal. Opvallend dat het vroeger dus wel goed stond.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

denbosch12
dorpsstraat
Berichten: 182
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 16:14

Re: [FOTO] Marathon Rotterdam

Bericht door denbosch12 » wo 16 sep 2009, 23:23

Kan iemand mij uitleggen waarom de prima bewegwijzering op het portaal op de 'oude' foto is vervangen door dat prielerige redesign? Dit bord had toch nog lang niet zijn economische levensduur gehaald? Nee, kosten noch moeite worden door de ANWB gespaard om het amateuristische redesign-ontwerp binnen no-time in Nederland uit te rollen. En het ergste in nog dat dit beleid beloond gaat worden doordat redesign waarschijnlijk de nieuwe richtlijn wordt voor het OWN... :wall:

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [FOTO] Marathon Rotterdam

Bericht door mb90 » do 17 sep 2009, 6:45

De weginrichting is veranderd en ja dan is het natuurlijk makkelijker om meteen redesign op te hangen. Op het oude bord gaat er 1 rijstrook de A20 richting Schiedam op en nu 2. Ook waren er 2 rijstroken voor Delfshaven en Den Haag en dat is er nu 1.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Plaats reactie