vraagje bebording C12 Westbroek (gem. De Bilt)

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
edward1983
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: do 10 dec 2009, 14:23
Locatie: Amersfoort

vraagje bebording C12 Westbroek (gem. De Bilt)

Bericht door edward1983 » wo 23 dec 2009, 15:44

Ik heb hier een situatie in Westbroek waar de bebording aangepast moet worden. Het gaat om een geslotenverklaring (C12) op de Korssesteeg in Westbroek.

1)
Huidige situatie op de Burgemeester Huydecoperweg / Gageldijk (Utrecht/Maarssen), 60 km/u-zone
Afbeelding

Bijgaand twee varianten voor de vooraankondiging van de geslotenverklaring C12. Dit zal het aantal borden van de huidige 'totempaal' minimaliseren.
Afbeelding en Afbeelding

2)
Huidige situatie Burgemeester Huydecoperweg / Kerkdijk / Dr. Welfferweg (Westbroek), 30 km/u-zone. Dit is ongeveer 3 km verderop t.o.v. van situatie 1. Er ontbreekt een vooraankondiging voor de geslotenverklaring die 1,4 km verderop is.
Afbeelding
Afbeelding

Een L10-bord net voor dit laatste beslissingspunt lijkt me noodzakelijk.
Afbeelding

Graag jullie reacties. Ik ga in de kerstvakantie proberen om Inkscape te installeren.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: vraagje bebording C12 Westbroek (gem. De Bilt)

Bericht door Peter » wo 23 dec 2009, 16:05

Het eerste bord kan helemaal weg of vervangen worden door een tekstbord. Er is na dit bord immers nog een doorgaande bestemming voor auto's en motoren (de richting langs het kanaal die ik niet kan lezen). Een tekstbord kan zelfs alleen tijdelijk zijn, tenzij je veel TomTom rijders verwacht die dan verderop hinderlijk gaan keren.

"Geen Auto- en motorverkeer ri. Maartensdijk ma t/m vr 16-18 uur" of zoiets

Het 2e bord met de afslag over de brug lijkt mij zeer duidelijk. Ik neem aan dat verkeer van de andere zijde een vergelijkbaar bord krijgt (maar dan links de brug over) ?

PS Formeel geldt het verbod ook voor bussen en taxi's. Die kan je waar het verbod ingaat ook uitzonderen als je weinig touringcars verwacht en deze er wel doormogen. Tractoren zou je evt weer kunnen weglaten op de vooraankondiging. Tractoren zijn altijd lokaal bekend. Bij de echte afsluiting wellicht wel weergeven, om gedoe met een niet lokaal bekende agent te voorkomen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: vraagje bebording C12 Westbroek (gem. De Bilt)

Bericht door Wesso » wo 23 dec 2009, 17:37

Ik plak er een 3) aan vast, Edward. Leuk voor de vakantie :puh2:

Afbeelding
Het fietspad links buiten beeld ligt in de voorrang. Dit waarschuwingsbordje zou ik vervangen door:

Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: vraagje bebording C12 Westbroek (gem. De Bilt)

Bericht door harry » wo 23 dec 2009, 19:41

edward1983 schreef:Ik heb hier een situatie in Westbroek waar de bebording aangepast moet worden.
Afbeelding
Vervanging lijkt me inderdaad wel nodig. Ik had niet geconcludeerd dat vrachtwagens hier WEL door mogen rijden!
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: vraagje bebording C12 Westbroek (gem. De Bilt)

Bericht door mavas » wo 23 dec 2009, 22:29

^^ Idem.

Is een verbod voor auto's en motoren ook geldig voor landbouwvoertuigen?

Mijn voorkeur gaat trouwerns uit naar het linkerbord, aangezien daarmee sneller zichtbaar is dat je er als automobilist niet door kunt op bepaalde tijden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: vraagje bebording C12 Westbroek (gem. De Bilt)

Bericht door Peter » do 24 dec 2009, 9:56

harry schreef: Ik had niet geconcludeerd dat vrachtwagens hier WEL door mogen rijden!
Als deze bordenbrij zo bij de afsluiting zelf had gestaan (minus het 4,5 km bordje dan), dan had je als auto mogen doorrijden, danwel een boete met succes kunnen aanvechten. Het losse vrachtwagenbordje limiteert immers het verbod tot vrachtwagens......
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: vraagje bebording C12 Westbroek (gem. De Bilt)

Bericht door harry » do 24 dec 2009, 10:44

mavas schreef:Is een verbod voor auto's en motoren ook geldig voor landbouwvoertuigen?
Het autosymbooltje stelt een motorvoertuig op meer dan 2 wielen voor. Daar vallen tractors ook onder.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4113
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: vraagje bebording C12 Westbroek (gem. De Bilt)

Bericht door paolie » do 24 dec 2009, 11:41

Wesso schreef:Ik plak er een 3) aan vast, Edward. Leuk voor de vakantie :puh2:

Afbeelding
Het fietspad links buiten beeld ligt in de voorrang. Dit waarschuwingsbordje zou ik vervangen door:

Afbeelding
Deze lijkt mij nog beter:
Afbeelding

Plaats reactie