Alle borden Maaskantje gestolen

Moderator: Moderatoren

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Wimpie24 » di 05 jan 2010, 20:40

Ik ken nog andere dingen die gaan daar waar een gaatje is, maar kom. Terug naar de borden van Maaskantje.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Frankplaatsengidsnl
dorpsstraat
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 21:18
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Frankplaatsengidsnl » zo 28 feb 2010, 4:20

Nou vooruit dan maar. ;)
Vorige week zaterdag ben ik 'even' naar Bokkebuurt gereden, u weet wel, dat idyllische buurtschapje onder Doezum, gem. Grootegast, Westerkwartier, Nederland. Dat in geen enkele atlas of plaatsenlijst staat, maar tot voor kort mooi wél een officieel plaatsnaambord had: http://www.plaatsengids.nl/buurtschap/doezum/bokkebuurt Een lokalo had me getracht uit te leggen welke 4(!) huizen er precies onder vielen, maar ik kwam er niet uit dus ging ter plekke maar even kijken. Lokalo helaas niet thuis, dus even hapje en drankje gedaan in de dorpskroeg te Doezum in de hoop dat ie later alsnog thuis zou zijn (helaas niet, maar ik weet nu in ieder geval precies waar het ligt dus ik kan weer rustig slapen). Anyway, kortom, wat schetst mijn verbazing, boven de bar hangt een officieel lijkend blauw bord... Maaskantje! Dus ik zeg is dat nou 1 van die beruchte gepikte borden of is het zelf gefabriekt? Wat bleek, het is nagemaakt, het stickervel had ie er net op gemonteerd. Dus er blijkt inmiddels al een levendige handel in fake Maaskantje-borden ;)

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Davy » zo 28 feb 2010, 9:51

hier in de gemeente Sluis hebben we ook zo'n plaatsnaambord wat erg veel gestolen wordt: Boerenhol, een buurtschap gelegen langs de N675 niet ver van het veerplein van Breskens... een tijd geleden was er weer eentje weg, en ondertussen weer vervangen. ben benieuwd hoelang deze het nu zal volhouden :mrgreen:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Palance » zo 28 feb 2010, 10:08

Ach, de komborden van Rotterdam worden met enige regelmaat gejat. "Leuk" voor de handhaving als zo'n bord ontbreekt maar je rijdt wel harder dan 50. Daarvan krijg je weer een hoop discussies over. Maar dat is iets waar kombordendieven toch niet aan denken (dieven denken sowieso niet verder dan zichzelf).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door N342 » zo 28 feb 2010, 11:34

daviedoff schreef:hier in de gemeente Sluis hebben we ook zo'n plaatsnaambord wat erg veel gestolen wordt: Boerenhol, een buurtschap gelegen langs de N675 niet ver van het veerplein van Breskens... een tijd geleden was er weer eentje weg, en ondertussen weer vervangen. ben benieuwd hoelang deze het nu zal volhouden :mrgreen:
Misschien wordt het eens tijd kombordportalen aan te schaffen, en de komborden niet meer simpelweg op een paal te monteren. Dan zijn schroeven, bouten, etc. weggewerkt en kunnen vandalen die borden ook niet zomaar meer even meenemen. :idea:
*11-08-2017 L.M.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Palance » zo 28 feb 2010, 11:37

Een beetje prikkeldraad, een beetje stroom er en de kans is nóg kleiner :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Kaaiman » zo 28 feb 2010, 12:37

Gewoon geen namen meer op komborden zetten. :mrgreen:

Een wit silhouet van een plaats op blauwe achtergrond, en bij het uitrijden met een rode streep erdoor volstaat juridisch ook (mits in RVV opgenomen)

Nu ik er wat serieuzer over nadenk: je zou een naambord boven een kombord kunnen ophangen. Als het naambord wordt gejat, hou je dan tenminste nog de juridische status van bebouwde kom over. Niet dat die niet gejat kan worden, maar dat bord is minder uniek en dus makkelijker vanuit voorraad te vervangen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Palance » zo 28 feb 2010, 16:33

Kaaiman schreef: Een wit silhouet van een plaats op blauwe achtergrond, en bij het uitrijden met een rode streep erdoor volstaat juridisch ook (mits in RVV opgenomen)
De Belgische oplossing dus (Voeren).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Vinny » zo 28 feb 2010, 16:36

In Polen en Israel heb je dat ook. En vast in nog wel meer landen. Ik vind dat dus veel duidelijker en wat mij betreft gaan we dat in Nederland ook invoeren.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Palance » zo 28 feb 2010, 16:37

Ik zie er wel een voordeel in: Dat calimero-gedrag van al die gehuchten is meteen voorbij.

Het nadeel: Je weet dan wel dat je in de bebewoude kom bent, maar niet in welke...
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Vinny » zo 28 feb 2010, 16:43

Daarvoor gebruik je dan semi-kombordjes, welkomstborden of wegwijzers zonder pijl.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Palance » zo 28 feb 2010, 17:09

Vinny schreef:Daarvoor gebruik je dan ... wegwijzers zonder pijl.
Dat doet me denken aan de pijlloze wegwijzer in Spijkenisse. Welkom in het plaatsje RING! ;)
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

superman
polderweggetje
Berichten: 24
Lid geworden op: do 22 okt 2009, 22:07

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door superman » vr 19 mar 2010, 20:15

Euregio schreef:Ik heb niet even gekeken, schandalige filmpjes!

Deze man krijgt zelfs een stoep tegel tegen z'n hoofd.. http://www.youtube.com/watch?v=iVDruAdg ... re=related

Als dit het voorbeeld van de jeugd moet zijn....
Stel je niet zo aan :puh2:...
New Kids :D...

Het is een mongol jongen... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Snelwegfreak » vr 19 mar 2010, 20:40

Haha, nog een fan? :mrgreen:

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door N342 » vr 19 mar 2010, 20:59

Was hier nu zo'n topickick voor nodig? :wc:

Dat soort types in campingsmoking zouden ze preventief moeten ruimen... :kots:
*11-08-2017 L.M.

superman
polderweggetje
Berichten: 24
Lid geworden op: do 22 okt 2009, 22:07

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door superman » za 20 mar 2010, 0:16

Snelwegfreak schreef:Haha, nog een fan? :mrgreen:
:D :yes:
Volgens mij zijn wij de enige hier :dyn_hyp: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Alle borden Maaskantje gestolen

Bericht door Palance » za 20 mar 2010, 11:48

Dit topic gaatging over komborden en bewegwijzering en niet over een serie voor kinderen. Dit topic kan dankzij deze onnodige topickick wel even dicht.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gesloten