Borden België E25 in Sittard

Moderator: Moderatoren

Stefaan
zandpaadje

Borden België E25 in Sittard

Bericht door Stefaan » di 30 mar 2010, 14:29

Ik kwam toevallig in Streetview deze twee borden tegen die in Sittard naar België verwijzen over de E25. Ze staan er al zolang als ik me kan herinneren (zo'n 15 jaar), ben er al lang niet meer geweest, maar ze staan er blijkbaar nog.

Eerste:
Keulse Baan vanuit Duitsland richting centrum

Tweede:
Odasingel voor kruising met Rijksweg

Meer heb ik er nog niet kunnen ontdekken. Iemand een idee hoe oud die bordjes zijn?

Pino
2x5 autosnelweg

Re: Borden België E25 in Sittard

Bericht door Pino » di 30 mar 2010, 15:04

De bordjes kunnen niet ouder zijn dan de E25 zelf. En die staat pas sinds midden jaren '80 in Nederland bewegwijzerd. Erg aparte en nutteloze bordjes, als je het mij vraagt. Wat dachten ze in Sittard toen ze ze neerzetten?

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » di 30 mar 2010, 15:32

Harry had ze in 2005 al ontdekt: http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wegen/pe025.html (even naar beneden scrollen)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 30 mar 2010, 18:10

Kaaiman schreef:(even naar beneden scrollen)
Of voor wie daar geen zin in heeft:
Afbeelding Foto: harry
Afbeelding Foto: Charles Verstappen
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » di 30 mar 2010, 20:10

Zijn het geen hulpborden met als bedoeling om verkeer richting Maaseik of Genk niet dwars door de stad (en door Geleen) te laten rijden, maar een stukje over de A2? Kan geen andere reden verzinnen.
Vreemd is wel dat er geen soortgelijke borden staan die naar Duitsland verwijzen.

Seat
autoweg

Bericht door Seat » di 30 mar 2010, 22:20

Vooral vreemd omdat nergens anders in Nederland E-nummers op de borden staan (behalve dan de ruitertjes op de snelwegen) en ook geen landnamen, en hier beide op één bord!

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 31 mar 2010, 7:53

Landennamen zijn uitzonderlijk maar ze komen her en der nog wel voor. De meest in het oog springende is "Engeland" op de N15. En in Venlo staan (stonden?) borden met Duitsland erop. Wat dat betreft kom je in België meer borden tegen met enkel "Nederland".
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 31 mar 2010, 9:53

Pino schreef:De bordjes kunnen niet ouder zijn dan de E25 zelf. En die staat pas sinds midden jaren '80 in Nederland bewegwijzerd. Erg aparte en nutteloze bordjes, als je het mij vraagt. Wat dachten ze in Sittard toen ze ze neerzetten?
Waarschijnlijk is dit een goedbedoelde poging om de Belgische bewegwijzeringssystematiek te hanteren. Kennelijk had Sittard verwacht dat ze overspoeld werden door Belgische toeristen. De E 25 "begint" bewegwijzeringstechnisch pas bij de afslag Lixhe/Visé en dan is dit wel erg vroeg...; bovendien heb ik het idee dat ze de A 76 naar België bedoelen.

Mijn educated guess: de borden zijn geplaatst bij de indienststelling van de randweg Sittard, eind jaren '80.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 31 mar 2010, 10:59

Palance schreef:En in Venlo staan (stonden?) borden met Duitsland erop.
Staan. Althans een paar weken geleden nog.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 31 mar 2010, 11:27

In Hoek van Holland staat dacht ik ook Engeland aangegeven op handwijzers.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Stefaan
zandpaadje

Bericht door Stefaan » wo 31 mar 2010, 17:21

Willem schreef:Zijn het geen hulpborden met als bedoeling om verkeer richting Maaseik of Genk niet dwars door de stad (en door Geleen) te laten rijden, maar een stukje over de A2? Kan geen andere reden verzinnen.
Vreemd is wel dat er geen soortgelijke borden staan die naar Duitsland verwijzen.
Bij het eerste bord ga je richting het Noorden om vervolgens bij het tweede bord de rijksweg richting het Zuiden te nemen die dwars door het centrum van Sittard en ook Geleen loopt richting de aansluiting met de A76. Maar goed dat is de E25 niet... Het enige wat ik me kan bedenken is dat de borden geplaatst zijn om verkeer uit Geilenkirchen richting België te geleiden.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 31 mar 2010, 17:50

Wouter N14 schreef:In Hoek van Holland staat dacht ik ook Engeland aangegeven op handwijzers.
Alleen Harwich.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

jeroent
autoweg

Bericht door jeroent » wo 31 mar 2010, 21:49

Maar bij Europoort staat wel Engeland (P&O Europoort-Hull).

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 01 apr 2010, 7:55

ik, een paar postings terug schreef:Landennamen zijn uitzonderlijk maar ze komen her en der nog wel voor. De meest in het oog springende is "Engeland" op de N15.
;)

Autosnelwegen.net