[FOTO] P&R verwijzingsbord

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door keokiracer » di 26 apr 2011, 15:32

^^ Welke willen ze daar nog bij gaan plaatsen? (onder Schiedam-Centrum dus)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door sirdanilot » wo 27 apr 2011, 17:23

Pino schreef:
Coen Tunnel schreef:
Pino schreef:Amsterdam mag goede P+R-voorzieningen hebben, maar heeft vervolgens eigenlijk alleen een fatsoenlijke verbinding naar Centraal Station.
Transferium ArenA heeft met metro 50 ook een goede verbinding met de RAI en de Zuidas bijvoorbeeld.
Da's waar. Maar als gebieden die zelf direct aan de snelweg liggen, zijn dat niet direct de bestemmingen waarvoor ik aan een P+R zouden denken. Denk dan toch meer aan bestemmingen in een binnenstad. Al zou het met de parkeertarieven rond zowel de RAI als op de Zuidas zeer niet gek zijn om de auto ergens anders neer te zetten en dan het laatste stukje met OV te doen.
Wij zetten hem vroeger altijd bij metrostation Venserpolder, wat bij mijn weten in ieder geval tot enkele jaren terug gratis was.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Rein » wo 27 apr 2011, 21:57

Zo jij durft! Bij Venserpolder zet ik mijn auto echt niet neer. Mij een te gevaarlijke buurt daar.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door paolie » do 28 apr 2011, 13:39

Pino schreef:
woutero schreef:
Pino schreef:Het lijkt te gaan om het aangeven of de P+Rs vrij zijn. Wat nergens voor nodig is, wat dat zijn ze vrijwel altijd.
Wel eens doordeweeks om 8.30 uur geprobeerd een parkeerplaatsje te vinden op Kralinsgezoom of Capelsebrug? Die staan altijd vol.
OK, lijkt me wel een verandering ten goede dan (want vroeger waren die terreinen volgens mij nooit vol). Hoe dan ook alweer wat meer een rechtvaardiging om met dynamische panelen te werken.
Tijden veranderen. P&R Olympisch Stadion staat iedere dag tot op de laatste plek vol. Meestal staat er een wachtrij, en men staat er rustig een half uur te wachten op een vrijkomend plekje (tot grote ergernis van de buurt). Het Rotterdamse systeem zou erg welkom zijn in Amsterdam.
(Overigens hebben alle Amsterdamse P&R-terreinen natuurlijk niet alleen een rechtstreekse verbindig met centraal, maar zijn vrijwel alle delen van het centrum wel vanuit één of meerdere P&R-terreinen rechtstreeks te bereiken, door gewoon wat eerder uit te stappen...)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Palance » do 28 apr 2011, 17:49

P&R Kralingse Zoom wordt momenteel zelfs uitgebreid, juist vanwege de populariteit.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Rein » do 28 apr 2011, 19:01

Voor P&R Olympisch Stadion is slechts een zeer beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar. Er is echter zat plek in de betreffende garage, maar daarvoor moet je dan het reguliere, erg dure, tarief van €3 per uur betalen. De garage kent dan ook twee ingangen: een ingang voor het P&R tarief (€8 per 24 uur incl 5 OV kaartjes) en een ingang voor het reguliere tarief. En binnen in de garage sta je dan gewoon naast elkaar.......

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Palance » do 28 apr 2011, 21:18

Ik heb er ook wel eens gestaan en me ook verbaasd over dat systeem.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

xhantos
polderweggetje
Berichten: 49
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 21:13

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door xhantos » do 28 apr 2011, 21:19

keokiracer schreef:^^ Welke willen ze daar nog bij gaan plaatsen? (onder Schiedam-Centrum dus)
Het enige dat ik kan bedenken is het nieuwe station Blijdorp op de Randstadrail.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Palance » do 28 apr 2011, 21:24

Daar is geen P+R-mogelijkheid. Maar nu ik aan die lijn zit te denken, denk ik aan Meijersplein, dat via de A20 en de N471 bereikbaar is.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

xhantos
polderweggetje
Berichten: 49
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 21:13

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door xhantos » do 28 apr 2011, 21:34

^^
Die is te noordelijk voor de A20 en bereikbaar vanaf Doenweg (nu al tijdelijk bewegwijzerd). Het is logischer als het in de nabijheid is van de A20. Misschien dat het toch komt en vandaar die reservering?!
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op do 28 apr 2011, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: S.v.p. dubbele dakjes gebruiken als je meteen op een bericht reageert! Dank, Wouter N14, NL-moderator

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door paolie » vr 29 apr 2011, 9:09

Rein schreef:Voor P&R Olympisch Stadion is slechts een zeer beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar. Er is echter zat plek in de betreffende garage, maar daarvoor moet je dan het reguliere, erg dure, tarief van €3 per uur betalen. De garage kent dan ook twee ingangen: een ingang voor het P&R tarief (€8 per 24 uur incl 5 OV kaartjes) en een ingang voor het reguliere tarief. En binnen in de garage sta je dan gewoon naast elkaar.......
250 plaatsen P&R, 250 plaatsen regulier en 200 plaatsen vergunninghouders. Convenant van de gemeente met de eigenaar van de garage, opgesteld in een tijd dat P&R garages nog zo goed als leeg stonden.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door sirdanilot » vr 29 apr 2011, 23:09

Rein schreef:Zo jij durft! Bij Venserpolder zet ik mijn auto echt niet neer. Mij een te gevaarlijke buurt daar.
Ach ja, je moet maar zo denken, het is hier in Nederland zelfs in zulke buurten lang niet zo gevaarlijk als zelfs een Franse voorstad, waar auto's in brand worden gestoken. Heel vroeger (>20 jaar geleden) woonden wij ook in Venserpolder, en vroeger viel het wel mee met die buurt. Bovendien hebben we niet echt een auto waarvan je zegt 'goh, die zou ik wel eens mee naar huis willen nemen'. Ik ken ook iemand die in Rotterdam-Zuid woont en waar ik zelf woon in Leiden is ook haast een 'prachtwijk' te noemen, dus we zijn wel wat gewend.

Overigens lees ik online dat men zelfs in zo'n achterbuurt betaald parkeren wil gaan invoeren? Waar gaat dat toch heen met dit land :dontknow:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door harry » zo 18 dec 2011, 21:31

(schopje)
Sinds kort staat er ook een op de A13, even voorbij vzp Vrijenban.
Kennelijk betekent "N/W" noordwest en bedoelen ze met "Schiedam Centrum" Schiedam-Centrum...

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Palance » zo 18 dec 2011, 21:34

Ik zag hem vorige week. Hij blinkt niet echt uit in duidelijkheid.
Laatst gewijzigd door Palance op zo 18 dec 2011, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Typo
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door harry » zo 18 dec 2011, 21:36

^^ (Typo)
Laatst gewijzigd door harry op vr 24 feb 2012, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Willem » zo 18 dec 2011, 21:38

Het Meijersplein is overigens nog een aardig eindje van de A13 af.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door harry » zo 18 dec 2011, 21:39

^^ Misschien al voorbereid op de aan te leggen A13-A16? :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Palance » zo 01 jan 2012, 10:14

Ik zag vannacht een nieuwe op de A29 vóór de Heinenoordtunnel.

Code: Selecteer alles

RING A15 Z/W
P+R Slinge

RING A15 Z/O
P+R Beverwaard

S103
P+R Zuidplein
Het eerste S-nummer op de A29 is er dus.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Wally » zo 01 jan 2012, 16:47

harry schreef: en bedoelen ze met "Schiedam Centrum" Schiedam-Centrum...

Afbeelding
Het trein/metrostation heet Schiedam Centrum (zonder streepje). Schrijfwijze is dus juist.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Wouter N14 » zo 01 jan 2012, 23:28

^^ Volgens de NS-methodiek ja, maar die dient niet gehanteerd te worden langs te wegen :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door harry » zo 01 jan 2012, 23:58

^^ Feitelijk wel. Het gaat hier kennelijk om de naam van het station. Zo'n naam (hoe belachelijk ook) mag vrij gekozen worden door de eigenaar van het station.
Net als bij vliegvelden (zie Rotterdam The Hague Airport :kots: ) en stadswijken (zie Leidsche Rijn Centrum :kots: ).

En ik heb toch een vrij rustige jaarwisseling gehad. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Vinny » ma 02 jan 2012, 7:04

Stationsnamen zijn standaard zonder streepje.
Almere Centrum
Amsterdam Zuid
Rotterdam Centraal

Alleen bij twee plaatsnamen moet er een streepje tussen:
Ede-Wageningen

Er zijn overigens wel discutabele gevallen. Enschede-De Eschmarke wordt op sommige stationsborden met een streepje gespeld... :?

Het verschil is natuurlijk dat het station verwijst naar de windrichting en niet naar een stadswijk.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door marcel » ma 02 jan 2012, 12:21

Het verschil is vooral dat bij een station onmiddellijk duidelijk is dat het om één naam van een station gaat, terwijl op borden in de regel een paar bestemmingen staan, waardoor het zinvol is duidelijk aan te geven welke woorden bij elkaar horen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door harry » ma 02 jan 2012, 13:16

marcel schreef:waardoor het zinvol is duidelijk aan te geven welke woorden bij elkaar horen.
Het zit dieper: er is een spellingsregel die zegt dat er een streepje moet staan als het tweede deel een bepaling is bij het eerste deel (zoals in Staten-Generaal).
Het probleem is dat bijna niemand die regel meer begrijpt. En dus wordt hij ook niet altijd meer toegepast...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Peter » ma 02 jan 2012, 13:53

harry schreef:Het probleem is dat bijna niemand die regel meer begrijpt. En dus wordt hij ook niet altijd meer toegepast...
Het probleem is eerder dat buiten plaatsbepalingen, de regel bijna nooit van toepassing is. Hoofdzakelijk in "bevroren" termen, die ooit uit het Frans zijn vertaald of overgenomen. En bij nadere plaatsbepalingen doet iedereen maar wat, ook op komborden en wegwijzers (denk aan Almere :( )
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Palance » di 03 jan 2012, 12:42

Hier is-ie dan: (het is dus [P] Zuidplein, niet P+R. Waarom dat nou weer is.. :dontknow: )

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Wesso » di 03 jan 2012, 13:04

^^ De P+R's zijn gratis en 'parkeerplaats' Zuidplein niet...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Peter » di 03 jan 2012, 13:12

Zuidplein zal ook met name bedoeld zijn voor bezoekers van WC Zuidplein en Ahoy. Weinigen zullen hier op de metro stappen denk ik. Eerder andersom als de parking vol is (met name als Ahoy een grote manifestatie heeft).

P+Rs zijn niet per definitie gratis hoor. Wel vaak met gereduceerd tarief in samenhang met OV-reis of zo veraf gelegen dat je wel OV vervoer moet hebben naar je echte bestemming (stadscentrum meestal).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Palance » di 03 jan 2012, 13:32

De P+R's in Rotterdam zijn wel gratis, behalve Beverwaard tijdens evenementen in De Kuip. Zuidplein is inderdaad niet gratis.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [FOTO] P&R verwijzingsbord

Bericht door Willem » di 03 jan 2012, 16:29

Die aanduidingen van Ring Z/W en Ring Z/O kunnen in het passeren wel wat verwarrend werken. Ring West en Ring Oost was misschien duidelijker geweest.

Plaats reactie