Eindhoven op bewegwijzering BAB4

Moderator: Moderatoren

A70
dorpsstraat

Eindhoven op bewegwijzering BAB4

Bericht door A70 » do 01 sep 2005, 18:06

Ik weet of iemand het interessant vindt, maar ik kwam laatst vanuit Keulen over de Duitse A4 naar huis en zag toen tot mijn verbazing dat vanaf het AB-Kreuz met de A1 Eindhoven al staat aangegeven. Nog 155km o.i.d.

Zelfs in Nederland is er nergens een plek zo ver van Eindhoven af waar deze stad al op de borden verschijnt :mrgreen:

Je wordt dan overigens over de A4 richting Heerlen geleid i.p.v. over de A61 richting Venlo.

Chris
Moderator

Re: Eindhoven op bewegwijzering BAB4

Bericht door Chris » do 01 sep 2005, 18:11

A70 schreef:Ik weet of iemand het interessant vindt, maar ik kwam laatst vanuit Keulen over de Duitse A4 naar huis en zag toen tot mijn verbazing dat vanaf het AB-Kreuz met de A1 Eindhoven al staat aangegeven. Nog 155km o.i.d.

Zelfs in Nederland is er nergens een plek zo ver van Eindhoven af waar deze stad al op de borden verschijnt :mrgreen:

Je wordt dan overigens over de A4 richting Heerlen geleid i.p.v. over de A61 richting Venlo.
Dat klopt, viel mij ook al op. doen ze waarschijnlijk om Venlo te ontlasten. Maar als de A73-A74 klaar is, zou ik toch via Venlo rijden dan via de drukke A2. Ik denk dat het qua kilometers weinig uitmaakt.

Pino
2x5 autosnelweg

Re: Eindhoven op bewegwijzering BAB4

Bericht door Pino » do 01 sep 2005, 18:19

Chrizz schreef:Dat klopt, viel mij ook al op. doen ze waarschijnlijk om Venlo te ontlasten. Maar als de A73-A74 klaar is, zou ik toch via Venlo rijden dan via de drukke A2. Ik denk dat het qua kilometers weinig uitmaakt.
In 2003 zijn er grote werkzaamheden geweest op de A 61 bij Mönchengladbach. In die periode zijn bij Eindhoven ook borden richting Köln verschenen. Die verwijzen je over de A 2 / A 76 / A 4. Stuk voor stuk gele ruitertjes, die er wel nog steeds staan.

Mij zou het niets verbazen als de Duitse bewegwijzering richting Eindhoven in dezelfde periode is neergezet.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » vr 02 sep 2005, 7:50

Die verwijzing naar Eindhoven op de A4 heb ik eind 2003 voor het eerst gezien. Heerlen heeft daarvoor plaats moeten maken, pas rond Aachen vind je zowel Eindhoven als Heerlen op de borden. Bij Kreuz Kerpen staat in de richting van Nederland nu de 'splitsing' Venlo (A61) en Eindhoven (A4).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » vr 02 sep 2005, 13:03

A70 schreef:Typisch toch dat Eindhoven al wel bij Keulen wordt genoemd, maar weer niet als je komende uit het Roergebied de BAB40 oprijdt.

Daarnaast vermelden wij Keulen bij Eindhoven ook niet op de borden. Da's eigenlijk inconsequent, toch? Een bord Weert/Maastricht/Luik/Keulen moet toch kunnen op zich lijkt me? Of is dat overdreven?
Ik ben er hoe langer hoe meer van overtuigd dat die bewegwijzering te maken heeft met de werkzaamheden bij Mönchengladbach in 2003. In die tijd stonden bij Eindhoven wel degelijk borden naar Köln, op gele ruitertjes, eveneens verwijzend naar de route via Geleen. Precies het soort ruitertjes dat nog steeds op Knooppunt Kerensheide staat.

Wat betreft andere wegwijzers naar Eindhoven: bedenk jezelf dat wij in Nederland in de regel twee doelen op de borden zetten. Ten eerste is dat het remote focal point, in de regel de eindbestemming van de weg; ten tweede is dat de control city, het eerstvolgende regionale centrum. Met provinciegrenzen heeft dat op zich niets te maken.

Omdat Eindhoven eindbestemming is van zowel de A 50 als de A 58, verschijnt Eindhoven voor die wegen vrij vroeg op de borden. Op de A 2 is Eindhoven niet meer dan een van de grote regionale doelen langs de weg en verschijnt dus pas ná het daarvoor liggende regionale doel (Den Bosch).

't is een systeem, waar ik persoonlijk niet blij mee ben: niet op de A 2, maar ook in de breedte vind ik dat eindbestemmingen een oneigenlijk voordeel krijgen, terwijl grote steden onderweg pas laat worden bewegwijzerd. Voorlopig zullen we het er echter mee moeten doen.

nielske1990
autoweg

Bericht door nielske1990 » vr 02 sep 2005, 19:21

Ik weet of iemand het interessant vindt, maar ik kwam laatst vanuit Keulen over de Duitse A4 naar huis en zag toen tot mijn verbazing dat vanaf het AB-Kreuz met de A1 Eindhoven al staat aangegeven. Nog 155km o.i.d.

Zelfs in Nederland is er nergens een plek zo ver van Eindhoven af waar deze stad al op de borden verschijnt
Dat komt denk ik omdat veel internationaal verkeer bij Eindhoevn komt, en op deze manier kunnen ze Venlo gemakkelijk ontzien...

99ste bericht :D

Edit moderator: discussie over keuze van aantal control cities / doelen afgesplitst naar deze draad