Oudenrijn: geïntegreerde E-nummering mogelijk ?

Moderator: Moderatoren

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » vr 09 dec 2005, 20:04

Mijn mening mag bekend worden verondersteld: niemand gebruikt ze, dus haal alle E-nummers maar weg.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

VTB
autoweg

Bericht door VTB » vr 09 dec 2005, 20:14

Ds79m schreef:Mijn mening mag bekend worden verondersteld: niemand gebruikt ze, dus haal alle E-nummers maar weg.
Waarom is de UNECE überhaupt overgegaan tot de E-nummering? Werd het vroeger wel veel gebruikt? En waarom is men in 1976 overgegaan op een andere nummering?
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » za 10 dec 2005, 10:44

Men heeft een Europees transport netwerk willen maken, naar analogie van het Amerikaanse Interstate systeem. Naar mijn bescheiden mening heeft men nog al wat steken laten vallen, maar dat terzijde.

Wel is het zo dat landen die belsuiten een E kwalificatie aan hun weg te verbinden makkelijker ontwikkelingsgelden van de EU kunnen krijgen. Dat hoeft erchter niet per sé, maar een E weg helpt natuurlijk wel om de EU in te zien dat de weg van Europees belang is. Verder zijn er eisen omtrent de inrichting van een E weg, zo moeten de rijstroken tenminste 3,5 meter breed zijn. Om de excentrische Europese landen niet te veel uit te sluiten hoeft een E weg geen snelweg te zijn. In een land als België geldt die aanvullende eis wel (maar worden ook E wegen bewegwijzerd die pas op termijn tot autosnelweg zullen worden omgebouwd e.g. E 411 en E 34).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

VTB
autoweg

Bericht door VTB » za 10 dec 2005, 11:21

Bestaat de UNECE eigenlijk nog wel? Of is deze werkmaatschappij van de UN al lang ter ziele gegaan?
Wees niet ongerust:

PatrickOudejans
stadsweg

Bericht door PatrickOudejans » zo 11 dec 2005, 12:03

Vinny schreef:...Verder zijn er eisen omtrent de inrichting van een E weg, zo moeten de rijstroken tenminste 3,5 meter breed zijn. Om de excentrische Europese landen niet te veel uit te sluiten hoeft een E weg geen snelweg te zijn. In een land als België geldt die aanvullende eis wel (maar worden ook E wegen bewegwijzerd die pas op termijn tot autosnelweg zullen worden omgebouwd e.g. E 411 en E 34).
Hoe zit dat dan in Nederland, met de laatste stukken van de E25 en de E30 naar Hoek van Holland? In beide gevallen zie ik voorlopig nog geen autosnelweg komen op die trajecten...
Groetsels, Patrick

VTB
autoweg

Bericht door VTB » zo 11 dec 2005, 12:06

Vinny vermeldde: "Om de excentrische Europese landen niet te veel uit te sluiten hoeft een E weg geen snelweg te zijn." Vinny bedoelde dat Nederland excentrisch ligt op het Europese continent, waardoor de wegen die naar het veer naar Engeland leiden, geen E-wegen hoeven te zijn.
Wees niet ongerust:

Rien
verkeersader

Bericht door Rien » zo 11 dec 2005, 12:09

Volkstribuun schreef:Vinny vermeldde: "Om de excentrische Europese landen niet te veel uit te sluiten hoeft een E weg geen snelweg te zijn." Vinny bedoelde dat Nederland excentrisch ligt op het Europese continent, waardoor de wegen die naar het veer naar Engeland leiden, geen E-wegen hoeven te zijn.
Ik dacht net aan de Oost-Europese landen, waar nog steeds weinig snelwegen voorkomen in vergelijking met het Westen.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 11 dec 2005, 16:10

Volkstribuun schreef:Vinny vermeldde: "Om de excentrische Europese landen niet te veel uit te sluiten hoeft een E weg geen snelweg te zijn." Vinny bedoelde dat Nederland excentrisch ligt op het Europese continent, waardoor de wegen die naar het veer naar Engeland leiden, geen E-wegen hoeven te zijn.
Euhm, geen snelwegen bedoel je zeker!

VTB
autoweg

Bericht door VTB » zo 11 dec 2005, 18:18

Uiteraard bedoelde ik autosnelwegen, Coen ;).

(Type)foutje, moet kunnen...
Wees niet ongerust:

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 12 dec 2005, 11:03

Overigens is het dus nog erger, in bijna alle Europese landen worden E wegen over niet-autosnelwegen geleid, juist omdat die aanvullende eis er nooit is gekomen. :?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Bart71298
stadsweg

Bericht door Bart71298 » di 13 dec 2005, 11:34

Coen Tunnel schreef: Het is toch ook nog Jutfaas geweest?
Ja.

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » di 13 dec 2005, 19:11

Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar A2 en E35 naast elkaar (René) en op dat andere bord de combinatie zoals Frits die aangaf. Dus gewoon elk E-nummer apart met A12 er een regel onder. Ik vind de wijze zoals René het aangaf minder.

Wel ben ik het eens met de stelling: wég met de ruitertjes! :D

Dat er inmiddels ook gediscussieerd wordt over de bordjes "afrit zoveel" is een goede zaak. Gewoon integreren op het bord, het internationale afritsymbool met nummer.
Donateur Vereniging Wegenforum