Omnummering A29 naar A4?

Moderator: Moderatoren

Moet de A29 worden hernummerd in A4?

Onmiddelijk, zonder voorwaarde
6
11%
Samen met de A15 tussen Benelux en Vaanplein
5
9%
Alleen ten zuiden van Klaaswaal, zonder voorwaarde
6
11%
Alleen ten zuiden van Klaaswaal, met aanleg A4 ten zuiden van Benelux
29
55%
Niet nodig
7
13%
 
Totaal aantal stemmen: 53

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Omnummering A29 naar A4?

Bericht door Palance » wo 04 mei 2005, 14:46

Op wikipedia staat o.a. het volgende bij het artikel van de A29:
Inmiddels (2004) is besloten de A29 om te nummeren naar A4.
Het is me wel bekend dat het deel ten zuiden van Klaaswaal A4 zou gaan heten bij een eventuele doortrekking. Hoewel ik weet dat het wel eens bediscussieerd is op het forum, heb ik nog nergens gelezen dat de gehele A29 (en dus ook een deel van de A15) hernummerd zou gaan worden. Iemand enig idee waar dat vandaan komt? Het zal wel niet op korte termijn, want deze week zijn in ieder geval tussen Barendrecht en Vaanplein de oude hectometerpaaltjes vervangen door bordjes nieuwe stijl. Inderdaad, met A29 erop :)

Meteen maar een poll opgezet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » wo 04 mei 2005, 14:57

Omnummering gebeurt pas als de A4 Zuid rond Steenbergen is aangelegd en voorzover ik weet ook pas als de A4 Midden Delfland er eindelijk ligt.

Overigens heb ik gekozen voor de optie ''omnummeren na Knp.Klaaswaal" en aanleg van het gedeelte Benelux-Klaaswaal. Logisch toch...
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » wo 04 mei 2005, 15:40

Dat stukje tekst dat ik heb gequote suggereerde dat er ergens al een besluit was genomen, ongeacht de toekomstige ontwikkelingen. Daarom was ik benieuwd of dat klopte.

Ik vraag me af wie de auteur(s) is/zijn van de snelwegen op wikipedia. Ik heb het idee dat bij sommige snelwegen mijn site als bron is gebruikt ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 04 mei 2005, 15:55

Tja, het zou heel mooi zijn als die A4 Beneluxplein - Klaaswaal erkwam, maar ik denk dat ze weer kiezen voor een verbreding van de A15 (wat er ook komt) en de A29 en dan ook de A29 om te nummeren naar A4 en een dubbelnummering op de A15.

EDIT: Weet er iemand wanneer de verbreding van de A15 van start gaat :?:

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » wo 04 mei 2005, 17:45

EDIT: Weet er iemand wanneer de verbreding van de A15 van start gaat
Volgens mij in 2008 (klaar in 2015...).
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » za 07 mei 2005, 21:06

Ze kunnen makkelijk de A29 omnummeren in A4. Bij knooppunt Benelux moet de A4 samene met de A15 dubbelgenummerd worden tot knooppunt Vaanplein.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 09 mei 2005, 7:52

Wat doe je dan met de overige ontbrekende A4- stukken? De N259 hernummeren in N4? De route N470-A13-A20 (dubbel)nummeren in A4 en N4?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » ma 09 mei 2005, 8:49

Palance schreef:Wat doe je dan met de overige ontbrekende A4- stukken? De N259 hernummeren in N4? De route N470-A13-A20 (dubbel)nummeren in A4 en N4?
Dat is dus ook de reden waarom ik voor optie 4 heb gekozen. Aangevuld met het feit dat dan voor iedereen duidelijk is dat de weg nog is onderbroken. Dat is dan meteen een "politiek statement".

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » di 10 mei 2005, 17:49

Hetis goedkoper dan dat je een nieuwe snelweg moet aanleggen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » di 10 mei 2005, 19:41

Maar die A4 lijkt m juist broodnodig om bijv. het verkeer tussen Den Haag en R'dam , de A13 dus, te ontlasten, en ook voor een betere ontsluiting van Spijkenisse en Hoogvliet.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » vr 13 mei 2005, 11:38

Draai het om.

Zolang de A 29 Hoekse Waard niet aan de orde is (en als ik het goed begrijp, is dat het geval), zie ik geen enkele reden om enig stuk weg ten zuiden van Rotterdam het nummer A 4 te geven. Kortom, vanaf het Vaanplein tot Bergen op Zoom en tot aan de Belgische grens zou A 29 gepaster zijn.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Bericht door kees » vr 13 mei 2005, 12:31

Pino, ik ben het volledig met je eens.

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Bericht door Riva » vr 13 mei 2005, 14:11

Inderdaad, het stuk A4 tussen Zoomland en de Belgische grens ligt zeker 60 km af van het gedeelte Benelux - Kethelplein. Je zou dat deel voorlopig A29 kunnen noemen, maar dan moet de N259 ook N29 worden.

Je zou ook alles bij het oude kunnen laten en de dubbelnummering A4/A58 tussen Zoomland en Markiezaat op kunnen heffen en de A4 Markiezaat - Belgische grens een nieuw nummer geven. A63 ofzo. Mocht de A4 ooit worden gecompleteerd, dan kan je dat altijd nog omnummeren.
Rainier

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 13 mei 2005, 14:58

Riva schreef:Inderdaad, het stuk A4 tussen Zoomland en de Belgische grens ligt zeker 60 km af van het gedeelte Benelux - Kethelplein. Je zou dat deel voorlopig A29 kunnen noemen, maar dan moet de N259 ook N29 worden.
Ik meen me te herinneren dat dat vroeger zelfs N29 was, wat dus ooit naar N259 hernummerd is. Geheel onlogisch overigens, daar de N259 (nog) altijd rijksweg is.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 13 mei 2005, 15:36

Als je het A29 nummert dan kun je er donder op zeggen dat het gedeelte tussen Benelux en Klaaswaal er nooit meer komt.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » za 14 mei 2005, 20:39

René schreef:Als je het A29 nummert dan kun je er donder op zeggen dat het gedeelte tussen Benelux en Klaaswaal er nooit meer komt.
Dat vrees ik ook. Daarom ben ik van mening dat alleen de A29 ten zuiden van Klaaswaal omgenummerd moet worden in A4, maar alleen als de ontbrekende stukken A4 dan ook daadwerkelijk worden aangelegd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » zo 15 mei 2005, 15:58

Hajo schreef:Daarom ben ik van mening dat alleen de A29 ten zuiden van Klaaswaal omgenummerd moet worden in A4, maar alleen als de ontbrekende stukken A4 dan ook daadwerkelijk worden aangelegd.
Als ik het goed begrijp (maar roep maar als ik het mis heb), is het nu juist de planning om de A 4 Hoekse Waard niet meer aan te leggen. Zij bestaat alleen nog in oudere plannen.

Je geeft zelf al met zoveel woorden aan dat het in die context niet gewenst is om in de wegnummering nog op enige manier rekening te houden met de A 4 Hoekse Waard. Kortom, óf de A 4 doornummeren via de A 15 en dan door naar het zuiden, óf (en dat heeft mijn voorkeur) de A 4 laten ophouden op Knooppunt Benelux en de A 29 doornummeren ook ná Bergen op Zoom.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 15 mei 2005, 21:49

Pino schreef:Als ik het goed begrijp (maar roep maar als ik het mis heb), is het nu juist de planning om de A 4 Hoekse Waard niet meer aan te leggen. Zij bestaat alleen nog in oudere plannen.
Niet juist. In de gloednieuwe Nota Mobiliteit staat de weg weer opgenomen op de PKB-kaart.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 16 mei 2005, 23:26

@ Rene: Als de A 29 over de gehele lengte wordt omgenummerd tot A 4, dan wordt de A 4 tussen Benelux en Klaaswaal nooit meer aangelegd, want dan bestaat hij immers al :!:
En een optie om de A 4 zonder de aanleg van knooppunt Klaaswaal slechts tot Klaaswaal over de A 29 te laten lopen en daarna als A 29 verder nummeren: Dat is echt de grootste dwaling in wegnummerings-land die ik me kan voorstellen. Dan denk ik dat ik ook maar eens een graffity-spuitbus terhand neem. :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » di 17 mei 2005, 0:46

Vinny schreef:En een optie om de A 4 zonder de aanleg van knooppunt Klaaswaal slechts tot Klaaswaal over de A 29 te laten lopen en daarna als A 29 verder nummeren: Dat is echt de grootste dwaling in wegnummerings-land die ik me kan voorstellen.
Het lijkt me dat de A4 bij Steenbergen sowieso A4 gaat heten, en geen A29. Dit omdat het stuk na Bergen op Zoom ook al A4 heet.
Dan moet toch ergens een omslagpunt komen tussen A29 en A4. Bij Klaaswaal is inderdaad niet ideaal, maar waar dan? Hellegatsplein? Sabina? Je kan natuurlijk ook het stuk tussen die beide knooppunten enkel A59. Ben je van een dubbelnummering af, maar lijkt me geen vooruitgang.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » di 17 mei 2005, 9:09

Vinny schreef:@ Rene: Als de A 29 over de gehele lengte wordt omgenummerd tot A 4, dan wordt de A 4 tussen Benelux en Klaaswaal nooit meer aangelegd, want dan bestaat hij immers al :!:
En een optie om de A 4 zonder de aanleg van knooppunt Klaaswaal slechts tot Klaaswaal over de A 29 te laten lopen en daarna als A 29 verder nummeren: Dat is echt de grootste dwaling in wegnummerings-land die ik me kan voorstellen. Dan denk ik dat ik ook maar eens een graffity-spuitbus terhand neem. :roll:
Ik ben zelf ook voor omnummering in A4, behalve het gedeelte wat A29 zal blijven (Vaanplein - Klaaswaal).
Dat met die dwaling valt wel mee. Je zet bij Klaaswaal gewoon een bordje a la Paalgraven, en wat je vervolgens nog kunt doen is op de A29 en A15 verwijzen naar Den Haag (A4), Amsterdam (A4), Bergen op Zoom (A4) en Antwerpen (A4), met het wegnummer er gewoon in wit-op-blauw tussen haakjes achter. De weggebruiker snapt dan heus wel wat de bedoeling is. Maar het blijft dan ook overduidelijk dat de A4 nog altijd onvoltooid is.
Een dwaling in "wegnummeringsland" is voor mij ondergeschikt aan een dwaling in "wegaanlegland".

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Bericht door Riva » di 17 mei 2005, 17:29

Dat kan ook. Hoe lang gaat het eigenlijk nog duren voordat de A4 Benelux - Klaaswaal gaat worden aangelegd?
Rainier

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » di 17 mei 2005, 17:45

Riva schreef:Dat kan ook. Hoe lang gaat het eigenlijk nog duren voordat de A4 Benelux - Klaaswaal gaat worden aangelegd?
Met het huidige tempo van besluitvormen mogen we het misschien nog voor ons pensioneren rond 2030 meemaken. Maar misschien ook niet, als Brussel weer eens met ondoordachte nieuwe regelgeving op de proppen komt. Dan kan het wel eens met Sint Juttemis worden.

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Bericht door Riva » di 17 mei 2005, 18:59

Mijn pensionering zal met de nieuwe regels waarschijnlijk in 2046 plaatsvinden. Dus hebben ze nog even. :D

Misschien duurt dat dan toch wat te lang voor tijdelijke maatregelen zoals een A4 die naadloos overgaat in de A29 bij Klaaswaal?
Rainier

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » di 17 mei 2005, 20:39

Hoe lang is de BAB4 tussen Olpe en Kirchheim al niet onderbroken ?
Is dat een probleem ? Wordt daar de route via BAB45 c.a. ook aangegeven met het nummer 4 ? Een onderbroken snelweg zegt natuurlijk iets naar politici, maar de gemiddelde weggebruiker blijkt zijn weg ook prima te kunnen vinden zonder plaatsvervangende verwijzingen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » di 17 mei 2005, 20:51

Hoe lang is de BAB4 tussen Olpe en Kirchheim al niet onderbroken ?
En omdat de Duitsers een patent op onderbroken wegnummering hebben (ook al veroorzaakt omdat Bundesstrassen bijna altijd een ander nummer hebben dan hun aansluitende autosnelwegen), moeten wij dat dan ook doen?
Weg met de gaten. Voer desnoods gewoon tijdelijke nummers in (9x) wegen. Gaten kunnen best gedicht worden wanneer de ontbrekende schakel alsnog wordt aangelegd. Bovendien krijg je wegnummer-politiek (ik verwijs naar de 15/18 discussie), terwijl wegenaanleg losgekoppeld van wegnummering te dient geschieden.

En nee, voor de gemiddelde weggebruiker is de A 4 gatenkaas geen probleem. De huidige gebruikers van de Beneluxtunnel zullen bijna nooit meer over de A 4 rijden, net als de weggebruikers van de verbinding Markizaat - Bergen OZ. Een omgekeerde Totso wel (rijd je over de A 29 rijd je ineens over de A 4), net als met straatnamen die ineens veranderen als je rechtdoor rijdt, UITERMATE IRRITANT.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » di 17 mei 2005, 20:58

Vinny schreef:net als met straatnamen die ineens veranderen als je rechtdoor rijdt, UITERMATE IRRITANT.
Haha. Daar hebben ze in mijn woonplaats een goed voorbeeld van. Als je bij Overwhere vanaf de N244 Purmerend inrijdt, dan kom je op wat lokaal de "noord-zuid-route" wordt genoemd. En dat is niet voor niets, want de weg heet achtereenvolgens:
* Salvador Allendelaan
* dr. J.M. Den Uyllaan
* Churchilllaan
* Gorslaan
* Aziëlaan

De "oost-west-route" is trouwens vanhetzelfde pak een laken. Vanaf de A7 achtereenvolgens:
* Zuiddijk
* Gedempte Where
* Purmersteenweg (ja, ook in Nederland liggen steenwegen !)
* Waterlandlaan
* IJsselmeerlaan

Ja, gemeenten kunnen er wat van. Maar ik heb me er eerlijk gezegd nog nooit aan ge-ergerd.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » di 17 mei 2005, 21:02

Maar ik heb me er eerlijk gezegd nog nooit aan ge-ergerd.
Er zijn mensen die mijn huis niet hebben kunnen vinden, omdat het allerlaatste stukje van Hallstraat, Kostverlorenstraat heet..., en dat had ik niet gezegd; en ik erger me er in Amsterdam dan eigenlijk ook voortdurend aan. :cry: Ik heb er ook een half jaar over gedaan om de Sarphatiestraat en de Weteringschans uit elkaar te houden en in plaats van de Stadhouderskade en de Maurits- en Nassaukade gebruik ik gewoon de s 100 (die is overal hetzelfde)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Bericht door kees » di 17 mei 2005, 23:46

:offtopic:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Delen A29 als A4 behectometreerd

Bericht door Palance » za 21 mei 2005, 16:48

Palance schreef:Dat stukje tekst dat ik heb gequote suggereerde dat er ergens al een besluit was genomen, ongeacht de toekomstige ontwikkelingen. Daarom was ik benieuwd of dat klopte.
Vandaag via de A29 naar Zeeland gereden. Ik had al eerder ergens geschreven dat oude HM-paaltjes vervangen waren door nieuwe waar nu A29 opstaat.
Ook op de rest van de A29 zijn de meeste (nog lang niet alle!) paaltjes vervangen door nieuwe stijl-paaltjes.

Tot mijn stomme verbazing staat er nu A4 op de paaltjes op het stuk tussen "KP Klaaswaal" en afrit 23/Willemstad. Een bizar gezicht, zeker omdat langs de A29 nogal wat herbevestigingsbordjes met A29 staan, tussen de A4-hectometerpaaltjes. En daar komt bij dat een deel ten zuiden van KP Hellegatsplein dubbelgenummerd is A29/A59 (met dus A4-hectometerpaaltjes).
Vanaf afrit 23 tot aan het einde bij Dinteloord vermelden de paaltjes weer A29, zoals het eingelijk hoort (ook al hoort ook dit wegvak tot rijksweg 4).

Deze foto is van de parkeerplaats Buttervliet (aan de A29 dus).

Afbeelding

Is er dan toch een hernummering op til??? :?: :?:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie