Omnummering A29 naar A4?

Moderator: Moderatoren

Moet de A29 worden hernummerd in A4?

Onmiddelijk, zonder voorwaarde
6
11%
Samen met de A15 tussen Benelux en Vaanplein
5
9%
Alleen ten zuiden van Klaaswaal, zonder voorwaarde
6
11%
Alleen ten zuiden van Klaaswaal, met aanleg A4 ten zuiden van Benelux
29
55%
Niet nodig
7
13%
 
Totaal aantal stemmen: 53

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1484
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Bericht door Victor » do 30 jun 2005, 22:33

Er nóg verder over nadenkend... kaart bekijkend... doorgaande rijrichtingen in knooppunten meewegend... blijkt steeds hoe cruciaal het ontbreken van het stuk knooppunt Benelux - Klaaswaal is.

Zolang dat stuk ontbreekt, heb je hoe dan ook een doorgaande snelweg Vaanplein - Dinteloord... en na aanleg van Dinteloord - Bergen op Zoom, een doorgaande snelweg Vaanplein - Belgische grens met als enige TOTSO knooppunt Markiezaat.

De enige oplossing zonder nummer-verspringing en met met de minste dubbelnummeringen is dan: de meest zuidelijke A4-nummers omnummeren naar A29, omgekeerd dus!

A29 Vaanplein - Hellegatsplein
A29/A59 Hellegatsplein - Sabina
A29 Sabina - Zoomland
A29/A58 Zoomland - Markiezaat
A29 Markiezaat - Belgische grens

Ziezo. Opgelost!
:)

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1484
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Bericht door Victor » do 30 jun 2005, 23:28

Haha. Was ik net om(genummerd)... blader ik mijn krant (BN DeStem)van vandaag eens door, had ik nog niet gedaan.
Speciale bijlage: De Nieuwe Kaart Van Brabant.
Een grote kaart, diverse kleine kaartjes van gemeenten, en wat zie ik... A29 nergens te bekennen in Brabant, alles wordt A4 genoemd!

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 01 jul 2005, 7:52

Vinny schreef:Vandaag hoorde ik al dat het stuk A58-A4 op de verkeersinformatie als A4 werd uitgescholden, terwijl de A4 niet eens aangegeven staat bij knp. Zoomland zo lieten de foto´s van frits afgelopen week zien.
Op een aantal borden staat wel A4, maar het is niet consequent vermeld. En de HM-paaltjes en de Wegenlijst geven beide A4 aan. Dus officieel gezien is het correct.

Dat in tegenstelling tot het uitschelden van de A29 voor A4.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » vr 01 jul 2005, 10:22

Als mw. Peijs' plannetje doorgaat, wordt de voorgestelde A4 tussen Dinteloord en Bergen op Zoom een 2x2 autoweg: N4 dus. Een snelweg blijft m.i. het beste.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » vr 01 jul 2005, 10:26

Palance schreef:
Vinny schreef:Vandaag hoorde ik al dat het stuk A58-A4 op de verkeersinformatie als A4 werd uitgescholden, terwijl de A4 niet eens aangegeven staat bij knp. Zoomland zo lieten de foto´s van frits afgelopen week zien.
Op een aantal borden staat wel A4, maar het is niet consequent vermeld.
Quote van http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wegen/px004.html:

Het deel van de A58 dat administratief als rijksweg 4 bekend staat, is in noordelijke richting genummerd als A58 en A4. In zuidelijke richting wordt de A4 pas genoemd bij afrit Hoogerheide.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Omnummering A29 naar A4?

Bericht door Palance » ma 05 mei 2008, 17:03

*stof*

Een tijd terug hebben alle HM-paaltjes op de A29 ten zuiden van KP Klaaswaal een nummer A4 gehad. Geheel onterecht, en dat is weer rechtgebredi (zie vorige pagina's).

Bij VZP Buttervliet kwam ik toch nog 2 paaltjes tegen met A4 erop. Zijn die nieuwere paaltjes die ook verkeerd zijn neergezet? Zijn het oude paaltjes waarvan men vergeten is het nummer over te plakken? Of zijn er nog meer verzamelaars in ons land die nu ergens een sticker hebben met A29 erop? :)

Afbeelding
VZP Buttervliet bij het binnenrijden:

Afbeelding
Bij het verlaten van deze VZP: Je ziet op 1 foto dezelfde HM-waarde: 1 voor de A29 en 1 voor de A4 ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Omnummering A29 naar A4?

Bericht door Snelwegfreak » ma 05 mei 2008, 18:51

Volgens mij zijn ze al oud aan het model te zien.
*hoopt van wel*

Plaats reactie