Opzet bewegwijzering A73-Zuid

Moderator: Moderatoren

Queue
autoweg

Opzet bewegwijzering A73-Zuid

Bericht door Queue » za 28 okt 2006, 16:35

Hier een opzet voor de bewegwijzering van A73-Zuid.
Als je erop wil schieten, ga je gang.....

Noord-Zuid

^ Venlo, Maastricht, [ind Venlo 0-3000, 6000-9900]
> Grubbenvorst, [ind Venlo 0-3000, 6000-9900]

VENLO (semikombord)

KP Zaarderheiken

^ [RWG Venlo], Blerick, Maastricht, Mönchengladbach, [ind 6000 - 8000]
> [RWG Venlo (Noord)], Eindhoven, Duisburg, [Centrum], [ind 0 - 3000, 8000 - 9900]

^ [RWG Venlo], Blerick, Maastricht, Mönchengladbach, [ind 7000 - 8000]
> Blerick-Noord, [ind 6000 - 7000]

^ [RWG Venlo], Maastricht, Mönchengladbach, [ind 7000 - 8000]
> Blerick, Maasbree, Helden, Baarlo

^ [RWG Venlo], Roermond, Maastricht, Mönchengladbach, [ind 7700 - 8000]
> Tegelen, [Centrum], [Zuid], [ind 7000 - 7700]

KP Ulingsheide

^ Mönchengladbach, Koblenz
> Roermond, Maastricht, [ind 7700 - 8000]

^ Roermond, Maastricht
> Belfeld, [ind 7700 - 8000]

Einde VENLO (semikombord)

^ Roermond, Maastricht
> Reuver, Beesel, Swalmen

^ Roermond, Maastricht
> Roermond-Noord, Horn, Mönchengladbach, [ind Alexander]

^ Maastricht
> Roermond, Herkenbosch, Melick, Heinsberg

^ Eindhoven, Maastricht
> Linne, Herten

^ Maastricht
> St.Joost, Echt, Maasbracht, Eindhoven (A 2)

Zuid-Noord

^ Roermond, Venlo, Nijmegen
> Linne, Herten

^ Roermond-Noord, Mönchengladbach, Venlo, Nijmegen, [ind Alexander]
> Roermond, Herkenbosch, Melick

^ Venlo, Nijmegen
> Roermond-Noord, Swalmen, Mönchengladbach, [ind Alexander]

^ Venlo, Nijmegen
> Reuver, Beesel

^ Tegelen, Venlo, Nijmegen, [ind Venlo 0 - 7700, 8000 - 9900]
> Belfeld, Tegelen-Zuid, [ind Venlo 7700 - 8000]

VENLO (semikombord)

^ [RWG Venlo], Blerick, Duisburg, Eindhoven, Nijmegen, [ind 0 - 7000, 8000 - 9900]
> Tegelen, [Centrum], [Zuid], [ind 7000 - 7700]

^ [RWG Venlo], Blerick-Noord, Duisburg, Eindhoven, Nijmegen, [ind 0 - 7000, 8000 - 9900]

^ [RWG Venlo], Duisburg, Eindhoven, Nijmegen, [ind 0 - 4000]
> Blerick-Noord [ind 4000 - 7000, 8000 - 9900]

Viabord: [Schatberg], [Toverland], [Meerdal], [Loohorst]: volg [Peelparken] (*)

KP Zaarderheiken

^ Venray, Nijmegen
> [RWG Venlo], Duisburg, Eindhoven, Grubbenvorst, [ind 0 - 4000], [Peelparken]

Einde VENLO (semikombord)

(*) Peelparken > verzamelnaam voor de touristische bestemmingen aan de N277.

Edit - typefouten verwijderd
Laatst gewijzigd door Queue op zo 29 okt 2006, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » za 28 okt 2006, 16:39

Nu is de vraag bij Ulingsheide: Wordt het A74 of wordt het het Duitse 61? Of, nog erger, A61 op de Nederlandse wijze? :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » za 28 okt 2006, 17:18

Niet verkeerd. Enkele opmerkingen:

- De toegevoegde waarde van een semikombord zie ik niet zo, juist omdat de stad eigenlijk te klein is op wijken te gaan bewegwijzeren. Verwijzingen naar Venlo-centrum en Venlo-zuid kunnen ook voluit geschreven worden.

- Hetzelfde geld een beetje voor een echte ringweg Venlo. Een beetje grootheidswaanzin als je het mij vraagt. Venlo ligt juist aan belangrijke internationale routes, en is veel meer minder een bestemming an sich.

- Industrienummers op rechtdoorborden vermelden ben ik geen voorstander van. Zeker niet op zo’n belangrijke doorgaande snelweg. Maakt de borden onnodig vol, terwijl er veel belangrijkere doelen te bedenken zijn.

- Roermond zou ik iets eerder aangeven, namelijk bij Zaarderheiken.

- Kleine doelen als Beesel en Melick zijn niet nodig als daarvoor al grotere plaatsen als Reuver en Heinsberg op de borden staat

- Als N280-doel zie ik liever Weert i.p.v. Horn

- Waarom na Roermond ineens Eindhoven op de borden? Voor verkeer uit Roermond en omgeving is de N280 – A2 handiger.

Maar ik zie verder veel positieve punten. Goedgekozen doorgaande doelen, en de verzamelnaam voor die parken vind ik ook goed verzonnen. :)

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » za 28 okt 2006, 17:27

Palance schreef:Nu is de vraag bij Ulingsheide: Wordt het A74 of wordt het het Duitse 61? Of, nog erger, A61 op de Nederlandse wijze? :)
Ik hoop gewoon A74, het is nog zeker een km een snelweg op Nederlands grondgebied en als er nog een afrit inkomt helemaal.

En het lijkt mij natuurlijk gewoon leuk als er een nieuw nummer op de borden komt :EE:
Volg je het Wegenforum al op Twitter?
Wegenforum updatesHeralder.net
#A4ZuidNu!

Hanno
autoweg

Bericht door Hanno » za 28 okt 2006, 20:49

Queue schreef:KP Ulingsheide

> Roermond, Maastricht, [ind 7700 - 8000]
Begrijp ik hieruit dat de A73 overloopt in de A74 en dat er voor de A73 zelf dus een TOTSO gaat ontstaan? Dan kun je de A74 beter A73 noemen en Venlo - Sint Joost A74.

Overigens heet een 'semikombord' toch gewoon agglomeratiebord? Verder best aardige bewegwijzering, Queue!

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » za 28 okt 2006, 22:57

De doorgaande route binne Nederland loopt noord-zuid en heet dus volledig terecht A73. Dat er een TOTSO inzit, maakt niet zoveel uit. De meeste weggebruikers zal dat echt worst wezen.

Riva
autoweg

Bericht door Riva » za 28 okt 2006, 23:26

Op zich prima bewegwijzering. Van al die industrieverwijzingen ben ik geen voorstander. Ook zie ik kleine doelen als Belerick en Tegelen liever niet op rechtdoorborden.
Rainier

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » za 28 okt 2006, 23:56

Blerick heeft 28.000 inwoners, vind ik op zich wel terecht.

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » zo 29 okt 2006, 2:59

Een randweg om Venlo lijkt me weinig zin hebben, verder is het wel mooie bewegwijzering.

Overigens hoeft het nummer A74 wat mij betreft niet vermeld te worden.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Charles
stadsweg

Bericht door Charles » zo 29 okt 2006, 2:11

Afgaand op de huidige bewegwijzering op de N271 zal bij Roermond straks niet Mönchengladbach maar Düsseldorf komen te staan en zie ik Nijmegen pas vanaf Roermond verschijnen en niet vanaf St.-Joost. (Nijmegen staat nu ook niet aangegeven op de A2 bij afslag Grathem, want Venlo volstaat.)

Eindhoven vanuit Roermond bewegwijzeren via de A73 en A2 lijkt me trouwens teveel van het goede.
Groet, Charles

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » zo 29 okt 2006, 11:01

Als je Venlo een randweg geeft, heb je het semi-kombord niet nodig. Dan geeft de bewegwijzering "Randweg Venlo" al aan dat witte doelen bij Venlo horen. Overigens mag mijn mening over randwegen bekend zijn. Afbouwen die troep, zeker niet meer randwegen erbij.

Andere losse puntjes:
- in noordelijke richting geef je bij Roermond vijf rechtdoordoelen. Drie van de vier doelen van de volgende afrit staan op het rechtdoorbord aangegeven. Wat mij betreft iets teveel van het goede. Laten we er maar eens mee beginnen om Ind. Alexander weg te halen. Ook met het verkeer naar Mönchengladbach ter plaatse valt het denk ik wel mee, dus ook dat kan verwijderd worden.
- in zuidelijke richting vind ik Eindhoven inderdaad niet echt nodig.

In de discussie over de A 74 moet wat mij betreft gekeken worden hoe het geheel wordt opgeleverd. Als er geen enkele Nederlandse afrit komt, bewijs je de weg wat mij betreft op zijn Duits. Dat matcht denk ik wat meer met de beleving van de weggebruiker. En je hebt meteen de gelegenheid om het nummer 74 ooit nog eens ergens anders in te zetten.

Aan de andere kant, als de weg nou erg filegevoelig blijkt, heb je hele gekke verkeersinformatie. "Op de Duitse A 61 tussen Knooppunt Ulingsheide en de Duitse grens...".

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 29 okt 2006, 11:09

Pino schreef: In de discussie over de A 74 moet wat mij betreft gekeken worden hoe het geheel wordt opgeleverd. Als er geen enkele Nederlandse afrit komt, bewijs je de weg wat mij betreft op zijn Duits. Dat matcht denk ik wat meer met de beleving van de weggebruiker. En je hebt meteen de gelegenheid om het nummer 74 ooit nog eens ergens anders in te zetten.
Met het risico dat dan 2 keer hetzelfde nummer krijgt ("Het N712-syndroom").

Ik denk dat de HM-paaltjes A74 gaan bevatten, maar de bewegwijzering A61. En nou maar zien hoe de Duitsers het doen vanaf hun zijde.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Queue
autoweg

Bericht door Queue » zo 29 okt 2006, 11:52

Omdat sommige punten meerdere malen zijn genoemd zal ik niet quoten maar per punt toelichten.

- Randweg Venlo:
De bestaande bewegwijzering schiet m.i. tekort door vage aanwijzingen over Venlo-Noord, -West (=Blerick) -Zuid, -Centrum, en overal Venlo vermeld voor de ind-nummerreeks. Vandaar mijn opzet voor de randweg. Daarmee wordt "ind Venlo 0 - 4000" vervangen door " ind 0 - 4000".
Ik sta dan ook, wellicht zoals bekend, positief tegenover randwegen, ook voor middelgrote steden met een snelwegnetwerk om zich heen. Er zijn op de A67 tenslotte ook nog 3 extra afritten met Venlose bestemmingen.

- Industrienummers
Die discussie is eerder gevoerd... Venlo is geen grote gemeente, maar er zijn wel relatief veel bedrijven(terreinen), verspreid over de gemeente. Om alles met namen aan te geven zodra het een andere richting is dan Venlo zelf, lijkt me hier niet te doen.

- Roermond aangeven bij Zaarderheiken
Liever niet: bij voorkeur één doel per uitvalsweg van de stad, ook de rechtdoorgaande richting, in dit geval dus Maastricht. Zodra je Venlo (bijna) uit bent, dan is 2e doel welkom, dus Roermond.

- Beesel en Melick
Deze zouden inderdaad geschrapt kunnen worden. Echter, heel kleine gehuchten zijn het niet (een paar duizend inwoners) en ze liggen zeer dichtbij de afrit.

- N280 Weert ipv Horn
Omdat het discutabel is of het niet beter is om vanuit dit punt de A73 te vervolgen en naar Weert/Eindhoven te rijden via de A2, zou ik het voor beide richtingen niet willen vermelden. Om toch de brug over de Maas te vertegenwoordigen, wel Horn als doel.

- Vermelding Eindhoven ten zuiden van Roermond
Dit was bedoeld voor verkeer vanuit Melick, Herkenbosch, Vlodrop, enz. A73 A2 lijkt me daarvoor duidelijk een geschiktere route dan A73 N280. Ik zou het ook geen probleem vinden om het te schrappen, maar omdat er verder maar één doel rechtdoor is leek het mij ook niet storend.

- Semikombord
De term agglomeratiebord zal ik in het vervolg gebruiken.

- A74
Het is een stukje Nederlandse autosnelweg dus het met een Nederlands nummer krijgen. Als het geen Nederlandse afritten krijgt, waar het naar uitziet, dan zou ik op kp Ulingsheide wel de Duitse 61 vermelden, omdat ik in het algemeen voorstander ben van dit type verwijzingen op het laatste bord voor de grens.

- Blerick en Tegelen
Rondom Venlo zou je verwarring krijgen als Blerick niet goed staat aangegeven. Zwart-op-wit of wit-op-blauw is natuurlijk een gwvoelig onderwerp ;)
Tegelen stond rechtdoor aleen omdat Tegelen-Zuid daar een doel is van de afrit.

- Düsseldorf
Mijn voorkeur gaat uit naar Mönchengladbach. Düsseldorf mag worden vermeld op de N280, maar als doel van een afrit vind ik het te ver weg. De functie van het OWN is niet om verkeer van de ene naar de andere ASW te leiden.

- Nijmegen ten zuiden van Roermond
Idem, dij de A73 is de situatie anders dan bij de N273. In de huidige situatie is via Eindhoven naar Nijmegen namelijk een mogelijk betere optie.

- 5 Rechtdoordoelen bij Roermond
Voor het bedrijventerrein moet nu eenmaal een andere afrit genomen worden dan die voor de stad waar die bij hoort, vandaar de vermelding. Ik heb onverwogen om de noordelijke aansluiting Roermond te noemen en de zuidelijke Roermond-Zuid, maar dan zou bij Roermnod-Zuid weer ind Roerstreek vermeld moeten worden. Een derde mogelijkheid is aansluitingen Horn en Melick, waarbij de hoofdtoegang voor Roermond per richting varieert.
Mönchengladbach is een doel aan een uitvalsweg van Roermond, vandaar dat ik dit wil vermelden waar het in een andere richting is dan Roermond zelf.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » zo 29 okt 2006, 12:45

Een weg op Nederlands grondgebied moet m.i. gewoon een Nederlands nummer krijgen dat ook gewoon in de praktijk gebruikt kan worden, hoe kort die ook is.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » zo 29 okt 2006, 12:46

Palance schreef:
Pino schreef: In de discussie over de A 74 moet wat mij betreft gekeken worden hoe het geheel wordt opgeleverd. Als er geen enkele Nederlandse afrit komt, bewijs je de weg wat mij betreft op zijn Duits. Dat matcht denk ik wat meer met de beleving van de weggebruiker. En je hebt meteen de gelegenheid om het nummer 74 ooit nog eens ergens anders in te zetten.
Met het risico dat dan 2 keer hetzelfde nummer krijgt ("Het N712-syndroom").

Ik denk dat de HM-paaltjes A74 gaan bevatten, maar de bewegwijzering A61. En nou maar zien hoe de Duitsers het doen vanaf hun zijde.
Kunnen we dat stukje niet gewoon aan Duitsland geven in ruil voor een stuk BAB3 dat in Nederlands bezit komt? ;)

Queue
autoweg

Bericht door Queue » zo 29 okt 2006, 13:00

Dan krijg je een Nederlands afstandsbord voor de splitsing en een Duits afstandsbord na de splitsing, kijken of ze matchen ;)

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » zo 29 okt 2006, 13:38

Wouter N14 schreef:Een weg op Nederlands grondgebied moet m.i. gewoon een Nederlands nummer krijgen dat ook gewoon in de praktijk gebruikt kan worden, hoe kort die ook is.
Nee, daar moet je naar mijn mening flexibel mee omgaan. Als je kijkt naar de huidige Keulse Barrière in Venlo: daar rijdt iedereen voor zijn gevoel de Duitse A 61 op. Toch moet je vanaf de rotonde nog een paar honderd meter door Nederland, voordat je Duitsland inrijdt en dus ook formeel de A 61 opgaat. Gelukkig staat op de rotonde al A 61 aangegeven en heeft men dit minieme stukje snelweg ook niet een Nederlands nummer gegeven.

Denk ook aan de voorbeelden uit het buitenland. Het meest tekenend, vind ik het stukje Duitse snelweg bij Dreieck Neuenburg. Daar rijd je de Franse A 36 op, maar ook daar liggen nog enkele honderden meters Duitse weg voordat je de grens overgaat. Maar dat stukje Duitse weg heeft alleen een Duits administratief nummer dat niet wordt bewegwijzerd. In plaats daarvan wordt op de afstandsborden vóór die afrit al verwezen naar het Franse wegnummer (zij het in een Duits schildje).

Hoe je het ook precies aanpakt, deze manier van anticipatie op de buitenlandse weg neemt verwarring weg. Ik ben daar dus voorstander van. Bedenk jezelf wat dit betreft ook dat dit soort Zubringers naar het buitenlandse wegennet in de regel zo kort zijn dat ze niet op wegenkaarten zullen zijn aangebracht. Dan krijg je dus de kaartlees-discussies in de auto. "Ah, de afrit naar Mönchengladbach" "Nee, we moeten de A 61 hebben en dit is de A 74, dus je moet doorrijden."

Kaaiman
2x4 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » zo 29 okt 2006, 14:37

Als de A74 een afrit krijgt zou ik 'm als A74 bewegwijzeren, onderaan de afrit als A74/BAB61, na de afrit als BAB61
Als de A74 geen afritten krijgt, zou ik 'm gewoonlijk als BAB61 bewegwijzeren.
Maar als de A74 geen afritten krijgt, zou ik 'm in dit geval als A74/BAB61 bewegwijzeren, omdat er in Nederland nog een knooppunt is. Ik vind het erg raar om op een Nederlands knooppunt (alleen maar) een buitenlands wegnummer te bewegwijzeren.

Kortom: A74 moet gewoon bewegwijzerd worden.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » zo 29 okt 2006, 14:42

Aangezien RW74 twee aansluitingen krijgt lijkt het mij toch wel wenselijk om hem A74 te noemen. Uiteraard mag bij KP Ulingsheide best al de BAB61 genoemd worden, maar dan wel als zijnde een verwijzing en niet zodanig dat het oogt als een dubbelgenummerde snelweg. Is er niet nog een geschikt E-nummer vrij voor deze route? :mrgreen:

De A73-Zuid krijgt overigens acht nieuwe aansluitingen en twee knooppunten.

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » zo 29 okt 2006, 14:44

De N61 in Zeeland wordt toch aan de provincie gegeven? Als dat daar een omnummering zou betekenen (waar ik niet voor ben) kun je de A74 in Nederland ook best omnummeren naar A61. (Eigenlijk kan het sowieso wel, tussen de A61 en N61 zal nooit verwarring ontstaan.)

Queue
autoweg

Re: Opzet bewegwijzering A73-Zuid

Bericht door Queue » zo 29 okt 2006, 14:48

Vanwege de grote weerstand tegen de randweg en de bedrijvennummers, dan maar even een alternatief voor het gedeelte rond Venlo, en dan dus zonder randweg en bedrijvennummers.
Omdat de bedrijventerreinen bij Tegelen en Belfeld een Venlosch nummer hebben gekregen, vervallen ze hier op de borden rond Venlo, aangezien gemeentelijke indeling geen invloed hoeft te hebben op de bewegwijzering. Ik moet toegeven dat dat een argument tegen de bedrijvennummering is.

Noord-Zuid

^ Venlo, Maastricht
> Grubbenvorst, [ind Veiling ZON], [ind Groot-Boller]

KP Zaarderheiken

^ Blerick, Venlo-Zuid, Maastricht, Mönchengladbach, [ind Tradeport-Oost]
> Eindhoven, Venlo, Duisburg, [ind Tradeport-West]

^ Blerick, Venlo-Zuid, Maastricht, Mönchengladbach
> Blerick-Noord, [ind Tradeport-Oost]

^ Venlo-Zuid, Maastricht, Mönchengladbach

^ Roermond, Maastricht, Mönchengladbach
> Tegelen, Venlo

KP Ulingsheide

> Roermond, Maastricht

^ Roermond, Maastricht
> Belfeld

Zuid-Noord

^ Tegelen, Venlo, Nijmegen
> Belfeld, Tegelen-Zuid

^ Blerick, Venlo-Noord, Duisburg, Eindhoven, Nijmegen, [ind Venlo]
> Tegelen, Venlo

^ Blerick-Noord, Venlo-Noord, Duisburg, Eindhoven, Nijmegen, [ind Venlo]

^ Venlo-Noord, Duisburg, Eindhoven, Nijmegen, [ind Venlo - overige]
> Blerick-Noord, [ind Tradeport], [ind Groot-Boller]

Viabord: [Schatberg], [Toverland], [Meerdal], [Loohorst]: volg [Peelparken] (*)

KP Zaarderheiken

^ Venray, Nijmegen
> Venlo-Noord, Duisburg, Eindhoven, Grubbenvorst, [Veiling ZON], [ind Genoy], [ind Veegtes], [ind Keulse Barrière], [Peelparken]

Al met al wordt er van Noord naar Zuid rustiger op maar van Zuid naar Noord niet vind ik.
Maar ik denk dat op de A67 de nummering nog altijd wenselijk is.

Edits: fouten hersteld
Laatst gewijzigd door Queue op zo 29 okt 2006, 15:35, 4 keer totaal gewijzigd.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » zo 29 okt 2006, 14:50

Klopt het dat jij niet uitgaat van de daadwerkelijk te realiseren aansluitingen? Dat zijn er namelijk acht en ik tel er bij jou maar vijf.

Charles
stadsweg

Bericht door Charles » zo 29 okt 2006, 14:56

Queue schreef:- Düsseldorf
Mijn voorkeur gaat uit naar Mönchengladbach. Düsseldorf mag worden vermeld op de N280, maar als doel van een afrit vind ik het te ver weg. De functie van het OWN is niet om verkeer van de ene naar de andere ASW te leiden.
De gemeente Roermond en Rijkswaterstaat hebben in 2003 op de meeste plaatsen Mönchengladbach overgeplakt door Düsseldorf, dus ga er maar niet vanuit dat Mönchengladbach daar weer opnieuw gaat verschijnen.
Groet, Charles

Queue
autoweg

Bericht door Queue » zo 29 okt 2006, 14:57

Ik ga uit van de aansluitingen zoals ze staan op de afbeeldingen op http://www.vialimburg.nl
Welke aansluitingen mis je?

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » zo 29 okt 2006, 14:59

ik kan niet zo zeggen welke er ontbreken, maar ik zie in jouw systeem geen acht aansluitingen. Misschien kijk ik verkeerd...

Queue
autoweg

Bericht door Queue » zo 29 okt 2006, 15:02

Ik denk dat je deze 8 bedoelt (en dan met de naam die ik er aan gegeven heb):
Blerick-Noord
Blerick
Tegelen
Belfeld
Reuver
Roermond-Noord
Roermond
Linne

In de 2e opzet deed ik alleen het deel gem Venlo, vandaar daar maar 5.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » zo 29 okt 2006, 15:24

ja, ik heb nog eens goed naar die website gekeken. In eerste instantie dacht ik dat er acht nieuwe aansluitingen kwamen, maar dat is niet zo. Het totaal wordt acht, inclusief de twee bestaande: 13-Venlo-West en de nog ongenummerde "Tegelen-Noord".

N > Z:
KP Zaarderheiken A67
13. Venlo-West (bestaand)
14. Hout-Blerick-West (nieuw)
Hout-Blerick (bestaand, deze komt denk ik te vervallen)
15. Tegelen (Noord) (bestaand)
KP Ulingsheide A74
16. Belfeld
17. Reuver (zuid, nabij Bussereind)
18. Roermond-Noord (Tegelereyeveld, N280)
19. Roermond-Zuid (Donderberg)
20. Sint-Joost
KP Het Vonderen A2

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 29 okt 2006, 16:29

Tijd dat ik eens langzamerhand aan de slag ga met de nieuwe A73 op mijn site :)

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » zo 29 okt 2006, 16:50

ho wacht! Alles in bovenstaande post heb ik zelf bedacht! Geen idee of dat de daadwerkelijke nummering wordt (lijkt mij wel) en of dat de echte afritnamen worden (lijkt mij niet)!

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 29 okt 2006, 17:01

Ik zei ook niet dat ik jouw nummering ging gebruiken :PP: