[FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

[FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door Via » di 28 aug 2007, 18:02

Dit bord wil ik samen met de rest van de OWN-bewegwijzering bij A59 afrit 48 nomineren als één van de slechtst bewegwijzerde punten in de regio. Er klopt werkelijk geen hout van die hele bewegwijzering daar. A-nummers ten onrechte rood aangeduid, het ontbreken van A-nummers, en ga zo maar door. Bord op onderstaande foto springt er in negatieve zin bovenuit:

http://xs218.xs.to/xs218/07352/P8280048.JPG
Locatie: Berlicumseweg ri. Rosmalen. Rechts de toerit naar knp. Hintham, links de Graafsebaan en rechtdoor naar Rosmalen.

Fouten op dit bord:
- Vermelding Rosmalen in de bebouwde kom van Rosmalen (komt bij die afrit vaker voor),
- Twee keer de aanduiding 's-Hertogenbosch, zowel voor links als rechts,
- Het aanduiden van het centrum van Den Bosch, wat niet zwart-op-wit kan in de kom van Rosmalen. Bovendien zou het centrum toch dezelfde kant op zijn als Den Bosch zelf?
- Het ontbreken van de A2 en de A59 naar rechts,
- Rare positie van Utrecht en Eindhoven terwijl eronder nog genoeg plek voor is. Met een A-nummer zouden er bovendien geen snelwegsymbolen hoeven te worden gebruikt.

Echt groot prutswerk daar, temeer omdat Hintham op sommige borden nog via de (inmiddels definitief tegen de A2) doodlopende Kloosterstraat wordt verwezen en op andere borden wel correct is afgeplakt. Beter is het gewoon om die borden te popnagelen, want die weg gaat nooit meer open.

Ik rij nu elke dag op die kruisingen, en verbaas me even zo vaak over de grote hoeveelheid fouten. Een uitgebreidere reportage komt nog, maar als iemand anders eerder is... ;)

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Re: [FOTO] Slechtste bord in de regio

Bericht door Queue » di 28 aug 2007, 18:43

Vanuit Rosmalen wordt daar ook 's-Hertogenbosch in twee richtingen aangegeven. Ik zie nu pas dat de tweede 's-Hertogenbosch dus bij de aanduiding Centrum hoort. Had dus volledig in wit op blauw 's-Hertogenbosch-Centrum moeten zijn, zoals op de autosnelweg wordt aangegeven. Het is natuurlijk maar de vraag hoe interessant die opspliting is als je vanuit Rosmalen of Berlicum komt. Vanuit Rosmalen en Berlicum leiden namelijk alweer andere wegen naar Den Bosch.
Naar recht zou alleen A59 moeten zijn toch? A2 is het pas na knp Hintham.
En waarom bij 's-Hertogenbosch rechtsaf geen snelwegsymbool zoals bij Eindhoven en Utrecht?
Ik ben het volledig met je eens: dit is prutswerk.

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door jan » di 15 mei 2012, 21:29

* Hele grote kick *

Ik rijd nu zelf regelmatig over dit kruispunt en ik verbaas mij net als ViaHaaren destijds over de grote hoeveelheid fouten. Er is dan weer wel consistentie in de fouten te ontdekken. :) Kijk zelf en huiver...

Afbeelding
Molenstraat:
- Aanduiding centrum van Den Bosch in zwart-op-wit terwijl je Rosmalen zit. Bovendien vreemd dat je ook voor Den Bosch de A59 op wordt gestuurd.
- Rechtdoor leidt niet direct naar de A59, dus wegnummer aanduiding is fout. Bovendien wekt dit de suggestie dat je voor Berlicum ook de snelweg op moet, hetgeen niet zo is.
- Hintham in zwart-op-wit.

Afbeelding
Kloosterstraat:
- Linksaf leidt niet direct naar de A2/A59, dus wegnummer aanduiding is fout en voor Rosmalen hoef je niet de snelweg op.
- Vermelding Rosmalen in de bebouwde kom van Rosmalen.

Afbeelding
Graafsebaan:
- Rechtdoor ga je direct de snelweg op en rechtsaf niet, maar uit de bewegwijzering blijkt juist het omgekeerde. Verder ontbreekt voor Den Bosch ook nog het snelweg symbool (doe het dan ook goed fout) en voor Berlicum hoef je niet de A59 op.
- Vermelding Rosmalen in de bebouwde kom van Rosmalen.

Afbeelding
Berliumseweg:
- Vermelding Rosmalen in de bebouwde kom van Rosmalen.
- Het ontbreken van de A2 en de A59 naar rechts en geen snelweg symbool voor Den Bosch.
- Hintham in zwart-op-wit.
- Aanduiding centrum van Den Bosch in zwart-op-wit terwijl je Rosmalen zit. Bovendien vreemd dat je ook voor Den Bosch de A59 op wordt gestuurd.

Op de handwegwijzers is overigens hetzelfde te zien qua fouten.

Ik denk dat ik nog nooit zoveel fouten op één punt heb gezien...
Laatst gewijzigd door jan op do 17 mei 2012, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door Wouter N14 » di 15 mei 2012, 21:35

^^ Zet die beschouwing dan op de mail naar de gemeente :idea:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door jan » di 15 mei 2012, 21:57

^^ Gisteren al. ;) De betreffende verantwoordelijke is alleen nog wel 3 weken met vakantie.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door Wouter N14 » di 15 mei 2012, 22:38

Oké mooi, ik ben benieuwd :top:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door harry » di 15 mei 2012, 23:18

jan schreef:- Vermelding Rosmalen in de bebouwde kom van Rosmalen.
- Vermelding Rosmalen in de bebouwde kom van Rosmalen.
- Vermelding Rosmalen in de bebouwde kom van Rosmalen.
Dat is vrij gebruikelijk voor wegen die aan de rand van een kom liggen, ook al liggen ze strikt genomen al in die kom.

Ik zie nu trouwens dat dit topic al 5 jaar oud is. En al die tijd kan dat prutswerk gewoon op de weg blijven staan...
Ik heb zelf ook in 2007 al eens een foto gemaakt...
SPOILER: TOON

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door Via » wo 16 mei 2012, 18:14

Je bent bij de Molenstraat nog vergeten dat 's-Hertogenbosch dubbel en in verschillende richtingen staat aangegeven en op de Graafsebaan nog dat rechtdoor ook een rood A2-schildje had moeten hebben. :mrgreen: ;)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door Vinny » wo 16 mei 2012, 20:37

Die "centrum" aanduidingen gaan wel vaker fout rondom 's Hertogenbosch. Het is belangrijk dat daar de regel goed wordt gevolgd, omdat anders totaal onduidelijk is welk centrum feitelijk bedoeld wordt.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door jan » wo 16 mei 2012, 21:27

Hintham blijf ik ook een apart geval vinden. Vroeger was het onderdeel van de gemeente Rosmalen, maar nu is het feitelijk een wijk van Den Bosch.

Als je vanuit Rosmalen via de Graafsebaan naar Den Bosch rijdt zie je een bord met Hintham (zwart op wit) t.h.v. de A2, rijd je dan verder via de Stadionlaan naar het Centrum dan kom je nooit een kombord van Den Bosch tegen. Formeel zit je dan dus eigenlijk nog in de kom van Rosmalen...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door Willem » wo 16 mei 2012, 22:43

Maar Rosmalen is eveneens gemeente 's-Hertogenbosch en ook aan die plaats vastgebouwd (voor zover door de A2 mogelijk), dus in die zin is het misschien (ja, het ligt gevoelig) tijd om de borden Rosmalen te vervangen door die van 's-Hertogenbosch met daaronder een wit bord Rosmalen.

Overigens komen dat soort situaties vrij veel voor. Als je bv. binnendoor (via Rijnsburg) van Leiden naar Katwijk rijdt passeer je het kombord van Rijnsburg. Daarna staat er alleen een wit bord met Katwijk a.d. Rijn en verderop Katwijk aan Zee, maar geen blauwe borden meer.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door kees » do 17 mei 2012, 13:27

jan schreef:Hintham blijf ik ook een apart geval vinden. Vroeger was het onderdeel van de gemeente Rosmalen, maar nu is het feitelijk een wijk van Den Bosch.

Als je vanuit Rosmalen via de Graafsebaan naar Den Bosch rijdt zie je een bord met Hintham (zwart op wit) t.h.v. de A2, rijd je dan verder via de Stadionlaan naar het Centrum dan kom je nooit een kombord van Den Bosch tegen. Formeel zit je dan dus eigenlijk nog in de kom van Rosmalen...
Tja, en vanuit ´s-Hertogenbosch kom je Hintham tegen wit op blauw met daaronder gemeente ´s-Hertogenbosch. Dat Hintham tot aan de annexatie, uh, samenvoeging, met Rosmalen bij Rosmalen heeft gehoord, was vooral cosmetisch.

Ja, bij de derde foto zeg je in je vommentaar ´linksaf´, terwijl je volgens mij ´rechtsaf´ bedoelt. Bovendien is op deze locatie de vermelding ´s-Hertogenbosch ronduit bizar, omdat je dan juist uit de richting ´s-Hertogenbosch komt.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door Via » za 06 sep 2014, 13:51

jan schreef:^^ Gisteren al. ;) De betreffende verantwoordelijke is alleen nog wel 3 weken met vakantie.
Heb je hier nog ooit wat over gehoord en is er al wat verbeterd? Ik kom er zelf helaas niet meer zo vaak langs...

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door jan » wo 10 sep 2014, 22:23

^^ Nee niks meer van gehoord en er is nog niks veranderd.. Treurig eigenlijk nu ik er weer bij stil sta.
jan schreef:Hintham blijf ik ook een apart geval vinden. Vroeger was het onderdeel van de gemeente Rosmalen, maar nu is het feitelijk een wijk van Den Bosch.

Als je vanuit Rosmalen via de Graafsebaan naar Den Bosch rijdt zie je een bord met Hintham (zwart op wit) t.h.v. de A2, rijd je dan verder via de Stadionlaan naar het Centrum dan kom je nooit een kombord van Den Bosch tegen. Formeel zit je dan dus eigenlijk nog in de kom van Rosmalen...
Dit is dan wel weer aangepast, nu staat er 's-Hertogenbosch in wit op blauw met Hintham daaronder in zwart op wit. Hier had ik ook melding na gedaan. Reactie op gehad en na een jaar is het aangepast.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [FOTO] Prutswerk in Rosmalen

Bericht door Albaufstieg » wo 10 sep 2014, 23:23

Walgelijke bewegwijzering. Ook jammerlijk dat men het niet aan wil passen en kennelijk te bedonderd is iets terug te sturen naar een weggebruiker die de fouten geconstateert heeft en de verbeterpunten zelfs al heeft uitgetikt. B(

Plaats reactie