[FOTO] Ceresweg

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

[FOTO] Ceresweg

Bericht door Jeroen » vr 05 okt 2007, 10:31

De Ceresweg is een weg in de buurt van Nieuw Bergen. Het is wat bij mij betreft een van de mooiste wegen in Noord-limburg, en vond het dus wel een fotoserie (en een eigen topic) waard. Het is ook eigenlijk een weg puur gericht op toeristen. Doordeweeks rijdt hier bijna niemand, in het weekend zie je nog redelijk wat fietsers, motoren/-clubs, mooie tourauto's etc. Op deze weg kan wel goed gejagen geworden. Na zonsondergang moet ik deze weg afraden: weg is onverlicht, regelmatig overstekend wild en veel drugstoeristen.

Van het begin van de weg, op de kruising met de N552 Nieuw bergen - Goch, had Harry al een foto gemaakt:

Afbeelding

De alternatieve route naar Well/Wellerlooi is hier verder via de N552 en de N271. Of de route via de Ceresweg sneller is hangt af van hoe diep je je gaspedaal intrapt... Het is in km's in ieder geval wel om.

Het begin van de weg:

Afbeelding

Afbeelding

Dit soort auto's kom je met name op zondag veel tegen hier:

Afbeelding

Diverse parkeerplaatsen langs de weg bedoelt voor een picknickplaats, voor een speeltuin of als uitgangspunt voor mooie wandelingen door de Eckelse Bergen.

Afbeelding

Afbeelding

Het Maasduinlandschap bestaat vooral uit kleurrijke lage begroeiing.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na deze bocht wordt de weg weer kaarsrecht:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eerste bebouwing komt weer in zicht:

Afbeelding

Evenals de eerste wegwijzer...

Afbeelding

Foto's zijn trouwens van een paar maanden geleden. De voorruit is inmiddels vervangen. :lol:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [FOTO] Ceresweg

Bericht door Wesso » vr 05 okt 2007, 11:42

Leuke reportage!

Afbeelding

Ik heb geprobeerd om je foto van dit heidegebied wat op te vrolijken, maar het ziet er nog uit als een afgebrand bos...

Een tijdje geleden zou het nog paars moeten zijn.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [FOTO] Ceresweg

Bericht door Mikhail » vr 05 okt 2007, 14:21

Zeer mooie weg daar in LImburg. Ik wist niet dat er zoiets bestond als 'toeristenweg', zo'n mooie wegen kom je hier niet tegen in Antwerpen.
****

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [FOTO] Ceresweg

Bericht door Frits » vr 05 okt 2007, 17:26

Ik zou "via toeristenweg" toch anders hebben gedaan. Misschien cursief of desnoods tussen haakjes.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [FOTO] Ceresweg

Bericht door Via » vr 05 okt 2007, 17:45

Wel een mooie weg is het! Zeker met die belijning en snelheidslimiet. :)

Ik kan me ook wel voorstellen dat sommige mensen daar het gas wel eens wat dieper in willen trappen.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [FOTO] Ceresweg

Bericht door Jeroen » vr 05 okt 2007, 18:59

Wesso schreef:Ik heb geprobeerd om je foto van dit heidegebied wat op te vrolijken, maar het ziet er nog uit als een afgebrand bos...
Het is echt een mooi gebied. Vanuit de auto zie je op zich niet zo heel veel, daarvoor zul je het gebied toch per ATB of met de benenwagen moeten verkennen. Verder heeft het gebied voor mij ook een sentimentele waarde (veel mooie jeugdherinningen aan overgehouden). Afgebrand bos is er overigens helaas ook, ongeveer ter hoogte van de 5de foto. Is al meerdere malen brand gesticht. :(
ViaHaaren schreef: Ik kan me ook wel voorstellen dat sommige mensen daar het gas wel eens wat dieper in willen trappen.
Snelheden tot 100-110km/h zijn op een veilige manier ook goed mogelijk daar (op de rechte stukken). Er ligt weliswaar geen fietspad, maar het zicht is erg goed.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [FOTO] Ceresweg

Bericht door mavas » vr 05 okt 2007, 20:23

Zie ik het nou goed dat er gelijkwaardige kruisingen inzitten?!?!?! Levensgevaarlijk met die snelheid.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Ceresweg

Bericht door Naturist » do 02 aug 2012, 16:34

Schop
Scoop vanuit het zonnige Sauliac sur Célé!

Nu net tijdens onze vakantie in gesprek met de trotse wethouder van de gemeente Bergen. In gesprek over onze hobby hier op 't forum verteld hij mij dat voor volgende zomer -2013 dus- een ovonde aangelegt moet zijn, die de voormalige provinciale weg N552, sinds Maart 2011 vooraleerst geheel gerenoveerd onder de gemeente Bergen valt, met N271 en de lokale wegen naar "Oud" en Nieuw Bergen verbindt.
Voor een ovonde is gekozen voor de verkeersveiligheid en een betere doorstroming. O.a. zijn de boogstralen op een Vmax van 50 gehouden.
De N552 blijft gewoon 50 en 80 omdat 60 slecht handhaafbaar en een forse kostenpost (bebording) zou betekenen.
In Oktober2012 volgt de eerste aanbesteding en mag Essent op korte termijn de 5 :schrikreactie: hoogspanningskabels die onder dat kruispunt liggen, verplaatsen c.q. vervangen.
Meer hierover vindt je op de site van de gemeente Bergen, onder het kopje Mozaiek.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Plaats reactie