Lelijk tijdelijk bord...

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 25 jul 2005, 7:49

Wat is eigenlijk de reden dat er een extra rijstrook is gecreërd op de A10? Ik heb er gisteren gereden, maar ik kan niet zien dat er ergens gewerkt wordt. Heeft die extra rijstrook te maken met de werkzaamheden op de A9? In ieder geval geen vluchtstrook meer.

Nog een foto van gisteren (sorry van de vieze voorruit ;) )

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » ma 25 jul 2005, 9:16

Palance schreef:Wat is eigenlijk de reden dat er een extra rijstrook is gecreërd op de A10? Ik heb er gisteren gereden, maar ik kan niet zien dat er ergens gewerkt wordt. Heeft die extra rijstrook te maken met de werkzaamheden op de A9? In ieder geval geen vluchtstrook meer.
Ja, omdat op de Gaasperdammerweg groot onderhoud wordt gepleegd, en er daarom daar veel minder capaciteit beschikbaar is, zijn tijdelijk voor de duur van de werkzaamheden extra rijstroken op de A10-oost gecreëerd. Zo kunnen de files nog enigszins in de hand worden gehouden.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » ma 25 jul 2005, 10:40

René schreef:Ja, omdat op de Gaasperdammerweg groot onderhoud wordt gepleegd, en er daarom daar veel minder capaciteit beschikbaar is, zijn tijdelijk voor de duur van de werkzaamheden extra rijstroken op de A10-oost gecreëerd. Zo kunnen de files nog enigszins in de hand worden gehouden.
Van mij mogen ze dat zo laten; 4 rijstroken dus. Ook nadat de werkzaamheden op de Gaasperdammerweg zijn afgerond. Wel de bewegwijzering aanpassen uiteraard.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » ma 25 jul 2005, 10:42

@ Hajo: procedures, procedures...

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » ma 25 jul 2005, 10:45

René schreef:@ Hajo: procedures, procedures...
Die *** procedures ook.... :rooie: ;)

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » ma 25 jul 2005, 11:11

Dit is echt een lelijk bord bij de A10. :(
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » ma 25 jul 2005, 11:13

Moest er voor deze verbreding geen procedures afgeld worden :roll: ?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » ma 25 jul 2005, 13:57

Het is tijdelijk, en een paar kilometer zuidoostelijker beschikt een parallelle snelweg tijdens de werkzaamheden over minder capaciteit.
Had je de stroken niet aangelegd, dan waren de gevolgen op de A1 en A10-zuid vele malen ernstiger geweest, ook qua emissies.

Een MER-procedure is niet bedoeld voor tijdelijke maatregelen. Zij die dat toch menen, hebben echt ergens iets verkeerd begrepen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » ma 25 jul 2005, 15:36

René schreef:Een MER-procedure is niet bedoeld voor tijdelijke maatregelen. Zij die dat toch menen, hebben echt ergens iets verkeerd begrepen.
Ach ja. "Tijdelijke" maatregelen van overheidswege. Dat kennen we. Denk maar aan het kwartje van Kok. Dus deze 4e rijstrook kan m.i. ook best wel "tijdelijk" blijven liggen. ;)

RW-A29
dorpsstraat
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 20:51

Bericht door RW-A29 » ma 25 jul 2005, 19:44

Hajo schreef:
René schreef:Ja, omdat op de Gaasperdammerweg groot onderhoud wordt gepleegd, en er daarom daar veel minder capaciteit beschikbaar is, zijn tijdelijk voor de duur van de werkzaamheden extra rijstroken op de A10-oost gecreëerd. Zo kunnen de files nog enigszins in de hand worden gehouden.
Van mij mogen ze dat zo laten; 4 rijstroken dus. Ook nadat de werkzaamheden op de Gaasperdammerweg zijn afgerond. Wel de bewegwijzering aanpassen uiteraard.
Dan moet er wel een Vmax van 80 km/u worden ingevoerd!! ;)

Gebruikersavatar
Mus
stadsweg
Berichten: 385
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 4:37
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus » ma 25 jul 2005, 19:54

Leuk, die vierde rijstrook, maar de vluchtstrook is wel verdwenen... Beetje lastig als je pech krijgt, of nog erger: er gebeurt een ongeluk en de ambulance wil er langs...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » ma 25 jul 2005, 19:57

Palance schreef: Afbeelding
Wat is het trouwens druk op die extra rijstrook! :roll:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » ma 25 jul 2005, 20:32

boe! schreef: Wat is het trouwens druk op die extra rijstrook! :roll:
Hangt van het tijdstip van de dag af, dat snap je natuurlijk wel.
Het voorste portaal op mijn foto is hetzelfde portaal als het achterste op Palance zijn foto.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 29 jul 2005, 11:28

Lelijke borden daar, maar het is maar tijdelijk he. Zo is het wel goedkoper en daar zal het om gegaan hebben.

@Muldertjuh: Leuk! Ik kan ook precies aan bebakening zien van wie die afkomt. Sommige fabrikanten zetten ook hun logotje klein in de hoek van een bord. Hoka is daar inmiddels al mee begonnen.

RW-A29
dorpsstraat
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 20:51

Bericht door RW-A29 » vr 29 jul 2005, 21:18

ViaHaaren schreef:Lelijke borden daar, maar het is maar tijdelijk he. Zo is het wel goedkoper en daar zal het om gegaan hebben.

@Muldertjuh: Leuk! Ik kan ook precies aan bebakening zien van wie die afkomt. Sommige fabrikanten zetten ook hun logotje klein in de hoek van een bord. Hoka is daar inmiddels al mee begonnen.
Als het maar op de achterkant van het bord geplakt wordt vind ik het niet erg! ;)

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 29 jul 2005, 21:20

Nee, de bies wordt ervoor onderbroken voor het logo van het bedrijf wat de borden zet. Ik heb er geen last van iig. :)

RW-A29
dorpsstraat
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 20:51

Bericht door RW-A29 » vr 29 jul 2005, 21:29

Ben het niet met je eens! Wanneer je dit gaat accepteren wordt het steeds erger! M.a.w. iedere borden fabrikant gaat zich steeds grover promoten met steeds grotere stickers.

Dit moet rijkswaterstaat meteen verbieden! :x

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 30 jul 2005, 12:51

Ja, ik bedoel dat ik van de huidige manier geen last heb. Als je het halve bord gaat overplakken met een sticker dan wordt het een ander verhaal. Maar een kleine aanduiding in de bies is mij niet tot last. :)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » do 04 aug 2005, 8:50

Weliswaar geen omleidingsbord, maar de mededelingen op de VMS-systemen van de RET hier in Rotterdam komen in de buurt. Vanochtend loopt op alle TramPlus-haltes: "lijn 23 en 25 rijden niet verder als Wilhelminaplein" (cursief van mij).

Tja, dat krijg je met Rotterdammers achter de computer ... :wall:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 04 aug 2005, 9:59

Pino schreef:Weliswaar geen omleidingsbord, maar de mededelingen op de VMS-systemen van de RET hier in Rotterdam komen in de buurt. Vanochtend loopt op alle TramPlus-haltes: "lijn 23 en 25 rijden niet verder als Wilhelminaplein" (cursief van mij).

Tja, dat krijg je met Rotterdammers achter de computer ... :wall:
Dat was een tijd geleden ook op die system in de metro bij de aansluiting van de Nesselandelijn op de Calandlijn. De mededeling was: "Metro's rijden niet verder als Graskruid". 1 dag later was het overigens aangepast. Maar op de mededelingen op de metrostations en bij tramhaltes hier zie ik regelmatig hele kromme zinnen voorbijkomen. :(
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 04 aug 2005, 12:37

Gangbaar dialect in het Rijnmondgebied? :roll:

Da wil-ie nie weet-uuhh!
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 04 aug 2005, 12:53

Eg wel :)

Overigens was de fout die Pino aangaf een half uur geleden nog altijd niet aangepast :roll:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Muldertjuh
woonerf
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 10:23
Locatie: Zaltbommel

Bericht door Muldertjuh » za 06 aug 2005, 20:27

ViaHaaren schreef:@Muldertjuh: Leuk! Ik kan ook precies aan bebakening zien van wie die afkomt. Sommige fabrikanten zetten ook hun logotje klein in de hoek van een bord. Hoka is daar inmiddels al mee begonnen.
Dat logo doen we al een tijdje, is niet zozeer voor reclame (al speelt dat wel mee) maar voor herkenning (bv. diefstal :evil: )
En het komt wel eens voor dat verschillende firma's borden van elkaar huren en dan is het ook wel makkelijk.

@ViaHaaren: We hebben sinds kort ook "eigen" bakens/schildjes die zijn "HOKA blauw".
We hebben een tijdje de zijkanten gemerkt met blauw/geel/blauw, maar nu is het plastic helemaal blauw op de rood met witte folie na.
kijk maar eens of je die ziet staan.

Wat betreft de bebording op de A10, dat ben ik niet gewend van "van Strien". Die leveren normaal gesproken toch ook goede kwaliteit, maar men zal de tekeningen van het bestek wel als voorbeeld gebruikt hebben en dan krijg je dit soort mormels.
Hoe zorgt men ervoor dat herten bij die verkeersborden oversteken?

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 06 aug 2005, 21:47

Die gemerkte zijkanten heb ik gezien, maar volgens mij ook de nieuwe bakens. En idd, de grote ''4''* leveren vrijwel altijd prima kwaliteit.

*
- HOKA Verkeerstechniek
- Van der Linden Verkeerstechniek
- Traffic Service Van Strien
- Van Rens Verkeerstechniek

Plaats reactie