Vanaf A12 (Duitsland):

Vanaf de A348:

Vanuit Velp:

De achterkant van hetzelfde bord:

Moderator: Moderatoren
Het blijft bagger. Dit bord slaat alles: Net of je rechtdoor mag, en dan ineens blijkt er een rotonde op te doemen. Daarnaast komen de pijlen niet overeen met wat op de weg staat gekalkt.harry schreef:Mooi-weer-foto's. Langs de A12 loopt een fietspad, dus ik hoefde deze foto's niet vanuit de auto te nemen.
![]()
Inderdaad een vreselijk bord, zeker die lange pijlen links en die rare positie van de doelen. Nee, hier had met vallende pijlen ook heel wat bordoppervlak bespaard kunnen worden.Palance schreef:Het blijft bagger. Dit bord slaat alles: Net of je rechtdoor mag, en dan ineens blijkt er een rotonde op te doemen. Daarnaast komen de pijlen niet overeen met wat op de weg staat gekalkt.harry schreef:Mooi-weer-foto's. Langs de A12 loopt een fietspad, dus ik hoefde deze foto's niet vanuit de auto te nemen.
![]()
Neem toch aan dat dat er vroeger hing...? Iemand met archieffoto's toevallig?Laat maar eens een bord zien met vallende pijlen
Aan de laatste foto kun je zien dat de portaalconstructies helemaal nieuw zijn. Er hoeft dus niet al iets gehangen te hebben.Vinny schreef:Neem toch aan dat dat er vroeger hing...?
Ja, en? Dat soort constructies bestaat al jaren.Wouter N14 schreef:Vinny: zoals René al zegt kan dat niet omdat je voor Velp niet via je de meest rechtse strook kunt. Je heb dus voor iedere strook een apart paneel nodig met gedeeltelijke dubbele doelen.
Nou dat blijkt anders totaal niet uit de belijning. Maar goed dan kan altijd dit nog:Vinny: zoals René al zegt kan dat niet omdat je voor Velp niet via je de meest rechtse strook kunt
Dat laatste is inderdaad wel een tekortkoming. Bewegwijzering die niet met de rijstrookindeling overeenkomt kan tot gevaarlijke situaties leiden. Dat de rotonde niet aangegeven wordt, vind ik dan weer een minder groot probleem. Je gaat natuurlijk wel rond, maar de pijlen op het wegdek komen in ieder geval overeen met het bord, n.l. rechtdoor. De foto's zijn trouwens om van te watertanden Harry.Palance schreef:Net of je rechtdoor mag, en dan ineens blijkt er een rotonde op te doemen. Daarnaast komen de pijlen niet overeen met wat op de weg staat gekalkt.
Ik heb het bord bewust niet groter gemaakt en er daarom maar een ruitertje opgezet om aan te geven dat er 'plaatsgebrek' ontstaat als je plaatsen dubbel gaat vermelden. Aan de rechterzijde is nog plaats genoeg voor het industrieterrein, maar in het midden niet meer. Wil je dat industrieterrein er op de correcte manier nog bijzetten, dan moet het bord echt groter worden.Palance schreef:Mooie creatie. Zo kan het dus ook. En het ziet er niet eens slecht uit (afgezien van het ruitertje dan). Het industrieterrein had er best nog bijgekund.
Waarschijnlijk zul je zelf toch ook zien dat jouw bord op deze wijze niet correct is. Je stelt nu het ontwerp voorop en past de wegsituatie aan op je ontwerp of zoiets? Concreet: Velp kan niet over de linkerbaan en dat suggereert jouw bord wel...Vinny schreef:Versie 3