Trajectcontrole in Vlaanderen

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

CasablancaMarocco
dorpsstraat

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door CasablancaMarocco » do 28 nov 2019, 19:50

Vlaanderen is helemaal doorgeslagen, en Wallonië kan juist wel wat extra controle gebruiken...

Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail » do 28 nov 2019, 21:41

Ik stel mij vragen bij die nieuwe trajectcontroles van de federale wegpolitie in Vlaanderen: in Vlaanderen is het volledige cameraschild nav de terroristische aanslagen in 2016 grotendeels opgeleverd en hieraan hebben ze direct trajectcontrole gekoppeld, veelal op trajecten waar je rustig meer kan rijden dan de gewone limiet zonder andere mensen in gevaar te brengen...

Waarom vindt je dan in Wallonië géén enkele trajectcontrole, dit cameraschild was toch op federaal niveau, of niet dan?

Ik heb er géén probleem mee dat dit geld zou terug vloeien naar het onderhoud voor de wegen in Vlaanderen, maar iedereen weet dat dit naar de federale staatskas gaat...

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » vr 29 nov 2019, 7:53

^^ Welkom bij de grootste reden waarom Vlaanderen zo recht stemt en Wallonië links en waarom Paars-Groen met Magnette aan het stuur (nouja) federaal een ramp zou zijn.
De grootste gevaren voor de Mensheid zijn religie, dogmatisch denken, repressie en egoïsme.

tompie
verkeersader

Bericht door tompie » za 30 nov 2019, 12:06

Mikhail schreef:
do 28 nov 2019, 21:41
Ik stel mij vragen bij die nieuwe trajectcontroles van de federale wegpolitie in Vlaanderen: in Vlaanderen is het volledige cameraschild nav de terroristische aanslagen in 2016 grotendeels opgeleverd en hieraan hebben ze direct trajectcontrole gekoppeld, veelal op trajecten waar je rustig meer kan rijden dan de gewone limiet zonder andere mensen in gevaar te brengen...

Waarom vindt je dan in Wallonië géén enkele trajectcontrole, dit cameraschild was toch op federaal niveau, of niet dan?

Ik heb er géén probleem mee dat dit geld zou terug vloeien naar het onderhoud voor de wegen in Vlaanderen, maar iedereen weet dat dit naar de federale staatskas gaat...
Momenteel is me Wallonie aan het volpompen met flitspalen>>https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wa ... ~ab0bb791/
Alvast op E42 Tournai-Mons zijn de palen voor de TC geplaatst in beide richtingen, camera's dienen wel nog bevestigd te worden
belgie is zo slecht nog niet

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » za 30 nov 2019, 12:07

Km357 schreef:
vr 29 nov 2019, 7:53
^^ Welkom bij de grootste reden waarom Vlaanderen zo recht stemt en Wallonië links en waarom Paars-Groen met Magnette aan het stuur (nouja) federaal een ramp zou zijn.
Je beseft toch dat dat cameraschilden en trajectcontroles vooral rechtse recepten zijn. Het is net links dat tegenstander is van een law & order-staat. Niet voor niets staat Vlaanderen vol camera's en trajectcontroles en in Wallonië amper.

EDIT: dat artikel hierboven van Tompie geeft de exacte cijfers:
Dat alles moet maken dat Wallonië tegen 2020 ongeveer 120 flitspalen per miljoen inwoners heeft, waarmee de regio volgens minister van Mobiliteit Carlo Di Antonio (cdH)in de Europese middenmoot terechtkomt. In Vlaanderen gaat het om 260 per miljoen inwoners.

tompie
verkeersader

Bericht door tompie » za 30 nov 2019, 12:14

^^
Alfa wanneer is de laatste keer dat je in wallonie gekomen bent?
Sinds begin dit jaar is men op gewest en gemeentewegen volop radars aan het installeren, eens je ze gezien hebt is het te laat...
https://www.laprovince.be/334808/articl ... ron-photos
Ook zijn er in de regio Tournai/Mouscron Lidar's actief die geregeld verplaatst worden
Maar het verschil is dat je in Wallonie maar sporadisch RLC's tegenkomt wat ook het verschil in cijfers kan verklaren
belgie is zo slecht nog niet

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » za 30 nov 2019, 12:44

^^De cijfers in uw artikel spreken voor zich. In Vlaanderen staan er naar ratio dubbel zoveel camera's dan in Wallonië.

Verder had Wallonië in de periode 2017-2019 een rechtse regering, nl. een coalitie van MR en cdH. Dus de relatieve toename van camera's (of eerder: inhaalbeweging, want in Vlaanderen kwamen er nog veel meer camera's bij) de voorbije jaren weerlegt mijn punt niet. Law & order is onmiskenbaar een rechts thema.

tovm74
autoweg

Bericht door tovm74 » ma 02 dec 2019, 13:58

NWH schreef:
do 28 nov 2019, 14:09
Opletten geblazen want veel inactieve trajectcontroles in Vlaanderen worden weer opgestart.

https://topgear.nl/autonieuws/inactieve ... laanderen/
Ik blijf het toch raar vinden dat de twee trajectcontroles op de N019 tussen Turnhout en Kasterlee nooit vermeld worden als actief of inactief.
De borden hangen er al twee jaar of zo ... :dontknow:
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Km357
expressweg

Bericht door Km357 » ma 02 dec 2019, 17:21

Alfa schreef:
za 30 nov 2019, 12:07
Km357 schreef:
Je beseft toch dat dat cameraschilden en trajectcontroles vooral rechtse recepten zijn. Het is net links dat tegenstander is van een law & order-staat. Niet voor niets staat Vlaanderen vol camera's en trajectcontroles en in Wallonië amper.

Het ging mij hem meer over het feit dat boetegelden federaal beheerd worden en dus verdeeld worden over het hele land. Maar in de realiteit betaalt de Vlaming gewoon veel meer dan de gemiddelde Waal, en dat is al decennia zo via allerlei constructies.
Met een Paars-groene regering schakelt dat nog een versnelling hoger de volgende 4 jaar.
De grootste gevaren voor de Mensheid zijn religie, dogmatisch denken, repressie en egoïsme.

CasablancaMarocco
dorpsstraat

Bericht door CasablancaMarocco » ma 02 dec 2019, 20:37

Km357 schreef:
ma 02 dec 2019, 17:21
Alfa schreef:
za 30 nov 2019, 12:07
Km357 schreef:

Het ging mij hem meer over het feit dat boetegelden federaal beheerd worden en dus verdeeld worden over het hele land. Maar in de realiteit betaalt de Vlaming gewoon veel meer dan de gemiddelde Waal, en dat is al decennia zo via allerlei constructies.
Met een Paars-groene regering schakelt dat nog een versnelling hoger de volgende 4 jaar.
Ik zie toch veel meer rijkdom in Vlaanderen dan in de meeste gebieden van Wallonië, jullie betalen misschien meer, maar krijgen netto ook veel meer binnen.

TomTorquay
dorpsstraat

Bericht door TomTorquay » di 03 dec 2019, 23:20

Ik denk niet dat we hier op een dergelijke politieke discussie zitten te wachten ;)

Plaats reactie