Flitspaal redt 1 leven per week
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
Re: Flitspaal redt 1 leven per week
Ik kom er op mijn route van thuis naar het werk waarschijnlijk al meer tegen dan er in heel Wallonië staan 

-
- 2x3 autosnelweg

-
- Moderator
Linksaf door rood is vaak wat gevaarlijker omdat het dan het langst duurt om een kruispunt over te steken. Rechtdoor door rood is vaak gevaarlijk doordat de snelheid het hoogst ligt, maar hoeft met de juiste ontruimingstijd niet direct een probleem te zijn, ontruimingstijden lijken me natuurlijk ook gebaseerd op vrachtverkeer dat langzamer rijdt. Door rood rechts is het minst problematisch; geen directe conflictrichting en je rijdt het kortst over het kruispunt (=conflictzone).
-
- autoweg
Neen. De Belgische roodlichtcamera's flitsen niet bij oranje en ook niet de eerste seconde rood!Alfa schreef:O neen. Nog meer van die pokkedingen.Vooral de roodlichtcamera's zijn vervelend. Soms kan je niet anders dan door oranje rijden. Flitsen ze dan ook?

(De Gorslaan is Nederland denk ik.)
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- expressweg

persoonlijk heb ik met de roodlichtcamera's niet zo'n groot probleem, ze dragen toch wel bij aan de veiligheid...
een ander verhaal zijn de snelheidscamera's die ze soms op de meest onzinnige plaatsen neerpoffen als kassalocatie...
-
- 2x3 autosnelweg
Wanneer dan wel? Na 3 seconden ofzo?Tommy schreef: Neen. De Belgische roodlichtcamera's flitsen niet bij oranje en ook niet de eerste seconde rood!hock:
-
- autoweg
Naar het schijnt gaan de roodlichtcamera's ook niet af als je snelheid lager is dan 30 km/u.
'k weet niet of dit waar is, ik heb het alleen van "horen zeggen".
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!
-
- autoweg
Na seconde 1, komt seconde 2. Dan dus. Niet op seconde 3Alfa schreef:Wanneer dan wel? Na 3 seconden ofzo?Tommy schreef: Neen. De Belgische roodlichtcamera's flitsen niet bij oranje en ook niet de eerste seconde rood!hock:

Dit is voor het feit dat wanneer men oranje ziet het goed kan zijn dat men dan door de eerste seconde rood rijdt.
Ik veronderstel aan 30 door 't rood. Is niet waar. Ze gaan wel degelijk flitsen.tovm74 schreef:Naar het schijnt gaan de roodlichtcamera's ook niet af als je snelheid lager is dan 30 km/u.
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- expressweg
Dit klopt inderdaad, als je stapvoets door het rood licht rijdt, dan wordt er niet geflitst. Ik kan dit beamen omdat ik het zelf eens voorgehad heb toen ik links af wilde slagen en niet gezien had dat er ook een licht voor links stond.tovm74 schreef:Naar het schijnt gaan de roodlichtcamera's ook niet af als je snelheid lager is dan 30 km/u.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
- 2x3 autosnelweg
Vanmorgen stond er in de krant hoeveel flitspalen Vlaanderen momenteel telt. Ik verschoot toen ik het aantal van 1395 zag. Ik ging er altijd van uit dat Nederland veel meer flitspalen telt, maar Nederland blijkt er nauwelijks 80 meer te hebben. Heel België telt momenteel 1839 flitspalen. In verhouding met het aantal wegkilometers het hoogste aantal ter wereld. Al moet er wel bij vermeld worden dat in de meeste palen geen camera zit.
Om de duur zou je nog stress krijgen om in een auto te kruipen.
Om de duur zou je nog stress krijgen om in een auto te kruipen.

-
- Moderator
In Nederland worden flitspalen ook wel eens weggehaald. Omstreeks 2003-2004 zijn alle flitspalen langs provinciale wegen in de provincie Overijssel weggehaald omdat ze niet genoeg geld opleverden en ze regelmatig in brand gestoken werden.
-
- 2x5 autosnelweg
Andere mogelijkheid is natuurlijk dat er op dat moment geen rolletje in de camera zat of dat de camera om andere reden buiten werking was.Wimpie24 schreef:Dit klopt inderdaad, als je stapvoets door het rood licht rijdt, dan wordt er niet geflitst. Ik kan dit beamen omdat ik het zelf eens voorgehad heb toen ik links af wilde slagen en niet gezien had dat er ook een licht voor links stond.
-
- expressweg

Dat is natuurlijk ook mogelijk.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
-
- 2x4 autosnelweg
Ik vraag me nog steeds af waarom ze op bijna de hele A9 (op 5 stuks na als ik goed tel) zijn weggehaald. Die steek je niet makkelijk in brand namelijk.Chris schreef:In Nederland worden flitspalen ook wel eens weggehaald. Omstreeks 2003-2004 zijn alle flitspalen langs provinciale wegen in de provincie Overijssel weggehaald omdat ze niet genoeg geld opleverden en ze regelmatig in brand gestoken werden.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- geband
Als ik in Vlaanderen ben, zie ik inderdaad regelmatig flitskasten staan.
Inderdaad meer dan in Nederland, maar volgens mij zijn ze bij jullie wel aangegeven.
Dat is dus een pluspunt.
Inderdaad meer dan in Nederland, maar volgens mij zijn ze bij jullie wel aangegeven.
Dat is dus een pluspunt.
-
- 2x3 autosnelweg

-
- autoweg
Een klein item in "terzake" van 09/09/10:
FLITSPALEN: PESTPALEN OF CENTENPALEN?
Vooral het laatste stukje van het item is leuk!
FLITSPALEN: PESTPALEN OF CENTENPALEN?
Vooral het laatste stukje van het item is leuk!

Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!
-
- expressweg
Die op de gewestwegen worden binnenkort ook aangegeven, dat is namelijk net zo verplicht als op de snelweg.vynkce schreef:Enkel die op de snelwegen worden aangegeven. Verder staan er in Vlaanderen nu al meer flitspalen dan in heel Nederland.
Men spreekt trouwens van 1 gered leven per week maar ondertussen vinden er in Vlaanderen wel 3 zelfmoorden per dag plaats die misschien voorkomen hadden kunnen worden mocht het in onze cultuur liggen om alles niet zo op te kroppen. Zelfmoordpreventie zoals die in Nederland vind ik op dit moment veel belangrijker dan flitspalen...
-
- expressweg

»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer
-
- 2x4 autosnelweg
Daar kan je geld mee verdienen. Wat denk je dat verzekeringsgeld kost aan nabestaanden? En het ziekteverzuim doordat eventuele omstanders een trauma hebben opgelopen? En een achterblijvende wees moet ergens worden ondergebracht. Nabestaanden hebben zorg nodig. En die (zelf)moordenaar van 22 heeft de maatschappij alleen maar geld gekost (scholing) in plaats van opgeleverd (arbeid).
Dus als ie 65 is mag ie zelfmoord plegen, economisch gezien.
Dus als ie 65 is mag ie zelfmoord plegen, economisch gezien.

'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- expressweg
Economisch gezien zou het ook een goede oplossing zijn om alle gepensioneerden tegen een muur te zetten en ze af te knallen, gelukkig redeneert men zo niet...
-
- expressweg
In de DDR mocht je, als je 65 was, naar het Westen toe. Dan hoefden zij geen pensioen te betalen, dat deed dan de Bondsrepubliek.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer
-
- expressweg

Dat vind ik nu eens een goede oplossing, alle gepensioneerden uitwijzen; "wat is er gebeurd met het bovenste deel van jullie bevolkingspiramide?" "Die zal u in Nederland moeten gaan zoeken!"
-
- 2x3 autosnelweg
Onze prof Macro-economie heeft dit ooit omschreven als de beste injectie in de economie.Wimpie24 schreef:Economisch gezien zou het ook een goede oplossing zijn om alle gepensioneerden tegen een muur te zetten en ze af te knallen, gelukkig redeneert men zo niet...
-
- expressweg
Oud worden op zich is abosluut niet slecht, het is een overwinning die de mensheid volledig aan zichzelf te danken heeft, hulpbehoevend oud worden daarentegen is de grootste misdaad die je kan begaan, ook al kan je er zelf niet altijd iets aan doen.
Dus je prof heeft volledig gelijk.
Dus je prof heeft volledig gelijk.