Snelheidsrecord op de E34

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Caesar » do 26 feb 2009, 19:53

Jammer genoeg zitten onze gevangenissen even vol als onze snelwegen :?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Palance » vr 27 feb 2009, 10:25

Even nagezocht: Als je in Nederland 260 rijdt waar je 120 mag (een overschrijding dus van 140 km/h) dan,
* moet je voorkomen
* wordt geëist: het tarief van 95-100 te hard (1300 Euro)
* wordt ook geëist: Een bedrag van 180 Euro per elke 5 km te hard. In dit voorbeeld komt daar 1440 Euro bij. In totaal dus 2740 Euro
* wordt ook een OBM geëist van 6 maanden onvoorwaardelijk.

Dit is bij je 1e keer. Bij je tweede, derde en vierder keer wordt het bedrag van 1300 Euro met 20% verhoogd tot 1560 Euro (met die 1440 erbij wordt dat dus 3000 Euro). Afhankelijk van je hoeveelste keer dit is, komt er ook een eis van 8, 10 of 12 maanden OBM bij.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Rene » vr 27 feb 2009, 11:08

Ik weet niet of het type mensen dat zo onverantwoordelijk snel rijdt zich iets gelegen laten liggen aan zulke zaken.
Die stappen volgens mij ook zonder rijbewijs snel weer in een auto, niet nadenkende over de mogelijke vervolgconsequenties...

Ehuls
verkeersader
Berichten: 636
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Ehuls » vr 27 feb 2009, 13:02

duikgek89 schreef:Stomme oen. 260 is wel heel hard... Ik heb ook ooit even 180 gereden, maar ik vind dat wel wat hard gaan. Je nadert dan vrachtauto's alsof je met 100kmh een stilstaand object nadert... Het is natuurlijk ook afhankelijk van de verkeersdrukte. Soms in het zuiden van DE op de BAB7 waar je alleen een enkele andere auto tegenkomt die 150 rijd dan is het natuurlijk anders dan op de BAB3 in de ochtendspits bij Köln
Zolang het goed weer is en de weg leeg is valt het eigenlijk wel mee. Maar je moet wel ontzettend geconcentreerd opletten op wat er heel ver vooruit op de weg zit, want van dik 200 km/uur terug naar 120, daar verkijk je je snel op hoe lang dat nog duurt en wat voor afstand je daar voor nodig hebt. Op snelwegen met drie rijstroken gaat het ook alweer beter dan op snelwegen met twee rijstroken, omdat daar veel minder langzaam inhalend verkeer op de linkerbaan zit. Heb in Duitsland diverse malen 200+ gereden, maar doe dat nooit lange stukken, want het is ontzettend vermoeiend rijden.

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door rene154 » vr 27 feb 2009, 13:33

Rene schreef:Ik weet niet of het type mensen dat zo onverantwoordelijk snel rijdt zich iets gelegen laten liggen aan zulke zaken.
Die stappen volgens mij ook zonder rijbewijs snel weer in een auto, niet nadenkende over de mogelijke vervolgconsequenties...
Wat een generalisatie! :neenee:. Ik ben het met je eens dat zo hard rijden onverantwoordelijk is, maar uiteraard hangt het ook van de omstandigheden van de weg af. Als het rustig is, het zicht is goed en het wegdek is niet nat, kan ik me er wel iets bij voorstellen dat deze bestuurder het niet op deze manier bekeken heeft, in zijn perceptie kan het dus wél veilig zijn geweest. Onverzekerd rondrijden ( een van de gevolgen van rondrijden zonder rijbewijs) is dan toch iets heel anders, en ik vind niet dat je kan stellen dat als iemand 250 km/uur op de snelweg rijdt, de kans gelijk heel groot is dat hij zonder rijbewijs de weg op gaat.

Als je zo gaat beginnen kun je namelijk ook stellen dat mensen die écht heel erg bumperkleven ( een meter afstand houden) of met slecht zicht (mist) hard blijven rijden automatisch de weg op zullen blijven gaan als hun rijbewijs wordt ingevorderd. Nogmaals: dat andere mensen dit als onverantwoord weggedrag zien, betekent nog niet dat de bestuurder dat ook zo ziet, in zijn ogen kan hij wél veilig bezig zijn. Daarintegen is het rijden zonder rijbewijs toch van een andere categorie, zonder rijbewijs ( en dus verzekering) zullen de bijna alle bestuurders toch inzien dat dat in alle gevallen niet veilig is.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door simon » vr 27 feb 2009, 13:44

^^ Er zijn ook veel verzekeraars die geen dekking bieden voor WA schade als de bestuurder teveel alcohol heeft genuttigd. Zonder over de eventuele consequenties na te denken stappen vele bestuurders toch gewoon onder invloed in de auto.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Attietattie » vr 27 feb 2009, 13:51

rene154 schreef:Nogmaals: dat andere mensen dit als onverantwoord weggedrag zien, betekent nog niet dat de bestuurder dat ook zo ziet, in zijn ogen kan hij wél veilig bezig zijn. Daarintegen is het rijden zonder rijbewijs toch van een andere categorie, zonder rijbewijs ( en dus verzekering) zullen de bijna alle bestuurders toch inzien dat dat in alle gevallen niet veilig is.
Onzin. Er is niemand die denkt dat hij met 260 verantwoord bezig is. Iedereen weet dat daar onevenredig meer risico's aan vast zitten dan bij 120 (of voor mijn part 140).

Rijden zonder rijbewijs daarentegen heeft niets met de veilgheid te maken, maar zuiver met de gevolgen voor als het eens fout mocht gaan. Rijden zonder rijbewijs is niet gevaarlijker dan rijden met rijbewijs.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door rene154 » vr 27 feb 2009, 17:23

^^ Hoe kom jij er nou weer bij dat niemand bij 260 km/uur kan denken dat hij verantwoord bezig is ( wat een generalisatie weer, wat knap van jou dat jij precies weet hoe 6 miljard mensen op deze aardbol denken)? Bestuurders overschatten zichzelf maar al te vaak (het merendeel van de bestuurders vinden zichzelf een betere automobilist dan anderen), en zo lang ze niet worden geconfronteerd met hun eigen gedrag kan men echt het idee hebben niets fout te doen. Ok, het risico is groter dan bij 120 km/uur, dat zullen ze zich wel realiseren, maar in hoeverre ze ook een inschatting kunnen maken van hoeveel gevaarlijker het werkelijk is? Het is volgens mij vergelijkbaar met bumperklevers: die denken vaak ook dat wat ze doen eigenlijk niet zo gevaarlijk is omdat die auto voor hun niet in één keer stil staat en dat ze toch wel snel genoeg kunnen reageren. Tot het een keer mis gaat.

Daarnaast kunnen auto's in het duurdere segment steeds beter tegen zulke hoge snelheden, waardoor de bestuurder een idee van schijnveiligheid heeft. Dit in tegenstelling tot andere auto's, die bij snelheden richting de 200 km/uur bijvoorbeeld heel erg trillen of veel lawaai gaan maken, en men dus minder geneigd is om die hoge snelheden te rijden.

Mijn formulering over het rijden zonder rijbewijs is misschien wat ongelukkig, maar ik neem aan dat je de essentie van wat ik wil zeggen toch wel begrijpt: iedereen weet dat als je zonder rijbewijs achter het stuur kruipt, je gewoon écht verkeerd bezig bent, en dat eventuele gevolgen compleet voor eigen rekening zijn. Zonder rijbewijs achter het stuur wordt dan ook veel eerder als onverantwoord gezien ( ik had het beter gelijk op deze manier kunnen formuleren).

@Simon, in dat geval is de persoon in kwestie onder invloed, dat is een ander soort situatie.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Palance » vr 27 feb 2009, 17:39

Als je 260 rijdt en je wéét dat de max.snelheid 120 is, dan wéét je dus ook dat je snelheidsverschil al gauw 140 km/h bedraagt. at dat betreft ben je zeker doelbewust gevaarlijk bezig. Als je dat niet inziet als bestuurder ben je je rijbewijs niet waard.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Rene » vr 27 feb 2009, 20:35

Bij wat onverantwoordelijk is, is voor mij de Vmax niet terzake doende. Of er nu 80, 100, 120 of 130 staat doet weinig af aan of een bepaalde snelheid op de snelweg gevaarzettend is. Wat vooral telt zijn:
1. de verkeerssituatie. Hoe drukker, hoe gevaarlijker het is om snel te rijden. Hoe slechter het weer, hoe gevaarlijker. Plus de combinatie van beiden... Het kan onder bepaalde omstandigheden zelfs volstrekt onverantwoord zijn om de aangegeven maximumsnelheid te rijden.
2. de wegontwerpnormen. Hoe meer je boven de 160 km/h rijdt, hoe meer je ook echt vráágt om moeilijkheden. De weg is simpelweg niet op 260 uitgelegd. Ook de Duitse Autobahn niet.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Attietattie » vr 27 feb 2009, 21:01

@ rene154

Ik ben het met je eens dat mensen niet altijd juist kunnen inschatten HOE gevaarlijk ze rijden, maar mij maak je niet wijs dat je niet weet dat het link is om 2x de toegestane snelheid (of harder!) te rijden.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door rene154 » za 28 feb 2009, 11:07

^^Tja, ik vind het persoonlijk ook link en zou het ook niet doen, maar dat betekent niet dat anderen dat ook vinden. Je zou het namelijk ook kunnen omdraaien: Zou de hiergenoemde bestuurder (die op weg was naar antwerpen voor een korte vakantie) zo hard hebben gereden als hij écht zou weten hoeveel hoger het risico om te verongelukken is? Blijkbaar was het voor hem veilig genoeg. Bestuurders hebben altijd de neiging om zichzelf en de situatie te overschatten ( "ik rij in een nieuwe mercedes S klasse en heb al zoveel jaar mijn rijbewijs en ik ken deze weg heel goed, dan kan ik toch makkelijk 200 rijden als een jong broekie in een 15 jaar oude opel astra 170 rijdt?") , en in hun ogen is het daarom voor hun ook minder gevaarlijk om harder te rijden.

Verder denk ik dat het aan de laars lappen van de maximum snelheid in het buitenland deels komt door de situatie in Duitsland zelf. Op steeds meer wegen wordt daar (al dan niet dynamisch) een maximum snelheid ingevoerd. Voorheen mocht men daar zelf bepalen hoe hard ze mochten, terwijl ze zich nu bijvoorbeeld aan een limiet van 120 km/uur moeten houden. Op dit soort stukken rijden sommige Duitsers ruim boven de toegestane limiet. Dit zou bijvoorbeeld voort kunnen komen uit het feit dat men daar al 15 jaar zonder ongelukken dagelijks met hoge snelheden heeft gereden toen er nog geen limiet was. In hun perceptie kan op dat traject door hun veel harder worden gereden dan wat nu is toegestaan. De koppeling verkeersveiligheid en maximum snelheid is er dan veel minder, waardoor men op andere wegen ook sneller geneigd kan zijn om de limiet te negeren.

Kijk, ik probeer hier niet het gedrag van de hier genoemde bestuurder goed te praten want wat hij heeft gedaan brengt gewoon een gigantisch risico met zich mee. Toch denk ik dat het merendeel van de mensen die met dergelijke snelheden rijdt niet doorhebben hoe gevaarlijk hun gedrag werkelijk is, anders zouden ze wel 2 keer denken voordat ze hun eigen leven en dat van anderen zo in gevaar brengen. Dat is ook de reden waarom ik vind dat je hardrijders niet zomaar over een kam kan scheren door te zeggen dat mensen die zo hard rijden ook zonder rijbewijs de weg op gaan, of, als ze door de rechter bijvoorbeeld worden verplicht om in een auto te rijden met een gesloten ISA-systeem, met dit systeem gaan knoeien. Dergelijke opmerkingen vind ik gewoon niet kunnen.

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Caesar » ma 02 mar 2009, 8:52

rene154 schreef:Verder denk ik dat het aan de laars lappen van de maximum snelheid in het buitenland deels komt door de situatie in Duitsland zelf. Op steeds meer wegen wordt daar (al dan niet dynamisch) een maximum snelheid ingevoerd. Voorheen mocht men daar zelf bepalen hoe hard ze mochten, terwijl ze zich nu bijvoorbeeld aan een limiet van 120 km/uur moeten houden. Op dit soort stukken rijden sommige Duitsers ruim boven de toegestane limiet. Dit zou bijvoorbeeld voort kunnen komen uit het feit dat men daar al 15 jaar zonder ongelukken dagelijks met hoge snelheden heeft gereden toen er nog geen limiet was.
Hier kan ik je deels in volgen.
toch mogen we niet uit het oog verliezen dat (zoals al veel gezegd is) de staat van de weg een belangrijke afremmer zou moeten zijn. Als ik gewoon ben van op mooie asfalt te rijden, en ik draai dan een kasseibaan op, dan ga ik mijn snelheid automatisch aanpassen.
Bovendien vind ik de E34 een zeer vreemde baan om zo snel te rijden. En niet alleen omwille van de slechte staat, maar ook omdat daar bijna geen lange rechte stukken zijn. De E34 is een en al (flauwe) bocht. Tegen die snelheid zie je dus ook niet ver vooruit.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Rene » ma 02 mar 2009, 8:55

Op lange rechte stukken heb je juist slecht doorzicht, bij grote boogstralen kun je juist ver kijken langs het verkeer af.
Aaneenschakelingen van bogen met een hele grote boogstraal zijn dan ook veel veiliger en daarmee geschikt voor hogere snelheden dan rechtstanden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Chris » ma 02 mar 2009, 9:16

Gezien de vele beplanting denk ik dat dat zicht in bochten tegen zal vallen.

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door R4 » di 03 mar 2009, 0:15

Mikhail schreef:600euro boete :schrikreactie: Dat is schandalig, verwaarloosbaar! Voor dat geld koop je nog geen nieuwe band op die auto. Waarom geen zware boetes invoeren van boven de 140km/u en plus? Een boete van 10.000euro, rijbewijs afnemen enzo... het zou de weg veel veiliger maken!!!
Niet te snel oordelen: er staat heel duidelijk minstens 600 euro. Het gaat immers om een overtreding van de zwaarste categorie. Dat betekent in dit geval automatisch het intrekken van het rijbewijs en doorverwijzing naar de rechtbank. Die kan de boete nog fors optrekken.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door JonasCoryn » do 05 mar 2009, 16:28

Gisteren ook even 190 aangetikt met 5 man in de auto, we waren bijna te laat voor school :hypocrite:

Ik rij geregeld sneller dan 120 maar 200+ doe ik zelden, enkel 's nachts eigenlijk als er zo goed als geen flitskans is en rustige autosnelwegen.

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door denne007 » do 05 mar 2009, 19:03

^^ en gunstige weersomstandigheden ;) en niet teveel oneffenheden in het wegdek

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Mikhail » di 10 mar 2009, 22:44

Goe bezig... °ook al zeggen ze van niet°
****

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Caesar » do 26 mar 2009, 8:32

De allerslechtste snelweg in België leent zich blijkbaar bijzonder goed om snelheidsovertredingen te maken:
De bekende Antwerpse urgentie-arts Luc Beaucourt is dinsdagnacht op de E34 betrapt op een snelheid van 186 kilometer per uur. Beaucourts rijbewijs werd onmiddellijk ingetrokken voor veertien dagen. De arts ijvert al jaren voor veilig en alcoholvrij verkeer. Hij zegt zich diep te schamen.

BMW X5
De Antwerpse spoedarts vloog woensdagochtend rond halftwee tegen de lamp. Een politiepatrouille had gezien hoe een BMW X5 met hoge snelheid oprit 23 van de E34 in Vosselaar nam en richting Antwerpen stoof. De agenten, die zich verplaatsten in een anonieme wagen, zetten de achtervolging in. Twee kilometer verderop, in Lille, werd de bestuurder aan de kant gezet.

Beaucourt bekent dat hij het gaspedaal te diep had ingedrukt. "Aanvankelijk was sprake van 186 km per uur, maar op het proces-verbaal dat ik in mijn bus vond, is de snelheid - na correctie - teruggebracht tot 174 km per uur", zegt de arts.

Piet Roelen
De arts had de avond doorgebracht met manager Piet Roelen om te praten over een benefiet voor Beaucourts hulpproject in Myanmar. Beaucourt zegt zo snel mogelijk te willen thuis zijn omdat hij om zeven uur weer uit de veren moest.

"Gedronken, maar niet te veel"
Beaucourt had ook gedronken, maar "niet te veel" naar hij zelf zegt. "Tijdens het etentje met Roelen had ik twee glazen witte wijn gedronken. Nadien heb ik alleen nog koffie gedronken."

De dokter gaf in zijn leven meer dan achtduizend voordrachten waarbij hij gruwelijke foto's van verkeersslachtoffers toonde door overmatige snelheid al dan niet in combinatie met drankgebruik. Vorige maand zette hij daar een punt achter.
bron

Of werken de politiediensten in de regio Turnhout (als een van de weinige in Belgie) behoorlijk? :mrgreen:

Het is een bericht van vorige week, maar ik vond het toch opvallend dat het weer op de E34 was!!!??

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door vynkce » do 26 mar 2009, 9:58

Caesar schreef:De allerslechtste snelweg in België leent zich blijkbaar bijzonder goed om snelheidsovertredingen te maken
De E42 tussen Luik en Namen is nog een flink pak erger hoor ;)

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Caesar » do 26 mar 2009, 11:07

vynkce schreef:
Caesar schreef:De allerslechtste snelweg in België leent zich blijkbaar bijzonder goed om snelheidsovertredingen te maken
De E42 tussen Luik en Namen is nog een flink pak erger hoor ;)
Ok, de E34 dan op de eervolle 2e plaats :D

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Quattro » do 26 mar 2009, 21:36

Ik vrees dat 186 km/u nog niet zo erg is... hoeveel mensen zouden 's nachts niet veel sneller rijden dan toegelaten?
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Mikhail » do 26 mar 2009, 21:59

^^

Dat klopt wel, 'snachts rij ik rond de 130km/u en zeker niet sneller... Tjah weeral eens een voorbeeldfiguur wat tegen de lamp loopt... als het een gewone mens was geweest was er nog zelfs geen sprake geweest in de pers...

Wel chapeau aan de politiediensten van Turnhout! Ik wist niet de anonieme wagens ook 'snachts opereerde... toch een van de betere politiediensten van het land blijkbaar... of puur toeval...
****

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door denne007 » do 26 mar 2009, 23:56

's nachts bij goede weersomstandigheden geef ik tussen de 140-150. Bij regen of vrieskou toch 130

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Caesar » vr 27 mar 2009, 9:38

Tja 186 valt op zich nog een beetje mee, alhoewel.
Maar wat mij vooral opviel was dat het telkens op de E34 is dat ze gepakt worden.
Ofwel doen ze daar veel meer controles, ofwel rijden ze daar gemiddeld sneller dan op andere snelwegen.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Attietattie » vr 27 mar 2009, 9:39

186 valt niet mee voor iemand die er zijn levenswerk van heeft gemaakt om het verkeer veiliger te maken.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Caesar » vr 27 mar 2009, 9:41

Daarom stond er "alhoewel" achter mijn uitspraak ;)

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door Mikhail » vr 27 mar 2009, 17:21

Volgens mij is er op de E34 rond Turnhout gewoon een zeer goede verkeershandhaving! Mocht het van mij afhangen dan mogen ze die teams ook op alle andere vlaamse snelwegen inzetten...

Ik denk niet dat deze weg echt uitnodigd voor de snelle rijders... de gemiddelde snelheid van de meeste wagens is overdag (waar mogelijk) al zo'n 130vmax, en snachts toch zeker 140 a 150vmax... in Turnhout doet men gewoon goed zijn werk.
****

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Snelheidsrecord op de E34

Bericht door vynkce » za 28 mar 2009, 11:55

Mikhail schreef:Volgens mij is er op de E34 rond Turnhout gewoon een zeer goede verkeershandhaving! Mocht het van mij afhangen dan mogen ze die teams ook op alle andere vlaamse snelwegen inzetten...
Ik heb anders nog nooit een boete gezien, hoewel ik toch ook regelmatig tegen 140km/h op de E34 durf rijden.

Plaats reactie