Filmlocaties gezocht

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
jojoananas
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 15:46

Filmlocaties gezocht

Bericht door jojoananas » wo 18 mar 2009, 16:25

heej,



Ben opzoek naar 2 filmlocaties voor een eindwerk van het RITS waar ik Algemene Opnameleider ben, en hoop dat er onder jullie mensen zijn die met tips kunnen geven.



Locatie 1) Een brug boven de autostrade

Misschien denk je dat heb je overal, maar er is een adertje onder het gras er moet iemand achter de reling staan die zelfmoord wilt plegen, qua toestemming is dit bijna onmogelijk, daarom ben ik opzoek naar stukken ongebruikte autostrade en dan zullen we zelf zorgen dat er auto's gecontroleerd onder rijden of een andere optie is een brug waar er tussen reling en de afgrond nog veel plaats is (1 a 2m0 en dan zullen we filmen vanuit het gekende kikkerperspectief.



Locatie 2) Een kruispunt met verkeerslichten

Ook hier klinkt het weer simpeler dan het is, we gaan daar namelijk een auto/moto ongeluk in scene zetten en zullen het kruispunt een volledige dag moeten mogen afsluiten en daarboven op komt er bij dat er best een hoog gebouw/toren/mast/... (3 a 6 verdiepen) moet staan om een topshot te kunnen filmen...

Hier ben ik dus opzoek naar niet drukke te kruispunten (qua toelating om af te sluiten veel simpeler) maar die wel aan bovenstaande eisen voldoen.

Verder heb ik ook al contact met mensen (wegenwerken/film/tv) die mobiele verkeerslichten hebben, dus als je een niet druk kruispunt weet zijn met een hooggebouw erbij laat het dan ook maar weten.



Alvast bedankt, en ge zou me een grote dienst bewijzen mocht je me kunnen helpen!

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Filmlocaties gezocht

Bericht door Peter » wo 18 mar 2009, 16:53

Toestemming heb je waarschijnlijk altijd nodig.
Waarschijnlijk zal je moeten wachten op groot onderhoud. In dat geval wil een snelweg wel eens een weekend geheel worden afgesloten (ook delen waar niet gewerkt wordt). Toestemming zal je altijd nodig hebben en er kan werkverkeer zijn.

Kruispunt met verkeerslichten: idem dito. Wellicht staan de N58 verkeerslichten (buiten werking) bij Vlissingen er nog, net als een niet gebruikt kruispunt. Er zijn daarnaast voldoende afsluitingen vanwege festiviteiten of onderhoud. Kwestie van goed plannen.

Een top shot kan prima van een hoogwerker. Die komt makkelijk 6 verdiepingen hoog...
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

jojoananas
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 15:46

Re: Filmlocaties gezocht

Bericht door jojoananas » wo 18 mar 2009, 18:25

qua planning hebben we niet zoveel vrijheid zodus staan de opname data al vast jammer genoeg.
En wat je zegt over de hoogtewerker is zeer zeker waar maar we zitten met een klein (studenten)budget.

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: Filmlocaties gezocht

Bericht door denne007 » wo 18 mar 2009, 20:53

de spookbruggen in varsenare kunnen misschien een goede locatie zijn. of het einde van de A19 in ieper

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: Filmlocaties gezocht

Bericht door tovm74 » do 19 mar 2009, 9:14

denne007 schreef:de spookbruggen in varsenare kunnen misschien een goede locatie zijn. of het einde van de A19 in ieper
Moogt ge wel op die bruggen van varsenare komen?
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

jojoananas
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 15:46

Re: Filmlocaties gezocht

Bericht door jojoananas » do 19 mar 2009, 11:27

denne007 schreef:de spookbruggen in varsenare kunnen misschien een goede locatie zijn. of het einde van de A19 in ieper
heb je een +/- adres of een link naar google earth van die bruggen in varsenare?

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: Filmlocaties gezocht

Bericht door tovm74 » do 19 mar 2009, 13:03

Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

jojoananas
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 15:46

Re: Filmlocaties gezocht

Bericht door jojoananas » do 19 mar 2009, 13:11

Als ik het goed begrijp zijn dit spook bruggen boven water?

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: Filmlocaties gezocht

Bericht door tovm74 » do 19 mar 2009, 13:36

jojoananas schreef:
Als ik het goed begrijp zijn dit spook bruggen boven water?
Nee, het is het grijze vlak links onder de B - tag. Dat is de brug voor een nooit aangelegde over een nooit aangelegde weg. Een beetje verder staat er ook een spoorbrug waar geen weg overloopt. :D
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Filmlocaties gezocht

Bericht door Rene » do 19 mar 2009, 14:25

Is de N718 bij St. Truiden geen goede optie voor een filmlocatie ? Er rijdt bijna geen kip over die weg (een echte GTI), en het oogt als een expresweg.

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: Filmlocaties gezocht

Bericht door denne007 » do 19 mar 2009, 17:44

tovm74 schreef:
denne007 schreef:de spookbruggen in varsenare kunnen misschien een goede locatie zijn. of het einde van de A19 in ieper
Moogt ge wel op die bruggen van varsenare komen?
strikt gezien niet maar niemand die zich ervan aantrekt.

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: Filmlocaties gezocht

Bericht door tovm74 » vr 20 mar 2009, 12:50

Rene schreef:Is de N718 bij St. Truiden geen goede optie voor een filmlocatie ? Er rijdt bijna geen kip over die weg (een echte GTI), en het oogt als een expresweg.
Google Maps: http://maps.google.be/maps?f=d&source=s ... 1&t=h&z=15
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Plaats reactie