Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door JonasCoryn » ma 02 mei 2011, 18:52

Hier in mijn buurt zijn ze zeker op 4 plekken aan t werken binnen een straal van 2 kilometer !
Ze hebben inderdaad het licht gezien blijkbaar, wat ik enkel kan toejuichen.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Wimpie24 » ma 02 mei 2011, 19:49

^^
De stad Aarschot opent deze maand op 14 plaatsen in de gemeente nieuwe werven voor buitengewoon onderhoud. Deze werven hebben allemaal gemeen dat de gehele weggenis gaat aangepakt worden. Dat houdt een nieuwe rijbaanverharding in met waar nodig het vernieuwen van de onderste lagen en funderingen. Ook de harde bermen worden aangepakt, dat wil zeggen nieuwe fiets- en/of voetpaden.
Deze werven staan los van de 8 grote prestigeprojecten die nu allemaal lopend zijn en waar meestal ook het gewest, de provincie en de EU de grootste kosten voor hun rekening nemen. Deze buitegewone werken zijn allemaal ten koste van de stad.
pitcher schreef:De renovatie van de E19 tussen Antwerpen en Mechelen, is dat in de 2 richtingen?

Hoop dat ze ook de totaal verroeste vangrails op dit traject vervangen, een regelrechte schande is dat.
Ik heb onlangs gezien dat op diezelfde E19 in de richting van Nederland op een bepaald moment er een heel groot stuk verharde "rijbaan" ligt aan de linkerkant van de weg (in de middenberm dus). Wat gaan ze daar mee doen?
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Jump » ma 02 mei 2011, 19:58

Een doorsteek voor toekomstige werken? Waarschijnlijk overblijfselen van de 'supersnelweg' van A naar B

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Wimpie24 » ma 02 mei 2011, 20:02

Was die supersnelweg tot daar gepland?
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Jump » ma 02 mei 2011, 20:03

Ooh, ik zat nog met die quote boven jou vraag in mijn hoofd :) Dan zal het misschien toch dat doorstreepte gedeelte zijn.

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Caesar » ma 02 mei 2011, 21:08

Volgens mij bedoel je met dat stuk verharde snelweg in de middenberm de 3e rijstrook die men aangelegd heeft ter hoogte van Brecht.
Deze is echter maar een goede km lang, en wordt niet gebruikt. Ze is aangelegd ten tijd van de renovatie van een fietstunnel die onder de snelweg doorgaat , een goed jaar, anderhalf jaar geleden.
Ten tijde van de renovatie van de fietstunnel kon dan het verkeer toch op 2x2 blijven rijden.
Ondertussen zijn ze op diezelfde plaats ook begonnen met de aanleg van de ring rond Brecht. En ik vermoed dat dat stukje 3e rijstrook dan ook weer even dienst kan doen.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Wimpie24 » di 03 mei 2011, 9:41

De magere jaren voor de Vlaamse regering zijn voorbij, men heeft onverwacht een stevig begrotingsoverschot geboekt. Er zullen dan ook stevige bijkomende investeringen zijn in onze wegen waaronder het versneld wegwerken van de zwarte punten, het vernieuwen van autosnelwegen en opsporen van nieuwe zwarte punten.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Wouter N14 » di 03 mei 2011, 9:48

^^ Dus de tolheffing is niet meer nodig? :woop:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Wimpie24 » di 03 mei 2011, 10:00

Daar blijft het alleszins akelig stil rond.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door vynkce » di 07 jun 2011, 21:40

Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door boe! » di 07 jun 2011, 21:43

Ze gaan voor de verandering weer eens werken aan de E19 ten noorden van Antwerpen. :geenlach:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Vinny » di 07 jun 2011, 22:37

Ja daar hadden ze naar mijn mening gewoon voor grootschalige renovatie kunnen kiezen, zoals ze dat in Wallonie doen. Nu heb je steeds een stukje goed wegdek, een stukje dramatisch wegdek en een stukje wegdek in herstelling... :nothanks:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Wimpie24 » wo 08 jun 2011, 3:48

^^
Aan de andere kant, in Wallonië leg je het hele land niet lam door voor enkele maanden grootschalige werken uit te voeren op een snelweg.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door vynkce » wo 08 jun 2011, 7:08

Ik herinner mij toch vaag iets gelijkaardigs op de E411 en E25 een paar jaar geleden :D

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Wimpie24 » wo 08 jun 2011, 10:12

Ok, de E411 was ik even vergeten ;)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door denne007 » wo 08 jun 2011, 16:08

:top: netjes al die vernieuwing. Mij ga je niet horen klagen. Ik sta graag in de file als ik weet dat ik erna een beter wegdek krijg.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Wimpie24 » wo 08 jun 2011, 16:19

Spijtig dat er op de E314 tussen Holsbeek en knpt Heverlee geen onderhoud uitgevoerd wordt, die weg is sinds vorige winter sterk achteruitgegaan.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door vynkce » wo 17 aug 2011, 15:47

Nieuwe kaartjes:

Afbeelding
Afbeelding

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Wimpie24 » wo 17 aug 2011, 17:56

Van een verschil in kaarstijl gesproken, je kan goed zien dat Wegen en Verkeer of kortweg het AWV veel vooruitgang geboekt heeft in de laatste jaren wat betreft communicatie.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door vynkce » wo 17 aug 2011, 18:05

^^ Alleen de situering van het snelwegennet ten opzichte van de landsgrenzen klopt niet echt. :p

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Chris » wo 17 aug 2011, 18:28

Wimpie24 schreef:Van een verschil in kaarstijl gesproken, je kan goed zien dat Wegen en Verkeer of kortweg het AWV veel vooruitgang geboekt heeft in de laatste jaren wat betreft communicatie.
In Vlaanderen is het natuurlijk vééél beter dan in Wallonië, maar van die Vlaamse kaart klopt geen hout, het is een ruwe schetskaart en de wegen liggen verschoven, het lijkt net of de E19 naar Tilburg loopt in plaats van Breda, de R4 loopt helemaal niet zoals aangegeven en de E313 loopt niet zo dicht langs de Nederlandse grens. In tegenstelling tot die Waalse kaart, die er wellicht wat oubollig uitziet door het jpg-formaat, maar wel klopt en bovendien gedetailleerder is. Je "in-Vlaanderen-is-alles-beter" verhaal gaat dit keer niet op.

Giuseppe
verkeersader
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 15:02
Locatie: Eijsden

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Giuseppe » wo 17 aug 2011, 18:31

Tja, de een is een Illustrator kaart, de andere een GIS kaart, het is gewoon een heel andere vorm van kaarten maken.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Davy » wo 17 aug 2011, 18:39

@Chris: Ik snap wel wat Wimpie bedoelt hoor, de Vlaamse kaart is veel makkelijker te begrijpen voor iedereen (hoewel ze inderdaad niet helemaal klopt vooral t.o.v. de grenzen), de Waalse kaart ziet er wat ouderwetser en ingewikkelder uit en moeilijker te begrijpen voor de gewone man die niet altijd uitblinkt in kaartlezen. Ik denk dat we hier wel eens durven vergeten dat niet iedereen een kaarten- en/of wegenkenner is zoals de meesten hier op het forum ;) .

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door keokiracer » wo 17 aug 2011, 18:45

^^ Als je op de kaart van Wallonië alleen de snelwegen zou laten zien, zou deze veel beter zijn :yes:
De eerste kaart is goed (qua wat men lat zien), maar het lijkt net alsof er verkeerd is gekopieerd en geplakt...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Alfa » wo 17 aug 2011, 20:18

Grappig dat men op de eerste kaart een deel van Zeeuws-Vlaanderen lijkt geannexeerd te hebben. Die instulping in de buurt van Sint-Laureins ontbreekt. Men trekt gewoon een rechte lijn van Sint-Margriete naar Sluis.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Wimpie24 » wo 17 aug 2011, 22:37

Giuseppe schreef:Tja, de een is een Illustrator kaart, de andere een GIS kaart, het is gewoon een heel andere vorm van kaarten maken.
Dat klopt en als aardrijkskunde leerkracht kan ik wel voldoende objectief beslissen dat de eerste kaart meer voldoet om het beoogde doel te behalen. Met symbolische overdrijving van de werkelijkheid maak je nog geen fouten tegenover diezelfde werkelijkheid, het gaat erom wat het duidelijkste overkomt en ik denk dat iedereen wel weet welke van de twee daar hier het beste in slaagt.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door Vinny » wo 17 aug 2011, 23:23

Wallonie geeft ook wegenwerken op gewestwegen weer (ik mis dan weer de N5 in Charleroi die open ligt, maar dat terzijde), ze zijn dus completer. Wel is de Vlaamse kaart iets duidelijker. Ik zou zeggen: werk aan de winkel voor Kaaiman :) Ik vind dat hij de beste onderliggers van de Benelux maakt en zou het enorm toejuichen als de wegbeheerders zijn kaarten zouden gebruiken. Van de kaarten die Rijkswaterstaat laat maken in advertenties in landelijke kranten wordt ik niet echt blij. Er staan zoveel fouten op... :?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door JonasCoryn » vr 19 aug 2011, 1:41

Chris schreef:
Wimpie24 schreef:Van een verschil in kaarstijl gesproken, je kan goed zien dat Wegen en Verkeer of kortweg het AWV veel vooruitgang geboekt heeft in de laatste jaren wat betreft communicatie.
In Vlaanderen is het natuurlijk vééél beter dan in Wallonië, maar van die Vlaamse kaart klopt geen hout, het is een ruwe schetskaart en de wegen liggen verschoven, het lijkt net of de E19 naar Tilburg loopt in plaats van Breda, de R4 loopt helemaal niet zoals aangegeven en de E313 loopt niet zo dicht langs de Nederlandse grens. In tegenstelling tot die Waalse kaart, die er wellicht wat oubollig uitziet door het jpg-formaat, maar wel klopt en bovendien gedetailleerder is. Je "in-Vlaanderen-is-alles-beter" verhaal gaat dit keer niet op.
+1

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door mavas » vr 19 aug 2011, 9:59

Vinny schreef:Van de kaarten die Rijkswaterstaat laat maken in advertenties in landelijke kranten wordt ik niet echt blij. Er staan zoveel fouten op... :?
Ik word dan weer niet blij van spelfouten :hap:

Even over de inhoud. Beide kaarten geven niet aan wat ik als weggebruiker aan hinder kan verwachten. Is de weg volledig dicht/4-0-systeem/versmalde rijstroken/geen hinder? Dat staat op geen van beide kaarten. Ik weet dus niet van tevoren of ik om moet rijden of gewoon langs het werkvak kan. Als ze er nu direct bij hadden gezet "lichte hinder" "zware hinder" of "zeer zware hinder" dan kun je dat goed inschatten.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Nog nooit zoveel wegenwerken in 2011 (+kaartjes)

Bericht door vynkce » wo 31 aug 2011, 15:33

Waalse werken vanaf september:
Afbeelding

(Het einde van de werken in Boirs op de E313 is voorzien voor oktober!)

Plaats reactie