Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door tovm74 » vr 24 jul 2009, 9:49

gva.be schreef:buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bij een kwart van alle verkeersongevallen op onze snelwegen is een buitenlandse bestuurder betrokken. Dat blijkt uit cijfers van staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V).

In 2007 werden er 3.835 ongevallen met gewonden geregistreerd. Bij 971 gevallen was er sprake van een betrokken buitenlands voertuig. Bij de helft van die gevallen was het zelfs een vrachtwagen die mee de brokken maakte.

Het kabinet van Schouppe beweert dat het hoge cijfer te wijten is aan het feit dat buitenlanders te roekeloos rijden op onze wegen. "Al moet onderzoek die conclusie hard maken", klinkt het.

De schade is naar verluidt ook steeds ernstiger als een buitenlands voertuig bij een ongeval betrokken is.
Stemmingmakerij of niet, dit zijn nogal harde uitspraken!
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Attietattie » vr 24 jul 2009, 10:04

Inderdaad een heel rare uitspraak. Voordat ik de uitspraak van het kabinet las trok ik de (misschien voorbarige) conclusie dat een buitenlander simpelweg op onbekend terrein rijdt en de verkeerssituatie misschien niet duidelijk genoeg is. Als een kabinet dergelijke uitspraken doet lijkt mij dat op een over-de-schutting-verhaal. Lekker de oorzaak bij de ander leggen terwijl je de hand best in eigen boezem mag steken. Ik ben niet heel bekend in België maar ik weet dat lang niet alle verkeerssituaties in duidelijkheid uitblinken. Tja, dan krijg je ongewenst verkeersgedrag.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21866
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Pino » vr 24 jul 2009, 10:10

Rijden buitenlanders te roekeloos op de Belgische wegen of is het meer dat het om ter plaatse onbekenden gaat, die daardoor nog wel eens verrast kunnen worden door bepaalde situaties? Naar mijn bescheiden mening zijn veel splitsingen in België verre van optimaal bewegwijzerd / aangegeven, waardoor ter plaatse onbekende weggebruikers (verhoudingsgewijs vaker buitenlanders) op het laatste moment een manoeuvre uithalen. Dat soort situaties vraagt om ongevallen. Als op dat soort plaatsen vaker ongevallen gebeuren, heb je inderdaad een hoger percentage buitenlanders, maar moet de Belgische wegbeheerder zich eens gaan afvragen wat zijzelf daaraan kan doen.

Het hoge percentage vrachtwagens onder de buitenlandse brokkenmakers verklaart waarschijnlijk ook waarom de door buitenlandse chauffeurs veroorzaakte ongevallen gemiddeld tot grotere schade leiden.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Peter » vr 24 jul 2009, 10:19

Het kan zijn dat de berichtgeving onvolledig is. Veel snelwegongevallen met gewonden zijn kettingbotsingen met tot tientallen voertuigen. De kans dat daar een buitenlands voertuig tussen zit is natuurlijk groot. Op deze manier is het lying-by-statistics. Je kunt ook zeggen: het percentage ongevallen waar een Belgisch voertuig bij betrokken is (zeg 90%), is groter dan het percentage Belgische voertuigen (zeg 85%). Ook waar, maar suggestief.

Je moet dus kijken naar het percentage buitenlandse auto's bij ongevallen tegen het percentage buitenlanders bij verkeerstellingen. Alternatief: kijken naar de veroorzaker(s) als percentage tov verkeerstellingen.

Die cijfers zeggen dan iets, maar niet alles. Je weet dan niet of het onbekendheid is met het Belgische systeem, de lokale situatie (of rijstijl) of dat het met de gemiddelde bestuurderskwaliteiten te maken heeft (bijv slecht opgeleide Bulgaarse chauffeurs of een bovengemiddeld goede Belgische rijstijl).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door mavas » vr 24 jul 2009, 10:35

De eenduidigheid in het wegontwerp is inderdaad soms ver te zoeken in Belgie. Doen ze het op plaats X zo, op plaats Y wordt het weer anders opgelost. Daarom hebben bekenden in hun omgeving geen problemen met de situatie, onbekenden wel.
Het wordt tijd dat ze daar eens iets aan gaan doen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Chris » vr 24 jul 2009, 10:43

Ik denk sowieso dat overal wel geld dat in het buitenland de kans op een ongeval groter is. Je bent doorgaans niet goed bekend, wegsituaties zijn anders ontworpen, en het verkeer gedraagt zich anders. Het zou me niet verbazen als Nederlanders omgerekend naar verplaatsingsprestatie (kilometers) in het buitenland vaker betrokken zijn bij ongevallen dan in Nederland.

Maargoed, België kennende is het natuurlijk allemaal "den schuld van den buitenlander", het liefst ook nog oost-Europeanen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Palance » vr 24 jul 2009, 12:08

tovm74 schreef:
gva.be schreef:De schade is naar verluidt ook steeds ernstiger als een buitenlands voertuig bij een ongeval betrokken is.
De schade aan buitenlandse kentekenplaten zeker? :roll:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Attietattie » vr 24 jul 2009, 12:43

Chris schreef:Ik denk sowieso dat overal wel geld dat in het buitenland de kans op een ongeval groter is. Je bent doorgaans niet goed bekend, wegsituaties zijn anders ontworpen, en het verkeer gedraagt zich anders.
Dat viel mij enorm op toen ik naar Italië reed. Ik heb zo'n tripje recentelijk voor het eerst gedaan. Het verschil tussen Zwitserland en Italië is gigantisch! Zowel qua verkeersgedrag als qua bebording/signalisatie. En ja, dan kan je daar raar of 'ongewenst' op reageren. Ik kan me gelukkig makkelijk op anderen aanpassen, maar als je niet veel rij-ervaring hebt kan ik me voorstellen dat dat best heftig is.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Wouter N14 » vr 24 jul 2009, 13:25

Ik moet meteen denken aan de Vork bij Kontich. Het zou mij niet verbazen als het merendeel van ongelukken daar met buitenlanders is gebeurd. Dan kan je die buitenlanders wel de schuld geven, maar het is natuurlijk ook altijd een hachelijk infrastructureel punt geweest.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7655
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door duikgek89 » vr 24 jul 2009, 14:11

Pino schreef:Rijden buitenlanders te roekeloos op de Belgische wegen of is het meer dat het om ter plaatse onbekenden gaat, die daardoor nog wel eens verrast kunnen worden door bepaalde situaties? Naar mijn bescheiden mening zijn veel splitsingen in België verre van optimaal bewegwijzerd / aangegeven, waardoor ter plaatse onbekende weggebruikers (verhoudingsgewijs vaker buitenlanders) op het laatste moment een manoeuvre uithalen. Dat soort situaties vraagt om ongevallen. Als op dat soort plaatsen vaker ongevallen gebeuren, heb je inderdaad een hoger percentage buitenlanders, maar moet de Belgische wegbeheerder zich eens gaan afvragen wat zijzelf daaraan kan doen.

Het hoge percentage vrachtwagens onder de buitenlandse brokkenmakers verklaart waarschijnlijk ook waarom de door buitenlandse chauffeurs veroorzaakte ongevallen gemiddeld tot grotere schade leiden.
En net op het moment dat iemand de weg aan het zoeken is en met 100 of iets dergelijks nog snel terug komt, komt de zoveelste Belg met zware voet voorbij scheuren.
De Belgische rijstijl zoals ik me die herinner helpt alvast niet mee aan het aantal ongelukken.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Wimpie24 » vr 24 jul 2009, 15:12

Het ligt gewoon aan het feit dat je niet bekend bent met de situatie in een ander land, de bewegwijzering is anders en het verkeer gedraagt zich ook anders.
In Duitsland ben ik ook vaak blij geweest dat ik een GPS ondanks dat het met de borden wel goed. In tilbury in Nederland heb ik ook 3 keer hetzelfde rondje door het centrum gedaan terwijl ik een zogenaamde "parking-route" aan het volgend was.
Chris schreef:Maargoed, België kennende is het natuurlijk allemaal "den schuld van den buitenlander", het liefst ook nog oost-Europeanen.
Dat is nogal cru gezegd, vind ik. En als je toch van plan bent om Midden-Vlaams te schrijven, doe het dan ook goed. Je hebt je naamvallen helemaal verkeerd en geen enkele Vlaming zou die zin zo formuleren.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Palance » vr 24 jul 2009, 19:02

Volgens mij zei Chris nergens dat hij "Midden-Vlaams" (wordt dat gesproken in Midden-Aarde?) te schrijven.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Wimpie24 » vr 24 jul 2009, 23:46

Midden-Vlaams, ook bekend als tussen-Vlaams of tussentaal. Spraakgebruik gebaseerd op het taallandschap zoals gekend in het midden van Vlaanderen of duidelijker; Brabants-geklasseerde dialecten zoals in Antwerpen of Vlaams-Brabant.
Maar dit is allemaal off-topic.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Chris » za 25 jul 2009, 10:24

Zie je, daar heb je het al

nu.nl
Het grote aantal ongelukken in België komt dus mogelijk door het roekeloze rijgedrag van buitenlanders.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7655
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door duikgek89 » za 25 jul 2009, 12:02

Die Belgen rijden zelf als gekken en dan gaan ze over de buitenlanders zitten zagen? Laat ze eerst het rijgedrag van de eigen bevolking, de gevaarlijke punten en de soms matige signalering maar aanpakken. Eerst naar jezelf kijken, en daarna pas met het vingertje wijzen. Op deze manier lijkt het erop dat men de schuld af wilt schuiven.

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Quattro » za 25 jul 2009, 13:25

Dat zal in elk land wel zo zijn. Voor veel buitenlanders (behalve in het algemeen Zwitsers) komt de buitenlandse verkeersboete nooit of zelden aan en wordt er in het algemeen sneller gereden dan officieel mag.
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Wimpie24 » za 25 jul 2009, 17:50

duikgek89 schreef:Die Belgen rijden zelf als gekken en dan gaan ze over de buitenlanders zitten zagen? Laat ze eerst het rijgedrag van de eigen bevolking, de gevaarlijke punten en de soms matige signalering maar aanpakken. Eerst naar jezelf kijken, en daarna pas met het vingertje wijzen. Op deze manier lijkt het erop dat men de schuld af wilt schuiven.
Frustraties omdat je zelf eerst duizenden euro's moet spenderen aan een rijbewijs in Nederland terwijl het je in Belgë als goed gaat amper iets kost?
Het rijgedrag van de bevolking is niet gevaarlijker dan in bijvoorbeeld Italië, het is niet omdat jullie je als kneusjes op de weggedragen, altijd netjes 20 km onder de limiet blijven, dat wij dat ook behoeven te doen.
De gevaarlijke punten? Die worden in Vlaanderen weggewerkt.
De matige signalering? Die is al lang verbeterd en wordt nog altijd bijgewerkt.
Met een verdrievoudigd budget zal het alleen nog maar verbeteren en in Wallonië wordt er ook langzaam maar zeker vooruitgang geboekt.
Dus wij hebben alle recht om onze conclusies te trekken uit officiële cijfers.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7655
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door duikgek89 » za 25 jul 2009, 18:01

Wimpie24 schreef:Het rijgedrag van de bevolking is niet gevaarlijker dan in bijvoorbeeld Italië, het is niet omdat jullie je als kneusjes op de weggedragen altijd netjes 20 km onder de limiet blijven, dat wij dat ook behoeven te doen.
Goh, is de Vlaamse nationalist op z'n teentjes getrapt? ;)

Ik bedoel niet 20km onder de limiet blijven, Nederlanders kunnen meestal net zo goed niet rijden. Ook deels omdat de rijstijl verpest is door belachelijke overheidsmaatregelen in combinatie met het uitmelken van de automobilist.
Maar Italianen als voorbeeld nemen als goede rijstijl lijkt me echter niet verstandig, de Italiaanse rijstijl (bumperkleven, hard rijden, gevaarlijk inhalen) is ook niet echt geweldig...
De gevaarlijke punten? Die worden in Vlaanderen weggewerkt.
De matige signalering? Die is al lang verbeterd en wordt nog altijd bijgewerkt.
Met een verdrievoudigd budget zal het in Vlaanderen alleen nog maar verbeteren en in Wallonië wordt er ook langzaam maar zeker vooruitgang geboekt.
-Maar de gevaarlijke punten zijn nog niet allemaal weg...
-Signalering zal vast verbetert worden en op veel plaatsen al beter zijn, maar kom nou niet aan met het argument dat jullie signalering nu overal helemaal geweldig is. Slecht is ze misschien niet meer, en ze zal op een hoop punten vast verbetert zijn, maar ik geloof niet dat het overal al helemaal in orde is. Zeker in Wallonië kun je vast en zeker nog genoeg borden vinden die zo ongeveer midden in het bos staan, zo groen zijn dat ze slecht leesbaar zijn en met een lantaarnpaal ervoor.

Overigens past jouw post precies bij de stijl van het bericht: Wij kunnen alles geweldig (NOT) en de buitenlanders die zijn de schuld. Er zullen best ongelukken zijn waarbij buitenlanders de schuld zijn, maar er zijn zeker genoeg dingen die België zelf zou kunnen doen om de wegen veiliger te maken. En ik weet wel dat men daarmee bezig is, maar zolang dat niet af is moet je eerst de hand in eigen boezem steken en daarna pas op alle buitenlanders gaan wijzen.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Wimpie24 » za 25 jul 2009, 18:44

Met borden in Wallonië heb ik nu juist niets mee te maken en wij rijden veilig genoeg voor buitenlanders om zonder kleerschuren door België door te komen.
Het is zoals men al eerde heeft gezegd, een vreemd land, vreemde verkeerssituaties en een andere manier van rijden.
Om ons allemaal gevaarlijke gekken te noemen die niet of amper kunnen rijden in een land waar alles er slecht bijligt en met signalisatie van niveau nul.
Dat gaat toch een beetje te ver en het is niet meer dan normaal dat ik daarmee op mijn tenen getrapt ben 8-).
Het is niet dat wij niet willen maar degenen die het er daadwerkelijk moeten aanleggen en neerzetten, lijken het pas sinds vorig jaar door te hebben hoe het en moet. En alless dat sinds dan gedaan is is van topietopkwaliteit.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Chris » za 25 jul 2009, 19:09

Wimpie24 schreef:Dus wij hebben alle recht om onze conclusies te trekken uit officiële cijfers.
De officiële cijfers: buitenlanders betrokken bij kwart ongevallen op snelweg.

Wat het snel wordt in de volksmond: buitenlanders veroorzaken kwart ongevallen op de snelweg.

Tussen die twee kan echter een groot verschil zitten.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Palance » za 25 jul 2009, 19:26

Dat is een interpretatie die men vaak wil maken (net zoals verkeersongevallen bij jongeren en ouderen).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6372
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Seat Ibiza » za 25 jul 2009, 19:43

Wimpie24 schreef:Dus wij hebben alle recht om onze conclusies te trekken uit officiële cijfers.
Dan trek je conclusies eens uit de cijfers die zeggen dat België nog altijd een van de hoogste aantallen dodelijke slachtoffers per jaar in het wegverkeer heeft... Oh ja, dat ligt vast aan alle buitenlanders die op jullie wegen komt :neenee:

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Wimpie24 » za 25 jul 2009, 20:47

Een tijd geleden in het nieuws "Aantal ongevallen verminderd maar aantal ongevallen met dodelijke afloop blijft ongeveer gelijk".
En eigenlijk is de oplossing simpel, als we de buitenlanders weren, daalt het aantal ongevallen aanzienlijk :rofl2: .
Nee serieus, ik vraag me nu echt af waar men zich zo druk om maakt. Ik heb gedurende een heel schooljaar elke dag 23 km heen en terug afgelegd per wagen en ik ben in heel die periode onderweg maar 2 ongevallen tegengekomen en in 1 was ik zelf betrokken. Dus waar vallen al die dodelijk slachtoffers dan?
Ik neem aan in Wallonië.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door boe! » za 25 jul 2009, 20:50

Het VRT-journaal heeft dagelijks wel een item over een dodelijk ongeval. En daar zitten nauwelijks buitenlanders tussen.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Wimpie24 » za 25 jul 2009, 20:58

Niet dagelijks, vooral in het weekend of na het weekend. Vaak zijn hier ook buitenlandse chauffeurs bij betrokken.
Mij valt ook vaak het grote aandeel Fransen op in het zwik van buitenlanders dat zich op onze wegen in de prak rijdt.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door boe! » za 25 jul 2009, 21:01

Fransen kunnen al helemaal niet rijden, dus dat dat verbaast mij niet.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Wimpie24 » za 25 jul 2009, 21:03

Veel Fransen gebruiken België ook als doorgangsroute naar Nederlander om daar na een nachtje aan het spul gezeten te hebben onder invloed terug te rijden.
De politie houd vaak controles aan de grenzen waarbij ze vooral auto's met Franse nummerplaten viseren.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door boe! » za 25 jul 2009, 21:06

^^ We gaan bij coffeeshops een pasjessysteem invoeren. Fransen zijn dan niet meer welkom, dus dat moet een verbetering teweeg brengen.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Wimpie24 » za 25 jul 2009, 21:11

Dat gedoogbeleid heb ik er eigenlijk altijd een beetje over gevonden, als je langs een coffeeshop passeert en je ziet de mensen daarbinnen bezig denk ik altijd "met wat zijn ze hier nu toch bezig?". Maar om nu opeens het roer volledig om te gaan gooien vind ik pure hypocrisie en dat werkt gewoon ook niet.
Kijk naar België, je mag cannabis niet en mass kweken en je mag het ook niet verkopen, de mensen mogen het ook niet kopen maar mogen het wel bij zich hebben. Als ze het bij zich hebben mogen ze het wel niet gebruiken en ze mogen het ook niet doorgeven aan iemand anders.
Volgens mij zaten ze zelf aan het spul als die regels opgesteld hebben, van vage wetgeving gesproken.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Buitenlander betrokken bij kwart ongevallen op snelweg

Bericht door Vinny » zo 26 jul 2009, 9:52

boe! schreef:^^ We gaan bij coffeeshops een pasjessysteem invoeren. Fransen zijn dan niet meer welkom, dus dat moet een verbetering teweeg brengen.
Mozes kriebel, wat een naïviteit weer. Nederlanders gaan bij een coffeeshop staan en dan binnen wiet kopen en dat buiten aan Fransen verkopen... :shutup:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie