Moderator: Moderatoren
Een volledig sterknooppunt te Veurne en doortrekken tot Ieper en we spreken er niet meer overCoen Tunnel schreef:Daarvoor had ik de snelweg Brussel-Roeselare-Veurne ingetekend.
Aldus de Minister-President.Forse investeringen in mobiliteit
Er wordt geïnvesteerd in nieuwe tramlijnen van en rond Brussel en er komen nieuwe fietssnelwegen.
"Met een jaarlijks investeringsbudget van 350 miljoen € , met 2 miljard € in de Brusselse Ring en 3,5 miljard € in de Oosterweelverbinding, is er nog nooit zoveel geïnvesteerd in weginfrastructuur.
Het jaarlijkse investeringsbudget kent een ongeziene verhoging van 100 miljoen €
Structureel lijkt mij uit de context van het artikel. Zoals ook hierboven gezegd moeit je het schaalverschil ook in rekening nemen als je het vergelijkt met Nederland. We hebben terug een kleine dip gehad in 2015 maar de komende 3 jaar lijkt mij dat er weer forst geinvesteerd gaat worden, naar aanloop van de "Monsterverkiezingen " van 2019 (Regionaal plus Federaal).Rogier schreef:Is deze verhoging structureel of een eenmalige verhoging?
Zelfs dan nog vind ik het budget te laag, als het vergelijkt met het budget voor de infrastructuur in Nederland.
http://www.gva.be/cnt/dmf20170118_02681 ... ling-op-r2“Eén putje door de vrieskou en alles rond Antwerpen zit vast"
Dan zal het daar ook eerder vastlopen. Nee, ik ben maar wat blij dat de Liefkenshoektunnel een toltunnel is, dan kan ik ook in de spits meestal filevrij voorbij Antwerpen.Willem schreef:Het tolvrij maken van de Liefkenshoektunnel kan helpen: dan zal verkeer sneller geneigd zijn om die tunnel te nemen.
In het gewestplan is een aftakking voorzien op de A2 tussen Aarschot en Holsbeek. Er zijn dus ooit plannen in die richting geweest.verfmeer95 schreef:Eindhoven-Hasselt en Turnhout-Geel-Aarschot zijn inderdaad erg nuttig, maar voor de Vlaamse ruit zie ik meer in diagonale assen, zoals St. Niklaas-Mechelen-Aarschot en Ranst-Willebroek-Dendermonde-Aalst.
Ik begrijp niet wat je hier schrijnend aan kan vinden? Dagelijks X-aantal vrachtwagens uit het verkeer en een betere benutting van de spoorinfrastructuur?mavas schreef:Ik las deze week in een treinenblaadje dat Jupiler de trein gaat gebruiken als vervoermiddel voor het bier. Met als belangrijkste reden: de structurele files in Brussel en omgeving.
Het is toch schrijnend dat dit moet gebeuren.