België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Davy » zo 16 mei 2010, 13:15

^^ ik ervaar dat ook hier dat mensen zo denken...
en dat is nu voor mij het allergrootste nadeel van een beleid zoals in NL waar alles voor je geregeld wordt in het verkeer: mensen krijgen amper nog eigen verkeersinzicht en weten dus niet meer goed hoe te handelen als het eens anders/moeilijk is. dit valt mij wel op als je soms Nederlanders in het buitenland ziet rijden.

en driestrookswegen: op overzichtelijke stukken kan dit wel vind ik, maar dan mogen er liefst niet teveel kruisingen en/of erfaansluitingen zijn, want daar zit het gevaar eigenlijk in...
Vlaanderen heeft ze inderdaad nog, doch er zijn er ook al veel verdwenen, veel zijn naar 2x1 gegaan, zoals de N32 Brugge-Torhout en de N35 Tielt-Deinze.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Vinny » zo 16 mei 2010, 15:30

mavas schreef:^^ Wij hebben ze allemaal meer dan 50 jaar geleden al verwijderd, omdat ze te onveilig waren...
50 jaar geleden? Volgens mij is tot in de jaren 80 een dergelijk wegbeeld mogelijk geweest in Nederland. In Amsterdam zie je een dergelijke configuratie overigens nog steeds, maar wel in afgezwakte vorm, de strook voor twee richtingen is een trambaan.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Euregio » zo 16 mei 2010, 16:03

Dat is wel zo inderdaad. Nederland is weer erg overdreven zoals ik al aangaf.
In België letten ze ook minder op je.
Mijn rechter voorlicht van mijn auto was een keer uitgevallen. Ik wist dit, en had al een afspraak gemaakt bij een garage kleine handeling gewoon een nieuw lampje in.
En echt iedereen ging naar mij seinen. Een toeter, of een gebaar. Ik wist allang dat mijn licht uit was, Nederlanders zijn erg goed in bemoeien. Dit gebeurde trouwens op de N35 bij Raalte.
In België zijn ze wat makkelijker, als je is een keer keert waar het eigelijk verboden is, dan doen ze daar niet moeilijk over. Geen toeter niks, in Nederland krijg je dan gelijk weer van iemand een melding dat het niet mag wat ik deed.

De beste snelheid wat bij een weg past, is je eigen gevoel. Op sommige slingerwegen in België mag je 90 dat kan natuurlijk niet, en zeker niet bij de bochten. Daarom zoek ik dan naar een snelheid wat in deze situatie toepasselijk/veilig is.
In Nederland word er dan met 10 borden aangegeven, 60 - 60 Herhaling / als u flist flitsen wij terug. Etc.

Terug uit België kwamen we weer op de A73, er stonden borden met: SCHERPE BOCHT, toen we de bocht door reden, moesten we allemaal lachen. Gewoon een flauw bochtje, in België zou zo'n bocht niet eens aangeven staan. En hier in Nederland is het opeens ''levensgevaarlijk''.
Er moet een ballans zijn, dat is er in België en Nederland niet. In Nederland zijn we te overdreven, en in België weer te onveilig in mijn ogen.. Ik denk dat Duitsland deze ballans wel heeft gevonden.
Maar goed, de belgen zijn wel goed opweg. Mischien heeft België in de toekomst net als Duitsland dit ballans wel gevonden.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Willem » zo 16 mei 2010, 16:27

Chris schreef: Dus wij doen het altijd overdreven, let maar eens op, 2+1 wegen in Duitsland hebben een zelden een barrier, dat zul je in Nederland altijd met barrier zien.
In Duitsland gaat dat misschien nog wel veranderen. Eergisteren reed ik op een Duitse 2+1 weg en daar hadden ze provisorisch een barrier tussen de beide rijrichtingen gemaakt. Dat was op de B258 tussen Aken en Monschau. Dat ligt vrij dicht bij de Nederlandse grens; misschien dat er wat DV-bacillen de grens overgewaaid zijn.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Seat Ibiza » zo 16 mei 2010, 17:10

^^
Op de Nederlandse N278 ter hoogte van Gulpen is een 2+1, zonder barrier.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Vinny » ma 17 mei 2010, 19:30

Dat wel, maar een barrier is wel veiliger. Dit is al vrij lang bekend overigens, dus waar de omstandigheden het toelaten zul je in Duitsland steeds meer de barrier-variant gaan aantreffen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3266
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Mikhail » vr 28 mei 2010, 21:07

Euregio schreef:Dat is echt helemaal top nieuws!
Straks liggen de wegen in Wallonië er nog beter bij dan in Vlaanderen. 8-) Ik zou dan Wimpie's reactie wel willen zien. :lol:
Maar goed, hopelijk houden ze dit echt vast! Want een keer alles opnieuw asfalteren is niet genoeg! Ik hoop dat ze dit volhouden, en niet alles opnieuw asfalteren, en dan weer 100 jaar geen onderhoud. :schrikreactie:
Enkele vraagjes: hoeveel wordt er nu jaarlijks uitgegeven aan de snelwegen in Vlaanderen (herstellingswerken, structureel onderhoud en aanleg van nieuwe rijstroken)? De ene keer hoor ik een bedrag vallen van 120miljoen euro, de andere keer 90miljoen euro... Ik moet wel zeggen dat men in Vlaanderen ook moet afzien van het "regionale" aanleg van de snelwegen en het "regionale" belang, zo zie je dat er heel anders wegen worden onderhouden en vernieuwd in Oost-Vlaanderen dan in Antwerpen, en dat geldt voor alle provincies... Ik vind dat men in Vlaanderen een gewestelijke aanpak moet uittekenen, en niet 1 budget per provincie, want het budget van Vlaams Brabant is veel sneller op dan dat van Limburg (kwa oppervlak snelwegen per vierkante km)
****

Mikhail
expressweg
Berichten: 3266
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Mikhail » vr 28 mei 2010, 21:11

Euregio schreef: Ook heb ik een weg gezien met 3 rijstroken naast elkaar, maar op deze weg was ook tegenovergesleld verkeer.. Dus wie mag de 2'e strook gebruiken en wie niet? :shock: Dit soort dingen, kan je gewoon je leven kosten. En ik vind het ook echt zwaar onfatsoenlijk dat dit in België nog kan. Voor de rest ook goede en veilige situatie's meegemaakt. Alleen sommige dingen kunnen anno 2010 echt niet meer door de beugel. En zeker niet in een land als België. Ik snap ook echt niet waarom men dat daar zelf niet inziet. En er wat aan gaat doen.
Het ergste is dan deze 3x1 wegen vernieuwd worden en dat men de vorige belijning gewoon doortrekt! Op oude hoofdwegen N1-N9 vind je dit vooral... tussen Aalst en Gent heeft men gewoon voor een dikke 10km de oude belijning van vroeger overgenomen zonder over het nut na te denken...
****

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Euregio » za 29 mei 2010, 9:55

^^
Waarom denken ze niet over deze situatie?

Afbeelding

Zonder barrier natuurlijk, het heeft maar 3 rijstroken nodig net zoals de oude situatie van jullie. Alleen is toch zoveel veiliger! Zo kan iedereen inhalen, en hoef je ook niet op te passen dat je een heel groot ongeluk krijgt.. :)

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Wimpie24 » za 29 mei 2010, 14:29

Wegen met een gedeeld rijvak zijn naar mijn inzien zeldzaam geworden. Ik ken hier in de buurt enkel geconverteerde versies met een verdrijfvak en afslagstroken in het midden of expressstroken waar de 2 rijvakken afwisselen om de zoveel km.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door tompie » za 29 mei 2010, 18:39

Wimpie24 schreef:Wegen met een gedeeld rijvak zijn naar mijn inzien zeldzaam geworden. Ik ken hier in de buurt enkel geconverteerde versies met een verdrijfvak en afslagstroken in het midden of expressstroken waar de 2 rijvakken afwisselen om de zoveel km.
De N2 tussen Halen(afrit E314) en Herk-De-Stad heeft toch grotendeels ook 3 rijvakken hoor, ik weet wel niet wat de configuratieis eens Herk-De-Stad gepasseerd? Ook de N7 tussen Enghien en Tournai heeft nog lange stroken drievaksweg, alsook stukken van de N9 tussen Lede en Wetteren en tussen Wondelgem en Eeklo.Ook tussen St Kruis Brugge en Maldegem nog een lange strook met op grondgebied Ovl Vmax 70km/h en op grondgebied Wvl Vmax 90km/h met dezelfde configuratie.
belgie is zo slecht nog niet

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door tovm74 » zo 30 mei 2010, 0:55

De N12 tussen Oostmalle en Beerse is ook voor het grootste deel een "3 baansvak" waar je 90km/u mag.
Een van de laatste in de Kempen.
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door vynkce » zo 30 mei 2010, 9:47

^^ Ik denk dat de N12 een van de weinige wegen is die uit 3 stroken bestaat en bestond in de Kempen. Heel misschien ook de N1 van Antwerpen via Wuustwezel naar Nederland. Deze weg ken ik echter niet...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door boe! » zo 30 mei 2010, 10:50

N1 heeft alleen tussen Kleine Bareel en Brasschaat 2x2. De rest is één rijstrook in beide richtingen.

oemfoeland
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 19 okt 2009, 14:10
Locatie: Godsheide, Hasselt, Belgie
Contacteer:

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door oemfoeland » ma 31 mei 2010, 9:39

tompie schreef: De N2 tussen Halen(afrit E314) en Herk-De-Stad heeft toch grotendeels ook 3 rijvakken hoor, ik weet wel niet wat de configuratieis eens Herk-De-Stad gepasseerd?
Je hebt na Herk-de-Stad ook nog een heel stuk 3-vaks baan tot net voor Kermt (Hasselt). Vanaf daar is het een "gedowngrade" doortocht door Kermt.

http://maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hne ... 8&t=h&z=18

Verder in Kuringen ter hoogte van de E313 wordt het 2x2 tot aan de Grote Ring (R71) van Hasselt.

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Euregio » ma 31 mei 2010, 13:01

Maar hoe gaat zo'n weg dan te werk tijdens de spits?
Of als er file staat? Stel je voor: Aan beide richtingen van de weg staat file.. De middelste strook is leeg, dan willen beide bestuurders van beide kanten toch op die ene lege strook? Komen er dan geen frontale aanrijdingen? :schrikreactie:

oemfoeland
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 19 okt 2009, 14:10
Locatie: Godsheide, Hasselt, Belgie
Contacteer:

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door oemfoeland » ma 31 mei 2010, 13:18

^^

Het is hier nog al eerder vermeld: Left side, right side, suicide :)

Al lijkt het mij minder gevaarlijk om te gebruiken tijdens een file als je er zelf in zit, en als je vanuit de andere kant komt lijkt het mij ook geen goed idee om dat vak te gebruiken, net omdat de tegenliggers in de file wel eens geneigd zijn om te gebruiken. Met wat teamwork valt dat wel te gebruiken, al zou ik het zelf niet doen...

Met een dubbele file kun je best gewoon rechts blijven. Als je daar het middenste vak gebruikt ben je goed zot. :mes:
Ik kan je wel verzekeren dat de plaatsen waar dergelijke banen nog voorkomen in Belgie niet echt filegevoelig zijn... of ze waren al lang heringericht.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Seat Ibiza » ma 31 mei 2010, 13:56

^^
In Noorwegen lost men het in lange tunnels onder fjorden op, door m.b.v. de wegmarkering duidelijk te maken wie voorrang heeft bij het inhalen. Zie hier. Het is slecht te zien, maar de tegemoetkomende strook heeft een dubbele lijn, waarvan er een onderbroken is.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Sophie » ma 31 mei 2010, 14:01

In duitsland gebriken ze korte, dubbele strepen...
Afbeelding
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Vinny » ma 31 mei 2010, 19:43

Seat Ibiza schreef:^^
In Noorwegen lost men het in lange tunnels onder fjorden op, door m.b.v. de wegmarkering duidelijk te maken wie voorrang heeft bij het inhalen. Zie hier. Het is slecht te zien, maar de tegemoetkomende strook heeft een dubbele lijn, waarvan er een onderbroken is.
Dat lijkt me nou een extreem slecht idee. Wat mij betreft wordt de indeling gewoon twee rijstroken voor het stijgende verkeer en een voor het dalende verkeer, met een snelheidsbeperking van 60 of 70 km-u.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door jeroent » ma 31 mei 2010, 22:19

Timmetje schreef:In duitsland gebriken ze korte, dubbele strepen...
Afbeelding
Da's zeker in Zuid-Duitsland ergens (waar ze toch wat achter lopen qua wegen)?? Heb dit in de rest van Duitsland nog nooit gezien.

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door JonasCoryn » di 01 jun 2010, 2:09

Op de N50 Brugge - Kortrijk - Doornik heb je afwisselend 1+2 toestanden, alsook op de N36 Harelbeke - Roeselare. Alleszins veel beter dan zo'n 3x1 waar je maar moet hopen dat de tegenliggers niet oversteken terwijl jij oversteekt :|

Ochja, in Belgie is het huidig wegenbudget amper genoeg om ons wegennet te onderhouden, laat staan vernieuwen of nieuwe wegen aanleggen of afwerken :wall:

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Euregio » di 01 jun 2010, 7:20

Op de N50 Brugge - Kortrijk - Doornik heb je afwisselend 1+2 toestanden, alsook op de N36 Harelbeke - Roeselare. Alleszins veel beter dan zo'n 3x1 waar je maar moet hopen dat de tegenliggers niet oversteken terwijl jij oversteekt
Droom ik nou, of hebben wij in Nederland precies zo'n zelfde N50? :lol:

Dat is toevalig, maar inderdaad je hebt helemaal gelijk.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Seat Ibiza » di 01 jun 2010, 11:18

Vinny schreef:
Seat Ibiza schreef:^^
In Noorwegen lost men het in lange tunnels onder fjorden op, door m.b.v. de wegmarkering duidelijk te maken wie voorrang heeft bij het inhalen. Zie hier. Het is slecht te zien, maar de tegemoetkomende strook heeft een dubbele lijn, waarvan er een onderbroken is.
Dat lijkt me nou een extreem slecht idee. Wat mij betreft wordt de indeling gewoon twee rijstroken voor het stijgende verkeer en een voor het dalende verkeer, met een snelheidsbeperking van 60 of 70 km-u.
Je redeneert hier vanuit Nederlands perspectief. De tunnels onder de fjorden zijn over het algemeen zeer rustig qua verkeer. De tunnels lopen naar het diepste punt in het midden onder een fjord. Omdat de hellingen steil zijn, is er gekozen voor twee rijstroken de tunnel "uit" (inhalen vrachtverkeer eenvoudig mogelijk). Maar als je nu achter een vrachtwagen rijdt de tunnel "in", kun je deze ook inhalen op het moment dat er geen tegemoetkomend verkeer is. En dat is 90% van de tijd het geval. Jouw standpunt is er weer een die past bij het DV-gedoe: dwing de mensen maar te wachten met inhalen en langzaam te rijden... Dat is daar in die tunnels echt niet nodig.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Sophie » di 01 jun 2010, 11:24

jeroent schreef:
Timmetje schreef:In duitsland gebriken ze korte, dubbele strepen...
Afbeelding
Da's zeker in Zuid-Duitsland ergens (waar ze toch wat achter lopen qua wegen)?? Heb dit in de rest van Duitsland nog nooit gezien.
Ja, dit is in Calw (Noordelijk Zwarte Woud)
Fotoseries komen misschien nog deze week...
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Vinny » di 01 jun 2010, 17:45

Seat Ibiza schreef:
Vinny schreef:
Seat Ibiza schreef:^^
In Noorwegen lost men het in lange tunnels onder fjorden op, door m.b.v. de wegmarkering duidelijk te maken wie voorrang heeft bij het inhalen. Zie hier. Het is slecht te zien, maar de tegemoetkomende strook heeft een dubbele lijn, waarvan er een onderbroken is.
Dat lijkt me nou een extreem slecht idee. Wat mij betreft wordt de indeling gewoon twee rijstroken voor het stijgende verkeer en een voor het dalende verkeer, met een snelheidsbeperking van 60 of 70 km-u.
Je redeneert hier vanuit Nederlands perspectief. De tunnels onder de fjorden zijn over het algemeen zeer rustig qua verkeer. De tunnels lopen naar het diepste punt in het midden onder een fjord. Omdat de hellingen steil zijn, is er gekozen voor twee rijstroken de tunnel "uit" (inhalen vrachtverkeer eenvoudig mogelijk). Maar als je nu achter een vrachtwagen rijdt de tunnel "in", kun je deze ook inhalen op het moment dat er geen tegemoetkomend verkeer is. En dat is 90% van de tijd het geval. Jouw standpunt is er weer een die past bij het DV-gedoe: dwing de mensen maar te wachten met inhalen en langzaam te rijden... Dat is daar in die tunnels echt niet nodig.
Het zicht in tunnels is slechter dan buiten de tunnels. Als je achter een vrachtwagen zit, moet je maar gewoon geduld leren opbrengen. Dit lokt zeer gevaarlijk weggedrag uit, want ook al is het in 90% van de gevallen rustig, in de 10% overige gevallen gaat het gegarandeerd fout, omdat mensen zich niet voorstellen dat ze in deze 10% zone zitten.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Vinny » di 01 jun 2010, 17:47

Da's zeker in Zuid-Duitsland ergens (waar ze toch wat achter lopen qua wegen)?? Heb dit in de rest van Duitsland nog nooit gezien.
Ik zie deze weglayout sporadisch voorbijkomen in andere landen (alleen dan niet met 2+1, maar met 2x1 of 4x1 configuratie). Het lijkt me te betekenen dat je de dubbele streep alleen mag overschrijden om de aansluitende erven te bereiken, maar zo goed op de hoogte van de Duitse verkeersregels ben ik ook weer niet...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door Sophie » di 01 jun 2010, 17:52

ik denk ook dat dat de bedoeling is, maar ik heb niet het gevoel dat et verboden is, als je hier
a) bergaf een tractor inhaalt.
b) of zelfs bergop inhaalt.. (rechts een stoet tractors, links een slome opa, geen tegenliggers...)
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door jeroent » di 01 jun 2010, 20:51

Oh OK, ik dacht dat het hier ook een suicide lane betreft, maar nu ik het goed heb bekeken is het inderdaad denk ik om aan te geven dat je de streep mag overschrijden om een inrit in te rijden..

MA60
stadsweg
Berichten: 315
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 14:31
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: België bestudeert hoe buurlanden wegen aanleggen

Bericht door MA60 » wo 02 jun 2010, 1:10

Euregio schreef:Dat is echt helemaal top nieuws!
Straks liggen de wegen in Wallonië er nog beter bij dan in Vlaanderen. :
De bewegwijzering daar is in elk geval al stukken beter.

Plaats reactie