Crevits maakt zich "grote zorgen" over toestand Vlaamse wege

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Crevits maakt zich "grote zorgen" over toestand Vlaamse wege

Bericht door tovm74 » ma 20 sep 2010, 23:09

zita.be )19/9/2010' schreef:Crevits maakt zich "grote zorgen" over toestand Vlaamse wegen

De toestand van de wegen in Vlaanderen is zorgwekkend. Dat erkent Vlaams minister voor Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V). Weldra is het rapport over de wegen in 2010 klaar. De Torhoutse politica is er zeker van dat het verdict nog scherper zal zijn dan dat van vorig jaar. De minister hoopt tegen 2015 trouwens alle snelwegen in een aanvaardbare staat te krijgen. "Vanaf dan moeten we naar een cyclisch onderhoud van de snelwegen, zoals dat in Nederland bestaat. Een systeem waar ik op dit moment enkel jaloers naar kan kijken", klinkt het.

Staatshervorming
Crevits blijft achter haar beslissing staan om 73 nieuwe flitspalen te plaatsen. "Ik ben me ervan bewust dat het niet sexy is om nieuwe flitspalen aan te kondigen, maar het is nu eenmaal een manier om het aantal verkeersslachtoffers naar beneden te halen", zegt ze in De Zondag. Het CD&V-kopstuk hoopt wel dat de opbrengsten van de Vlaamse flitspalen weer naar ons gewest terugkeren. Het geld kan dan geïnvesteerd worden in de mobiliteitsinfrastructuur. "Dat staat nu trouwens in het eerste pakket van de staatshervorming."
Op het einde geeft ze dus gewoon toe dat flitspalen een "cash-cow" zijn voor de belgische staat ...
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Crevits maakt zich "grote zorgen" over toestand Vlaamse wege

Bericht door vynkce » di 21 sep 2010, 10:02

^^ In dat laatste geval zou ik geen flitspalen meer zetten. Vlaanderen betaalt en België passeert langs de kassa...

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Crevits maakt zich "grote zorgen" over toestand Vlaamse wege

Bericht door Wimpie24 » di 21 sep 2010, 18:15

Als de opbrengsten van flitspalen ook daadwerkelijk terug naar Vlaanderen vloeien, ben ik ergens bereid om te plaatsing ervan te aanvaarden. Als die flitspalen ook in redelijkheid geplaatst worden op wegen met redelijke snelheden welteverstaan.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Plaats reactie