Gras maaien
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
-
- expressweg
Re: Gras maaien

Niet op allemaal en dat zijn absoluut geen autosnelwegen.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
- dorpsstraat

WAT EEN GOED IDEE

Een weg bevat veel plezier 

-
- 4x4 autosnelweg
Middelburg heeft al een tractorenverkeerslicht.

En op de N247 wordt gewaarschuwd voor tractoren op de rijbaan (die m.i. beter op de busbaan gezet kunnen worden, maar dat terzijde).

En op de N247 wordt gewaarschuwd voor tractoren op de rijbaan (die m.i. beter op de busbaan gezet kunnen worden, maar dat terzijde).

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
-
- expressweg
Palance schreef:Middelburg heeft al een tractorenverkeerslicht.

Ik voel een topic 'Vreemde verkeerslichten aankomen.
Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een licht voorbij komen.
-
- dorpsstraat

Wel veilig die tractorverkeerslichten

Een weg bevat veel plezier 

-
- autoweg
In Nederland heb je buiten de agrariërs een hoop andere bedrijven die met tractoren rijden. Een loonbedrijf bij mij in de buurt heeft ook een serie tractoren die worden gebruikt voor grondverzet. Ik ken ook wel wat hoveniers met (kleine) tractoren. Het weren van tractoren is grote onzin - wat is de volgende stap, invalidenvoertuigen verbieden op de weg te rijden? Een verbod op vrachtwagens in de ochtendspits?Wimpie24 schreef:Dat is inderdaad 1 van de onveiligste dingen die je kunt doen. Liever zou ik een periodebeperking zien over wanneer die tractoren de openbare weg mogen betreden. Vaak zie je buiten het oogstseizoen boeren rondrijden met hopen zand voor werken in hun laadbak. Ze klussen dus bij als transporteur.
-
- expressweg

Wij hebben al een inhaalverbod voor vrachtwagens. Er gebeuren verhoudingsgewijs veel meer dodelijke ongevallen waarbij auto's tegen tractoren rijden/
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
-
- expressweg
*Schop*Rein schreef:Sinds wanneer hebben Nederlandse tractoren (kenteken)platen? In NL is voor tractoren namelijk helemaal geen kentekenplicht. Of moeten ze platen hebben als ze in Belgie rijden (omdat ze daar wellicht wel verplicht zijn)?
Je ziet af en toe wel Nederlandse tractoren rijden met kentekenplaten, in de combinatie 88-GV-88. GV staat voor Grensverkeer, je ziet ze dan meestal ook alleen maar in de grensgebieden met Nederland en Duitsland. Quote van Wikipedia:
GV = Landbouwvoertuigen die in Nederland geen kenteken nodig hebben, maar die ook in het buitenland worden gebruikt. Dit kenteken wordt alleen verstrekt als wordt aangetoond dat de eigenaar landbouwgrond in het buitenland moet bewerken.
-
- polderweggetje
Bij ons in België zijn nummerplaten dus wel verplicht op traktoren. Maar wat betreft de aanhangwagens die er achter hangen, hebben die voldoende aan een (identiek) duplicaat, en dus geen zogenaamde U- of Q-plaat, ongeacht het gewicht. Ze mogen zelfs meerdere aanhangwagens gelijktijdig trekken, zolang hun totale lengte niet boven een bepaald aantal meters komt (ik dacht dat het om 21m ging, maar ben daar niet meer zeker van).
Wat ik wel correct vind, is dat je hier tegenwoordig wel een rijbewijs nodig hebt voor het besturen van die dingen. Gezien het feit wat voor immense 'gedrochten' er de dag van vandaag op de baan komen. (niet verkeerd verstaan aub, ik heb er geen enkel probleem mee dat die op de baan mogen hoor).
Wat ik wel correct vind, is dat je hier tegenwoordig wel een rijbewijs nodig hebt voor het besturen van die dingen. Gezien het feit wat voor immense 'gedrochten' er de dag van vandaag op de baan komen. (niet verkeerd verstaan aub, ik heb er geen enkel probleem mee dat die op de baan mogen hoor).
-
- autoweg
In Nederland bestaat nog altijd geen kenteken- en rijbewijsplicht voor landbouwvoertuigen. En zolang het CDA regeert, zal dat niet gebeuren ook. Ik zou een rijbewijsplicht voor dergelijke voertuigen volkomen logisch vinden. Ik heb in Blik op de Weg wel eens gezien dat een net 16 jarige op een grote tractor met zwaarbeladen aanhanger rondreed. Dat mag zonder rijbewijs, maar als diezelfde bestuurder op een Spartamet wil rijden, heeft hij wel een rijbewijs nodig 

-
- 2x3 autosnelweg

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...