Afbeelding

Algemene staat van de Vlaamse snelwegen

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Basjuh1981
verkeersader

Re: Algemene staat van de Vlaamse snelwegen

Bericht door Basjuh1981 » vr 24 mei 2019, 8:08

Km357 schreef:
do 23 mei 2019, 20:58
23 571 euro per bord.

:emo:
Snap je nu waar het halve land wordt voorzien van TCs :heygrr:

Wimpie25
expressweg
Contacteer:

Bericht door Wimpie25 » vr 24 mei 2019, 9:11

Andere verkeerstekens zijn niet minder kostelijk :dontknow:
Alfa schreef:
do 23 mei 2019, 23:27
Nogal nietszeggende borden. Voor een simpele welkomsboodschap hebben ze opvallend veel worden nodig. Ook nogal vreemde taalmix.

Wat betekent het linkse symbooltje trouwens? De andere symbooltjes verwijzen naar wielrennen en Pieter Paul Rubens (wat buitenlanders dit ook moge zeggen).

Komen die borden trouwens in de plaats van deze borden?
https://www.computable.be/img/56/98/org_org/5698310.jpg
De opzet en logica achter de borden is gelijk aan die van het Brusselse Gewest. Ook daar komen alle landstalen en het Engels terug.

MaartenE schreef:
do 23 mei 2019, 23:57
^^ Linkersymbool is een hand met een schaal die over eten wordt geplaatst voor het wordt opgediend. (Categorie gastronomie gok ik zo.)
Ook wel hilarisch inconsquent dat er wordt gesproken over Welkom/Bienvenue/Willkommen/Welcome in Vlaanderen, maar het logo rechtsonder spreekt over Flanders. Wat is het nou?
Zie hierboven, niemand lijkt de grensborden van het Brusselse gewest te kennen? "Flanders, state of the art" is een slogan, net zoals "Be.Brussels". Ook in het BHG komen de Engelstalige slogans terug op de borden.

We hebben trouwens ook nog deze borden
Afbeelding

Seat
autoweg

Bericht door Seat » za 25 mei 2019, 20:11

Het ‘in Vlaanderen’ is ook niet correct. Het is in het Engels in elk geval ‘welcome TO ...’. Maar die fout wordt in Nederland ook vaak gemaakt.

Vinny
Voorzitter

Bericht door Vinny » za 25 mei 2019, 21:55

De marketingbudgetten stromen weer over :nothanks:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » di 28 mei 2019, 3:27

Seat schreef:
za 25 mei 2019, 20:11
Het ‘in Vlaanderen’ is ook niet correct. Het is in het Engels in elk geval ‘welcome TO ...’. Maar die fout wordt in Nederland ook vaak gemaakt.
Lijkt me duidelijk dat 'in Vlaanderen' Nederlands is. In het Nederlands is 'welkom in Vlaanderen' alleszins wel correct. Je kan je weliswaar de vraag stellen waarom enkel die ene regel in het Nederlands is.

MaartenE
dorpsstraat

Bericht door MaartenE » di 28 mei 2019, 15:07

^^ Klopt, maar het is niet correct voor de taal die er rechtstreeks bovenstaat.
Hadden ze m.i. beter kunnen doen:

Welkom in
Willkommen in
Bienvenue en
Welcome to

Vlaanderen

En dan Flanders, state of the art.

@Wimpie Ik begrijp dat de Flanders slogan een Engelstalige slogan is á la Be.Brussels, maar dan moet je m.i. nog consequenter zijn en Vlaanderen gaan vertalen in alle talen. Nu is men inconsequent met het in vier talen vertalen van Welkom, maar het niet doorzetten naar de correcte benaming van Vlaanderen. Al realiseer ik me dat dat waarschijnlijk teveel ruimte zou kosten.

paolie
autoweg

Bericht door paolie » di 28 mei 2019, 16:49

Alleen "Welkom" was ook wel voldoende geweest. Voor Duitsers en Engelsen volledig begrijpbaar en zelfs voor een Fransman moet de het woordje welkom toch zo goed als geen problemen opleveren.

vynkce
2x3 autosnelweg

Bericht door vynkce » vr 26 jul 2019, 13:36

Wat info van AWV over wat hitte met betonwegen doet: http://wegenenverkeer.be/opstuikingen

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » za 10 aug 2019, 20:41

^^Vooral dat laatste zinnetje vond ik opvallend:
Betonverhardingen hebben absoluut hun plaats in Vlaanderen. Onze wegen worden zéér intensief gebruikt. En dan is beton de slimmere keuze. Het gaat veel langer mee en vraagt minder onderhoud dan asfalt.
De laatste tijd zie je toch dat ze weer minder vaak voor betonverharding kiezen.

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » za 10 aug 2019, 20:51

Als ik zie hoe veel asfaltwegen in vlaanderen lijden onder extreme spoorvorming, valt voor wat meer gebruik van beton wel wat te zeggen. Van de andere kant: veel geasfalteerde wegen in Nederland en Duitsland hebben minstens zo veel vrachtverkeer en daar kan het kennelijk wel.

Wimpie25
expressweg
Contacteer:

Bericht door Wimpie25 » ma 12 aug 2019, 17:06

Naar mijn ervaring hebben wegen in Duitsland toch opvallend vaker te lijden onder spoorvorming. Los van het feit dat de algemene kwaliteit van het wegdek op 's Lands snelwegen vaak ondermaats is. Nederland is dan weer een ander verhaal.

Je merkt dat men de laatste tijd hard aan het inzetten op ZOA en dat men geluidsoverlast door snelwegverkeer actief probeert in te werken. Ik ken nu al drie plaatsen waar geluidsarm asfalt ligt.

Plaats reactie