Vreemd bord bij knooppunt Groot-Bijgaarden

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Davy
expressweg

Vreemd bord bij knooppunt Groot-Bijgaarden

Bericht door Davy » zo 22 mei 2011, 23:47

Bij knooppunt Groot-Bijgaarden, waar de E40 komende van de kust de Brusselse ring R0 kruist staat dit lichtbak-achtige zwart bord op de verbindingsboog R0-zuid naar Brussel-centrum:
Afbeelding

Ook op de E40 net voor het parkeerterrein Groot-Bijgaarden staat een dergelijk bord. Weet iemand waar het voor dient? Want ik heb er in elk geval nog nooit iets zien opstaan...

tompie
verkeersader

Re: Vreemd bord bij knooppunt Groot-Bijgaarden

Bericht door tompie » ma 23 mei 2011, 7:23

^^
Ik heb er lang geleden zien opstaan dat de Leopold II tunnel afgesloten was, maar das ondertussen ook al enkele jaren geleden. Dus de vraag is of het nog wel werkt dit bord?
belgie is zo slecht nog niet

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » ma 23 mei 2011, 7:56

Het is een oude Belgische DRIP. Met krijt kan de boodschap erop worden geschreven... ;)
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » ma 23 mei 2011, 18:40

tompie schreef:^^
Ik heb er lang geleden zien opstaan dat de Leopold II tunnel afgesloten was, maar das ondertussen ook al enkele jaren geleden. Dus de vraag is of het nog wel werkt dit bord?

Werken zal het nog wel doen maar ik denk dat het zal verdwijnen aangezien er nu flink geïnvesteerd wordt in nieuwe elektronische bewegwijzering.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

denne007
autoweg

Bericht door denne007 » di 05 jul 2011, 15:11

Rene schreef:Het is een oude Belgische DRIP. Met krijt kan de boodschap erop worden geschreven... ;)
Sorry om dit op te rakelen maar het DRIP-bord is verwijderd en vervangen door een wit bord die de Parking groot-bijgaarden aangeeft.

tompie
verkeersader

Bericht door tompie » di 05 jul 2011, 20:35

Inderdaad dit bord is een week of 2 geleden vervangen, zou het kunnen dat het nieuwe bord de verkeerde kleur heeft? Ik dacht dat de borden ter hoogte van de uitritten van parkings nog steeds in het blauw uitgevoerd werden? Het is allesinds de eerste keer dat ik die in het wit zie.

denne007
autoweg

Bericht door denne007 » wo 06 jul 2011, 15:00

^^ Ik weet niet als dat verkeerd is maar ik vind het wel goed. Geeft duidelijk aan dat het enkel om een rustplaats gaat.

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » wo 06 jul 2011, 15:55

Ook op de E313 nabij Hasselt hangen witte borden aan uitsmijters, denk ik. Er is trouwens al eerder sprake geweest van dit zowiezo altijd te doen. Het is namelijk een beetje dom om rustplaatsen met mooie witte borden aan te kondigen en bij de afrit zelf dan een gewoon blauw bord te gebruiken.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.

tompie
verkeersader

Bericht door tompie » wo 06 jul 2011, 19:31

Onderstaande link is het dienstorder ivm met deze borden en daar staan ze toch duidelijk in het blauw op.
http://www.wegen.vlaanderen.be/document ... 006-10.pdf

Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail » za 09 jul 2011, 19:42

Wimpie24 schreef:Ook op de E313 nabij Hasselt hangen witte borden aan uitsmijters, denk ik. Er is trouwens al eerder sprake geweest van dit zowiezo altijd te doen. Het is namelijk een beetje dom om rustplaatsen met mooie witte borden aan te kondigen en bij de afrit zelf dan een gewoon blauw bord te gebruiken.
Spijtig genoeg zijn de uitsmuiters in sommige Vlaamse provincies nog NIEUW geplaatst in het blauw volgens de vorige versie die nog uit het Belgisch tijdperk stamt. Ik ben van mening dat serviceborden om 5000m en 1000m geplaatst worden + 1 uitsmijter aan het tankstation (dus het 400m bord schrappen, ik zie hier geen enkele toegevoegde waarde van! waarom geen 500m ipv 400m?)

Op sommige snelwegen worden die serviceborden ook geplaatst op 2000m.

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » za 09 jul 2011, 19:59

^^
Normaal kunnen die niet nieuw meer geplaatst worden maar je weet maar nooit.

denne007
autoweg

Bericht door denne007 » zo 10 jul 2011, 12:17

ik mis 1 ding op de nieuwe witte uitsmijters en dat is misschien nog eens de naam erbij plaatsen. Al vrees ik dat de borden dan te groot en lomp gaan worden.

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » zo 10 jul 2011, 12:24

Ja dat wordt normaal nooit bij uitsmijters gedaan, daarom dat het hier niet opstaat. Het is een soort hybride versie :)