[B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Coen Tunnel » ma 13 mar 2017, 8:53

Wimpie25 schreef:Daarbij, je kan inderdaad als vreemde nationaliteit niet verplicht worden om alle wetten en gebruiken van een bepaald land te kennen, net zo min dat een land kan worden verplicht al haar gebruiken en wetten op de landsgrenzen kenbaar te maken.
Als er in een land een regionale afwijking is zou het toch wel wenselijk zijn dat die wordt aangegeven. Nu snap ik dat dat niet evident is bij elke kleine weg die ook maar de grens van Vlaanderen passeert, maar een bord staat waar nog doodleuk :A1-90: wordt vermeld zou ik toch wel verwijderen of aanpassen.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Davy » ma 13 mar 2017, 9:12

Het is en het blijft gewoon onzinnig en verwarrend, verschillende snelheidslimieten in 1 land. En nu overweegt Brussel blijkbaar om bibeko standaard 30 in te stellen, met dan 50 als uitzondering...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Peter » ma 13 mar 2017, 9:42

Heb jij het nu over de stad (of het gewest) Brussel ? Of over de EU in Brussel ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Davy » ma 13 mar 2017, 9:54

Het gewest Brussel hoogstwaarschijnlijk, aangezien deze wetgeving gewestelijk is.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6979
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » ma 13 mar 2017, 13:52

Coen Tunnel schreef:Als er in een land een regionale afwijking is zou het toch wel wenselijk zijn dat die wordt aangegeven. Nu snap ik dat dat niet evident is bij elke kleine weg die ook maar de grens van Vlaanderen passeert, maar een bord staat waar nog doodleuk :A1-90: wordt vermeld zou ik toch wel verwijderen of aanpassen.
Naar wat ik ervan begrepen heb, verwacht het gewest de vervanging van alle borden voor de zomer afgerond te hebben. Dit wil zeggen, de oude Belgische borden aan de landsgrenzen vervangen door de Vlaanderen-borden en op de gewestgrenzen nieuwe signalisatie plaatsen. Laat ons hopen dat het AWV zich wil engageren om de enkele gemeenten waar al grenssignalisatie staat, te helpen bij de vervanging door nieuwe borden. Signalisatie valt in de kleinere gemeenten vaak ten prooi aan laks lokaal beleid.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Lambo19 » ma 13 mar 2017, 19:42

Mij valt ook op dat de massale verwijdering van 70 borden langs Vlaamse wegen niet overal spoedig verloopt. Vooral langs de gewestwegen bevinden zich nog op de meeste locaties overbodige C43 borden.
Op zich is dat niet erg en kan je het zien als een overgangsmaatregel. Liever dat dan de 70 borden enkele maanden na de invoering blijven staan dan dat ze allemaal zo snel mogelijk verwijderd worden.

Tegen de zomer zouden alle 70 borden uit straatbeeld verdwenen moeten zijn, ruim genoeg tijd dus zodat tegen dan iedereen op de hoogte is van de nieuwe regelgeving.

Wat die oude grensborden betreft, die hadden op 1 januari vervangen moeten worden door nieuwe exemplaren. Dat er vandaag nog steeds oude grensborden staan die een fout aanduiding van de bubeko Vmax is een nalatigheid van de wegbeheerder.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3265
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Mikhail » ma 13 mar 2017, 21:08

Emil schreef:
Wimpie25 schreef:^^
Ik las zelfs dat er nog gemeentes zijn die de einde zone 70 borden nog niet hebben verwijderd en er bibeo ringwegen zijn waar de 70 borden wel zijn weggehaald waardoor je er nu feitelijk maar 50 mag. :facepalm: Ik kwam dit bericht nog tegen: http://www.demorgen.be/binnenland/-nog- ... b2f724815/
Dat is ook een bemerking die ik heb, ik ken verschillende wegen waar je bibeko 70km/u mocht rijden en dit vroeger werd aangeduid met een c43 '70' en waar men nu zomaar al die borden aan het weghalen zijn waardoor je er nu nog maar 50km/u mag rijden. Ik stel me de vraag of dit bewust gedaan is of gewoon uit 'lompigheid' en opvolgen van de bevelen van de gemeentelijke diensten om 'alle' borden c43 met '70' weg te halen, ongeacht deze bibeko staan. Dat is echt wel jammer :facepalm:
****

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6979
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » di 14 mar 2017, 10:46

^^
Ik denk eerder het laatste, je ziet ze ook niet overal verdwijnen. De stad Aarschot grijpt het geheel aan om heel haar signalisatie te herzien waardoor er nu een 70-bord bibeko is bijgekomen. Het zal jammer genoeg te wijten vallen aan de onkunde van sommige gemeenten.

Ruben
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 04 mei 2011, 17:53

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Ruben » wo 15 mar 2017, 17:50

Heeft Wallonië eigenlijk al ergens borden aan de gewestgrens geplaatst, of Belgique-borden op de landsgrens vervangen door Wallonie-borden? Zij hebben dan wel geen snelheden aangepast, maar hebben toch mee beslist om het te regionaliseren en dus eigen borden te voorzien...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Coen Tunnel » wo 15 mar 2017, 19:57

^^ Het betreffende artikel 11.2 in de wegcode geldt in principe voor heel België, daaronder staat dan een uitzondering voor het Vlaams gewest. Kortom, het is Vlaanderen die een uitzondering heeft gemaakt op het in België geldende beleid. Ik zou niet weten waarom Wallonië dan de borden aan de landsgrenzen zou gaan aanpassen.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6979
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » wo 15 mar 2017, 20:12

^^
Die uitzondering is wel in samenspraak met de andere gewesten ;)

Mikhail
expressweg
Berichten: 3265
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Mikhail » wo 15 mar 2017, 20:30

Wimpie25 schreef:^^
Ik denk eerder het laatste, je ziet ze ook niet overal verdwijnen. De stad Aarschot grijpt het geheel aan om heel haar signalisatie te herzien waardoor er nu een 70-bord bibeko is bijgekomen. Het zal jammer genoeg te wijten vallen aan de onkunde van sommige gemeenten.
Maar de flitsers zullen mooi ingesteld worden op vMax 50 :facepalm:
****

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Alfa » do 16 mar 2017, 1:57

Coen Tunnel schreef:^^ Het betreffende artikel 11.2 in de wegcode geldt in principe voor heel België, daaronder staat dan een uitzondering voor het Vlaams gewest. Kortom, het is Vlaanderen die een uitzondering heeft gemaakt op het in België geldende beleid. Ik zou niet weten waarom Wallonië dan de borden aan de landsgrenzen zou gaan aanpassen.
De facto is snelheid (muv de autosnelwegen) een gewestelijke materie geworden. Elk gewest moet dus adequate signalisatie voorzien om de snelheid in zijn gewest duidelijk te maken. De federale overheid is niet meer bevoegd voor snelheid. Dus eigenlijk is de formulering in de wegcode niet conform de bevoegdheidsverdeling. Eigenlijk hadden Brussel en Wallonië ook elk een eigen artikel moeten hebben. Het is onzin om nog van een federaal snelheidsregime te spreken.

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Gaiajohan » za 01 apr 2017, 23:02

Als ik binnendoor via Thorn naar Kessenich ga, zie ik geen Vlaanderen-bord.
Het enige waardoor ik weet dat ik in een ander land ben zijn de Belgische borden, en oh ja, een tol voor vrachtwagens bordje met B erop :lol: . (En dat op een weg waar waarschijnlijk geen vrachtwagens kunnen/mogen rijden omdat je direct in het historische deel van Thorn uitkomt..

Ik weet dus dat ik België binnen rijd met vmax 90 bubeko. Maar hoe zou ik nu weten dat ik in Vlaanderen ben als buitenlander? Hoe zou ik moeten weten dat de vmax nu 70 is?
Hieronder de grensovergang
Afbeelding

Voor groter, klik hier:
http://i.imgur.com/sQgigpr.jpg
Ja natuurlijk, via de n273/N78 wordt Vlaanderen duidelijk aangegeven. Maar ik rijd hier niet via deze grensovergang.. ik rijd binnendoor.. overigens zijn alle 70-borden in de regio verdwenen.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Emil » za 01 apr 2017, 23:25

Of er een bord of geen bord staat is niet relevant. Van de burger wordt verwacht dat hij weet waar hij zich bevindt, net als dat in elke gemeente een andere APV geldt en je dit dus ook behoord te weten.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Alfa » za 01 apr 2017, 23:44

Gaiajohan schreef: Ik weet dus dat ik België binnen rijd met vmax 90 bubeko.
En dat is dus verouderd. Sinds 2015 zijn de gewesten bevoegd voor het snelheidsbeleid. Een jaar later heeft Vlaanderen als eerste besloten haar beleid te wijzigen. Er bestaat dus geen algemene Belgische snelheid bubeko. De grensovergang die je aanduidt had trouwens ook geen bord met '90'. Dus in se verandert er niet veel.

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Gaiajohan » zo 02 apr 2017, 0:05

^^ er is maar 1 land in de wereld waar binnen de grenzen verschillende standaard limieten staan. België... Oke de VS ook, maar dat kun je eigenlijk zien als een EU..
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country

Ik kan er totaal niet bij dat zoiets is toegestaan, en ik kan er dan wel totaal bij dat vrijwel geen buitenlander het zal snappen.

Dan het kennen van de wet. Ik denk niet als ik jou ergens op straat zet of je er weet wat daar is toegestaan. Een APV kennen is ook zoiets onzinnigs (mi). Ook zijn die vaak zeer vaag opgesteld. (Alcohol mag niet gedronken worden in het openbaar op door de gemeente bepaalde locaties) nergens een lijst wat die locaties zijn.
Tevens wordt er volgens mij niet verwacht dat iemand de regels kent, er wordt geacht dat je ze kent. Als je ze overtreedt is het jammer maar helaas.

Of kennen jullie deze wet ook, als je in Nederland komt:
Artikel 435a
Hij die in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens draagt of voert, welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de tweede categorie.
Je mag dus feitelijk geen shirt dragen waarop staat 'communisme' of 'democratie'.

Desondanks blijf ik het snelheidsbeleid van België ronduit krom vinden waar zeker veel buitenlanders de mist mee in zullen gaan.

Verder had die overgang geen bord met 90, maar je wist wel dat je België in reed. En dat -dus- de snelheid zoals in België bepaald was.

En of ik als Nederlander in Niedersachsen of Schleswig Holstein rijd, dat weet ik niet. Ik weet echter wel dat ik in Duitsland rijd.
Zo zullen jullie als Belg in principe ook geen idee hebben of jullie in Gelderland of Overijssel rijden, maar dat jullie in Nederland rijden is duidelijk.
Zo zie ik het ook met Vlaanderen/Wallonië.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Alfa » zo 02 apr 2017, 0:09

Gaiajohan schreef:^^ er is maar 1 land in de wereld waar binnen de grenzen verschillende standaard limieten staan. België... Oke de VS ook, maar dat kun je eigenlijk zien als een EU..
Binnenkort Schotland ook. En ook Finland (Aland). Zelfs in Nederland (de maximumsnelheid op Saba is 20 per uur in de bebouwde kom en 40 erbuiten).
Laatst gewijzigd door Alfa op zo 02 apr 2017, 0:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Coen Tunnel » zo 02 apr 2017, 0:11

Gaiajohan schreef:En of ik als Nederlander in Niedersachsen of Schleswig Holstein rijd, dat weet ik niet. Ik weet echter wel dat ik in Duitsland rijd.
Zo zullen jullie als Belg in principe ook geen idee hebben of jullie in Gelderland of Overijssel rijden, maar dat jullie in Nederland rijden is duidelijk.
Zo zie ik het ook met Vlaanderen/Wallonië.
Slecht voorbeeld. Bij Vlaanderen en Wallonië is er natuurlijk wel een verschil van taal. Zeker voor een Nederlander moet dat toch wel overduidelijk zijn. Nederlandstalig = Vlaanderen, Frans- en Duitstalig = Wallonië.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Alfa » zo 02 apr 2017, 0:16

De gewestgrenzen staan goed aangeduid. Zeker met die nieuwe borden.

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Gaiajohan » zo 02 apr 2017, 0:25

toen ik in Ierland reed ging de taal ook ineens van Engels naar Gaelic in het westen, daar veranderen limieten niet van. Gaelic kan ik overigens niet lezen. Zo zal een Pool Nederlands of Frans ook niet zomaar even onderscheiden.

Åland moet je met een boot of vliegtuig naartoe. Daar zal als je het vliegveld af rijdt of aanmeert de limieten getoond staan. Die kun je niet missen.
Saba vind ik ook een nogal vreemd voorbeeld, aangezien dit ook een eiland is.

Schotland is wat mij betreft ook dom bezig. Als je zoiets wil moet je je afscheiden, of gewoon overal op elke weg de borden plaatsen die voor een andere limiet zorgen dan 'normaal'.

Overigens zijn de gewestgrenzen vast niet overal duidelijk op kleine wegen.
In Nederland mag je ook 80 als er ergens een mogelijkheid is dat je een zone 60 mist. (Bv hier dorp uit)

https://goo.gl/maps/nSNi41SfoMM2
Dat is vanaf de andere kant een zone 60, maar vanaf deze kant einde bubeko.
Laatst gewijzigd door Gaiajohan op zo 02 apr 2017, 0:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Willem » zo 02 apr 2017, 0:28

En door het taalverschil weet je toch wel vrij snel in welk gewest je rijdt.
Blijft de vraag open hoe dit in het BHG zit want daar is de gewestgrens diffuser. Maar wellicht is dit een theoretische vraag omdat het BHG vooral 50 km/h wegen bibeko zal hebben. Alhoewel bijvoorbeeld Anderlecht een deel open ruimte heeft (Neerpede), maar ik weet niet of daar een gewestweg doorheen loopt.

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Gaiajohan » zo 02 apr 2017, 1:30

Willem schreef:En door het taalverschil weet je toch wel vrij snel in welk gewest je rijdt.
Zeg je dat ook als je in Roemenië door het Hongaars-sprekende gedeelte rijdt? En ze juist daar ineens andere limieten hebben?
'ja voor Roemenen en Hongaren is het heel duidelijk dat het een andere taal is' dus voor hen is het logisch dat de snelheid anders is.
De rest van de wereld moet dat maar begrijpen.

Laat me je vertellen dat ik met Indiërs heb gewerkt die websites hebben moeten testen in verschillende talen. Zij kenden echt het verschil tussen Duits, Spaans of Frans niet. Voor hen was het gewoon patronen herkennen met de Engelstalige website. Als je hen de Duitse of de Franse variant had voorgezet konden zij niet vertellen welke van de twee ze zagen.
Laat staan tussen Hongaars en Roemeens.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Coen Tunnel » zo 02 apr 2017, 2:22

Willem schreef:En door het taalverschil weet je toch wel vrij snel in welk gewest je rijdt.
Blijft de vraag open hoe dit in het BHG zit want daar is de gewestgrens diffuser. Maar wellicht is dit een theoretische vraag omdat het BHG vooral 50 km/h wegen bibeko zal hebben. Alhoewel bijvoorbeeld Anderlecht een deel open ruimte heeft (Neerpede), maar ik weet niet of daar een gewestweg doorheen loopt.
Een klein stukje N282 bij Neerpede is inderdaad :A1-70:. De rest bubeko in het BHG is allemaal :A1-50: of :zone-30:, er zijn wel een paar smalle wegen waar een aparte snelheidsaanduiding ontbreekt maar waar vrijwel niemand 90 zal rijden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Chris » zo 02 apr 2017, 9:47

De sterke scheiding die men in België tussen de gewesten beleeft worden in het buitenland helemaal niet zo gezien. Het is voor buitenlanders gewoon een klein land als België waar je in 2 uur doorheen rijdt. In Zwitserland verandert de maximumsnelheid ook niet op de taalgrens. België is echt een afwijking hierin, het minste wat ze kunnen doen is het tenminste fatsoenlijk aangeven.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Davy » zo 02 apr 2017, 10:12

Ik blijf er gewoon bij: 1 land = 1 verkeersreglement inclusief snelheidsbeleid. Dat er dan veel borden 70 in Vlaanderen staan dat is dan maar zo...

Ik kan ondertussen ook wel al de conclusie trekken dat de 70 in Vlaanderen gewoon een ramp eerste klas is. Wegen die vroeger 90 waren zitten nu vol met kneusjes die nog 55-60 hooguit rijden op de teller met zelfs een bijkomend effect dat normale bestuurders die anders gewoon vlotjes doorrijden zich toch gaan ergeren aan het getrut. Gisteren zelf gezien bij een bekende bestuurder die achter een 55-rijder zat (rechte overzichtelijke weg met niemand voor zich uit) en er niet voorbijkon, ik reed er een drietal auto's achter. Toen die persoon er toch voorbijkon was dat met gierende banden en een lange claxon erachteraan...

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6979
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » zo 02 apr 2017, 13:42

^^
Dat is iets waar we hier dan minder last van hebben gezien je hier al jaren nergens nog 90 mag.
Chris schreef:De sterke scheiding die men in België tussen de gewesten beleeft worden in het buitenland helemaal niet zo gezien. Het is voor buitenlanders gewoon een klein land als België waar je in 2 uur doorheen rijdt. In Zwitserland verandert de maximumsnelheid ook niet op de taalgrens. België is echt een afwijking hierin, het minste wat ze kunnen doen is het tenminste fatsoenlijk aangeven.
Met de nieuwe grensborden van Vlaanderen is het eigenlijk een pak duidelijker geworden dan in de tijd van de gele Vlaanderen-borden :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Wimpie25 op zo 02 apr 2017, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Alfa » zo 02 apr 2017, 14:44

Ik mag het hopen. Want voor de snelheidswijziging was het het niet belangrijk in welk gewest je rondreed, de verkeersregels waren toch dezelfde. Nu is het wel belangrijk. Dat verhoogt dus sowieso de druk op betere signalisatie aan de gewestgrenzen.

rosemeyer
woonerf
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 21:27
Locatie: regio Antwerpen

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door rosemeyer » di 11 apr 2017, 10:36

In Tielt-Winge zijn ze ook ‘goed’ bezig. Daar werd het volgende beslist:
bubeko tweezijdige bebouwing: 50
bubeko eenzijdige of geen bebouwing: 70
Gevolg: Vmax fluctueert constant en 140 extra verkeersborden :lol:
Bron

Mikhail
expressweg
Berichten: 3265
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Mikhail » di 11 apr 2017, 22:25

Kan het nog slechter :down: :facepalm:
****

Plaats reactie