Vanaf Ieper naar Veurne dan...lekker muggenziften...Tommy schreef:
Daviedoff, trek je het niet aan, want er is al bvb geen N8 in Poperinge.

Nu ja jullie je ding hoor.

Moderator: Moderatoren
Vanaf Ieper naar Veurne dan...lekker muggenziften...Tommy schreef:
Daviedoff, trek je het niet aan, want er is al bvb geen N8 in Poperinge.
Dat kan ik me erg moeilijk voorstellen.Wimpie25 schreef:
Het gehele Vlaams-Brabantse wegennet is de voorbije 5 jaar volledig vernieuwd geweest. Jij gaat mij niet vertellen dat gemiddeld gezien de kwaliteit van het wegdek dan achteruit gaat...
Er zijn nog stukken in de gemeente waar je 90 mag hoor, en die niet veel veiliger zijn dan de Nieuweweg. Aan de andere kant van het Waterspaarbekken, in de Kegelstraat, Spiegelstraat, Schildekenstraat, Warande en dergelijke mag je ook nog 90. Deze stukken behoren niet tot de zone 70. Het beeld van Streetview is trouwens nog altijd actueel, het bord staat er nog steeds, eergisteren nog voorbijgereden.Alfa schreef:Tsja, uItzonderingen komen overal voor. Laat ons daar hier niet over uitweiden. Het staat van het wegdek zal wel geen reden geweest om de snelheid overal naar beneden te halen. Eerder bebouwing langs de weg. Ook harmonisatie wordt vaak genoemd om korte segmenten zonder bebouwing waar nog 90 mocht gereden worden toch naar 70 te degraderen. Zie bv de Nieuweweg in Evergem. Het was de enige straat in de gemeente (op de R4 na) waar nog 90 mocht gereden worden. Op het mobiliteitsplan ziet die geisoleerde strook er nogal raar uit. Ze hebben onlangs beslist om deze 'uitzondering' te laten vallen en dus ook hier de snelheid naar 70 te brengen.
Dit plan illustreert ook dat het in de meeste gemeenten 90 echt wel een zeldzaamheid geworden is. In veel gemeenten (mits die niet met het gebiedsdekkende zone 70-systeem werken) mag je officieel op plattelandsweggetjes wel nog 90. Maar dat is nu juist het soort wegen waar je die snelheid niet kán halen.
Ik had beter geschreven "snelwegennet", dat was namelijk hetgeen ik bedoelde. Het OWN in Vlaams-Brabant scoort gemiddeld met grote verschillen tussen de delen van de provincie. VlaBra is zowiezo schizofreen omdat het sterk gesplitst wordt tussen de arrondissementen. Ik ben bv nog nooit in de gemeenten ten westen van Brussel geweest.petervdveen schreef: Dat kan ik me erg moeilijk voorstellen.
De laatste keer dat ik in vlaams brabant over het OWN reed was de N26.
Dat doe ik dus ook nooit meer.
Alles wat er in de aanhanger lag trilde (bijna letterlijk) kapot..
Nee, als je mij naar het Belgische OWN vraagt ben ik verre van positief.
Aah.. Ja, de snelwegen in vlaanderen zijn (behalve als het regent) uitstekend!Wimpie25 schreef: Ik had beter geschreven "snelwegennet", dat was namelijk hetgeen ik bedoelde.
Inderdaad.. Kedeng, kedeng, kedeng...waldo79 schreef:De N26 heeft toch betonplaten? Dat zou het kunnen zijn.
Niet alles inderdaad, maar veel provinciaal OWN vind ik toch echt wel dramatisch vergeleken met nederland.Vinny schreef:Zullen we een beetje lief voor elkaar doen jongens? Dat het onderhoudsbudget in Vlaanderen lager is dan in Nederland lijkt me genoegzaam bekend, maar niet meteen reden om alle wegen daar als "hopeloos" te omschrijven.
Vreemde positie neemt de VAB in. Een automobilistenvereniging die absurde snelheidslimieten vraagt.VAB stelt snelheidslimieten ringwegen in vraag
22/12/2013
De automobilistenvereniging vraagt aan de overheid een evaluatie van die snelheidslimieten. "Als het druk is leidt zo'n snelheidsverlaging tot betere doorstroming en dus minder files."
...
VAB zette de snelheidsbeperkingen op de ringwegen van onze buurlanden op een rijtje. De conclusie was: de snelheid op de Belgische ringwegen ligt meestal hoger dan in de buurlanden. "Op veel ringwegen in onze buurlanden mag je maximaal 80 kilometer per uur rijden", zegt Matienko. "Laten we dat voor België ook bestuderen."
deredactie.be
Vandaag overheen gereden en je mag tot de eerste verkeerslichten nog gewoon 90 in beide richtingen. Dus welk gedeelte mocht je eerst harder dan?Alfa schreef:Over absurd snelheidsbeleid gesproken. Sinds vandaag mag je op de Charles de Costerlaan in Antwerpen maar 50 km per uur meer.Tot gisteren mocht je daar nog 90. Het is een weg met 2x2-rijstroken zonder enige vorm van bebouwing of gevaar. Ik heb trouwens niemand gezien die zich houdt aan de nieuwe snelheidslimiet.
Als die middenveldorganisatie zelf voor verlaging van de limieten begint te pleiten, dan zitten we dus wel met een serieus probleem.Alfa schreef:Uiteraard is het de AWV als deel van de Vlaamse overheid die beslist. Maar de VAB is als middenveldorganisatie ook belangrijk in het debat. Als niemand het standpunt van handhaving van de huidige snelheidslimieten verdedigt mag je er vanuit gaan dat de Vlaamse regering de argumenten vóór verlaging zal volgen.
Waarom zouden wij daar expertise uit het buitenland voor nodig hebben?sirdanilot schreef:^ Dat is natuurlijk gewoon wanbeleid met dat specifieke systeem. In Nederland werken de matrixborden prima. Dat kan in België ook, als ze daarin beter investeren en expertise uit het buitenland inschakelen.