Mechanische wegwerkzaamheden poppen
Moderator: Moderatoren
-
- zandpaadje
Mechanische wegwerkzaamheden poppen
Hallo,
wij zijn voor het Nederlandse ministerie van verkeersveiligheid opzoek naar mechanische poppen zoals die in België gebruikt worden om voorbijgangers te attenderen om hun snelheid te minderen. Zoals deze bijvoorbeeld: http://alex4all.home.xs4all.nl/diversen/pop.jpg. We willen de poppen inzetten op een beurs.
Weet iemand hoe wij aan deze poppen kunnen komen? Of heeft iemand er één of meerdere te leen/koop?
Ik hoor het graag! Mailen kan naar: <verwijderd>
Captain007: Gelieve pb's te sturen (gebruiker ontvangt daar mail van). Openlijk mailadressen plaatsen zorgt voor een hoop spam en is daarom niet wenselijk.
wij zijn voor het Nederlandse ministerie van verkeersveiligheid opzoek naar mechanische poppen zoals die in België gebruikt worden om voorbijgangers te attenderen om hun snelheid te minderen. Zoals deze bijvoorbeeld: http://alex4all.home.xs4all.nl/diversen/pop.jpg. We willen de poppen inzetten op een beurs.
Weet iemand hoe wij aan deze poppen kunnen komen? Of heeft iemand er één of meerdere te leen/koop?
Ik hoor het graag! Mailen kan naar: <verwijderd>
Captain007: Gelieve pb's te sturen (gebruiker ontvangt daar mail van). Openlijk mailadressen plaatsen zorgt voor een hoop spam en is daarom niet wenselijk.
Laatst gewijzigd door captain007 op di 02 dec 2014, 9:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Mailadres verwijderd wegens mogelijkheid tot versturen spam
Reden: Mailadres verwijderd wegens mogelijkheid tot versturen spam
-
- verkeersader
Re: Mechanische wegwerkzaamheden poppen

belgie is zo slecht nog niet
-
- 2x4 autosnelweg
Een leuke studente is misschien goedkoper. 

'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- expressweg
-
- 2x4 autosnelweg
Niet dat ik weet.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- 2x3 autosnelweg
Vreemd, het is vrij algemeen hier. Na een tijdje ontstaat er trouwens gewenning. Maar toch heb ik het idee dat het wel werkt.
-
- 2x2 autosnelweg
Met een beetje handenarbeid kan je zo een pop in elkaar zetten. Een masker koop je bij de plaatselijke fopshop voor nog geen €5,=.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- Voorzitter

-
- expressweg
Het wat?GJeeeeee schreef:het Nederlandse ministerie van verkeersveiligheid (...)
Nederland heeft geen "Ministerie van Verkeersveiligheid".
-
- 2x2 autosnelweg
Ow, dan wat scharnieren en touwtjesCoen Tunnel schreef:Maar dan beweegt-ie nog niet, en er was juist naar zo'n mechanische pop gevraagd.

60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 2x5 autosnelweg
Scherpe opmerkingJuerd schreef:Het wat?GJeeeeee schreef:het Nederlandse ministerie van verkeersveiligheid (...)

-
- autoweg
Wij in België hebben het BIVV ( Belgisch instituut voor verkeersveiligheid ) als verkeersveiligheidsorganistie.Juerd schreef:Het wat?GJeeeeee schreef:het Nederlandse ministerie van verkeersveiligheid (...)
Ikzelf heb ook nog nooit gehoord van "Ministerie van Verkeersveiligheid".
Wat moet ik mij daar bij voorstellen? ( als het bestaat

-
- expressweg
Ik passeer enkel maar in de weekends op de snelweg, maar op wegenwerken heb ik deze al jaren niet meer gezien sinds men met mobiele filestaartbeveiliging werkt op de grote werven.Alfa schreef:Vreemd, het is vrij algemeen hier. Na een tijdje ontstaat er trouwens gewenning. Maar toch heb ik het idee dat het wel werkt.
-
- verkeersader

belgie is zo slecht nog niet
-
- Voorzitter
Ik ben ze in België de afgelopen jaren toch nog wel meerdere malen tegengekomen. Ik weet alleen niet precies waar.Mikhail schreef:Ik passeer enkel maar in de weekends op de snelweg, maar op wegenwerken heb ik deze al jaren niet meer gezien sinds men met mobiele filestaartbeveiliging werkt op de grote werven.Alfa schreef:Vreemd, het is vrij algemeen hier. Na een tijdje ontstaat er trouwens gewenning. Maar toch heb ik het idee dat het wel werkt.
-
- Penningmeester
Volgens mij zijn dit soort poppen ook niet bijzonder lastig te maken. Als de topicstarter nog belangstelling heeft, wil ik per PB wel een schetsje sturen van hoe het zou kunnen werken. Met wat materialen en gereedschap kom je een eind.
Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.
-
- 2x3 autosnelweg
Ze werken bijna allemaal met een draaischijf en een stang die een arm (met vlag in de hand) aanstuurt. Kan je van een oude platenspeler maken maar dat is niet zo duurzaam in de buitenlucht. Gewoon even met een Belgisch (of Frans) verhuurbedrijf bellen voor de (wegen)aannemerij. In Nederland heb ik het nooit zien gebruiken, wel in de VS. In Afrika gebruikt men daar gewoon mensen voor. Die kosten weinig, en worden niet gestolen. De poppen wel.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- Voorzitter
Dat heb ik vorig jaar zelfs in Kroatië gezien.Peter schreef:In Afrika gebruikt men daar gewoon mensen voor.
-
- 2x5 autosnelweg
Ik heb het idee dat topicstarter zich niet meer laat zien...

-
- expressweg

Hakuna Matata, dan leuteren wij toch gewoon verder. Het is net zo plezant

Bij de werken aan het E314 viaduct op de N2 heb ik nog een Mechanische Marcel gezien. In twee richtingen stond hij te zwaaien.Mikhail schreef:Ik passeer enkel maar in de weekends op de snelweg, maar op wegenwerken heb ik deze al jaren niet meer gezien sinds men met mobiele filestaartbeveiliging werkt op de grote werven.Alfa schreef:Vreemd, het is vrij algemeen hier. Na een tijdje ontstaat er trouwens gewenning. Maar toch heb ik het idee dat het wel werkt.
-
- 2x5 autosnelweg
De poppen ken ik eerlijk gezegd alleen uit Frankrijk. Ik wist niet dat ze breed werden toegepast in België.
-
- 4x4 autosnelweg
Gelet op het zelfverzonnen ministerie vermoed ik een trollwaldo79 schreef:Ik heb het idee dat topicstarter zich niet meer laat zien...
Is dat een soort Wapperende Wimpie?Wimpie25 schreef:Mechanische Marcel

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
-
- 2x5 autosnelweg
Er zijn tientallen van dat soort poppen in de Efteling, alleen zien ze er anders uit.waldo79 schreef:De poppen ken ik eerlijk gezegd alleen uit Frankrijk.

-
- 2x3 autosnelweg
In het sprookjesbos (alles van voor de bouw van het spookslot in de late jaren 70 denk ik) werken bijna alle poppen op luchtdruk (pneumatiek) overigens. Niet elektrisch dus, zoals de meeste Wapperende Wimpies.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...