5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door vynkce » vr 10 feb 2017, 15:53

Tot 2019 wordt er in totaal 5,8 miljard geïnvesteerd in de Vlaamse mobiliteit. (Oosterweel en de Brusselse ring worden hierin niet meegeteld)
De volledige tekst onderaan, hierbij alvast de geplande werven voor komend jaar:

Afbeelding

Afbeelding
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts heeft het 1ste luik van een ambitieus Werkplan voorgesteld. Vanaf nu tot het eind van de regeerperiode in 2019 wordt er nog 5,8 miljard euro geïnvesteerd in de Vlaamse mobiliteit. Het leeuwendeel gaat naar werken aan de weg (2,7 miljard euro) én werken aan de waterweg (2,25 miljard euro). Weyts. “Er gaan heel wat schoppen in de grond”.
Vlaanderen dreigt tot stilstand te komen. Er rijden steeds meer wagens op steeds minder ruimte. Het Planbureau voorspelt tegen 2030 nog een drastische toename van zowel het personenvervoer (+11%) als ook het vrachtvervoer (+44%). De gemiddelde snelheid tijdens de spits dreigt nog een kwart trager te worden (-24%).
Redenen genoeg voor Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts om uit te pakken met een historisch investeringsbeleid. Weyts schuift een Werkplan naar voor dat in de komende drie jaar maar liefst 5,8 miljard euro investeert in alle verschillende vormen van vervoer. De investeringsbudgetten voor alle vormen van vervoer stijgen naar een historisch hoog peil.
“Ook al leven we in tijden van besparingen, toch investeren we meer dan ooit in Mobiliteit”, zegt Weyts. “We werken aan de weg, maar ook aan de alternatieven voor de (vracht)wagen: de waterweg, De Lijn en de fiets”.

Werken aan de Waterweg
Het investeringsbudget voor werken aan de waterweg stijgt bijvoorbeeld met +17,5% naar 2,25 miljard euro (2017-2019). Weyts wil het aandeel van de binnenvaart in het goederentransport tegen 2030 verhogen naar 18%, met een gemiddelde groei van 2,8% per jaar. Dat maakt een enorm verschil, want 1 gemiddeld binnenschip haalt al snel 200 volle vrachtwagens uit de file.
Vlaanderen heeft nu al 1.100 kilometer bevaarbare waterweg: 80% van alle bedrijven ligt op maximaal 10 kilometer van zo een waterweg. De capaciteit op de waterwegen wordt nu nog verder uitgebreid.
Tussen Antwerpen en Parijs wordt gewerkt aan een Seine-Scheldeverbinding voor schepen die 3 lagen containers kunnen meenemen. De Leie, één van de Vlaamse schakels in die Seine-Scheldeverbinding van de toekomst, wordt nu verdiept en verbreed om bevaarbaar te worden voor grotere schepen.
Ook het rendement van het Albertkanaal – de belangrijkste watersnelweg van het land – wordt met een kwart verhoogd door alle bruggen over het kanaal te verhogen.
Ook de kleinere waterwegen krijgen aandacht: zo wordt bijvoorbeeld ook de Dender en het Kanaal naar Charleroi opgewaardeerd.

Werken aan de Weg
Het investeringsbudget voor werken aan de weg stijgt met +37% naar 2,7 miljard euro (2017-2019). Dit is dan nog zonder de grote kosten voor de Oosterweelverbinding en de herinrichting van de Ring rond Brussel: historische investeringsprojecten die goed zijn voor respectievelijk 3,5 miljard euro en 1,5 miljard euro.
Er wordt niet alleen gewerkt rond Brussel en Antwerpen: er gaan de komende jaren heel wat schoppen in de grond. De N49, de N203a en de A12 worden bijvoorbeeld omgebouwd tot autosnelwegen. Er komen spitsstroken tussen Lummen en Beringen, tussen Wilsele en Aarschot en tussen Groot-Bijgaarden en Affligem. Er wordt gewerkt aan onder meer de R4, de R8 en de N8.

Grote Werven 2017

Het investeringsbeleid wordt in 2017 al heel zichtbaar langs de Vlaamse wegen. Langs de autosnelwegen komen er 34 grote werven. In totaal wordt er gewerkt aan 100 km autosnelweg.
Er wordt geïnvesteerd in structureel onderhoud (o.a. op de E34, de R2, de E314, de E17 en de E40), maar ook in nieuwe infrastructuur, zoals onder meer een nieuw op- en afrittencomplex in Aalter, een fietsbrug in Gasthuisberg, geluidsschermen langs de A12 en een nieuwe brug over de E34 in Assenede.
Er wordt ook gewerkt aan de gewestwegen. Er komen in totaal een hondertal werven langs onze gewestwegen, verspreid over de 5 Vlaamse provincies. In totaal wordt er in 2017 gewerkt aan maar liefst 445 km gewestweg.
Zo wordt er andere geïnvesteerd in een heraanleg van de R13 in Turnhout, vrijliggende fietspaden langs de Bilzerbaan in Lanaken, de heraanleg van de doortocht in Oordegem (Lede), een middenberm voor de Ninoofsesteenweg in Roosdaal en een fietsbrug over de N36 in Deerlijk.


Minder hinder en verkeersveiligheid
“Waar een schop in de grond gaat, ontstaat een hoop aarde en een hoop hinder”, erkent Weyts. De hinder wordt zo goed mogelijk ingeschat en zo minimaal mogelijk gehouden.
Er wordt maximaal ingezet op nachtwerk en werken rond de klok. Er is permanent overleg met alle betrokken diensten, binnenlandse partners zoals automobilistenverenigingen, andere gewesten én buurlanden. Voor de veiligheid van de werven wordt een mobiele flitspaal ingezet op wel 21 locaties. Nog nooit werd de mobiele flitspaal zo ruim ingezet.
Een grootscheepse communicatiecampagne gaat alle weggebruikers nu goed informeren. Er komt een grote aankondingingscampagne op radio, affiches, online advertenties, sociale media én tankpistolen in maart. Die wordt bij elk nieuwe golf van grote werven herhaald.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Alfa » vr 10 feb 2017, 18:22

Vooral op de E34 veel werven dit jaar. 5 werven op 25 km. Maar het is nodig ook. Eindelijk zal het stuk tussen Zelzate en Moerbeke aangepakt worden.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Jump » vr 10 feb 2017, 19:35

De werken in de tunnel richting Antwerpen en het stuk tussen Zelzate en Moerbeke worden tegelijkertijd uitgevoerd. Dat zal een lang stukje op 1 vak te doen zijn.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Pino » vr 10 feb 2017, 20:45

Ongetwijfeld allemaal hard nodig dat dit gebeurt. Maar ik verbaas me over een intro "Vlaanderen dreigt tot stilstand te komen en daarom gaan we investeren in infrastructuur." Structureel onderhoud doorvoeren leidt nu niet tot broodnodige extra capaciteit op de wegen die iedere ochtend en avond dichtslibben. En dingen als een fietsbrug of een nieuw afritcomplex bij Aalter zijn druppels op een gloeiende plaat.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Alfa » za 11 feb 2017, 12:38

^^Uiteraard is dit politieke propaganda, wellicht als compensatie van het debacle van de Oosterweelweelverbinding. Om bij de verkiezingen in 2019 te kunnen zeggen 'ja, de Oosterweelverbinding is er niet gekomen [en ongetwijfeld zal men dat op de actiegroepen steken en niet op eigen onkunde] maar we hebben wel zoveel miljard geïnvesteerd in wegen. ' Uiteraard zal structureel onderhoud niets doen aan het fileprobleem. Maar door dat soort zinnetjes in persteksten te schrijven geeft men de indruk wel iets aan het probleem te doen.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Lambo19 » za 11 feb 2017, 17:05

Veel grote structurele onderhoudswerken staan er niet op de planning dit jaar. Uiteraard behoren het vervangen van brugvoegen of herstellingswerken ook tot onderhoud maar dat kan je bezwaarlijk rekenen tot "Grote werven". Wat mij betreft dekt de titel "Werven snelwegen" de lading dan ook beter. Herstellingswerken aan het wegdek of brugvoegen kan je niet bestempelen als grote werken. Ik begrijp niet waarom projecten zoals de herinrichting van knooppunt Machelen, de heraanleg van het op- en afrittencomplex in Aalter en de bouw van een ecoduct in Hoeilaart vermeld worden bij de "Grote werven" 2017. De werken zijn hierbij nl. al van start gegaan in 2016 en horen bijgevolg niet thuis op deze lijst.

Op de E34 tussen Antwerpen en Knokke zijn er zichtbaar een flink aantal werven dit jaar.


Ik heb eens de vergelijking gemaakt met de grote werven van 2016. Acht werven die op de lijst van vorig jaar vermeld stonden worden dit jaar tevens vermeld voor de werven van dit jaar
(nummers 1, 2, 3, 4, 5, 25, 10 en 18 op de werven van 2017). Dan blijven er nog slechts 26 werven over, 2 minder t.o.v. 2016.
Hieronder de kaart met de werven van vorig jaar:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Alfa » za 11 feb 2017, 21:16

Wat de bouw van de brug in de Stroomstraat betreft: in de tabellen staat er dat ze maar van april tot juni aan die brug zullen werken. Waar slaat dat op? Zulke werken duren minstens een jaar. Zullen ze dan in juni de boeken toe doen en pas volgend jaar herbeginnen?

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Lambo19 » za 11 feb 2017, 21:56

^^
Waarschijnlijk een vergissing bij AWV.
In drie maanden tijd een nieuwe brug realiseren? Dat wordt een Belgisch unicum lijkt me. :yes:

Een andere mogelijkheid is dat ze bij AWV een vertraging van de werken met een halfjaar incalculeren in de planning...
Laatst gewijzigd door Lambo19 op za 11 feb 2017, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76282
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Chris » za 11 feb 2017, 21:59

In Nederland hebben ze vorig jaar op de A28 bij 't Harde in 12 weken twee viaducten van de snelweg compleet vervangen.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Alfa » za 11 feb 2017, 22:03

^^Dat lijkt me dan met nachtwerk en met een grote ploeg. Het zou me sterk lijken mochten ze dat op voor dit project ook doen. Het is op die plek een van de rustigste snelwegen van Vlaanderen. Ze moeten trouwens ook nog de brughellingen bouwen.

En er werd al gecommuniceerd dat de werken 1 jaar zullen duren: https://wegenenverkeer.be/werken/e34-as ... roomstraat

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Lambo19 » za 11 feb 2017, 22:08

^^
Dan is het hopen dat de werken daar geen halfjaar stilliggen zoals in Balgerhoeke.
Moest die tunnel normaal gesproken al niet in gebruik zijn?

In de tabel is het einde van de werken voorzien in juni.
http://wegenenverkeer.be/sites/awv/file ... 202017.pdf

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Rogier » zo 12 feb 2017, 10:49

Alfa schreef:^^Dat lijkt me dan met nachtwerk en met een grote ploeg. Het zou me sterk lijken mochten ze dat op voor dit project ook doen. Het is op die plek een van de rustigste snelwegen van Vlaanderen. Ze moeten trouwens ook nog de brughellingen bouwen.

En er werd al gecommuniceerd dat de werken 1 jaar zullen duren: https://wegenenverkeer.be/werken/e34-as ... roomstraat
Bij 't Harde heeft men nauwelijks nachtwerk hoeven toe te passen.
Wel heeft men delen van het viaduct in prefab uitgevoerd (liggers) en zijn alle wapeningsecties elders al in elkaar gezet:
Week 1: Verkeer omzetten naar 1 helft, asfalt verwijderen, heiwerk landhoofden achter bestaande landhoofden (weekend sloop oud viaduct).
Week 2: Heiwerk pijlers, betonwerk landhoofen en pijler.
Week 3: betonwerk landhoofden en pijlers afronden.
Week 4: Liggers plaatsen en aan elkaar verbinden d.m.v. dwarsvoorspanning.
Week 5: Dek afwerken (randen, voegovergangen en hekwerk plaatsen).
Week 6: Asfalt aanbrengen en viaduct vrijgeven.

Met een beetje wil is veel mogelijk, maar dan moet men wel met meerdere ploegen tegelijk gaan werken en veel delen als secties naar het bouwterrein aanvoeren.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Km357 » zo 12 feb 2017, 15:22

Pino schreef:Ongetwijfeld allemaal hard nodig dat dit gebeurt. Maar ik verbaas me over een intro "Vlaanderen dreigt tot stilstand te komen en daarom gaan we investeren in infrastructuur." Structureel onderhoud doorvoeren leidt nu niet tot broodnodige extra capaciteit op de wegen die iedere ochtend en avond dichtslibben. En dingen als een fietsbrug of een nieuw afritcomplex bij Aalter zijn druppels op een gloeiende plaat.
Er is momenteel geen enkele politieke partij in België die zijn reputatie ten prooi durft te leggen om de logistieke warehouse-werkgelegenheid van België (dus niet alleen Vlaanderen) te promoten door een capaciteitsuitbreiding, die al sinds de jaren '70 op zich zit te wachten.

Puur korte-termijn-denken.

Dat betekent niet dat die bijna 6 miljard een slechte investering is.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Alfa » zo 12 feb 2017, 22:16

^^Het is geen slechte investering. Het is gewoon niet genoeg. Er moet meer investeert worden in uitbreiding, en niet louter in de onderhoudsachterstand werken zoals nu. Opzich doen ze dat ook met de Oosterweelverbinding en de herinrichting van de Brusselse Ring. Maar beide dossiers zitten muurvast. En dat valt wel degelijk het Vlaams Gewest aan te wrijven. Want zij maken de regels.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Km357 » ma 13 feb 2017, 8:29

:handshake: Inderdaad, daar gaat het hem ook om, ik had ergens gehoopt dat de km-heffing een duwtje zou kunnen bijgeven, maar ondertussen is het wel duidelijk dat die projecten om politieke en niet puur financiële redenen vastzitten. Op die manier zijn we goed op weg om nog meer werkgelegenheid en toekomstvisie te verliezen voor de volgende generaties.

klopgeest
dorpsstraat
Berichten: 120
Lid geworden op: do 22 mei 2014, 14:31

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door klopgeest » ma 13 feb 2017, 9:14

En weer geen verbreding van de E313 naar 2x3.

De werf bij E313 Brug Grobbendonk moest trouwens al een hele tijd klaar zijn, dus om deze dan gewoon te verplaatsen naar 2017..

Vooral oplapwerk en geen structurele aanpak heb ik de indruk.

Mundial
stadsweg
Berichten: 338
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 19:18

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Mundial » ma 13 feb 2017, 16:23

^^ En die beek onder de A12 in Breendonk moest normaal ook vorig jaar al klaar zijn.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Lambo19 » ma 13 feb 2017, 18:21

^^
Die werken horen dan ook niet thuis bij de grote werven van 2017.

Wat die 5,8 miljard euro betreft aan investeringen tot 2019, dat is een indrukwekkend bedrag voor Vlaanderen.
Echter zie ik er weinig van terug in de grote werven die dit jaar gepland staan. Nu is het kwestie van geplande wegenprojecten spoedig tot uitvoering te brengen.

Weyts mag dan indrukwekkend uitpakken met deze cijfers, als binnen 10 jaar Oosterweel en de Brusselse ring in hetzelfde schuitje zitten staan we nog geen stap verder als vandaag.
Ben Weyts schreef:"Er gaan heel wat schoppen in de grond".
Ik hoop dat hij gelijk heeft, het is alvast een veelbelovende uitspraak.

Mundial
stadsweg
Berichten: 338
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 19:18

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Mundial » ma 13 feb 2017, 18:24

Lambo19 schreef:^^
Die werken horen dan ook niet thuis bij de grote werven van 2017.
Ze staan in het lijstje onder nummer 10.
Laatst gewijzigd door Mundial op ma 13 feb 2017, 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Lambo19 » ma 13 feb 2017, 18:30

^^
Ja, dat wist ik. Ik bedoelde dat men die werken niet hoefden te vermelden bij de werven van dit jaar, aangezien deze voor vorig jaar reeds gepland stonden en normaliter ook uitgevoerd.
Die werken zijn dus uitgesteld en had men beter weggelaten op de lijst.

MrL
stadsweg
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 17:44

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door MrL » di 14 feb 2017, 18:58

Ik begrijp eigenlijk niet goed hoe ze aan dat bedrag komen.
5.8 miljard € over 3 jaar => +/- 2 miljard per jaar.

Een brugvoeg vervangen, een nieuw laagje asfalt hier en daar en 2 bruggen vervangen. Meer lees ik niet. Hoe komen ze aan 2 miljard?

Als je even vergelijkt, in 2014 werd er een budget van 110 miljoen € geïnvesteerd gespreid over 23 projecten voor structureel onderhoud.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Wimpie25 » di 14 feb 2017, 19:16

Alle openbare verlichting op gewestwegen is in vervanging door SON en LED. Ook naar zo'n zaken gaat budget.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Km357 » di 14 feb 2017, 20:10

De kostprijs van LED's is toch wel ferm gezakt, daar gaat geen miljarden in kruipen.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Wimpie25 » di 14 feb 2017, 20:19

^^
Natuurlijk geen miljarden, gelukkig maar. Ik kan me echter wel voorstellen dat er - nu dat men intensiever onderhoud pleegt aan allerlei kleinere zaken die vroeger bleven liggen - de totale factuur wel sneller oploopt in vergelijking met vroeger.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Km357 » di 14 feb 2017, 20:21

Correct, toch kijk ik uit naar de fase waarin we van onderhoud - door jaren nonchalance - overschakelen naar capaciteitsuitbreiding en dan heb ik het niet over de belachelijke fietsostrades of wat hun naam ook is.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Wimpie25 » di 14 feb 2017, 20:29

Ik heb het gevoel dat er nu meer termijnvisie is als vroeger, en met de nieuwe procedures die op til staan heeft men de mogelijkheid om bijvoorbeeld de Raad van State buiten spel te zetten. Dit om te vermijden dat projecten na één procedurefout al in de prullenbak verdwijnen. Hopelijk volgt capaciteitsuitbreiding op korte termijn.

De volgende zaken zijn dingen die ik ook graag in een werkplan zou zien terugkomen ;)
-Besparingen op eindeloze vooronderzoeken, MER's en mobilititeitsrapporten
-modernere en vlottere (gerechtelijke) administratie bij grote werken
-de verdere depolitisering van het AWV
-meer betrekken van mobiliteitsorganisaties
-professionalisering van de gemeentelijke wegbeheerders. Mooie en brede gewestwegen zijn leuk, de mensen moeten ook nog aan hun oprit geraken.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door vynkce » wo 27 dec 2017, 10:00

Volgend jaar staat een investering van 1,4 miljard gepland in 2018. Meer info: http://www.benweyts.be/nieuws/vlaandere ... er-verkeer

Ik heb in diverse topics al wat opsommingen gemaakt (tot 2020), maar dit is niet zomaar haalbaar voor alle (snel)wegen omwille van de zeer lange lijst. Ik vul de komende dagen nog wat aan, maar ga mij niet aan alles wagen. Geef hieronder zeker nog de geplande investeringen en wegen aan waarvoor jullie interesse hebben. Ik zal ze dan aanvullen in het betreffende topic of hieronder meegeven indien er geen topic beschikbaar is. :)

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Jump » wo 27 dec 2017, 23:21

Waar haal je die aparte bedragen per weggedeelte van in feite? Ik heb geen document gevonden voorlopig waar deze in staan.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door Mikhail » zo 07 jan 2018, 22:00

Is er een algemeen budget voorzien voor dynamisch verkeersmanagement op de snelwegen?

Tot 2016 was hier een aparte 'algemene vooruitgangsrapportage' over, met vermelding van de projecten in detail per snelweg met de investeringsbedragen voor het huidige jaar en de toekomstige jaren, maar na de 8ste of 9de rapportage van mei 2016 vindt ik geen nieuwe rapportage meer terug...
****

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: 5,8 miljard euro voor Vlaams Werkplan Mobiliteit

Bericht door vynkce » ma 08 jan 2018, 9:22

Ik heb volgende zaken teruggevonden. Niet zo specifiek, behalve voor de E313 en de R2. Budgetten tot 2020.

9 miljoen Dynamisch verkeersmanagement tunnels
4,3 miljoen Onderhoud dynamische installaties
4,3 miljoen Intelligente transportsystemen
3,9 miljoen CCTV camera’s nieuwbouw en digitalisering
3,6 miljoen Glasvezelkabels
2,2 miljoen RVMS installaties Ranst => Beringen
1,85 miljoen Netwerk- en telelmaticatoepassingen
1,8 miljoen Bewaking en monitoring
0,75 miljoen Beveiliging parkings en monitoring
0,4 miljoen Basiswegvakmanagement meten in Vlaanderen
0,25 miljoen Extra borden R2
0,15 miljoen Studies filebeveiliging

Plaats reactie