Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Peter » do 16 feb 2017, 14:02

harry schreef: Bovendien gebruiken we in Nederland de decimale komma, zoals het hoort. Punt.
Ik gok dat "we" jezelf exclusief is, althans op je werk. Vrijwel alle programmeertalen houden de punt aan.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Coen Tunnel » do 16 feb 2017, 14:17

Wimpie25 schreef:Die code bevat onder andere het wegnummer, de aard, plaats... Verder kan je trouwens mooi zien dat we al jaren een punt gebruiken als decimaal teken :)
Dat is niet conform het SI-stelsel:
Wikipedia schreef:Officieel dient een komma als decimaalteken te worden gebruikt. Alleen in Engelstalige geschriften is een punt als decimaalteken toegestaan. De keuze tussen punt of komma dient binnen de betreffende tekst wel consequent volgehouden te worden.
Het is de vraag waarom België per se van het internationaal gangbare SI wil afwijken. Het SI is immers de wettelijke standaard binnen de gehele EU en derhalve zou België hier dus gewoon een komma in plaats van een punt moeten gebruiken. België is geen Engelstalig land, dus die punt is gewoon fout.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Km357 » do 16 feb 2017, 14:21

^^ Wel eigenlijk enkel Vlaanderen, het is immers niet gezegd dat Brussel en Wallonië dezelfde bordjes zal neerplanten.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Coen Tunnel » do 16 feb 2017, 14:25

^^ Volgens mij gebruikt Wallonië op de huidige hectometerbordjes ook een punt:

https://www.google.nl/maps/@50.4011363, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@50.0128357, ... 312!8i6656

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Km357 » do 16 feb 2017, 14:44

Inderdaad, da's ook een puntje.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Pino » do 16 feb 2017, 15:13

En Italië en Denemarken hebben notaties die al helemaal niets met SI te maken hebben, met hele kilometer en hectometer boven elkaar, gescheiden door een horizontale streep. In het Italiaanse geval nog met de hectometer in Romeinse cijfers bovendien. Om maar niet te beginnen over de Spaanse methode. Ook de Fransen gebruiken trouwens een punt in plaats van een komma.

De behoefte om je bij dit soort bordjes precies te houden aan SI en lokale stijlconventies (volgens mij ligt er niets wettelijk vast en sluipt de punt als decimaalteken op veel meer manieren de Lage Landen in) is kennelijk beperkt. Kun je lange filosofische discussies houden over wat de punt dan hier verheft boven de komma. Misschien wel een mate van rust op het bord. Maar het is voor mij de discussie niet echt waard.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Wimpie25 » do 16 feb 2017, 15:55

SNV heeft nogal een prominente komma die eerder geschikt is voor richtinggevende bewegwijzering. Het is zelfs zo dat een hele resem tekens en symbolen uit SNV op de Belgische signalisatie is vervangen door Helvetica dus wellicht dat we wat betreft het gebruik van het punt, niet verder hoeven te zoeken.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Vinny » do 16 feb 2017, 19:06

Coen Tunnel schreef:^^ Volgens mij gebruikt Wallonië op de huidige hectometerbordjes ook een punt:

https://www.google.nl/maps/@50.4011363, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@50.0128357, ... 312!8i6656
Dat is niet zo heel verwondelijk. Wallonië gebruikt volgens mij nog steeds dezelfde hectometer- en kilometerbordjes als die in het unitaire België geplaatst werden. :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door harry » do 16 feb 2017, 20:40

harry schreef:Bovendien gebruiken we in Nederland de decimale komma, zoals het hoort. Punt.
Peter schreef:Ik gok dat "we" jezelf exclusief is, althans op je werk. Vrijwel alle programmeertalen houden de punt aan.
Ik programmeer uitsluitend in het Engels (en in de programmeertaal uiteraard, die ook gebaseerd is op het Engels).
Daarbij gebruik ik trouwens bijna geen decimale punt. Het aantal gesorteerde brieven is meestal een geheel getal.
(Tot zover over een onderwerp dat kennelijk de moeite van het discussiëren niet waard is.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Peter » vr 17 feb 2017, 5:10

Coen Tunnel schreef:Het SI is immers de wettelijke standaard binnen de gehele EU en derhalve zou België hier dus gewoon een komma in plaats van een punt moeten gebruiken. België is geen Engelstalig land, dus die punt is gewoon fout.
Ik betwijfel of SI de komma dwingend voorschrijft (hoewel SI geen wet is, maar een standaard), danwel Europese regelgeving. De punt wordt heel veel gebruikt in prijsaangaven van winkels en tankstations buiten "engelstalige" (Angelsaksische) landen, en kennelijk is dat geen punt (of juist wel ;) ).

Iemand, die een niet-wiki-bron heeft ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Pino » vr 17 feb 2017, 9:45

^^ Als je niet-wiki-bronnen over het SI zoekt, kun je natuurlijk altijd de Engelse tabloids erop nazoeken en dan aannemen dat het tegendeel waar is 8-)

Kijk je toch liever naar het wettelijk kader en het SI zelf: onder een EU-richtlijn zijn de SI-maten voorgeschreven als de wettelijke meet-eenheden van alle EU-lidstaten. Met enige uitzonderingen voor niet-SI-eenheden die onder bepaalde omstandigheden blijven toegestaan. Die EU-regels verheffen alleen de maten en de bijbehorende afkortingen tot standaard, en zeggen niets over decimaaltekens. Het SI zelf geeft hier wel een regel voor, namelijk dat het een punt of een komma moet zijn. Het geheel leest sowieso meer als een stijlconventie dan als een harde regel, en tegen meerdere elementen in onderstaande wordt zeer regelmatig gezondigd.
http://www.bipm.org/en/publications/si-brochure/section5-3-4.html schreef:Formatting numbers, and the decimal marker

The symbol used to separate the integral part of a number from its decimal part is called the decimal marker. Following the 22nd CGPM (2003, Resolution 10), the decimal marker "shall be either the point on the line or the comma on the line." The decimal marker chosen should be that which is customary in the context concerned. If the number is between +1 and –1, then the decimal marker is always preceded by a zero.

Following the 9th CGPM (1948, Resolution 7) and the 22nd CGPM (2003, Resolution 10), for numbers with many digits the digits may be divided into groups of three by a thin space, in order to facilitate reading. Neither dots nor commas are inserted in the spaces between groups of three. However, when there are only four digits before or after the decimal marker, it is customary not to use a space to isolate a single digit. The practice of grouping digits in this way is a matter of choice; it is not always followed in certain specialized applications such as engineering drawings, financial statements, and scripts to be read by a computer.

For numbers in a table, the format used should not vary within one column.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Vinny » vr 17 feb 2017, 20:33

Al deze borden gaan ook in tegen het SI:
:A1:

De standaard schrijft namelijk m/s voor en geen km/h. ;)

Ik denk niet dat je je hier als burger op kunt beroepen. De vraag blijft natuurlijk wel overeind staan waarom er heel veel ophef gemaakt wordt over of op Vlaamse hectometerpaaltjes een punt of een komma staat terwijl er hele landen bestaan die het metrieke stelsel maar niet wensen in te voeren...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Coen Tunnel » vr 17 feb 2017, 20:41

Vinny schreef:terwijl er hele landen bestaan die het metrieke stelsel maar niet wensen in te voeren...
Dat zijn maar drie landen:

Afbeelding

Het Verenigd Koninkrijk gebruikt dan nog wel het imperiale systeem voor afstanden en snelheden. Maar grammen en liters worden wel gebruikt.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Pino » vr 17 feb 2017, 22:29

^^ Ben wel benieuwd of Brexit nog gaat leiden tot het terug-opwaarderen van enkele imperiale maten in Groot-Brittannië. Maar ondanks alle retoriek rondom de metric martyrers blijft het Verenigd Koninkrijk natuurlijk een land dat al voor het grootste deel SI-maten gebruikte voordat het lid werd van de EG.
Vinny schreef:Al deze borden gaan ook in tegen het SI:
:A1: De standaard schrijft namelijk m/s voor en geen km/h.
Dacht dat iemand ooit bij de rechter had betoogd dat je op grond van SI toch mocht aannemen dat snelheid in m/s was uitgedrukt. Jammer dat de verkeersregels voorschrijven dat de waarde in het bord de maximumsnelheid in km/h weergeeft. Het uur is sowieso een van de maten die in het SI worden genoemd als gangbare afgeleide van een SI-eenheid is, waarmee dus ook km/h nog voldoende binnen het SI past. Net als bijvoorbeeld de liter, de ton en de graad Celsius. Overigens is m/s ook maar een (vooral natuurkundige) conventie. Het is een afgeleide eenheid, en je blijft binnen SI zolang je samenstelt uit twee of meer basiseenheden, in welke orde van grootte dan ook. In best wel wat afgeleide eenheden zit bijvoorbeeld de kg verwerkt.

Dit is wel een wat hellend vlak, want ook mijl per uur is technisch bezien een SI-afstand, want de mijl is gedefinieerd als een aantal meters en een uur als een aantal seconden. Uiteraard is dit tot in het absurde doorgetrokken met bijvoorbeeld de snelheids-eenheid furlongs per fortnight. Moraal van het verhaal: buiten een keuze voor SI heb je al heel snel gedetailleerdere regels en conventies nodig die specifiekere eenheden voor specifiekere gevallen voorschrijven.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Mark » vr 17 feb 2017, 23:39

Coen Tunnel schreef:
Vinny schreef:terwijl er hele landen bestaan die het metrieke stelsel maar niet wensen in te voeren...
Dat zijn maar drie landen:

Het Verenigd Koninkrijk gebruikt dan nog wel het imperiale systeem voor afstanden en snelheden. Maar grammen en liters worden wel gebruikt.
Het zijn er maar drie, maar vanwege de VS hebben zij helaas in sommige gebieden nog een grote invloed met hun imperiale stelsel...

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Alfa » za 18 feb 2017, 0:51

Wimpie25 schreef:
Snelwegfreak schreef:.

Ik ben wel benieuwd waar "h1" voor staat en hoe de Vlamingen omgaan met allerlei mogelijke verbindingsbogen of parallelbanen. Door die specifiek aan te duiden is de locatiebepaling voor hulpdiensten zeer gemakkelijk..
Op zich bestaat daar vandaag al een systeem voor, is dit hetgeen waarnaar je verwijst?
Daar zeg je het. Er bestaat reeds een prima systeem. Alleen lijkt dat voor jou van geen tel.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Vinny » za 18 feb 2017, 11:57

Pino schreef:Dacht dat iemand ooit bij de rechter had betoogd dat je op grond van SI toch mocht aannemen dat snelheid in m/s was uitgedrukt.
Ik heb het zelf eens op een Belgische website gelezen maar in feite afgedaan als een broodje aap.

Helemaal gek vind ik het trouwens ook niet, in Ierland moet km/h er wel bij geschreven worden - ze zijn natuurlijk een aantal jaar geleden overgestapt van het imperiale naar het metrische stelsel in het verkeer:
http://www.drivingtesttips.ie/Regulator ... -Signs.php

In principe kun je denk ik wel afspreken dat als er niets bij staat je er van uit moet gaan dat snelheden in km/h gelden, aangezien er best wel een wereldwijd gedragen gewoonte bestaat om het zo te doen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Coen Tunnel » za 18 feb 2017, 12:30

Vinny schreef:Helemaal gek vind ik het trouwens ook niet, in Ierland moet km/h er wel bij geschreven worden - ze zijn natuurlijk een aantal jaar geleden overgestapt van het imperiale naar het metrische stelsel in het verkeer
Zal vanzelf wel verdwijnen in Ierland. Afstandsborden zijn al sinds de jaren '70 in kilometers, maar de overstap van mph naar km/h schijnt pas in 2005 te zijn gemaakt.

Overigens kwam ik eerder deze maand bij Dublin nog wel bordjes op privéterrein tegen met een Vmax van 10 mph:

https://www.google.nl/maps/place/Dublin ... 97!6m1!1e1
In principe kun je denk ik wel afspreken dat als er niets bij staat je er van uit moet gaan dat snelheden in km/h gelden, aangezien er best wel een wereldwijd gedragen gewoonte bestaat om het zo te doen.
Dus feitelijk vind jij dat het Verenigd Koninkrijk maar alle snelheidsborden moet vervangen door een versie waar mph bij staat (of uiteraard een versie in km/h)?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Pino » za 18 feb 2017, 14:48

Voor wat het waard is, het Verdrag van Wenen bepaalt dat het getal is uitgedrukt in de maat die in het land in kwestie het meest gangbaar is voor de snelheid van auto's. Hetgeen me een volkomen logische benadering lijkt. Het Verdrag laat overigens ook toe om die maat nog op het bord te zetten, zoals in Ierland gebeurt. Ik meen dat het vroeger op het continent ook wat meer voorkwam. Stond op oude Belgische snelheidsborden niet een kleine onderste regel 'km'?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Snelwegfreak » za 18 feb 2017, 14:55

^^ Correct.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Vinny » za 18 feb 2017, 15:53

Pino schreef:Hetgeen me een volkomen logische benadering lijkt.
Ruim 90% van de landen en meer dan 75% van de wereldbevolking (ruw geschat) heeft natuurlijk kilometers per uur. Als die verdeling anders was lijkt me dat wat minder logisch. Neem bijvoorbeeld de (eeuwige) discussie of je groene of blauwe wegwijzers moet gebruiken en op welke type wegen dan. Als je bij Genève de grens over gaat naar Zwitserland of Frankrijk wordt je daar expliciet voor gewaarschuwd.

Het verdrag lijkt me er ook op gericht om voor éénduidige regelgeving te zorgen waardoor mensen in het buitenland niet verdwalen in een oerwoud van afwijkingen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Wimpie25 » za 18 feb 2017, 19:20

Pino schreef:Voor wat het waard is, het Verdrag van Wenen bepaalt dat het getal is uitgedrukt in de maat die in het land in kwestie het meest gangbaar is voor de snelheid van auto's. Hetgeen me een volkomen logische benadering lijkt. Het Verdrag laat overigens ook toe om die maat nog op het bord te zetten, zoals in Ierland gebeurt. Ik meen dat het vroeger op het continent ook wat meer voorkwam. Stond op oude Belgische snelheidsborden niet een kleine onderste regel 'km'?
Er staan er hier en daar nog. Hier een foto uit 2005.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Willem » za 18 feb 2017, 20:34

Op de grens tussen Noord-Ierland en de republiek Ierland plaatsen ze nog eens speciale borden om de overgang van mijl op kilometer (of omgekeerd) te benadrukken:

https://www.google.nl/maps/@54.1207836, ... 312!8i6656

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Peter » ma 20 feb 2017, 5:45

Vinny schreef:Ruim 90% van de landen en meer dan 75% van de wereldbevolking (ruw geschat) heeft natuurlijk kilometers per uur.
Meer. Alleen de UK, USA, Myanmar en een paar eilandstaatjes hanteren nog mph, en dat is circa 450-500 miljoen mensen (dus < 10%).
In de UK zie je wel dat hoogtebeperkingen bijna altijd in zowel meters als ft/in (of '/") zijn aangegeven.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Alfa » ma 20 feb 2017, 20:12

Ik heb gezien dat langs de E34/N49 tussen Eeklo en Zelzate alle hectometerbordjes verwijderd zijn. Verderop na Zelzate stonden ze er wel nog.

Is dat op meer plaatsen het geval?

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Jump » di 07 mar 2017, 21:05

Er zijn nieuwe bestanden toegevoegd aan de openbare aanbesteding. Namelijk:

VSDesign A-weg exclusief E-nummer.pdf
VSDesign A-weg inclusief 2 E-nummers.pdf
VSDesign A-wegen inclusief 1 E-nummer.pdf

En dit is de inhoud:


Afbeelding

In de spoiler, de twee varianten met 1 en 2 E-nummers.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Snelwegfreak » wo 08 mar 2017, 7:27

Ah, eindelijk maatvoering. Gelijk maar overgetrokken in Inkscape ;)
Vergelijk met de Nederlandse bordjes:
Afbeelding
Enne gojje mins blieft altied leave.

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door tovm74 » wo 24 mei 2017, 9:43

Nieuwe hectometer paaltjes op de E34 tussen Beerse en Lille

Afbeelding
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Snelwegfreak » wo 24 mei 2017, 9:45

Ziet er goed uit!
Ligt het aan mij of zijn de bordjes iets kleiner dan de oude km-bordjes? In ieder geval zijn het wegnummer (A-nummer) en de hectometrering goed leesbaar, wat het belangrijkst is.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Nieuwe Km- en Hm-borden Vlaamse hoofdwegen

Bericht door Peter » wo 24 mei 2017, 10:30

Het wegnummer in de weg-uitvoering lijkt in tegenstelling tot de ontwerpen niet gecentreerd. Apart.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Plaats reactie