Trajectcontrole in België

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door jelger » di 02 aug 2016, 14:18

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op ma 08 mar 2021, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Palance » di 02 aug 2016, 14:19

Blijkbaar wordt er niet zo massaal geklaagd dat er iets aan maximumsnelheden wordt veranderd. En dus zal het niet zo belangrijk zijn.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Lambo19 » di 02 aug 2016, 18:06

^^
Uiteraard moeten ook de overheidsinkomsten gegarandeerd blijven. ;)

Algemeen genomen vind ik snelheidsbeperkingen in België meestal wel logisch en gerechtvaardigd. Enkel wordt de zone 50 te vaak toegepast, net zoals 70 soms toegepast wordt op wegen waar probleemloos 90 kan gereden worden.

Vanaf 1 januari zal trouwens op heel wat wegen waar nu 90 geldt, nog maar 70 gereden mogen worden in Vlaanderen. Ik ben benieuwd of er langs die wegen ook 90 borden zulken geplaatst worden zoals destijds met de verlaging naar 70 op veel wegen.

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Archeopendra1234 » wo 03 aug 2016, 18:29

tvintje schreef:
Vinny schreef:Jullie zijn wel een stel mokkige kleuters zeg. 30 km/h in een winkelstraat is geen vreemde limiet. Gewoon het gas eraf dus.
Blij dat er toch eentje het hier begrijpt :) Je aan een snelheidslimiet houden is het simpelste wat er bestaat, en er is zelfs niets mis mee dat gewoon te doen.
Als je niet capabel bent tegelijk je snelheid in het oog te houden en op het verkeer te letten, ben je niet in staat op de openbare weg te rijden.
Dus als de wetgever overal zone-30 instelt (om te overdrijven zelfs op de snelwegen) zal jij blindelings en zonder te morren overal 30 km/u gaan rijden omdat dat "het simpelste is wat er bestaat"?
Als de wetgever bepaalt dat iedereen hetzelfde kapsel moet dragen zal u gelijk naar de kapper gaan omdat dat "het simpelste is wat er bestaat"?

Mijn visie over zone-30 en andere limieten heb ik een paar posts geleden al gegeven zonder enige reactie dus ik zal de essentie even herhalen:

Zone-30 enkel als dit absoluut gerechtvaardigd is (bv. als het daadwerkelijk school is of als de winkels open zijn), buiten deze tijden de dynamische borden uitgeschakeld en gewoon een Vmax van 50 km/h.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » do 04 aug 2016, 10:00

Lambo19 schreef:^^


Vanaf 1 januari zal trouwens op heel wat wegen waar nu 90 geldt, nog maar 70 gereden mogen worden in Vlaanderen. Ik ben benieuwd of er langs die wegen ook 90 borden zulken geplaatst worden zoals destijds met de verlaging naar 70 op veel wegen.

Dat zal zich moeten laten blijken, ik denk echter van wel. De stad Aarschot heeft de Zone 70 al afgeschaft en werkt terug met lokale signalisatie. Om een voorbeeld van een gewestweg te geven, de recent vernieuwde N223 is uitgerust met 90-borden terwijl dit een enkelvaksweg is ;)

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door vynkce » do 04 aug 2016, 10:18

^^ Ook de N229 tussen Werchter en de E314 heeft een aantal "90" borden tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Lambo19 » do 04 aug 2016, 12:47

Wimpie25 schreef: Om een voorbeeld van een gewestweg te geven, de recent vernieuwde N223 is uitgerust met 90-borden terwijl dit een enkelvaksweg is ;)
Inderdaad, echter wanneer je vanaf de rotonde aan het Gouden Kruispunt de N223 volgt richting Aarschot is er geen 90 bord geplaatst. Waarschijnlijk had men er één te weinig besteld. :dyn_hyp: Alle gewestwegen waar nu nog 90 gereden mag worden zouden dat dus ook moeten blijven vanaf 2017. Gemeentelijke wegen die nu nog begrensd zijn op 90, zullen quasi allemaal gedegradeerd worden naar 70.
vynkce schreef:Ook de N229 tussen Werchter en de E314 heeft een aantal "90" borden tegenwoordig.
Die 90 borden staan daar al zo lang dat ik mij kan herinneren. Geen flauw idee waarom ze daar destijds geplaast zijn.

Wat me ook wel opvalt is dat bestuurders op 1x2 wegen bij "90" ook effectief 90 rijden wanneer het aangeduid wordt. Men lijkt zo gewend aan het 70 regime, dat mensen stoïcijns 70 blijven rijden op de enkele wegen (in mijn regio) waar je nog 90 kan en mag rijden. :ongeduldig:

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Alfa » do 04 aug 2016, 12:47

De borden moeten dan ook tussen nu en 1 januari geplaatst worden. Anders is er onvermijdelijk degradatie.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » vr 05 aug 2016, 23:49

Ik ben ook benieuwd of we een zone 90 zullen zien verschijnen.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Lambo19 » za 06 aug 2016, 17:16

^^
Ik denk dat die kans uitermate klein is, gezien het aantal 90 wegen beperkt is en er zelden een aaneenschakeling is van wegen waar 90 gereden mag worden. Heel wat gemeenten kozen ervoor zonale beperkingen toe te passen op hun wegennet simpelweg om borden uit te sparen en de kosten te beperken.

Verder zijn er weinig reden om snelheidszones toe te passen. Ik ben er dan ook blij om dat de zone 70 borden binnenkort verdwijnen. Wat mij betreft wordt de zone 50 ook meteen afgevoerd en worden alle bubeko wegen begrensd op 70.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » za 06 aug 2016, 17:43

^^
Alle bubeko-wegen? Dat is toch onmogelijk gezien daar een hoop wegen tussenzitten met expresswegprofiel?

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Alfa » za 06 aug 2016, 21:03

Het gaat om geïsoleerde wegen. Als ze daar met zone 90 werken dan moeten ze per kruispunt 4 borden zetten (zone 90 en einde zone 90 in beide zijstraten), tov slechts 2 als je de 90-wegen op een 'normale' manier signaleert ('90' na elk kruispunt op de hoofdweg zelf). Zone 90 zullen we dus niet veel zien.
Laatst gewijzigd door Alfa op zo 07 aug 2016, 0:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Lambo19 » za 06 aug 2016, 21:47

Wimpie25 schreef:^^
Alle bubeko-wegen? Dat is toch onmogelijk gezien daar een hoop wegen tussenzitten met expresswegprofiel?
2x2 wegen blijven uiteraard bregrensd op 90 of 120, net als autosnelwegen. ;)
Ik zie weinig redenen waarom op een groot aantal 50 bubeko wegen niet simpelweg ook 70 kan worden. Dat spaart verkeersborden uit en maakt het eenduidiger. Buiten de bebouwde kom zou zoveel mogelijk 70 of 90 moeten gelden op gewone wegen.

50 zou dan enkel toegepast worden bij snelheidsafbouw (nabij scholen) of op specifieke gevaarlijke locaties.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Km357 » di 09 aug 2016, 20:56

tvintje schreef:Je kan altijd de beslissers adviseren, pas dan bereik je resultaat met je mening...
Een idioot adviseren zal geen enkel resultaat bereiken buiten het feit dat je voelt dat je je tijd verdoet.

"Adviseren"

Vraagje, ben je zelf lid van één van deze "beleidsgroeperingen" die opereren vanuit Ivoren Torens zonder ooit zelf een écht beeld te vormen van de situatie?

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Archeopendra1234 » do 11 aug 2016, 17:58

^^ Of iemand die zelf nooit met de auto rijdt om te ervaren hoe erg het is gesteld met de nutteloze snelheidslimieten :facepalm:

basemaster85
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: za 09 jan 2016, 22:10

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door basemaster85 » do 25 aug 2016, 23:15

Wat ik zo opvallend vind is dat de automobilist zo vanuit zichzelf redeneert. Een snelheidslimiet is er voor de omgeving.
Misschien wel eens aan gedacht dat het voor al die mensen die daar wonen prettiger is als er niet met 50 kilometer per uur door de straat gereden wordt?
Dat je met je auto zorgt voor geluidsoverlast en luchtvervuiling wordt niet zo bij stil gestaan... je bent binnen twee minuten toch weer uit de straat.
En er is ook een groot verschil tussen een botsing met 30 kilometer per uur of met 50 kilometer per uur.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Km357 » vr 26 aug 2016, 8:27

^^ Snelheidsdrempels verhogen enkel de geluidsoverlast en de fijnstof-uitstoot en die worden quasi altijd zonder medeweten van de burgers in de straat aangelegd. Hoezo omgeving?

Aan 30km/h zorg je ervoor dat mensen minder en minder alert gaan rijden omdat het een snelheid is waar je begint rond te kijken, je geraakt niet vooruit, bent constant bezig met je snelheidsmeter te checken want o wé als je 32km/h durft te rijden op een baan waar je ook in alle veiligheid 50km/h kon doen tot twee weken geleden, etc etc.

Nee, mij overtuig je niet dat snelheidslimieten in Vlaanderen nog voor de veiligheid zijn, daarvoor zijn er te veel voorbeelden van betuttelende en restrictieve limieten op plaatsen waar die helemaal niet hoeven te zijn.

De "permanente" zone 90 doorheen Kortrijk richting Franse grens is er ook niet voor de werken 10km verder op, maar enkel voor de kassa, want aan de andere kant richting Gent mag je wel 120. Maar ze hebben natuurlijk wel zo'n superflitsplaal gezet op de kant die maar 90 mag. Pure kassa, kassa, gelukkig heeft iemand hem al beschilderd, dus flitsen zal ie nu niet meer doen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door boe! » vr 26 aug 2016, 9:09

Km357 schreef:De "permanente" zone 90 doorheen Kortrijk richting Franse grens is er ook niet voor de werken 10km verder op
... maar ook vanwege de files die ontstaan als gevolg van de grenscontroles en de ongelukken die daardoor al zijn geweest.

:arrow: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-kort ... -a2727731/

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Km357 » vr 26 aug 2016, 9:13

^^ Kan je evengoed dynamische limieten voor gebruiken, de installatie staat er voor. Nee nu geldt die 90 ook wanneer je alleen op de baan bent en dat is gewoon enkel voor die radar het gat in de begroting te laten dichten.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Lambo19 » vr 26 aug 2016, 13:57

Binnenkort ook trajectcontrole in West-Vlaanderen: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... eren.dhtml

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Coen Tunnel » vr 26 aug 2016, 14:06

Lambo19 schreef:Ik zie weinig redenen waarom op een groot aantal 50 bubeko wegen niet simpelweg ook 70 kan worden. Dat spaart verkeersborden uit en maakt het eenduidiger. Buiten de bebouwde kom zou zoveel mogelijk 70 of 90 moeten gelden op gewone wegen.

50 zou dan enkel toegepast worden bij snelheidsafbouw (nabij scholen) of op specifieke gevaarlijke locaties.
Er zijn in België (voornamelijk Vlaanderen) ook een heleboel wegen bubeko waar ze in Nederland bibeko zouden zijn. Soms houdt de bebouwde kom ineens op terwijl de bebouwing gewoon doorloopt. Je vraagt je dan af waarom daar ineens een komgrens ligt. Waarom is het op deze plek vanaf dit punt geen bebouwde kom meer? :dontknow: Er is nota bene aaneengesloten bebouwing. Waarom staat het ene huis nog bibeko, maar het huis dat daar tegenaan is gebouwd bubeko?

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Lambo19 » vr 26 aug 2016, 14:25

^^
In Vlaanderen heb je natuurlijk ook massaal lintbebouwing langsheen bijna elke doorgaande weg als gevolg van een gebrekkige Ruiltelijke Ordenning. Dat zorgt ervoor dat het visueel vaak lastig is onderscheid te maken tussen bibeko en bubeko. Meestal wordt dan gekeken naar het type bebouwing en hoe dicht deze zich tegen de rijweg bevindt om een onderscheid te maken.

In bepaalde gevallen is er inderdaad nagenoeg geen verschil in bebouwing of wegprofiel tussen bibeko en bubeko.

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door tompie » vr 26 aug 2016, 21:57

boe! schreef:
Km357 schreef:De "permanente" zone 90 doorheen Kortrijk richting Franse grens is er ook niet voor de werken 10km verder op
... maar ook vanwege de files die ontstaan als gevolg van de grenscontroles en de ongelukken die daardoor al zijn geweest.

:arrow: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-kort ... -a2727731/
1) Ik passeer er dagelijks meerdere malen en ik kan je geruststellen, hij flitst wel degelijk nog de glaasjes van de camera zelf zijn proper dus waarschijnlijk is de verf op de behuizing een restant uit het verleden.

2)Als er in de avondspits grenscontrole gehouden wordt staat de vrachtwagenfile dikwijls tot in Kortrijk, zijn al die ongevallen en doden niet genoeg voor jouw om de snelheidslimiet te beperken? In juli is de flitspaal 1 dag weggeweest en er was direkt terug een dodelijk ongeval! Ik ben wel akkoord dat het een variabele snelheidslimiet zou moeten zijn maar er staat daar nu eenmaal geen RSS ... Er is enkel het filedetectiesysteem geplaatst dat wordt gebruikt bij werkzaamheden, dit blijft staan tot de grenscontrole opgeheven word.
belgie is zo slecht nog niet

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Alfa » za 27 aug 2016, 0:40

basemaster85 schreef:Wat ik zo opvallend vind is dat de automobilist zo vanuit zichzelf redeneert. Een snelheidslimiet is er voor de omgeving.
Misschien wel eens aan gedacht dat het voor al die mensen die daar wonen prettiger is als er niet met 50 kilometer per uur door de straat gereden wordt?
Dat je met je auto zorgt voor geluidsoverlast en luchtvervuiling wordt niet zo bij stil gestaan... je bent binnen twee minuten toch weer uit de straat.
En er is ook een groot verschil tussen een botsing met 30 kilometer per uur of met 50 kilometer per uur.
Daar heb je wel een punt. Echter is dat een risico-inschatting die altijd plaatsafhankelijk is. Snelheidslimieten gaan tegenwoordig te veel uit van een one size fits all die helemaal geen rekening houdt met de omgeving en plaatselijke omstandigheden. 70 rijden op een 70-baan kan bv op sommige plaatsen gevaarlijker zijn dan pakweg 80 rijden op een recht en niet bebouwd stuk (met gescheiden fietspad) op die baan.

Een baan met gemengd verkeer (zoals fietsers) verdient natuurlijk een lagere snelheidslimiet dan een baan zonder gemengd verkeer.
Laatst gewijzigd door Alfa op za 27 aug 2016, 0:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Alfa » za 27 aug 2016, 0:43

Coen Tunnel schreef:
Lambo19 schreef:Ik zie weinig redenen waarom op een groot aantal 50 bubeko wegen niet simpelweg ook 70 kan worden. Dat spaart verkeersborden uit en maakt het eenduidiger. Buiten de bebouwde kom zou zoveel mogelijk 70 of 90 moeten gelden op gewone wegen.

50 zou dan enkel toegepast worden bij snelheidsafbouw (nabij scholen) of op specifieke gevaarlijke locaties.
Er zijn in België (voornamelijk Vlaanderen) ook een heleboel wegen bubeko waar ze in Nederland bibeko zouden zijn. Soms houdt de bebouwde kom ineens op terwijl de bebouwing gewoon doorloopt. Je vraagt je dan af waarom daar ineens een komgrens ligt. Waarom is het op deze plek vanaf dit punt geen bebouwde kom meer? :dontknow: Er is nota bene aaneengesloten bebouwing. Waarom staat het ene huis nog bibeko, maar het huis dat daar tegenaan is gebouwd bubeko?
In Vlaanderen zijn arbitraire komgrenzen de norm. Zoals Lambo al stelde: door de afwezigheid van ruimtelijke ordening zijn er amper centra. Alle bebouwing is meer een soort brei met een piepklein centrumpje in het midden (waar dan de kerk staat).

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Archeopendra1234 » za 27 aug 2016, 21:21

basemaster85 schreef:Wat ik zo opvallend vind is dat de automobilist zo vanuit zichzelf redeneert. Een snelheidslimiet is er voor de omgeving.
Misschien wel eens aan gedacht dat het voor al die mensen die daar wonen prettiger is als er niet met 50 kilometer per uur door de straat gereden wordt?
Dat je met je auto zorgt voor geluidsoverlast en luchtvervuiling wordt niet zo bij stil gestaan... je bent binnen twee minuten toch weer uit de straat.
En er is ook een groot verschil tussen een botsing met 30 kilometer per uur of met 50 kilometer per uur.
Daarna de volgende straat weer hetzelfde of als "beloning" een paar extra rode lichten die zo zijn ingesteld dat, als je je aan de limiet houdt, je nog eens voor het rode licht staat...
Tegenwoordig kan je haast nergens nog op een vlotte en veilige manier autorijden zonder dat het slaapwekkend (en bijgevolg onveiliger) wordt :wall:

Ook bewoners moeten op hun bestemmingen geraken; en auto's worden alsmaar geruislozer, zuiniger en properder.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door RSK » zo 28 aug 2016, 9:41

tompie schreef:In juli is de flitspaal 1 dag weggeweest en er was direkt terug een dodelijk ongeval!
Ach, ach, dat kan geen toeval zijn... We hebben in Nederland recent een poging gedaan om het aantal verkeersdoden op te krikken door de trajectcontrole op de A12 bij Utrecht maandenlang uit te schakelen. Het moorddadige resultaat bleef helaas achter, zodat het nog steeds druk is op de weg. Het enige wat dodelijk verongelukt is, is de validiteit van je verbandlegging. :nothanks:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Tommy » zo 28 aug 2016, 13:09

De trajectcontroles op de Berlaarbaan en de Walemstraat in Sint-Katelijne-Waver zijn geplaatst en lijken me ook al actief.
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Archeopendra1234 » zo 28 aug 2016, 17:57

^^ Daar klinken we eentje op!

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door tompie » za 10 sep 2016, 9:22

Eind September worden er op de E17 richting Frankrijk thv van Kortrijk 4 vaste flitspalen geplaatst op de volgende locaties: Kortrijk-oost, verkeerswisselaar het ei(R8), thv het shell tankstation en thv aalbeke. De mobiele flitser blijft staan tot de nieuwe palen actief zijn. Ook wordt het vms bord in Kortrijk oost uitgerust met flashers.
belgie is zo slecht nog niet

Plaats reactie