Geen 80 km/h, maar wel inhaalverbod voor vrachtwagens

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Coen Tunnel
4x3 autosnelweg

Re: Geen 80 km/h, maar wel inhaalverbod voor vrachtwagens

Bericht door Coen Tunnel » wo 21 sep 2016, 11:15

^^ Ah, dat wist ik dan weer niet. Maar ik ben dan ook geen vrachtwagenchauffeur. Weer wat geleerd. :)

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » wo 21 sep 2016, 11:17

Jeroen schreef: Bergop is inhalen juist over het algemeen veel makkelijker. Door de grote verschillen in totaalgewicht en vermogen zijn de onderlinge snelheidsverschillen veel groter en ben je zo aan een langzamere collega voorbij.
Ja: met een lege vrachtwagen of lichte lading wel. De jongens met heipalen, zand of een te lichte motor rijden dan 40 km/h berg op....
Verbazend overigens dat veel vrachtchauffeurs niet even inhouden (zeg 75 km/h rijden) als ze ingehaald worden op een 2+2 snelweg door een andere vrachtwagen. Dat zou toch de goodwill naar elkaar en het andere verkeer verhogen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » wo 21 sep 2016, 12:20

Dat verhoogt de goodwill naar elkaar niet. De achterliggers moeten dan namelijk ook van hun cruise control af waardoor alles in elkaar schuift.
Warm of koud is een kwestie van referentie.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » wo 21 sep 2016, 12:52

Peter schreef:Verbazend overigens dat veel vrachtchauffeurs niet even inhouden (zeg 75 km/h rijden) als ze ingehaald worden op een 2+2 snelweg door een andere vrachtwagen. Dat zou toch de goodwill naar elkaar en het andere verkeer verhogen.
Hier wordt dat ook als suggestie gedaan. En meteen weer afgeschoten ook. ;)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » wo 21 sep 2016, 13:41

Nu praat je over het inhalen van een lange trein. Dan werkt het niet als de hele trein gas moet loslaten. Het gaat mij om het inhalen van 1 of 2 vrachtwagens door een andere vrachtwagen (het probleem dat in 80% speelt), wat nu soms met een slakkengang gebeurt, met dank aan de snelheidsbegrenzers (en de onwil om even gas te minderen of ongeduld om 91 ipv 89 te willen rijden).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » wo 21 sep 2016, 13:47

Het is nu eenmaal al op steeds meer plaatsen in treintjes rijden. Je haalt de woede van collega's op je als je van je CC af gaat als je ingehaald wordt en er zal juist alleen maar meer ingehaald worden als je dat doet. Bovendien: waarom zou een ingehaalde chauffeur steeds moeten bloeden voor een keuze van zijn collega?
Reisen statt rasen

feitelijk
expressweg

Bericht door feitelijk » wo 21 sep 2016, 13:56

Attietattie schreef:
Peter schreef:Verbazend overigens dat veel vrachtchauffeurs niet even inhouden (zeg 75 km/h rijden) als ze ingehaald worden op een 2+2 snelweg door een andere vrachtwagen. Dat zou toch de goodwill naar elkaar en het andere verkeer verhogen.
Hier wordt dat ook als suggestie gedaan. En meteen weer afgeschoten ook. ;)
Ga je me nou echt de Blik OpDe Weg vrachtwagen special laten opzoeken waaron een CBR CCV pief precies dat zelfde aan de truckers aanraadt?
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

keokiracer
2x3 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door keokiracer » wo 21 sep 2016, 14:01

Als je het CBR nu als bron neemt dan zien we je binnenkort linksknipperen op rotondes neem ik aan?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

feitelijk
expressweg

Bericht door feitelijk » wo 21 sep 2016, 14:10

Selectief shoppen :yes:

Zo ben ik ook erg te spreken over een ander puntje van het CBR: rechts rijden
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » wo 21 sep 2016, 14:24

Peter schreef:Nu praat je over het inhalen van een lange trein.
Nee, dat doe ik niet. Als er 3 vrachtwagens rijden, de middelste bedenkt dat hij 2km/h harder wil, de middelste de nummer 1 inhaalt, de nummer 1 zijn gas loslaat, dan gaat nummer 3 natuurlijk ook inhalen omdat hij wordt gehinderd door een ineens langzamer rijdende vrachtwagen. Dus dan heeft de voormalig nr 1 ineens 2 vrachtwagens voor zijn neus, terwijl hij voor die tijd lekker vrij zicht had.

Nee, de inhaler is verantwoordelijk voor het feit dat de rest van NL mag afremmen. Daar heeft de ingehaalde niets mee te maken.

Hier hebben we het ook niet over een enorme trein:
Link
feitelijk schreef:Ga je me nou echt de Blik OpDe Weg vrachtwagen special laten opzoeken waaron een CBR CCV pief precies dat zelfde aan de truckers aanraadt?
Ik laat jou toch nooit iets doen?

Maar nu je het zegt, ik zou me kapot lachen als jij de mening van het CBR als de waarheid aanhangt. :rofl2:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Plaats reactie