Knooppuntachtige afritten

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Glodenox
woonerf
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 13:40

Re: Knooppuntachtige afritten

Bericht door Glodenox » do 11 feb 2016, 22:35

Hmm, het zou misschien nog net kunnen, maar het zou wel zeer nipt zijn. Ik heb hier op deze satellietfoto van april 2010 4 strepen gezet die exact even lang zijn. Aangezien er meestal toch iets meer buffer voorzien wordt, twijfel ik toch.

Afbeelding

EDIT: hier een beeld van in 2003, toen er nog aan beide kanten deze opsplitsing was. Het lijkt me dat het doel daar toch was om maar 2 rijstroken te hebben voor de supersnelweg (zou ook meer dan voldoende zijn zelfs in een extreme verhoging van het verkeer).

Afbeelding
Waze Belux Global Champ

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: Knooppuntachtige afritten

Bericht door Lambo19 » vr 12 feb 2016, 19:22

Heb het even opgezocht.
Op Wegen-Routes wordt er blijkbaar gesproken over 12 rijstroken:
Wegen-Routes schreef: Om het middelste gedeelte van de E19 de gewenste capaciteit van twaalf rijstroken te geven, werd tussen de verkeerswisselaars met de grote ring van Brussel en die van Antwerpen voor een afwijkend dwarsprofiel geopteerd. Centraal zouden tweemaal drie rijstroken worden aangelegd voor het doorgaand verkeer; deze 'directe snelweg' zou enkel aansluitingen kennen ter hoogte van Mechelen-Zuid en Mechelen-Noord. Aan weerszijden van deze snelweg kwam een 'omnibussnelweg' te liggen, met nogmaals tweemaal drie rijstroken en zes toegangscomplexen voor een eerder lokale bediening.
zie ook: http://wegen-routes.be/doss/A1n.html

Oorspronkelijk werd er dus wel degelijk uitgegaan van 3+3+3+3 rijstroken

Plaats reactie