Favorite knooppunt/afrit configuratie (en verrassingen)

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Favorite knooppunt/afrit configuratie (en verrassingen)

Bericht door Vinny » di 31 mei 2005, 13:19

Beste forummers, wat is jullie favorite Belgische knooppunt (of afrit) en stonden in mijn lijst nog verrassingen van onbekende knooppunten?
Zo ja, welke?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Hugo
dorpsstraat
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 8:45
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Bericht door Hugo » do 02 jun 2005, 11:47

IK zal de spits maar afbijten dan :

Op nummer 1 voor mij zeker knooppunt Locin bij Luik, lekker groot en ingewikkeld.

Afbeelding

Een goede tweede is knooppunt Cheratte ondanks dat het een berucht knooppunt is blijft het altijd weer opletten als je er gebruik van maakt

Afbeelding

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » vr 03 jun 2005, 9:20

Locin bij luikt is ook mijn favoriet.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » zo 05 jun 2005, 11:21

Persoonlijk ga ik denk ik voor knp. Zaventem. Prins Clausplein maar dan met nog een beetje meer fly-overs.

Verder is een favorite aansluiting van mij, de trompet bij het meer van Gileppe, dat is op 500 meter van een camping waar ik regelmatig op vakantie ben geweest.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Favorite knooppunt/afrit configuratie (en verrassingen)

Bericht door Mikhail » wo 01 okt 2008, 15:25

Ik was zo even aan het neuzen in oude onderwerpen, en bij deze blaas ik hier dan ook het stof af...

Mijn favoriet knooppunt vind ik Machelen, een heel mooi kunstwerk, enkel spijtig dat het nog een tijdje zal duren tegen dat het volledig in gebruik genomen zal worden.

Het bizarste knooppunt vind ik nog altijd het oude knooppunt van Lummen, wat men nu aan het herbouwen is. En het gevaarlijkste vind ik dat van de R1 met de aanlsluiting naar de E19 Brussel, komende van Breda. Hier kun je langs 2 kanten naar Brussel, via de A12 en de E19, het is daar zo breed dat je denkt dat je er gewoon rechtdoor gaat, op het laatste nippertje zet men daar dan borden dat het in een bocht gaat, hoeveel ongevallen dat ik daar gezien heb, in de 7 jaar dat ik daar naar school ben gegaan! Een vriend van mij heeft daar de betonnen vangrails ook al geraakt...
****

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Favorite knooppunt/afrit configuratie (en verrassingen)

Bericht door Alfa » wo 01 okt 2008, 21:46

Knp. Groot-Bijgaarden is ongetwijfeld het meest grootstedelijke knooppunt dat België heeft door zijn flyovers. Knp. Zaventem heeft ook iets, maar is eigenlijk niet meer dan een standaard turbineknooppunt vermengt met een extra afrit welke er, door zijn vrij compacte vorm en het feit dat het bijna volledig op 'brugpalen' steunt, spectaculairder uitziet dan het werkelijk is.

Plaats reactie