[B][N144]Werkzaamheden Hoogstraten - Loenhout?

Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

[B][N144]Werkzaamheden Hoogstraten - Loenhout?

Bericht door Caesar » do 05 feb 2009, 14:18

Wat zijn ze eigenlijk in godsnaam aan het doen aan het op en afrittencomplex in Hoogstraten?

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Werkzaamheden N144 Hoogstraten - Loenhout?

Bericht door vynkce » do 05 feb 2009, 15:07

Het hele traject van de N144 tussen Loenhout en Hoogstraten krijgt langs weerszijden enkelrichtingsfietspaden. De werken begonnen in Loenhout en langzaam maar zeker bouwt men verder richting Hoogstraten. Tegelijkertijd is ook de bouw van fietstunnels voorzien ter hoogte van het op- en afrittencomplex met de E19 en een vernieuwing van de doortocht in Loenhout. Het stuk van Loenhout tot de snelweg is vrijwel afgewerkt ondertussen meen ik. Er wordt gewerkt met module 10 en 13 van het mobiliteitsconvenant. Ter hoogte van het kruispunt van de N144 met de Hinnenboomstraat komt er een rotonde, want dit kruispunt is een zwart punt.

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: Werkzaamheden N144 Hoogstraten - Loenhout?

Bericht door Caesar » wo 25 mar 2009, 8:49

De fietstunnels zijn nu af, er moet enkel nog een laagje asfalt over gelegd worden.
Ik heb wel gemerkt dat de fietstunnel (die dwars onder de rijweg ligt uiteraard) maar net onder de baan uitkomt.
Ik had verwacht dat ze die tunnel aan weerszijden wel een meter of 3 verder gingen laten lopen...
Hoe zouden ze die tunnel dan beveiligen bovenaan? (ik bedoel ermee: wat als er een auto van de baan gaat net boven de tunnel) Ik veronderstel dat een normale ijzeren ballustrade niet voldoende is? Maar plaats voor een betonnen stootmuur is er niet gelaten volgens mij.

Een 100 tal meter verder zijn ze op de brug ook werkzaamheden aan het uitvoeren. Ik geloof dat men het fietspad aan 1 kant van de rijweg gaat leggen, zodat de fietsers en de automobilisten die de op- of afritten nemen elkaar niet meer hoeven te kruisen. Klopt dit?

Verder wacht ik met een bang hartje af hoe het gaat zijn als ze deze oprit gaan afsluiten tbv de herasfaltering van de E19 :?

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][N144]Werkzaamheden Hoogstraten - Loenhout?

Bericht door vynkce » vr 11 mar 2016, 14:26

Vanaf 4 april wordt het wegdek van de N144 vernieuwd. Het gaat om de gedeelten tussen Hoogstraten en Loenhout en tussen Loenhout en de aansluiting op de N1. Meer info:

http://wegenenverkeer.be/werken/vernieu ... wuustwezel

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][N144]Werkzaamheden Hoogstraten - Loenhout?

Bericht door vynkce » wo 15 jun 2016, 14:56


Plaats reactie